| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #46 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Citaat:
![]() Citaat:
Je ziet nog lang niet alle details maar dat komt nog wel goed!Blij dat er toch ook mensen zijn die het wel waarderen zonder over alle kleine dingen te zeuren ![]()
__________________ Casemodder in hart en handen | ||
| | |
| | #47 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 januari 2006 Locatie: ~Groningen
| Ziet er goed uit Mooi doorgaan en niet teveel aan anderen storen ![]()
__________________ Cool things about being a guy |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Welnee. Ze hebben wel gelijk maar om dat nou 26 x te herhalen Kritiek is altijd goed hoor Nu aan het vijlen en gister al aan het aftekenen geweest dus ik hoop van het weekend weer een hoop te kunnen doen.
__________________ Casemodder in hart en handen |
| | |
| | #49 (permalink) |
| UPDATE 14 Gelukkig positieve reacties over het ontwerp Dat scheelt weer. Dit hele weekend bezig geweest met Demission. Van vrijdagmiddag tot nu toe (hier en daar natuurlijk wel geslapen :P ) dus we hebben een hoop gedaan. Maar verwacht niet teveel want ik ben voornamelijk bezig geweest met de platen passend te maken. De procedure is als volgt: Je neemt een willekeurige plaat en monteert hem op de plek waar ie moet>kijken of het goed past>vast niet dus aftekenen hoe het wel moet>bewerken (vaak vele uren veilen)>weer monteren en het begint weer opnieuw. Na een keer of 4 past het vaak wel Ook had ik weinig zin om telkens foto's te maken maar het zijn er nog steeds wel genoeg :P Hier en daar mist dus een foto van het proces. Eerst het aftekenen van de bovenkant :*) ![]() Die zijn afgetekend met mijn professionele geïnproviseerde MDF lat :P Noctua fans erop! Makkelijk als je een zooitje van die dingen op voorraad hebt. ![]() ![]() Nog eentje dan omdat ze zo mooi zijn ![]() Plaatjes van het afplakken enz. heb ik niet eens de de moeite voor genomen maar van het resultaat natuurlijk wel. ![]() Ook direct maar de andere plaat gedaan waar de 360 radiator in komt. ![]() Tada! ![]() ![]() Verder met de bovenkant. Er moest nog een plaatje komen die het overhellende gedeelte afdekt en waar de leds inkomen die op de voorkant schijnen. Hier dus. ![]() Gezaagd. ![]() En zo moet dat dan komen. ![]() En even van de onderkant. Ondertussen zitten er ook al gaten in voor de ledhouders. ![]() Toen verder met het platen passen. Even wat plaatjes van het proces. ![]() ![]() NAtuurlijk is het nooit in 2 x goed. ![]() Maar wel in 3 x ![]() Verder met wat decoratie onderdelen. Eerst het grote teken op de voorkant maar gedaan zodat ik daar iig genoeg materiaal voor had. blabla en zo opeens heb je een plaatje waar iets uit is. ![]() Beetje boel onscherp maar je ziet dat ik nog wel wat te vijlen had (dat zwarte). ![]() Een half uurtje later is het geheel dan klaar ![]() Toen verder met een kritiekpuntje: De 5.25'' bays. Ik kwam erachter dat ik ene plaat teveel had dus daaruit maar 2 nieuwe plaatjes gemaakt. ![]() Nu meer m'n best gedaan. Eerst met de dremel een snee gemaakt waar de decoupeerzaag door kon. Dus geen groot gat aan het einde. Toen mooi gezaagd. Helaas heb ik niet zulke kleine vijltjes die alles perfect recht krijgen maar het is stukken beter dan de vorige. En al met al is het best recht geworden Bijkomend voordeel: De sleuven zijn nu op dezelfde hoogte als de schroefgaten van de CD-spelersdingen 7 ![]() Toen werd het tijd om eens te kijken naar hoe het er ong. uit komt te zien. ![]() Zijkant erop. ![]() En van de andere kant. ![]() Toen had ik voor het eerst een moment waarop ik niet wist wat ik nou moest doen! Uit wanhoop verder gegaan met de mobotray. Geen foto's van het proces maar wel het resultaat. Waar die 486'ers wel niet goed voor zijn ![]() ![]() ![]() Zoals te zien is, is er nog een flink stuk over van het mobo tot het eind van het compartiment. Laten daar toevallig alle kabels langs moeten. Dus ik moest even wat verzinnen waarmee ik dat mooi weg kan werken. Na wat creativiteit kwam de volgende vorm eruit. ![]() ![]() Mss wat onduidelijk maar die ''voet'' komt dus over de SATA-poorten en de zooi die daaromheen ligt. Over het mobo dus. De rest van het geheel (het lengte-gedeelte) komt er dus naast. Gaat weer gepolijst worden met UV groen plexie eronder. En wss nog wat letters of een naam in het ALU maar dat zie ik nog wel. Die is nog niet uitgezaagd. Tip voor het verwijderen van hardnekkige stickers: Was benzine. Voor: ![]() ![]() Na: ![]() Blijkt dat ik ook nog foto's heb gemaakt van het gaten boren van de leds. ![]() En vast. ![]() Voordat mensen beginnen dat er 1 iets uit de lijn ligt: Deze gaten zijn nog te klein. Later worden ze groter voor de houders en valt dat dus goed te maken Ook nog nieuws over de kast zelf: Het ding gaat gratis gepoudercoat worden. De panelen dan. Van het frame ga je niks meer zien en die konden ze helaas niet doen. Scheelt mij weer een berg geld aan verf en ik hoef niet alles te polijsten omdat ze mij gegarandeerd hebben dat de verf alles opvult :*) Scheelt dus weer een hoop zweet,geld en energie. Ook is de spuiterij een km of 2 verderop dus ik ben alles maar een dag kwijt tegen de tijd dat het zover is. Een hoop gedaan ook al zou je dat niet denken. Echter gaat er erg veel tijd in zitten om iets echt rond te krijgen,passend te krijgen en echt recht te krijgen (vooral in de vorm van veilen). Niet echt spannend allemaal maar het begint op te schieten Tot de volgende keer!
| | |
| | #50 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 9 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| Damn dat wordt wel een grote kast Ga je al die alluminium platen nog polijsten of afwerken ofzo? want met die krassen ziet het er wel minder uit :/
__________________ Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Bedankt! 7 fans + de voeding :P De rest wordt water gekoeld. En die fans hoor je ECHT niet gewoon Dus nee :P Het ding wordt zo stil als maar kan. De inbusjes die ik besteld had zouden er ook zijn maar eenmaal daar gekomen bleek dat de verkeerde geleverd waren :/ Mja volgende week vrij dus dan kan ik weer een hoop doen ![]()
| | |
| | #54 (permalink) |
| UPDATE 15 Niet zo spannend maar helaas ben ik gevelt door ziekte :'( Ik heb even wat gesoldeert en nog weer wat kleine dingen gevijlt, weggewerkt enz. Ook ben ik bezig geweest met de achterkant. Verder valt er niet zoveel te vertellen dus dan maar foto's :P Om te zorgen dat ik niet van elke voeding die erin komt de kabels hoef te verlengen heb ik even een verlengkabel gemaakt voor naar de 5.25'' bays en voor naar het schermpje. Maar hoe kom je nou weer aan een male-molex? Precies : Van een oud apparaat slopen. In dit geval een CD-speler. ![]() Toen had ik kabels nodig. Daarvoor maar eens een oude PSU gesloopt. Leuke sticker achterop: ''AMD K7 en Intel P4'' 125 watt maar liefst! ![]() Ding ontmantelen ![]() Kabels afknippen en solderen! ![]() ![]() Gevaarlijk? Zo'n hete soldeerbout op de grond in de buurt van je voeten? Welnee joh! ![]() Uiteindelijk heb je dan zoiets. ![]() ![]() Heb helaas geen sleeving liggen maar dat komt later wel In de voeding zat nog wat boeiends.![]() ![]() Daar ga ik de pomp opzetten zodat ook die stekker weggewerkt is Voor de afwisseling heb ik het kabel-weg-werk-plaatje uitgezaagd. En afgewerkt natuurlijk.![]() Leuk overzichtje van de hoeveelheid platen die er nog in moet 7 ![]() Toen eerst de mobotray wat ingekort. Oorspronkelijk wilde ik dit doen met de slijptol maar dat kan niet zo netjes. Dus weer eens met de dremel geprobeert. De laatste keer dat ik met de dremel wilde snijden was in een Aopen kast maar toen waren in 3 sec. de schijfjes steeds op en was het resultaat alleen maar een zwarte vlek. ![]() Tot mijn verbazing ging het nu een stuk beter. Het duurt allemaal wat langer maar het resultaat is wel veel netter Hier is de linkerkant er al af. Het gaat om de stroken langs het PCI-rek.![]() Even ingezoomd. ![]() En een tijdje later is ook de andere kant eraf. ![]() IMO een grote verbering Verder met de achterkant. Oude voeding erin om af te tekenen.![]() Aftekenen. ![]() Na een hoop geklooi met de decoupeerzaag en een paar uur vijlen past alles dan toch nog ![]() ![]() ![]() En zo hebben we voor het eerst een foto van een paneel dat daadwerkelijk vast zit! Nja ''vastziten'': Met 2 schroeven aan de voeding die los in zijn hok hangt. Nog wat kaal maar goed. Mocht iemand nog een idee hebben voor die lege plek onder de tray: Laat het weten. Het was de bedoeling dat daar een fan kwam maar dat hoeft niet meer i.v.m. de airflowverandering. ![]() De foto's kloppen niet helemaal zie ik nu maar ik heb niks beter. Het valt precies over de tray heen hoewel het lijkt alsof ie er nu opligt. Helaas bleek dat er nog wel een spleet zat tussen de boven en onderkant van de tray en de plaat. ![]() Dat kan ik niet plamuren omdat ze het frame niet kunnen powdercoaten. Is ook niet nodig want daar zie je niks maar van maar ik moest dus wel een andere oplossing verzinnen. Ik ga dus een strip maken die eroverheen valt weer precies zoals ik overal doe met de opbouw: Code: -Gepolijst ALu -UV plexie -Tray+plaat Volgende week kan ik meer doen aangezien ik dan vrij ben. Van het weekend even uitzieken. Inbusjes zouden er ook maandag moeten zijn dus dan kan ik gaten tappen en dergelijke zodat eindelijk alle panelen erop kunnen Tot de volgende!
| | |
| | #55 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Ziet er allemaal goed uit ga zo door ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #56 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Ga je nou een 480 en een 360 rad plaatsen? Hoeveel game-pc's komen er wel niet in? ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #57 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Citaat:
![]()
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? | |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Of voor extreme-cooling gaan waar je die 7 noctua's op de rads plaatst En komen er voorin ook nog fans? Of is de airflow van boven naar beneden? Als dat zo is zou ik ook nog wat fans aan de onderkant plaatsen als exhaust-fan.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #60 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Ziet er netjes uit teamikke. Ik heb een vraagje: Hoe zet jij je panelen vast aan je frame? Ik ga ook een eigen case maken maar ik denk nog goed na over hoe ik alles vast moet zetten aan elkaar.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] R2-d2 | Frenkie | Casemod Project Logs | 215 | 27-03-2008 13:34 |
| [CCIP] Aluminoid | Wava | Casemod Project Logs | 8 | 10-12-2007 14:05 |
| [CCIP] C&C tiberian sun temple of nod | cyclonite | Casemod Project Logs | 28 | 29-11-2007 12:16 |
| [CCIP] Parnassus | TheVirus2002 | Casemod Project Logs | 2 | 27-10-2007 14:54 |
| [CCIP] Fins! | ThrillFreak | Casemod Project Logs | 10 | 10-02-2007 16:10 |