| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Als tussendoortje een klein projectje. Op school had ik het met een leraar over casemodding en dat je het zo gek kon maken als je zelf wilde. Hij had nog wel wat oude kasten staan, en daar kon ik misschien wel eens wat leuks van maken. Om een lang verhaal kort te maken, het leukste kastje bleek een baby AT behuizing te zijn. Niet alleen antiek, ook nog eens verdraaid klein. Daar moet wel een mATX systeempje in passen leek mij, de bewuste leraar dacht dat dat lastig zou worden. So what ? Geef maar mee die kast, problemen zijn er om opgelost te worden. Dezelfde middag nog enthousiast aan het zagen geslagen. Zo enthousiast dat foto's maken er bij inschoot, dus we vallen in na al de nodige uurtjes modwerk. Hier de betreffende kast, de halve achterkant ligt er uit, de baby AT formfactor kun je weinig mee voor een mATX systeem. Vandaar dat we lekker grof geweld hebben toegepast, en vervolgens een backplate van een ATX-kast genomen hebben. (een AOpen voor de feitenvreters :P) ![]() ![]() Er lijkt bijna niks gedaan te zijn, maar voor je twee onderdelen (een oude kast en een nieuwe backplate) lekker gecombineerd hebt ben je het nodige piekerwerk en pas- en meetsessies verder. Bovendien moest de ATX-backplate (7 PCI-slots) ingekort worden omdat ie helemaal niet paste. Uiteindelijk zijn er twee slots verdwenen en blijven er 5 slots over. Dan het volgende verhaal: de afstandsbusjes voor het moederbord. De standaard busjes passen niet, draad tappen heb ik geen ervaring mee, lastig... Tot ik bij mn dinnetje thuis door de computerschroefjesdoos heen rommelde en een zestal afstandsbusjes met M3-schroefdraad vond. Dat komt goed uit. M3-moertjes gekocht, klemringetjes, op de goede plekken in de moederbordtray gaatjes boren, et voila: ![]() ![]() Hieronder de ingekorte PCI-sectie. Het onderste slotwordt in principe nooit gebruikt maar omdat er wellicht een dubbele bodem in het systeem komt wilde ik wat ruimte aan de onderzijde overhouden, nog een slot weghalen zou dus alleen maar voor meer kopzorgen zorgen. ![]() ![]() In het systeem moet uiteindelijk wel een CD-romdrive en een harddisk komen, met 5,25" bays moet dat ook prima lukken, al houdt het qua ruimte weinig over: ![]() En een kleine overview hoe de voeding (ongeveer) komt te hangen. De airflow is nog een heikel punt, deze situatie is niet optimaal, maar andere (betere) plekken heb ik niet. ![]() Vanmiddag nog even bezig geweest en de moederbordtray ingekort: ![]() De moederbord tray was oorspronkelijk removable maar omdat het mATX bord flink groter is dan het bordje wat er origineel in zat vallen er twee afstandsbusjes buiten de eigenlijke tray. Dan heeft het weinig zin meer om het ding verwijderbaar te houden, en het was voor de stevigheid ook nog handiger om de backplate aan het moederbordtray te popnagelen. Sjah, compromissen horen er ook bij ![]() Wat de plannen verder zijn ? Sowieso de kabels lekker wegwerken, de voeding gaan inpassen, een heel nieuw front, en nieuwe panelen voor de zijkant en bovenkant, deze kast was nog van de generatie dat je één hele grote kap had, verre van handig dus... Stay tuned ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Eindelijk komt 'ie met een CIP. Dat werd tijd zeg. Er is wel wat aan pc stuff te zien op de foto's, kom maar snel op met moddin' stuff Succes verder! En kun je je plannen (ik weet dat je ze hebt!) vrijgeven???
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ja dat wist ik al wel Ga je trouwens nog iets 'speciaals' met het front doen? En komt deze casemod trouwens ook op het NKCM?
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Op het NKCM zou niet echt correct zijn, als lid van de wedstrijdleiding, ga daar maar niet vanuit. Wellicht dat ik 'm wel meeneem naar CJ Live. Als ie af is om te showen, als ie nog niet af is om er ter plaatse aan te modden ![]() Voor wat betreft het front, mesh en plexi, meer zeg ik nog niet :P [edit] Hier is de self-made harddiskbracket te zien ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vanavond weer ff bezig geweest, kleine update, maar beter iets dan niets ![]() Ik wil de kabels in het systeem zo goed mogelijk wegwerken. De voeding wordt helemaal op dit systeem aangepast. Wordt niet die 350 watt AOpen voeding van de foto's eerder maar een 400W Zalman. Volkomen overkill voor het systeempje, maar ik ben er ooit eens met de soldeerbout in bezig gegaan, en eigenlijk nooit afgemaakt. Nu heb ik tenminste reden om die voeding weer op te lappen. Alles beter dan stof vangen tenslotte :P Wat ik vanavond effectief gedaan heb ? Een plaatje alu op maat gemaakt om de ATX-kabelboom achter weg te stoppen. Dit plaatje verkleint feitelijk de langwerpige opening die er in het frame zit. ![]() Zo komt de kabel er dan aan de achterkant uit. ![]() Richting dit speciaal gezaagde gat, om vervolgens verder te gaan naar de voeding: ![]() ![]() Weinig boeiends, maar beter een kleine update dan géén update, en tijd voor groot modwerk heb ik ff niet ![]()
| | |
| | #10 (permalink) |
| Het kleurthema gaat waarschijnlijk zwart-geel worden, omdat ik toevallig vanmiddag inde winkel bij MaxActive tegen leuke Recom fans aanliep, in zwart-geel. Verder weet ik niet zo veel van het thema nog ![]() [edit] Wat kiekjes van de fans: ![]() ![]() Gelijk alle aangeschafte CCFL's maar een beetje beter geel gemaakt met glasverf Links is na de behandeling, rechts ervoor ![]() ![]() En nu weekend vieren ![]()
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007 Locatie: De Lier
| Citaat:
Had ik zo even besloten!(Hmm eerste ideetje, mijn zwart-oranje fannetje maar even zwart-geel maken...) | |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 20 maart 2007 Locatie: De Lier
| Citaat:
Misschien ook maar eens een kijkje nemen... | ||
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Citaat:
![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Minimod: 19" Rack servertje. | Lampje | Casemod Project Logs | 15 | 26-08-2004 00:58 |
| (miniMod)AluAlianFan | Tanglung | Casemod Junkies | 20 | 6-03-2003 18:08 |