| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #62 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| hmm ok dan toch maar wat verder zoeken naar een andere oplossing .Ik wil zo min mogelijk zien van de bevestiging
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| eIk denk niet met pop nagels, want je moet de panelen er uiteraard ook nog af kunnen krijgen. Ik heb zelf een keer een case gebouwd (welke ik nooit heb afgemaakt) en daar heb ik alles gedaan met hoek profieltjes en boutjes. Hoe ga je het zij paneel vastmaken? Scharniertje o.i.d? ![]()
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #64 (permalink) | |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Citaat:
![]() Ze zuigen dus lucht bij het moederbord weg door de radiator heen naar buiten. En bij de 360 rad gaat het van het moederbord>door de radiator>over de HD's en dan via sleuven in de onderkant naar buiten. Stof wordt dus weggeblazen i.p.v. erin gezogen. En de lucht die van de radiator afkomt zal nog vrij koel zijn door de grote radiatoren wat ook goed is voor de HD's @Buffalo: De grote panelen komen met inbusjes. Gegalvaniseerd. Gewoon op elke hoek en ik denk ook nog een paar ertussenin voor het uiterlijk zodat het meer 1 geheel is. De platen die nooit veranderen (die je ook niet ziet zoals de 5.25'' bays) gewoon met popnagels. De fanguards en kabelafdekking lijm ik vast. @FuriousHamster: Ik heb wel gedacht aan scharnieren voor binnenin. Maar dat wil net niet omdat ie dan de profieltjes raakt en dus niet verder openwil dan 1 cm. Jammer maar kan niet anders. De grote panelen komen dus vast met inbusjes. Vind ik mooier dan scharnieren. Beetje contrast tussen al dat zwart ![]() Bedankt voor alle reacties! Doe ik het toch ook een beetje voor ![]() Edit: Toevallig dat jullie erover begonnen aangezien ik er net mee bezig was. Maar de panelen gaan toch scharnieren worden ![]()
__________________ Casemodder in hart en handen | |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Mjah imbusjes zat ik zelf ook aan te denken maar dat vind ik eigenlijk niet strak genoeg dus ik kijk nog ff verder. Aan de andere kant zijn imbusjes over de hele case versprijd ook wel gaaf jah
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #66 (permalink) |
| idd. Over de hele kast is wel mooi maar enkel op een paar punten niet. Ik ga nu wel voor pianoscharnieren. Voornamelijk omdat ik de inbusjes niet goed vast krijg omdat het U-profiel is. De U wijst omhoog en daar kan dan dus geen inbus in omdat er niks zit. Scharnieren komen op de achterkant en dan klappen ze gewoon open. Mss een magneetje en klaar ![]()
__________________ Casemodder in hart en handen |
| | |
| | #67 (permalink) |
| UPDATE 16 Wat vroeg voor mijn doen maar ik heb wat leuke dingen om te laten zien. Voor mij is het een mijlpaal omdat ik nu zeker weet dat ik het ''bewegende iets'' kan gaan maken Laten we maar beginnen dan Eerst wat gemaakt voor die sleuf achterop tussen de plaat en de tray. Efficiënt afteken: Buitenste rand voor de afwerking, binnenste hokje voor de voeding. ![]() ![]() Gezaagd ![]() ![]() Zonder ![]() Met ![]() ![]() Toen had ik een probleem. Ik wilde de gaten tappen voor de platen maar dat wil niet. Op de volgende zwaar-overbelichte foto ie je waarom. ![]() Door de U-profielen is er altijd een stukje waar je niks kan vastzetten. Nooit aan gedacht. Maar goed! We schrappen het inbusjes idee en gaan verder met pianoscharnieren. Dat wil namelijk wel en zo blijft de buitenkant weer wat strakker. De binnenpanelen worden wel met inbusjes vast gezet. Verder met het gewone plexie. Dit stond er al een maand of 2 en nu was het de tijd om het te bewerken. Erg makkelijk opeens na al dat ALu. Alleen was een stuk van 100x50 niet genoeg 7 ![]() Even zoeken in de garage leverde mij een precies groot genoeg stuk op. ![]() Even zagen en doen. In de regen ![]() En ruw klaar. Ik ga het nog in een ronde vorm maken zodat het er wat beter uitziet en overal goed past. ![]() Dan eindelijk! Dit is het motortje wat ik ga gebruiken. ![]() ![]() 12 volt en 2400 RPM. Veel te snel dus. Daar moet ik dus een overbrengingssysteem voor maken/kopen. Maar om een idee te geven van wat het moet worden een filmpje! ![]() Ook maar wat uitleg erbij dan van wat het wordt. Aanschouw de rechterkant van de kast. ![]() ![]() Letters zijn wat uit verhouding maar je snapt het wel. Daar zien we dus ook het 3e (!) reservoir. De fan achterop is er dus niet meer (oud ontwerp) en het ''bewegende iets''. Enige uitleg is wel welkom denk ik. Die 3 dingen zijn dus die plankjes die ik al had gemaakt. Daarin ga ik vervolgens het volgende frezen: Code: TE DEM
AM ISS
IKKE ION ![]() De ledjes (+ en -) slepen als het ware over 2 contactjes. En omdat een ledje maar 1 kant op werkt zal hij het de ene keer doen en dan andere keer doet de andere het. Op heet geheel komt dan weer geblindeerd plexie zodat je de letters niet ziet en als het aangaat zie je het dus bewegen en verschijnen de woorden om en om Misschien wat minder spectaculair dan sommigen verwachten maar volgens mij is dit een hele nette en orginele oplossing om de rechterkant op te leuken Tot de volgende update maar weer ![]() Ff mijn paint-skilzz uit de kast getrokken ![]() ![]() In beginpositie staan de letters TE AM IKKE (TEAMIKKE :P ) horizontaal. Die lichten dan dus ook op. Het ding draait verder in de aangegeven richtig (de pijlen) en dan staat DEM ISS ION (Demission ) horizontaal en licht dat dus op. Door het geblindeerde plexie zie je de andere letters niet en doordat het tegen elkaar indraait krijg je een heel speels effect ![]()
| | |
| | #69 (permalink) |
| Hmm bedankt voor de info Ik denk toch dat ik bij deze blijf omdat ik dan enkel wat tandwielen hoef te maken/kopen. Hoe goedkoper hoe beter :PIk heb een vraagje aan jullie. De inbusjes waren binnen dus die ga ik in de loop van de dag maar eens ophalen maar ik twijfel of ik ze ga gebruiken op de buitenkant. De panelen gaan vast met scharnieren maar ik wil ze gebruiken om het plexie mee vast te zetten. Graag jullie oordeel Met ![]() ZOOM Zonder ![]() ZOOM Ik denk zelf eigenlijk met. Ik heb de schets ff snel gedaan. Natuurlijk komt het dan wel mooi recht eromheen.
| | |
| | #72 (permalink) | |
| Citaat:
@BooN: Je bent de eerste die zegt dat het zonder moet. Ik denk zelf ook dat met mooier is dus ik denk dat dat het gaat worden Toch bedankt voor je mening ![]()
__________________ Casemodder in hart en handen | |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Ik vind met mooier, staat veel natuurlijker, en geeft het een soort stoerdere look. BTW, kun je plexu ponagelen? Zou ook wel mooi staan ![]()
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #74 (permalink) |
| Als je wat dikker hebt wil het denk ik wel. Ik heb maar 2mm dus dan barst ie aan alle kanten :P Maar inbusjes lijken wel wat op popnagels dus waarschijnlijk is het dan wel geslaagd ![]()
| | |
| | #75 (permalink) |
| UPDATE 17 Iets eerder dan gezegd maar het is begonnen met regenen waardoor ik niet verder kan Ik heb een behuizing voor de motor gemaakt. Hij heeft nog wel wat afwerking nodig in de vorm van plamuur maar ik ben best wel trots op het resultaat. Eerste keer dat ik ALu gebogen heb. Bleek niet zo moeilijk te zijn maar krijg het maar eens recht Eerst voor het motortje een steuntje van Piepschuim gemaakt zodat de trillingen niet worden doorgegeven. Tip: Buig een stukje koperdraad (elektriciteitsdraad heb ik gebruikt) in de vorm die je wil. In mijn geval was dat een halve boog. Die heb ik toen in de soldeerbout gezet. Als je dan door het piepschuim heengaat smelt het perfect in die vorm ![]() Toen de behuizing aftekenen. Tip: Bewaar afvalstukken. Deze is gemaakt van een strip de van de panelen komt. ![]() Wat buigen et voila ![]() En een voorkantje erin. ![]() Gaatje erin waar het asje door kan. ![]() Achterop een gleufje gemaakt voor de draadjes. ![]() Tada! ![]() Steun gemaakt waar de motor op komt en de pomp voor de waterkoeling. Voor de pomp maak ik nog een ALu plateuatje. Zie het opstaande beugeltje. Achterop de behuizing heb ik 2 gaatjes geboort. Met 2 inbusjes komt het geheel dan aan elkaar. Even los erin ![]() Zonder flits. Beetje Blurry. ![]() Zo ziet het er dan uit van de achterkant. ![]() Close-upje ![]() Beetje veel van hetzelfde maar ik ben er wel trots ben Blij dat ik het gedaan heb. Ik heb ook nog een piepschuimblokje bovenop de motor gezet zodat ie niet kan verschuiven. Ik was bang dat ie daardoor te warm zou worden dus ik hem em een uurtje laten draaien in de behuizing maar daarna was ie nog steeds koud dus dat zit wel goed ![]() Ik was dus bezig met de voorkant dus dat zien jullie de volgende keer weer.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] R2-d2 | Frenkie | Casemod Project Logs | 215 | 27-03-2008 13:34 |
| [CCIP] Aluminoid | Wava | Casemod Project Logs | 8 | 10-12-2007 14:05 |
| [CCIP] C&C tiberian sun temple of nod | cyclonite | Casemod Project Logs | 28 | 29-11-2007 12:16 |
| [CCIP] Parnassus | TheVirus2002 | Casemod Project Logs | 2 | 27-10-2007 14:54 |
| [CCIP] Fins! | ThrillFreak | Casemod Project Logs | 10 | 10-02-2007 16:10 |