Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-03-2007, 15:06   #16 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Ben benieuwd, maar ik snap niet waar je nou zo geheimzinnig over deed.
Ach ja, altijd leuk mensen nieuwsgierig maken.

En nee, ik heb niet bewust Bluestak3r nagemaakt (de foto's doen het trouwens ook niet). Verder heb ik wél gekeken naar de Mystique en ook naar de Stackermod van Fatal1ty. Die laatste is al wat ouder, heeft mijn case trouwens ook weinig van weg, maar ik vond het wel een leuk idee om een logo op mijn rechterzijpaneel te maken net zoals Fatal1ty, maar ik weet zo even geen logo. Daarom maar dit design. Dus ja, wel origineel idee, maar toch van allerlei cases heeft het wel wat.
Oud 14-03-2007, 13:16   #17 (permalink)

Standaard

Vandaag ben ik even langs de Gamma geweest om even te kijken naar mesh. Ze hadden het volgende:

Geperforeerd Aluminium Rond 3mm:
400x300mm = 8,99 Euro
1000x500mm = 16,50 Euro

Helaas is dat niet echt wat ik zoek. De eerste is net te klein.

Dus dan maar bij Salland ook nog een AC-RYAN MeshX paneel bestellen. Deze is 500x500mm. Dat gaat wel lukken. Dit AC-RYAN MeshX paneel kost 13,09 Euro. Ik koop meteen de zwarte, dat scheelt ook nog eens een hoop verfwerk. Al met al een stukje goedkoper.

Het mesh stuk dat in mijn case zal komen wordt 370mm lang (horizontaal) en waarschijnlijk 340mm lang (verticaal). Het mesh strookje wordt 50mm breed.
Dit twee keer, omdat het ook op het andere zijpaneel komt. Als ik dus deze twee stukken uit één Mesh paneel wil zagen, dan heb ik 370mm (max. lengte) + 50mm nodig over de lengte, dus 420mm. En daarom kon ik die van de Gamma niet gebruiken.

En terwijl ik wacht op de bestelling, zal ik deze week eens beginnen met het zijpaneel waarschijnlijk. Het aftekenen is al bijna klaar.
Oud 14-03-2007, 15:13   #18 (permalink)

Standaard

Niet echt een update, maar ik heb het linkerzijpaneel afgetekend. Het lijkt een wirwar aan lijnen en pijltjes, maar ik zie het nog duidelijk. Maar eigenlijk nu ik het eens goed bekijk, bevalt mij het toch niet echt: Op mijn schetsen is het zijpaneel met de window enzo meer rechthoekig, terwijl mijn echte ontwerp nu meer vierkant is, wat ik minder mooi vind. Dus, maar even opnieuw de boel aftekenen. Ik kan immers maar één keer een gat zagen :P Toch gaat dat maken van een rechthoekig window niet lukken bij dit paneel, aangezien de fabrikant er van die "handige" ventilatiegaten in heeft gejast. Dus misschien moet ik de panelen maar omdraaien. Maar dan komt er misschien wel geen stuk mesh aan de andere kan meer, juist door die gaatjes. Helaas, maar ik wil toch de schetsen van mijn linkerpaneel aanhouden, dat rechter is niet echt belangrijk. Daar bedenk ik nog wel wat voor. En nee, ik ga niet plamuren :P

Hier een fotootje van hoe het zijpaneel er inmiddels bij ligt.
<center>

</center>
Tot de volgende *echte* update!

Owja, ik moet ook nog even erbij vertellen dat het plexiglas zwart word. Dus alleen doorzichtig wanneer er licht doorschijnt.
Oud 14-03-2007, 15:59   #19 (permalink)

Standaard

Ik vind de pijltjes mooi
Yozzman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-03-2007, 16:07   #20 (permalink)

Standaard

Vandaag bezig geweest met het verwisselen van de zijpanelen. Nu heb ik het rechterpaneel dus tot mijn beschikking, dus ook geen last van ventilatiegaten en dergelijke. Ik heb mij daarna lekker uitgeleefd op het paneel, met liniaal en potlood nog maar...
Dremelen wou ik eigenlijk ook vandaag doen, totdat mijn moeder kwam met het idee dat ik wel even mee kon helpen met de groentetuin omspitten. Dat voel ik nu dus nog lekker in mijn rug. Het zagen word dus verplaatst naar het weekend, volgens mij heb ik dan wel wat tijd over.
Oud 15-03-2007, 16:15   #21 (permalink)

Standaard

Ga deze zeker volgen!
De case lijkt een beetje op mijn Centurion 5, dus wil wel zien wat jij er allemaal mee kan
Het begin is er, ga zo door!
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-03-2007, 18:32   #22 (permalink)

Standaard

<center>
UPDATE: 1
Zijpaneel

Aangezien ik niet echt tevreden was met de aftekening van het vorige zijpaneel, omdat dit belemmerd werd door de ventilatiegaten, heb ik de zijpanelen verwisselt en ben opnieuw bezig geweest met aftekenen. Zoals je ziet zal de window nu (volgens de schetsen) meer rechthoekig worden in plaats van vierkant.

Daarna meteen alles naar de schuur genomen en de Dremel erbij gepakt. Dit ging echter zéér moeizaam; het goedkope slijpschijfje verdween bijna eerder dan het zijpaneel Wat wil je bij zo'n goedkope set.... Daarbij kwam nog dat de afplaktape begon te verbranden. Toen was ik er wel zat van, en heb de handige decoupeerzaag erbij gehaalt. Dit ging erg snel, en ik had een goed overzicht van wat ik deed. Na wat zagen en schuren trof ik zomaar dit zijpaneel aan:

Prima gelukt. De hoeken zijn perfect rond! Meteen had ik het paneel in mijn kast gemonteerd en het resultaat met een vette glimlach bekeken.

Ik denk er trouwens over om in plaats van deze dikke (maar mooie) Zalman koelers een AlphaCool Waterkoel set voor CPU, CHIP, VGA te kopen voor 99 Euro. Dan zal mijn pc meer indruk hebben, aangezien ik nu wel degelijk voor de NKCM'07 aan het werk ben.

Tot de volgende update, waar ik mijn CD-ROM drive gestealth wil hebben en ook graag eindelijk die bestelling van Salland wil ontvangen zodat ik bezig kan met het window en het mesh. Ook kan ik dan de radgrillz op de bovenkant van mijn kast maken. Met de nodige blue led fans van AC-RYAN natuurlijk.

EDIT: Casemod In Progress moet worden verplaatst naar NKCM'07 deelnemers.</center>
Oud 17-03-2007, 19:07   #23 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
EDIT: Casemod In Progress moet worden verplaatst naar NKCM'07 deelnemers.</center>
Zo snel je inschrijving rond is
Oud 18-03-2007, 01:46   #24 (permalink)

Standaard

Owja sorry. Was ik vergeten omdat het nogal snel moest, want ik moest snel door naar een feestje.
Oud 18-03-2007, 07:35   #25 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er echt mooi uit, en zoals je al zei, hij is inderdaad meteen heel mooi rond

btw, ik ben toch wel benieuw waar jij een VGA/CPU/Chipset waterkoel setje vandaan haalt, voor 99 euro (En ik ga er dan vanout dat er resevoir en pomp bijzit)
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-03-2007, 11:22   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
Dat ziet er echt mooi uit, en zoals je al zei, hij is inderdaad meteen heel mooi rond

btw, ik ben toch wel benieuw waar jij een VGA/CPU/Chipset waterkoel setje vandaan haalt, voor 99 euro (En ik ga er dan vanout dat er resevoir en pomp bijzit)
Helemaal complete AlphaCool set nieuw.

Het was OP=OP dus ik moet nog hopen dat het er was. Er stond in ieder geval een kruisje achter VOORRAAD. Dus ik heb gewoon snel besteld, hopelijk vinden ze nog een in een hoekje terug.
Oud 18-03-2007, 18:47   #27 (permalink)

Standaard

<center>
UPDATE: 2
Stealth-mod

Vanmiddag heb ik de razendpopulaire stealthmod ook maar eens toegepast. Een zwarte cd-speler past redelijk bij deze kast, maar een (in mesh) gestealthe cd-speler is natuurlijk nóg mooier.

Het koste weinig tijd en werk, gewoon wat passen en meten, wat klittenband plakken en zorgen dat het knopje makkelijk bereikbaar is. Heel simpel, maar doeltreffend.

Natuurlijk ook wat foto's voor de lievelingen. :P

Mijn casemod vóór de stealthmod:

En NA de stealthmod (overigens zéér strak en natuurlijk onzichtbaar):

En nog ff van binnenuit:

Op de laatste foto is te zien hoe ik het heb gedaan... Er zit namelijk een stukje foam tegen de stof op het klepje, daar kan ik geen klittenband opplakken, dus heb ik een aluplaatje (zo'n afbreekplaatje die uit een drivebay komt) ervoor geklemd, daarop de klittenband. Verder wordt het knopje bereikbaar door een aluplaatje die uit een PCI slot kwam, die gooi je normaliter weg, maar ik had ze bewaard (vraag niet waarom). En zo kwamen die plaatjes ook nog van pas!
Owja, nog een klein detail: Het aluplaatje die uit een drivebay kwam was een beetje te zien door het mesh in het licht, daarom heb ik die zwart gemaakt. Nu zie je nergens meer wat van! Het klepje is lekker stevig

Tot de volgende update!
Oud 18-03-2007, 18:54   #28 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Leuk gedaan, atlijd goed een stealth mod.
Oud 18-03-2007, 18:57   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
Leuk gedaan, atlijd goed een stealth mod.
Ja, die maken het af hea...
Oud 18-03-2007, 19:58   #30 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Niet de handigste kasten om te stealthen door die mesh, maar een nette oplossing vinden is altijd een uitdaging

Ga je verder nog wat met het front uitspoken ?
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pre-meshed voedingen? vash Casemod Junkies 34 26-03-2004 16:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.