Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-02-2007, 13:55   #31 (permalink)

Standaard

Er zijn weer goodies binnen Ik moet nu alleen nog modspullen (zaagjes,materiaal,UV plexie en verf) hebben en dan kan ik de kast al afbouwen. Dat zal ook nog wel op een euro of 100 uitkomen dus verwacht niet dat de kast nu volgende maand al af is. Maar afgezien van de waterkoeling heb ik nu wel alles. Als de kast af zou zijn kan alles er ook al in omdat ik dan ook voorlopig met mijn huidige waterkoeling kan koelen. Het gaat weer goed dus.

Ik zag vanuit het raam al dat er een auto stopte en de man bracht dit voor mij.

Waarin dit zat. Bamboe!?

Welnee. Mooie fans

Samen met de andere 2

En zo staan ze te wachten voor gebruik. In totaal 7 stuks.

Het zijn allemaal Noctua NF S-12-800 fans. Je hebt ook een NF S-12-1200 maar die draait weer 400 RPM sneller en heeft wat meer herrie. Die 800 bevallen wel dus heb ik die maar besteld. Met 2 radiatoren heb je toch bijna geen CFM nodig

Als de bovenkant er is zal ik even van de laatste 3 ''updates'' 1 maken.
Oud 1-02-2007, 15:00   #32 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Leuk pakketje! Daar zit dus voor 70 euro aan fans in, of niet? Ben het hetzelf niet eens met de negatieve meningen over die poepkleur van de fans. Vind het zelf erg mooi in combinatie met het wit. En verdomd wat zijn ze stil! (Heb er zelf ook 2 gekocht)
Oud 1-02-2007, 17:11   #33 (permalink)

Standaard

Zo'n fan kost een euro of 18 dus nog wel meer. Maar ze zijn gewoon geweldig! En de kleur vind ik juist erg mooi. Beter dan puur zwart. Op foto's is het moeilijk vast te leggen maar in het echt zie je gewoon dat het mooi rustig is Morgen komt de bovenkant en van het weekend ga ik mooi de platen bewerken :P
Oud 4-02-2007, 11:06   #34 (permalink)

Standaard

Update 8

Daar gaan we weer Gisteren en vandaag lekker bezig geweest. Het liefst zou ik nog doorgaan maar de popnagels zijn weer op Hopelijk heb ik vanmiddag nog tijd voor het window maar we zien wel
Barst maar los!

Alvorens mijn mooi plaatjes te bewerken had ik goed gereedschap nodig. Dus eerst een goede metaalzaagjes opgehaald+ wat beugels voor de HD rekken.

Toen we daar toch waren ook maar direct deze dingen gekocht. Is wel handig met een loodzware kast. Ze kunnen elk 15 kilo dragen x 4 = 60 maar omdat het gewicht verdeeld wordt zal het iets minder zijn. Maar ze zijn iig sterk genoeg

We zijn begonnen met de 5.25'' bays. Eerst wat materiaal halen uit afval stukken van het ALU.

En gezaagd.

Dan aftekenen. Omdat ik met TKC steeds verkeerd zat met de gaatjes boren (bij de ene speler zitten ze net wat anders dan bij de andere) hebben we het hier handiger aangepakt. Gewoon een flinke sleuf erin en dan kan ik daar mooi mee schuiven zodat het altijd goed zit

En gezaagd. Die hoekjes eruit zijn om te zorgen dat ie over de beugels heen valt.

Zonder afdekking.

En met Het ziet er wat slordig uit door al die krassen maar alles gaat gepolijst worden dus daar ga je niks meer van zien

Toen verder met de wieltjes. Eerst eens kijken waar ze komen.

Op de hoeken dus. Vrij gebruikelijk. Toen aftekenen. Helaas ging dat niet in 1 keer goed maar ik ontdekte het al optijd.

En gezaagd. De onderkant bovenop :P

Waarom het de 1ste keer niet goed ging verklaart de volgende foto. De wieltjes worden namelijk niet vast gezet op de bodem. Ze zijn een centimeter of 2.5 hoog en dan zou je een ruimte van 2.5cm onder je kast hebben. Niet echt mooi. Dus ik ga ze een soort van verzinken. Alleen dan moest het gat groter omdat het wieltje anders niet mooi rond kan draaien (zwenkwieltjes). Toen we dat klaar hadden ging ik verder met het plaatjes waar de wieltjes dan wel aan vast komen.

Aftekenen

En geboord.

Hier zie je hoe dat gaat komen. De onderplaat komt onder tegen de profieltjes en dat andere plaatje erop.

Hier zie je het gat nog weer onder het plaatje.

Hier zijn we alweer wat verder. Ik ga niet elk gaatje op de foto zetten dus soms gaan we even wat overslaan. Nu zitten er meer bevestigingsgaten in en de hoekjes voor de beugels zijn eruit.

Toen moesten die plaatjes vast in het hoofdframe. Dus die moest ook op de operatietafel.

De gereedschappen die worden gebruikt: Boormachine,Dremel (als schuurmachine, sneller dan vijlen) en de decoupeerzaag.

De bloempot-tot-afvalbak-gepromoveerde-geïmproviseerde-afvalbak.

Leuk die schuurbandjes. Jammer dat je er zo kort mee doet. Ong. een meter of 2 en dan kan je ze vervangen.

Nadat ik nu genoeg ''feel'' heb gekregen met het bewerken van ALU ben ik overgegaan tot een wat belangrijker onderdeel: De zijkant(en). Daar moest immers nog een stuk af dat ze niet konden knippen. Eerst aftekenen en afplakken.

Beide kanten

En gezaagd Expres een mm buiten de lijn en dan met de dremel tot de lijn schuren.

En zo gaat dat er dan komen uit te zien.

Een flinke update Het alluminium valt gelukkig mooi te bewerken. Ik heb helaas alleen maar tijd in de weekenden en de vakantie's natuurlijk. Ook valt er nog niet bijzonder veel te zien omdat ik steeds dingen moet aanpassen en als iets nog niet klaar is kan het ook niet worden gepolijst of geverft omdat het wss later nog weer aangepast moet worden. Pas als alle onderdelen gemaakt zijn kan ik beginnen met polijsten en andere zooi. Jammer genoeg

Tot de volgende keer :w
Oud 4-02-2007, 11:29   #35 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Hou er rekening mee dat het complete gewicht van je kast aan dat plaatje komt te hangen he.. Ik denk dat je daar behoorlijk dik staal (3 mm of meer) voor moet gebruiken en in het midden een extra versteviging maken, anders gaat het waarschijnlijk verbuigen.
Oud 4-02-2007, 13:01   #36 (permalink)

Standaard

Het zijn 2 plaatjes en ze zitten beide met 8 popnagels vast. Er komt idd vrij veel gewicht op maar desnoods maak ik in het midden nog 2 wieltjes. 2mm ALU is ook erg sterk hoor. Verbuigen denk ik eigenlijk niet maar goed dat je het opmerkt
Oud 4-02-2007, 16:33   #37 (permalink)

Standaard

UPDATE 9

Ik had gedacht dat het onmogelijk was maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit: 2 updates op 1 dag! En deze is nog best leuk om te zien ook Ik ben namelijk bezig geweest met de linkerzijkant! En ik ben zeer content met het resultaat! Tijd voor foto's.

Eerst moest ik een hulpstuk maken. Want ik heb geen passer of ander iets dat een perfecte cirkel kan maken van 60 cm diameter. Daarom een stukkie MDF met een benzinestift erin+ een centerpoint. Met de centerpoint een deukje slaan in het midden van de cirkel en dan vrolijk rond trekken met dit als resultaat.

Mooi strak é En na een paar minuutjes tekenen krijg je de vorm die het moet zijn. Deze vorm (teken) ga je nog wel een keer of 7 tegenkomen

Dan naar buiten om te zagen. Eerst de belangrijke stukken afplakken en gaten boren waar de zaag door kan.

Dan zagen. Hier schiet het al op.

En van de andere kant (de kant die je gaat zien) is het mooi strak

Weer een stukkie verder

TADA! Na een uurtje zagen,schuren en licht polijsten krijg je zoiets. Eerst is de ruwe vorm gedaan en daarna met schuren en voorzichtig zagen de rest zodat het mooi rond en strak is.

Vorige foto was ie nog niet klaar maar hier is alles geschuurd. Zie je echter niks van omdat het maar om kleine hoeveelheden gaat.

Geeft best een hoop zooi

Toen moest ie onder de douche om de tape en braampjes te verwijderen.

Daarna met thinner de strepen weghalen.

Weg

En op de kast

Om een idee te geven van de grootte heb ik em ff naast een midi-tower gezet.

Paps vond het nodig om een foto van mij na het zagen te maken.

En Karel was deze keer buiten maar onze andere poes (Katootje ) vond alles ook wel interessant.

Weer een hoop gedaan en ook eindelijk een resultaat. Het window is nog lang niet klaar maar je weet nu de vorm. Al met al was het een productief weekend en het resultaat mag er zijn
Oud 4-02-2007, 18:44   #38 (permalink)

Standaard

Niet koud buiten? :P
Robbin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-02-2007, 10:39   #39 (permalink)

Standaard

Te koud zelfs

UPDATE 11

Waar is 10 gebleven dan? Nou die slaan we ff over. Ik had al die foto’s van die platen ook geteld waardoor het numeriek stelsel ( :P ) niet meer klopte. Daarom slaan we dus ff 1 over
Deze tijd van het jaar is het koud! Daarom ga ik nu ook niet meer verder want het is echt niet leuk meer om buiten aan het werk te zijn. Ik heb helaas geen mogelijkheid om binnen te zagen en doen dus ik las even een pauze in totdat het warmer wordt met zagen enz. Wat is er dan wel gebeurt? Nou ondanks het beroerde weer ben ik toch aan het zagen en boren geweest.

De airflow van de kast gaat als volgt worden. Daardoor moest ik het ontwerp wat aanpassen maar dat geeft niet. Groen – fans. Blauw= radiator. Rood= HD’s. Het worden er maar 6 overigens.

Vrijdag had ik alles al afgetekend. Dit is de plaat waar de 360 radiator in komt te hangen.

Toen heb ik om mooie 120mm (om precies te zijn: 116mm) cirkels te krijgen mijn aftekenhulp aangepast voor 120mm gaten.

Dan een paar keer rond en voila.

En na nog wat meer spelen heb je ook de tekens erin. Dat worden dus de fanguards en worden op dezelfde manier opgebouwd als het raam. Van boven naar beneden:
Code:

ALU gepolijst
UV groen plexie
ALU plaat
Het precieze patroon kreeg ik er niet in omdat het te klein is maar deze lijkt er het meeste op.

Dan verder met de HD ophanging. Het belangrijkste was dat het stil was en dat er plaats was voor 6 HD’s. Ook moest het goed gekoeld zijn. Vaak zie je in mods dat ze van de ophanging een waar kunstwerk maken. Ik heb er een tijd over nagedacht maar ik kan simpelweg niet zoiets origineel bedenken én ook zorgen dat het zichtbaar en functioneel is. Dat komt omdat je er aan het eind simpelweg niks meer van ziet. Dit verklaart wel waarom.

Over dat profiel komen dus platen en in die bovenste plaat komt de radiator te hangen. Maar ik heb ‘’maar’’ 7 fans en toch moesten die dingen gekoeld worden. Toen bedacht ik me dat als ik de fans de lucht door de 360 radiator laat trekken ze ook direct de HD’s koelen. De lucht is dan wel wat warmer maar het zal niet veel zijn en het is wel belangrijk dat wat lucht krijgen. Via sleuven in de onderkant kan het er dan weer uit. Zo krijg ik er ook geen stof in
Dus! Afteken.

Dan zagen.

En dan niks :P Ik ben er nog mee bezig om de sleuven mooi recht te krijgen waar vrij veel werk inzit. De HD’s komen op rubber te staan en zitten met 3 schroeven vast in de onderkant.
Simpel maar effectief.

Toen moest het PSU-rekje versterkt worden. Die boog namelijk door onder het gewicht van de voeding. Dus nog maar een steun erbij gemaakt. Eerst afteken.

En zo in 1 keer hangt ie er ook al in.

Oude PSU erin.

Et Voila

Verder met de 5.25’’ bays. De sleuven en zooi zaten er al in maar er zaten nog allemaal krassen en stickers op.

Ook hadden de wielophangingen nog een poetsbeurt nodig.

Na een uurtje hard schuren en veel wasbenzine verbruikt te hebben (goed tegen stickers )
Hebben we een resultaat waar ik best trots op ben.

Daarna toch nog weer aan het zagen geweest. Er moet namelijk nog iets als afscherming van de PSU komen. Plaatjes dus. Men neme een reststukje ALU en tekent dat af.

Dan ff zagen en schuren en klaar.

Uiteraard moet het PSU bakje ook een boven en onderkant hebben. Vanmorgen dus ook maar de bovenkant gemaakt. Aftekenen

Zagen en schuren.

Ook ben ik begonnen aan het uitzagen van de plaat waar de kleine radiator inkomt. Nog lang niet mee klaar maar ik weet niet of het me nou bevalt of niet. Aanschouw.

Dat stukje komt dus gepolijst bovenop UV plexie.

Met nog wat meer afwerken (lijkt me logisch :P ) moet er wel wat moois van zijn te maken denk ik zo

Niet een heel spannende update maar het is gewoon te koud en dit moet ook gebeuren. We schieten alwel goed op iig. Ook ben ik begonnen aan het 3e doosje popnagels. Op dit moment zitten er een stuk of 220 in het frame :X Ook heb ik inbusjes besteld. Daarmee komen de panelen vast te zitten die er nog wel eens afmoeten (zijkanten voornamelijk). De andere platen ga ik denk ik gewoon vast lijmen. Meest schone oplossing. De 1ste onderdelen zijn nu dus verf-klaar en dan kan ik eindelijk beginnen om de frames aan elkaar te maken

Tot de volgende update!
Oud 11-02-2007, 14:25   #40 (permalink)

Standaard

UPDATE 12

Om de update hiervoor wat op te leuken doen we nog maar 1 Omdat ik niet kan zagen heb ik maar eens wat in elkaar gezet. Eerst een berg geschuurd enz. enz. maar dat is toch niet boeiend.

De beide frames aan elkaar Ook de 5.25'' bays zitten erin.

Zo al een stuk sterker. Er buigt nu niks meer door ofzo dus ik ben blij

In alle gaatjes komen uiteindelijk popnagels. Gaat wel hard zo. Stuk of 250.

Wieltjes!

En met de onderplaat erop

Best mooi hé Die plaat zit natuurlijk nog niet vast.

En dan nog 2 voor de mensen die graag willen weten hoe het er nu uiteindelijk ong. uit gaat zien. Ik kan helaas geen foto's geven van alle platen erop omdat ik de inbusjes nog niet heb.

Als de bovenkant er is krijg je al een veel beter beeld denk ik zo. Hopelijk is deze update weer wat boeiender.

Tot de volgende!
Oud 11-02-2007, 14:35   #41 (permalink)

Standaard

Het grote ronde (duuuh...) gat doet me denken aan de side-hole van een CM Stacker! Ziet er erg goed uit. Komt er plexi achter? Of mesh?

[offtopicFTWlolololmode]ElectronischevliegenmepperFTW!!!11![/offtopicFTWlolololmode]
Oud 11-02-2007, 15:38   #42 (permalink)

Standaard

Met maar liefst 3 batterijen :P Maar goed! Ja er komt gewoon plexie achter. Die vrom moet ik er helaas uit halen maar op het doorzichtige plexie komt een laag UV groen in die vorm. Daarboven op komt dan weer het ALU dat ik gemaakt heb en dan gepolijst

Als jullie ideeën hebben voor fangaurds: Roept u maar! Ik vind die tekens niet zo mooi als fanguard maar weet niet zosnel wat anders.

De 1ste updates liggen eruit maar die worden volgende week gereset.
Oud 13-02-2007, 17:13   #43 (permalink)

Standaard

UPDATE 13

Het laatste stukje van de puzzel is geariveerd :*) De bovenkant op precies te zijn. Gezet en wel. Hoewel ik nog steeds niks kan vast zetten ben ik wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit wordt de uiteindelijke vorm. Behalve dat het linkerstuk achter het raam nog dieper komt te liggen (zitten nog geen inkepingen in). En natuurlijk ligt het allemaal wat scheef.

Ding op de zijkant.

Bovenkant erbij op :*)

En alle platen erop waar je wat aan hebt :P

En aangezien je de vorm nu toch weet gooi ik ook maar een wat verouderd-model erbij.

Nou barst maar los :X
Oud 13-02-2007, 17:24   #44 (permalink)
Moderator

Standaard

Die schets ziet er wel erg mooi uit qua ontwerp
keep on modding
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2007, 18:29   #45 (permalink)

Standaard

Veeeeeeeeeeeeeeeet!!! Goed idee om pas later te laten zien wat je nou eigenlijk van plan bent. En dat plan beloofd veel!!~ Ook de nodige details zijn er zo te zien

Keep on doing teh good job!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] R2-d2 Frenkie Casemod Project Logs 215 27-03-2008 13:34
[CCIP] Aluminoid Wava Casemod Project Logs 8 10-12-2007 14:05
[CCIP] C&C tiberian sun temple of nod cyclonite Casemod Project Logs 28 29-11-2007 12:16
[CCIP] Parnassus TheVirus2002 Casemod Project Logs 2 27-10-2007 14:54
[CCIP] Fins! ThrillFreak Casemod Project Logs 10 10-02-2007 16:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.