| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007 Locatie: De Lier
| Ach he, na al jarenlang met het idee om eens een case te verbouwen in mijn hoofd te hebben gelopen is het er nu dan maar eens een keer van gekomen: ik ben een casemod gaan maken. De mod krijgt van mij de naam "V-H", oftewel van Verticaal (tower) naar Horizontaal (desktop). De kleurstelling van de case wordt geel en oranje op een zwarte ondergrond (denk aan oranje plexi, mesh, IDE kabels, thanks YaaD, en goudgele LEDfans en gele decals op de buitenkant) Praatjes vullen geen gaatjes, daarom: PLAATJES! Als eerst: het slachtoffer, de aloude bekende budgetkast die voor de Sweex CL4 de budgetmarkt in handen had (en ja, ik heb nu een CL4), eerst maar eens even zo ver mogelijk uit elkaar gehaald zonder geweld: ![]() Ik wil van de voormalige miditower een desktop model gaan maken. Het sidepanel hieronder wordt dan ook een "Top Panel", inclusief blowhole voor een 120mm fan: ![]() ![]() Hier de achterkant, weet nog niet of het wel deze fan wordt, maar dat zien we wel ![]() ![]() Ja, en omdat ik geen zin heb om een optical drive zijwaarts neer te hangen, nemen we ook maar de top cover onder handen (die dus de front wordt), met een figuurzaag, bikkel hè? Het uiteindelijke zagen alleen hiervan al heeft me 2 zaagjes en minimaal 1,5 uur gekost: ![]() Ach, lekker weer, gaan we buiten verder! (Vond de buurman hélemaal niet erg )![]() Updates zúllen volgen, als ik meer plaatjes schiet en ik tijd heb...[/img] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 9 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| Volgens mij kan die fan in de zijkant, niet gezond zijn voor je systeem. Omdat er bijna geen lucht door kan, dus staat je fan ook voor bijna niks te draaien En wat zijn je plannen?
__________________ Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Die fan is er een van Thermaltake, welke maat? Ik zeg: EW tegen budget kasten, ze zitten el-cheapo in elkaar.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Het is een 120mm ja, maar d'r komt waarschijnlijk een Antecje in, die is stiller en regelbaar... De "kleine" gaten zijn al 8 millimeter en er komt best wel lucht doorheen als ik het zo uittest... En wat is er voor de rest zo verkeerd aan een blowhole die aan de bovenkant komt? Zoals ik zei wordt het een desktop case, vandaar... Wat heb ik ook al gedaan, maar staat nog niet op foto: - 5,25 drivebay aan het front gemonteerd (popnageltangen zijn stoer!) - HDD bay van de constructie geboord (en uiteindelijk na veel passen weer op de oude plek terug gezet) - De tapestreamer bay eruit gehaald - 2 80mm fans een plaatsje gegeven, 1 in links, 1 out rechts (als het goed is hoeft de blowhole 120mm fan dan heel weinig werk te verrichten, we zullen zien en testen als alles klaar is) Plannen: - Gaten netjes afwerken (ik moet nog even een rondvijltje op de kop tikken) - Ik maak óf bovenop een mount óf bovenin een gat voor mijn 4x40 LCD, liever een mount, staat leuker. - Een windowtje, niet al te groot, van oranje plexi - Een lichtelijk lompe powerbutton (moet ook nog voor gezaagd worden) - Power en HDD ledjes een nette plek geven - De linkerzijkant (toen ie nog stond het front dus) beplaten en daar een patroontje inmaken voor de fan die daar zit - De gestripte HDD bay voorzien van een stevige bevestiging En de afwerking: - Schuren en spuiten van de kappen (zwart) - Aanbrengen van een nog nader te ontwerpen design aan de voor- en bovenkant (geel) - Aflakken uiteraard - Voetjes aan de onderkant (voorlopig heb ik standaardvoetjes, tot ik een beter idee krijg) Daarnaast heb ik van YaaD nog het een en ander overgenomen aan spulletjes, waaronder stukjes cablemesh en een LED floodlight, waar ik misschien nog wat mee ga doen. Intern wil ik de boel natuurlijk zo opgeruimd mogelijk houden ![]() Voorlopig heb ik dus zat te doen, ik plan om hem op Campzone mee te kunnen nemen, half juli dus. Tijd zat om in alle rust een case te modden ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 22 januari 2007 Locatie: Steenokkerzeel/Leuven
| Citaat:
Ik volg deze topic, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. ![]()
__________________ Grtz, Stevanov | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Klopt, maar budgetkasten zitten bijna altijd slecht in elkaar (met uizondering van Sharkoon REBEL). Het frame van een merkloze budget kast is zo zwak. Vaak hoef je er niet eens zoveel kracht op te zetten om hem flink te buigen.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 22 januari 2007 Locatie: Steenokkerzeel/Leuven
| Citaat:
__________________ Grtz, Stevanov | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik ben ook niet van plan er een stoel van te maken ![]() Zo ben ik wél ooit een keer door een kast heengegaan, ging erop zitten :/ Bij deze kast moet ik zeggen: het frame is slap, maar de beplating is prima. Zolang alles in elkaar zit heeft de case dus nog best wat stevigheid. Aangezien ik de grootste verzwakkingen in het top panel ga maken zal het voor kracht dus niet zo uitmaken... Qua modden zelf: even erg weinig tijd gehad de laatste dagen, wie weet deze week nog even? Ik wilde eigenlijk proberen om de case vol te gooien en naar het NKCM mee te nemen, ook al issie nog lang niet klaar ![]() Kan ik misschien goeie ideetjes opdoen of even een dremeltje misbruiken... ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Ik zie dat je een topic geopend hebt laat zien wat je kan en nu maar hopen dat mijn donatie niet voor niks is geweest .
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik heb gisteravond voor de pas en meet even de hardware (mijn huidige PC dus) in de kast gepropt, en zoals iedere modder stuitte ik op wat problemen: - De blowhole 120mm fan gaat niet passen, hij komt tegen de DVD drive (had ik kunnen weten). Deze ga ik misschien aan de buitenkant plaatsen, en daar dan een "behuizing" omheen maken. - De HDD bay is VEEL te zwak bevestigd. Deze gaat verhuizen naar de bodemplaat, waar ik hem met 4 popnagels wel goed moet kunnen vastzetten. 2 HDD's hebben wel een beetje steun nodig... - De DVD drivebay moet een stukje ingekort worden omdat ie nu heel zachtjes tegen een (ongebruikt gelukkig) RAM slot aanduwt. Wél heb ik met die bay een mooie plek om kabeltjes te verstoppen! - De combinatie van goudgele fans en UV is erg gaaf imho, samen met een oranje window in de top plaat moet dat wel goed komen. - Voor de LCD heb ik nog geen duidelijk plan. - De case gaat waarschijnlijk niet mee dit weekend omdat hij nog niet goed functioneert. Afwerking en schoonheid waren niet echt een probleem maar als dingen niet passen dan is het niet echt een goed plan om de hardware erin te laten. Misschien heb ik vanmiddag nog wat tijd om iets te doen en fotootjes te maken @ YaaD: Gebruikt worden sowieso: Je UV floodlight, IDE kabels, (IDE behuizing werkt als een zonnetje!), oranje plexi voor een window, fanguards, misschien fanfilter, misschien nog wat plexi om de LCD te bevestigen of de 120mm fan te omhullen. Van die Antec 3 speed fan ga ik een lekker staand ventilatortje maken, altijd handig op Campzone! Mijn eigen Thermaltakeje blijkt toch de stilste te zijn... |
| | |