| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Gisteren met die vriend gesproken en we zijn eruit. Het komt erop neer dat: -Hij neemt mijn CPU+mobo+geheugen over -Ik koop een E6300+ GigaByte Moederbord GA-965P-S3+ PC 6400 geheugen :*) -Ik krijg van hem de platen ALU die ik nodig heb op maar gesneden en dergelijke -Ik bouw alles in voor hem. Resultaat: Nieuwe hardware en mijn ALU platen t.w.v. 120 euro :X Als ik ze bij de Gamma zou kopen tenminste. Dit komt mij veel beter uit omdat de platen 2 x zo dik zijn,ik het niet hoef te snijden,het gratis is en ze de juiste maten kunnen leveren :*) (Gamma had niet groter dan 50x100x0.5 mm). Conclusie: Project gaat ff wat langer duren. De platen kan ik wel gaan bewerken en dergelijke maar het budget is dan op. Zal dus eerst weer sparen worden als ik geen sponsors krijg. Maakt opzich niet zoveel uit maar het is wel jammer dat het allemaal wat langer duurt natuurlijk.
__________________ Casemodder in hart en handen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| UPDATE 4 Helaas nog niks spannend maar mijn kamer is af,school wordt wat rustiger én! ik heb de ontwerpen voor de platen net de deur uitgedaan. Ook had ik mail dat de bestelling van de hardware eerder zal komen. Goed nieuws dus. Hier even de ontwerpjes en wat ik aan het doen ben allemaal. Fear my 1337-paintskilzz! Voorkant en achterkant ![]() Bovenkant en onderkant ![]() Binnenkant ![]() Links en rechts :*) ![]() Nu weten jullie hoe hij er ong. zal gaan uitzien. De vorm is dus bekend. De rest zal nog niet vrij worden gegeven. Nog een fototje van de berg met hardware die zich begint op te stapelen die in Demission zal komen. ![]() En dan nog datgene waar ik nu mee bezig ben. Die gaten in het mobo dicht plamuren. Ook is het frame geperfectioneerd en ben ik bezig met de mobotray ![]() ![]() Als laatste dan een foto van Demission naast TKC ![]() Binnenkort dus meer.
| | |
| | #21 (permalink) |
| UPDATE 5 Het is zover! De nieuwe hardware is er en is ingebouwd. Voor degene die vergeten zijn wat het ook alweer is: -Gigabyte P965-DS3 mobo. -E6300 -Twinmos PC 6400 DDR2 2x512 mb Het was nogal een gedoe om alles aan de gang te krijgen aangezien ik al vanaf vrijdag bezig ben en het nu pas lekker loopt,windows er goed op enz.. Maar het is gelukt! En het draait goed. In 3Dmark 05 halen we nu 10762 puntjes. Uiteraard is de E6300 geclockt en ook de 7950GT moest eraan geloven. E6300@ 3.15Ghz. 7x450 (70% overclock) 7950GT Mem: Standaard 1400. Nu 1500 (kan verder maar ik wil het een beetje stil houden) 7950GT Core: Standaard 550 Nu 600 (kan verder maar ik wil het een beetje stl houden) Ik wil wel waterblokjes hebben voor de Chipset en voor de 7950GT omdat die warm worden en toch wel wat herrie veroorzaken. Genoeg gepraat! Lang leve foto's. Het pakketje. Dat moet dan 400 euro kosten. ![]() Leuke doos. ![]() En dat zit er dan in. ![]() ![]() Het beest! ![]() En de standaard koeler ![]() Oew geheugen. Beetje slordig verpakt maar het werkt. ![]() Doosje open ![]() Eerst alles er maar uit. ![]() Goede kans voor schoonmaken. Dat was ook wel nodig. ![]() Mijn andere geliefde. Kon ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken. ![]() Oew kijk! Het is een klapdeur ![]() De Q-tec voeding eruit en de Igreen power erin. Wat een heerlijke uitvinding: Gesleevde kabels. Aanrader voor iedereen. ![]() Alles erin en weer dicht. ![]() En zo werkt het dan ![]() Meer een update voor TKC maar aangezien alles toch in Demission komt kan het hier ook wel. Volgende keer weer meer werk aan de kast ![]()
| | |
| | #22 (permalink) |
| ![]() Fans zijn binnen! Deze heb ik gewonnen met de prijsvraag van BeP. www.bouweenpc.nl Ik heb ze uiteraard direct even getest en ik vind ze super. Ze zijn vrij prijzig maar ze zijn echt stil. Eigenlijk hoor je ze simpelweg niet. Ze blazen ook nog redelijk (altijd minder dan een 3k RPM fan) maar dat maakt niet zoveel uit met waterkoeling. Nog een goede review er over. klik Hiervan zullen er dus nog wel meer inkomen ![]()
| | |
| | #23 (permalink) |
| UPDATE(je) 6 Niet dat er nou bijzonder veel gebeurd is maar het is een teken van leven dat ik er nog mee bezig ben. Die nieuwe hardware hakt er toch wel aardig in. Desondanks kreeg ik een voorstel dat ik niet kon weigeren. Daardoor ben ik nu helemaal blut maar er komen nog wel 5(!) NF S12 Noctua fans deze kant op. Dat brengt het totaal op 7. Ook heb ik besloten dat ik de waterkoeling van TKC ga hergebruiken. Zodoende komt er een 480mm radiator in, een 360mm (uit TKC) en waarschijnlijk 2 Eheim 1000's voor genoeg flow. De fans ga ik schakelbaar maken zodat ik opzich passief kan draaien en hooguit met gamen wat wind nodig heb. Ter vergelijking: Met de fans op de laagste stand houd mijn 360mm de C2D (met een aaridge overclock) al koel op +- 20 graden idle. De Noctua fans zijn echt heel stil. Ik had er 1 aangesloten om te luisteren hoe stil ze waren en ik kwam met m'n oor in de bladen omdat ze echt stil zijn en ik em dus niet hoorde. Zeker een aanrader. Maar eens wat foto's dan. Omdat ik dus geen materiaal kan kopen moest ik roeien met de riemen die ik heb. Het leuke van een ontwerp in 3D is, is dat je niet alles in volgorde hoeft te doen. Daarom vast begonnen met het ''bewegende iets'' dat voor een groot deel van MDF gaat worden. Dit omdat ik geen ALU kan frezen. ![]() En even later heb je 6 mooie plankjes. Je hebt er nog niet veel aan maar ik zal vast verklappen dat 2 plankjes op elkaar komen en dat er dus in totaal 3 gaan bewegen. ![]() Toen verder gegaan met de HD ophanging. Hier ben ik alleen nogal ontevreden over dus dat gaat veranderd worden. Het plan was om ze in piepschuim te klemmen zodat het mooi stil was. Aftekenen ![]() En snijden ![]() Resultaat ![]() Het ziet er niet uit. Ik ga ze dus gewoon in ALU ophangen met wat rubbers. K.I.S. Keep it simple Verder met het schermpje. Om die open te krijgen hadden we een speciaal bitje nodig. Gelukkig hebben we keuze zat. ![]() Ah! De stroomaansluiting. Wss 5 volt. Das weer mooi want dat gaan we van de PSU aftappen. ![]() En als laatste wat aan het mobo gedaan. Mooi om scherpe randjes af te plakken: Elektriciteitskabel. Men neme 1 flink stuk en snijdt dat open. ![]() Wat gemonteerd dit resultaat krijgt. ![]() Volgende week komen mijn ALU plaatjes binnen. Dan zal het weer wat sneller gaan en kan er een hoop gedaan worden.
| | |
| | #25 (permalink) |
| UPDATE 7 Eindelijk eens een spannende update! De ALU plaatjes zijn binnen Het grootste gedeelte dan. De zijkanten en bovenkant komen donderdag wss. Genoeg gezwam! 2 flinke pakketen Op de 1ste staat ''afval''. Reststukjes om leuke accenten uit te halen.![]() Het andere met de echte onderdelen. ![]() De onderkant bovenop ![]() Nog wat meer erbij. ![]() En hier begonnen de ''WOW'' reacties te komen. ![]() 't lijkt al heel wat. ![]() Oew kijk! Een spiegel. ![]() Dat was em. Donderdag of in die buurt foto's van de andere platen als ik die binnen heb. Het spul is 2 mm dik. Lichter dan MDF maar nog altijd zwaar genoeg! De Noctua fans zijn verstuurd uit Oostenrijk dus die zullen volgende week er ook wel zijn. Het feest begint nog maar net ![]()
| | |
| | #27 (permalink) |
| Als ik het niet van die vriend zou hebben gekregen was het een duur grapje hoor. Hij was er nu 80 euro aan kwijt voor 4 vierkante meter aan ALU. 2mm Dik. Bij de gamma zou het meer dan 200 zijn. Maar goed! Je hebt nu wel een idee van hoe groot het wel niet is. Verder is het natuurlijk niet nog veel meer dan een frame en wat platen ![]()
| | |
| | #29 (permalink) |
| Het is dan ook niet bij de gamma weg :P Bij de gamma hebben ze hele dure 1 mm platen van 1x0.5 meter maar ik moest minimaal platen hebben van 80x70 cm. Deze zijn dan ook bij een bedrijf weg. Gekregen van een vriend in ruil voor een computer bouwen en instaleren enz. Kost hem bijna niks.
| | |
| | #30 (permalink) |
| Weer wat plaatjes binnen De zijkanten om precies te zijn.2 ALU plaatjes klaar voor gebruik. ![]() Even tegen het frame. ![]() Ziet er wat raar uit hé? Ook niet gek want ik moet hem nog bewerken. Hij is namelijk te hoog. ![]() Dit is het nu. ![]() En deze vorm gaat erin komen. Dat was te ingewikkeld om te knippen dus dat moet even worden gedaan met de decoupeerzaag. ![]() Wel heb ik al door dat er wieltjes gaan onder komen want al die platen samen zijn echt niet te tillen. Morgen het laatste stukje: De bovenkant.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] R2-d2 | Frenkie | Casemod Project Logs | 215 | 27-03-2008 13:34 |
| [CCIP] Aluminoid | Wava | Casemod Project Logs | 8 | 10-12-2007 14:05 |
| [CCIP] C&C tiberian sun temple of nod | cyclonite | Casemod Project Logs | 28 | 29-11-2007 12:16 |
| [CCIP] Parnassus | TheVirus2002 | Casemod Project Logs | 2 | 27-10-2007 14:54 |
| [CCIP] Fins! | ThrillFreak | Casemod Project Logs | 10 | 10-02-2007 16:10 |