| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Banned Geregistreerd: 29 augustus 2005
| Lian Li 201b/Carbon Li Casemod for Point of View. De sponsors ![]() Specs Graphic cards: Point of View 8800GTX sli Power supply: Tagan TG1100-U95 1100W Memory: Corsair Dominator TWIN2X2048-8500C5D Mainboard: Nvidia 680i CPU: Intel Cooling Cpu, Graphic cards & Hard disks will be watercooled by Innovatek Ik had de case al voor een groot deel gedemonteerd. Ik zal het topic starten met het laatste gedeelte demonteren van de case. Het onderste gedeelte waar plaats is voor 12 hd’s is al verwijderd. ![]() De onderdelen die wel gebruikt gaan worden. ![]() Robuust deurtje. Bestaat uit 3 delen. ![]() Laatste popnagels eruit boren. ![]() ![]() Blijft niet echt veel van over op deze manier. ![]() Dit gedeelte is wel erg lekker te noemen alle ruimte om aan te werken. Denk aan het stealth gedeelte wat in deze case ook gebruikt gaat worden. ![]() En de rest van de behuizing compleet gedemonteerd. ![]() De case draagt het thema Point of View. 1 zijpaneel wordt voorzien van het Point of View.logo airbrush. ![]() Het andere zijpaneel wordt voorzien van een dubbel venster met daar tussen een stukje tekst wat ook te maken heeft met Point of View. Verdere materialen die verwerkt worden. Aluminium voor het stealth gedeelte. Diverse soorten plexi. Wat er verder aan de case gaat gebeuren, poedercoating wit en wat verchromen voor detail.. :wink: Nog snel even voor ik vertrek naar PoV. Het carbon. Zoals ik al zei verpakt tussen 2 platen aluminium dat is handig met het zagen. Aftekenen op het aluminium en met een bi-metaal zaagje het uitzagen. Nog wat van achter de schermen. Materiaal wat ik verder nodig heb komt in de loop van volgende week. Na de tip van Bravonijn wit poedercoaten met carbon begon de grijze massa te stampen. Er komen 2 witte platen plexi in 1 op de bodem van de case en 1 waar de case in tweeën wordt gedeeld. Een beetje dik zodat de led’s er onder graden in gemonteerd kunnen worden en alles vanaf onderen verlichten. Er komen op nog meer plaatsen led’s maar dat zie je later wel. Om de drive bay komt een cover plate van carbon. Waar de zwarte slangen voor de watercooling doorheen gaan. Ik heb in de msli doorvoer tulles van rubber gebruikt om de slangen door de spiegel te laten lopen. Deze worden hier chroom steekt lekker af bij zwarte slang voor de waterkoeling. In de cover plate komen geen led’s. Dat heb ik in de stacker810 al gedaan dus hier komt het anders. Ook de waterkoeling wordt zwart met chroom. De CPU cooler. Past mooi bij het zwart wit concept. De VGA cooler. Ook hier ga ik wat mee doen. Op het zwarte gedeelte komt carbon. En het aluminium gedeelte wordt verchroomd. Als reservoir de zwarte fass-o-matic. Ik heb nog 2 x120 mm rads van Innovatek. Die in de MSli. daar zit een aluminium behuizing omheen.. Het aluminium gedeelte van 1 behuizing wordt verchroomd de andere die onderin komt wordt mat zwart. Ik zal ook gelijk uitleggen waarom de ene zwart wordt. De psu die erin zit is ook zwart van kleur. De watercooling voor de harddisk is ook zwart. Dan is alles onderin mooi zwart. Ik heb een aantal led’s besteld en niet alleen witte ![]() Ook paarse. ![]() Die komen bij Ledsee vandaan. Als laatste de casefans die erin komen. Deze zijn voorzien van witte led’s. Ik hoop dat jullie nu een beetje een beeld kunnen vormen over hoe die eruit gaat zien. Geen mod update. Ik ben nog met het een en ander aan het experimenteren. Tevens ben ik bezig een oud idee voor de Extreme Lian Li aan het uitwerken. Een custom onderkant voor deze lian li. Dan zonder de tekst erop. Maar strak wit in de poedercoating net zo als de rest van de case. Ik denk dat ik hier ook iets tussen ga maken voor de verbinding. Niet zo dik als tussen de Extreme lian li. En zonder licht dat heb ik in de Extreme lian li gedaan dus nu wordt het wat anders. De schets voor de Extreme lian li van ruim 1 jaar oud. Komt nu mooi van pas. ![]() Het idee is al meer dan een jaar oud en ooit zei een zeer gerenommeerde casemodder probeer nooit 2 keer hetzelfde te doen met een case. En dat heb ik goed onthouden. Thanks Tom. ![]() Tussen de extreme lian li zit al plexi. Dus hier doe ik het anders. Het onderstel heb ik bijna klaar. Dan creëer ik een inham van rondom 1,5 cm diep en 2 cm hoog. De hoogte wordt afgewerkt met carbon. En rondom komen led’s met paars licht. Nu een echte update. Als eerste de plexi stroken. 1 voor in het bovenste gedeelte. Hier komt ook een stealth plaat. Wordt later bekleed met carbon. Dan de plaat voor in het onderste gedeelte. De beide gleuven voor de ondersteuning van de psu. En het past. Het extra stuk wat onder de case komt. Een close up foto. Het onderste stuk wat schuin afloopt bestaat uit 3 delen. Het is het zelfde materiaal als van de stealth plaat van de stacker810. Ik heb het ook met hetzelfde gereedschap gemaakt. Knipbank-zetbank-co2 laskar-slijptol. ![]() ![]() ![]() ![]() Hier kan je de las aan de binnenkant nog zien. Dan zie je ook gelijk wat met de zetbank is gedaan en wat met de laskar. En zo ziet het er dan uit als de case erop staat. Aan de voorkant is hij iets langer zoals je ziet. Ik was bijna vergeten de maat van de deur mee te nemen. Tevens de bevestiging van Corsair gehad dat ze voor 2 psu’s gaan in dit systeem. Ze hebben ook speciale pci-e kabels met 2 pci-e aansluitingen. Die zitten er standaard niet bij. Ook die worden opgestuurd. Dat probleem is opgelost. Alleen de waterkoelblokken zijn niet eerder dan eind januari leverbaar, ze staan in backorder. Maar dat is vroeg genoeg eind januari. ![]() Tot van het weekend. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Yup hier het zelfde (bit-tech biedt voor mij dan de oplossing) Maar nice, ga deze hier ook volgen. Hoop weer meer werk van je te zien op CJ. SUC6 [edit] Zijn trouwens alleen de afbeeldingen die gehost worden op je domein ediejo.nl
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Banned Geregistreerd: 29 augustus 2005
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Dit zal zeker wel weer een typische ediejo mod worden. Veel gemod aan de case (case is niet meer terug te herkennen meestal) en vaak wordt het nog mooi ook. Ik ga proberen hem bij te houden (anders wijs je mij er maar op ed )
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
Code: Afbeelding [img]http://www.ediejo.nl/foto's/LianLi201b/watercooling/cpu.jpg[/img] ![]()
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. | ||
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
| Graag gedaan Ed, zou je nog een R tussen de A & T willen doen , zow dat staat wat fraaier , thanks.Ediejo's block was niet voor mijn tijd, maar ik weet ook niet waarom het is gebeurt, boeie ouwe koeien in de sloot laten .
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
|
| « Blue Dragon
|
[CIP] Core4 » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CM] Carbon Li (#3 NKCM 2007) | Ediejo | Casemod Junkies | 12 | 22-04-2007 22:52 |