Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-02-2007, 13:18   #1 (permalink)

Standaard [CiP] WaterCooled Main-Center

[CiP] Main-Center

Ik heb op de MasterLAN van Meldersnet van een goede vriend Genesis aKa "Tuijn" (bij deze ook verschrikkelijk veel credits aan hem!!!), een mooie waterkoelingset gekregen. Hij deed deze weg omdat hij nét een nieuwe case gekocht had waarin hij de uitdaging niet meer aan durfde. Hij had de set echter al een jaar liggen, en nog niets mee gedaan. Aldoende mog ik zijn uitdaging aangaan met mijn case. Die heb ik natuurlijk geaanvaard!
Nu komt de "trick". Ik moet mij hele case totaal aanpassen om de set er überhaupt in te kunnen krijgen. nu denken veel mensen dat zoiets niet moeilijk is. Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar schijn bedriegt! Ik moet de radiator helemaal door een stuk metaal laten komen, anders past 'ie er niet in... Het front wordt ook helemaal aangepast. dit wil ik compleet gaan vernieuwen. Dit is nodig omdat ik mijn reservoir nergens anders op een goede plek kan plaatsen. De voeding zit nu ook wegens de radiator helemaal onderin de case. Voorin wel te verstaan!

De volgende componenten komen in deze PC:
CPU: AMD Athlon XP 2400+ @ 3400+ 1,825V 200MHz FSB
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe mét WiFi-add-on
Mem: 3x 512MB (1,5GB) RAM in Dual-Channel (vraag me niet hoe het komt, maar het draait gewoon in dual-channel :P )
Graka: ATi Radeon X800Pro @ XT-PE speeds
optical: 1x NEC ND3540a
cardreader: Apacer ER151
Koeling: Waterkoeling ofcourse

Het slachtoffer!! :

Het idee:

"Het idee" iets verder en beter uitgewerkt:

Front vóór de verbouwing :

To-do-list:
- Nieuw front maken,
- Window bijwerken,
- Verhoging voor fan's,
- Case overspuiten
- Waterkoelingset passend maken
- [s]Gat bovenin voor radiator,[/s]
- GPU-blok kopen,
- [s]reservoir passend maken onder de plek waar de cardreader komt,[/s]
- Plaats voor de pomp vaststellen, en boringen maken om de pomp te monteren,
- slangen op maat knippen,
- [s]Nieuwe plaats voor de voeding maken[/s]
- profieltjes zagen
- etc........... (komt nog meer bij)

Het begin: 05-01-2007

Case uit elkaar:

Case Front:

Case zijkant:

Zó stond het erbij nadat ik had "opgeruimd" :P even een tussenstopje dus:

Update: 07-01-2007

Na mijn pauze van anderhalve dag ben ik weer verdergegaan, nu is de voorkant bijna helemaal klaar met bewerken, nu alleen nog maar het front zelf:

De case moet natuurlijk passende gemaakt worden voor het reservoir, dus dat is nu ook mooi uitgedremeld :

Het leuke tooltje voor de casefans dit is origineel een Revoltec 3,5" Fancontroller :

dit is het eerste stukje profiel dat ik passende heb gemaakt om langs de fan's onder de fanguard te plaatsen:

Update: 08-01-2007

Ik heb mezelf een paar display's gekocht bij www.HTVision.com gelijk 2 aansluitsetjes bijgekocht én een "derde hand" met vergrootglas :

Spec's:
Beide 4x20 karakters
Een geel/groen PLED, en een normaal blauw LCD
LPT-connector
controller: HD44780 compatible

Na heel wat soldeerwerk, en het omleiden van het schema (ik wilde de podmeters achter het display, en niet bij de stekker), werkt het display eindelijk!! hij werkte ook gelijk na de eerste keer! :

Here's them schematic's : *klikkerdeklik*

Update: 15-01-2007

Vandaag ben ik verder gegaan met het Front. nu heb ik 4 stukjes profiel klaar om aan geschroefd te worden.

Update: 29-01-2007

Na wat aftekenen en zagen kreeg ik vandaag een zeer geslaagd resultaat al zeg ik het zelf . Hier een paar foto's van het resultaat:

Update: 01-02-2007

Vandaag ben ik verdergegaan met de bovenkant. Ik had de radiator er al onder liggen, maar de fans konden nog niet koelen omdat er nog geen gat bovenin zat. Nu heb ik dat gat dus gemaakt, en heb ik de radiator nog wat beter vast gezet.

Zonder fan's:

Met fan's:

Met de plek waar de fancontroller komt:

meer volgt!!
ya'll come back now, you hear! :P

*InjecTioN OUT*
Oud 3-02-2007, 13:24   #2 (permalink)

Standaard

-- Hier stond onzin -- Please ignore
Oud 3-02-2007, 20:22   #3 (permalink)

Standaard

MASSIVE radiator!
Oud 3-02-2007, 20:26   #4 (permalink)

ThrillFreak's schermafbeelding

Standaard

Ziet er netjes uit! Word volgens mij wel erg krap met die WC
Succes !
Oud 4-02-2007, 22:07   #5 (permalink)

Standaard

't is idd zeer krap met de waterkoeling :x ik denk overigens dat ik het metallica bovenaan ga schrappen... maar daar moet natuurlijk wel iets anders voor in de plaats komen
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Winroute Pro] main: D0099:0 - WRSendPacket() failed; FireWurX Software Junkies 7 27-08-2003 17:33

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.