| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 september 2006
| Dit is de tweede keer dat we een casemod maken. Eerste keer was de case voor mijn broer en deze keer ben ik aan de beurt. Net zoals de eerst mod maken we deze geheel uit mdf. Naam komt nog wel binnenkort. Eerst zijn we gaan shoppen. 9mm en 18 mm mdf platen 3mm, 9mm en 10x10mm plexieglas. Alvast wat onderdelen voor waterkoeling besteld. (pomp, radiator, reservoir) De kast word 30cm X 30 cm x 70cm Kleur ben ik nog niet over uit. Hier zijn dan de eerst pics. Begonnen met de drive bays uit te zagen. Eerst met de cirkelzaag de randen uitgezaagd ![]() Daarna met de decoupeerzaag de hoekjes. En klaar. ![]() Met een bovenfrees het gat voor de 120mm fan gefreesd. De fanguard is nog niet klaar was alleen om te proberen. Voor de voorkant wilde ik het 10mm x 10mm plexiglas gebruiken. ![]() De boven en onderkant opmaat gemaakt en zolang even vastgezet met een paar schroeven. ![]() De achterkant ertegenaan en meten voor het eerste zijpaneel. Uitgezaagd natuurlijk op dezelfde manier als de drivebay;. ![]() De rechter gaan we gebruiken voor het zijpaneel. ![]() Plexiglas zagen, gaten boren, afstandsbuisjes zagen en in elkaar zetten. En dan is dit het resultaat. ![]() Zo dit was het dan weer binnenkort weer een update. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Citaat:
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Weer een update van deze week gedane werkzaamheden. Mobo achterkant gemaakt van plexi (wilde een keer iets anders proberen) Eerst de plaatjes vast in de kast gelijmd waar de deur tegenaan komt ![]() Daarna begonnen met het hdd rack begonnen deze komt onder het mobo te hangen met een fan erop. Aan de onderkant van het kistje zit een gat zodat ik de fan kan vervanger mocht het ooit nodig zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() In de achterkant alvast een gaatje gemaakt voor en 80 mm fan ![]() Zo komt het er dan ongeveer uit te zien. ![]() Daarna weer verder gegaan met de fanguard aan de voorkant. Daar hebben we wat sleufjes in gefreesd. ![]() Klaar, alleen nog wat vijlen. ![]() ![]() ![]() Zo dat was het weer voor deze keer. Tot d volgende update maar weer. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Nee er zal wel geen 8800 inpassen, maar heb nu een 7800 gt die erin gaat. Tegen de tijd dat er een nieuwe kaart ingaat is het ook weer tijd voor een nieuwe kast ![]() Gewoon een hoog toerental met een scherp 5 mm freesje en een kopieerring. Malletje maken en freezen maar. (eerst een proefstukje proberen natuurlijk) Let wel even op de draai richting anders loopt ie van de mal af en kun je opnieuw beginnen. Als je freesje scherp genoeg is hoef je bijna niet te vijlen of te schuren. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Die fanguard komt op 12mm afstand van de case zelf (spacers) dus rondom genoeg lucht hoor. Wilde hem eerst dicht laten maar was bang dat hij niet genoeg zou doorlaten, was ook zo alleen via de zijkanten kwam lucht dus met die sleuven word er in het midden ook lucht aangezogen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Vind die fan leuk gevonden ![]() Wilde net gaan posten dat je airflow gefokt wordt op deze manier maar merkte dat je dus die spacers had.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Zo vandaag weer een update-je Vorige keer de hdd rack geplamuurd dus was het nu tijd voor het schuren. Na een kwartiertje schuren is dit het resultaat ![]() Daarna ben ik het afdekplaatje voor het hdd rack gaan maken. Het plexieglas zit tussen twee houten platen en zit vast met dubbelzijdig plakband zodat het boeltje niet gaat schuiven. Voor het freesje had ik al een plaatje gemaakt om mooie rondingen mee te kunnen maken. ![]() Na voorzichtig een paar keer rond te zijn gegaan, de laatste keer door de bovenste plaat en het plexi tegelijk heen.En dan word het toch weer spannend hoe het gegaan is. ![]() ![]() En alles is gelukkig goed gegaan ![]() Dan word het tijd voor de 9mm lange spacers te zagen, even wat dubbelzijdig plakband eraan zodat het stukjes plexi niet door de werkplaats heen vliegen. ![]() ![]() Plexi schuren en monteren. En we zijn weer een stukje verder met de puzzel. ![]() ![]() Dit zelfde idee is dus ook bij aan de voorkant bij de 120mm fan alleen dan met sleuven erin en 12mm spacers. Toen ben ik de case alvast gaan schuren en wat plamuren. staat nu mooi te drogen. Tot de volgende update and reacties zijn altijd welkom natuurlijk. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Mischien is dat een idee voor de naam? 'Bulletproof'
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |