Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-09-2007, 07:11   #196 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TEAMIKKE
Bij me oom in de schuur G1/4'' is een gasmaat dus wss moet je ergens bij een winkel kijken die ook gasleidingen aanbiedt oid.
Ah ok, echt gevonden dus :P Zoals demoniac al zegt zijn ze niet overal te vinden, en veel dingen met gasleidingen worden ook gewoon gesoldeerd. Daar wordt niet veel meer getapt denk ik.
Oud 19-09-2007, 14:42   #197 (permalink)

Standaard

Het is idd. Engels draad/maat. Waar je ze verder kan vinden zou ik echt niet weten. :P
Oud 2-10-2007, 07:44   #198 (permalink)

Standaard

Nadat ik in het artikel stond op de FP (http://casejunkies.com/index.php?upn=&hl_id=3117) kan ik het niet laten om even te reageren natuurlijk.

Hoewel ik een tijdje er niks/weinig aan heb gedaan was ik toevallig gister weer begonnen. Ik ben aan het kijken hoe ik dingen het beste kan verven, plamuren en meer van dat gedoe. Na al de tegenslagen die jullie wel hebben kunnen lezen, heb ik TKC leeg gehaald en een hoop dingen ervan verkocht zoals de radiator, de fans en meer. Vervolgens heb ik een bestelling geplaatst voor nog meer waterkoeling. De plannen zijn als volgt:

- Een dubbele gescheiden loop voor de waterkoeling
- 2 Laing DDC-1t's als pompen. Ik heb er vast 1 besteld, de ander komt later.
- In de herfstvakantie ga ik proberen om de kast af te maken. Ik heb helaas nog niet genoeg geld om ook direct alle hardware te kopen (LCD's, waterkeoling ed ) maar ik wil wel de hele kast spuiten, alle LED's, draden en andere zooi vast installeren en wegwerken en meer van dat gedoe. Ook heb ik nog wat leuke dingen gekocht.

Ik heb ook een op afstandbestuurbaar relais gekocht. Met een soort autosleutel kan ik hiermee de fans,LED's,LCD's en wss ook het ding zelf aan en uit zetten. Een klein filmpje is mss wel leuk

http://s89.photobucket.com/albums/k2...ent=Video2.flv

Binnenkort komt er wel weer een update als mijn bestellingen er zijn. Zie jullie dan!
Oud 3-10-2007, 18:00   #199 (permalink)

Standaard

UPDATE 33

Daar is ie weer! Na enkele weken veel te weinig tijd te hebben gehad ben ik weer begonnen. Ik heb tussendoor wel iets gedaan maar al met al niet heel veel. Na enkele tegenslagen verwerkt te hebben, had ik er weer zin in. Binnenkort krijg ik weer een bestelling binnen waardoor ie eindelijk klaar is om af te worden gemaakt. Dan ga ik alles wat ik nodig heb verzamelen en in week 42 wordt het modtijd. De bedoeling is dan om het te spuiten. op te bouwen en meer van dat gedoe. In die korte tijd daar naar toe probeer ik zoveel mogelijk voorbereidend werk te doen. Hoewel ik nog meer foto's had staan die op m'n eigen pc maar die is even buiten werking doordat die *** pomp overleed. Die hebben jullie dus nog te goed. Als gevolg daarvan heb ik alles maar uit TKC gehaald omdat die wss toch niet meer zal draaien.

Hoe het erbij lag in de tussentijd.

De boosdoener!

foto's van het uitbouw proces.

Hoewel TKC niet eens in de buurt komt qua kwaliteit bij dem. vind ik het toch ook een leuk ding om naar te kijken.

De 360 radiator heb ik verkocht. Ik vond hem eigenlijk niet mooi genoeg om hem bij de andere te zetten. De 480 is helemaal mooi zwart gecoat zonder krasje oid. en de 360 heeft vooral in het begin nogal wat te verduren gehad. Deze gaat dus vervangen worden door een Black Ice Extreme 360. Daar heb ik eerst nog geen geld voor maar dat komt later. Ook komen er 2 gescheiden waterloops in. Hierover meer in de volgende update. Op deze foto's kun je wel zien dat de 360 er beduidend minder uitziet. Over kwaliteit ben ik zeer tevreden maar de afwerking was niet meer zoals het geweest is :P

Dan nu het leuke gedeelte! Ik had er al het een en ander over laten doorschemeren maar dat zal nu duidelijk worden. Wat het is zien jullie verderop. We beginnen bij het begin: Een Sunbeam Windmill fancontroller die half gaar was.

Na enige tijd denken had ik bedacht dat ik er niks nuttigs mee meer kon dus ontmantelen! Er zaten nogal wat verlengkabels aan dat ding dus dat komt weer mooi uit voor straks.

Vervolgens openmaken. Dit komt er dan uit.

De printjes gooi je weg en dan houd je een prima strakke behuizing over. Daar stop je dan weer wat nieuws in. Namelijk het volgende:

Wat is het? Merk je vanzelf maar er moeten iig molexjes aan want die losse draden zien er niet uit antuurlijk.

Vervolgens wat gaten plamuren ed.

Wat dingen spuiten.

Even creatief bezig met molexjes.

Dan solderen!

Het resultaat.

Achterkant

Wat spul aangekoppeld.

Maar wat is het nou !? Zie het volgende filmpje
http://s89.photobucket.com/albums/k2...t=HPIM3065.flv

Dat verklaart een hoop denk ik. Het is een 4-kanaals op afstand schakelbaar relais. Hier gaat 1 12v. lijn in en komen er 4 schakelbaar weer uit. hierop ga ik de fans, LED's en meer van dat gedoe zetten. Elke lijn kan 8A schakelen dus dat komt wel goed dan.

Dit was het dan eerst weer even. De komende weken komen er dus weer updates aan en nog meer leuke dingen. Hopelijk kan ik de mensen die steeds om een update vroegen hiermee tevreden stellen

Tot de volgende maar weer!
Oud 3-10-2007, 18:15   #200 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Jammer van de tegenslag.
Maar dat vind ik zeker mooi, zou ik zelf wel willen maken,
zo'n op afstand bestuurdbare relais.
voor de rest ben ik benieuwd wat de volgende plannen worden.

Succes
Oud 4-10-2007, 17:22   #201 (permalink)

Standaard

Thx Binnenkort weer meer!
Oud 5-10-2007, 10:58   #202 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Mooi bakje, de molexen heb je erg netjes er in gemaakt.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-10-2007, 17:49   #203 (permalink)

Standaard

Bedankt

Update 34

Weer een mijlpaal! De eerste verf zit erop. De vaart zit er lekker in alhoewel er nog steeds een hoop moet gebeuren. Ik ben er nu wel zeker van dat alles haalbaar is en dat geeft motivatie. Ook heb ik atm genoeg tijd voor alles dus ik ben de hele dag bezig met schuren, spuiten en tussen het spuiten door de andere delen klaar te maken. De echte kleur komt later pas maar het begin is er iig! Ik heb niet al teveel foto's aangebzien het niet echt boeiend is om te zien. Vanaf het moment dat de opbouw gaat geschieden zal er weer wat meer te zien zijn.

Als eerste nog even de AB van het molexkastje. Zoals je ziet 4 kanalen en ong. net zo groot als een autosleutel.

Toen pakketjes!

Dit zit er in:
-Laing DDC-1t pomp
-Plexie cover voor pomp
-Koppelingen
-Kraantjes en stoppen

En wat doe je met nieuwe spullen? Precies: Openhalen!

Om vervolgens weer verbeterd dicht te maken

Zoals sommigen al gelezen hadden komen er 2 waterkoelcircuits in Demission. Voorlopig alleen de grotere die de CPU,Nb en GPU koelt m.b.v. de 480 radiator. Later komt er nog zo'n pomp bij die het mem,HD's? en meer overbodig gedoe gaat koelen m.b.v. de 360 radiator. Ook had ik de 360. verkocht aangezien die eerst toch niet gebruikt gaat worden en ik liever een nieuwe betere en mooiere weer koop. Maar daar heb ik eerst nog geen geld voor dus dat komt later.

Wel ga ik vast het circuit aanleggen door middel van kraantjes en fillports ed. Met de laatste actie van mij liep er water over m'n mobo en GPU en dat geklooi wil ik niet weer hebben. Daarom komt er per circuit een kogelkraan in voor gemakkelijk bleeden en een geïmproviseerde fillport voor het vullen.

Volgende pakket van bouwplastics.

Direct maar aftekenen.

Dit worden de pomphouders

Direct maar zagen en boren. Ondertussen ook voorzien van spiegelfolie ed.

Ook de pomphouders zijn al klaar maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Komt nog wel

Vervolgens naar de Gamma!

Zaagjes, schuurpapier, Spuitplamuur, en een Dremelbitje.

Procedure: Met korrel 180 de krasjes eruit schuren. Vervolgens de primer/spuitplamuur aanbrengen. Laten drogen en fijn opschuren met korrel 400. Vervolgens weer een laagje primer. Het resultaat is een spiegelglad oppervlak klaar voor het echte werk.

Ik was zelf erg verbaasd hoe mooi het werd. Zelfs platen met diepe krassen werden echt glad. Wat sfeerimpressies: Na korrel 180

Na primer en korrel 400

Tussen het spuiten door wat andere dingen doen. Dit zijn de rails voor het stealth-systeem. Zitten nu ook goed vast en klaar voor gebruik (en het werkt nog ook!)

Nog wat platen passend maken en aanpassen ed. Hier heb ik een overbodig stuk plaat nog weer eraf gehaald.

Na een dag of 2 zijn de helft van de platen klaar voor de echte kleur. Voorzichtig in bubbelfolie gerolt wachten ze op hun laatste behandeling.

Het deel dat nog moet.

Morgen ga ik verder met de rest en ga ik zwart halen om te spuiten. Ondertussen is korrel 180 schuurpapier al op en de 1ste bus primer ook. Het gaat hard dus Als alles klaar is met primer zal ik weer updaten. Daarna zwart en dan het lange proces van opbouwen ed
Oud 19-10-2007, 08:52   #204 (permalink)

Standaard

Aangezien jullie niet zitten te wachten op allemaal verffoto's zal ik jullie die besparen maar het is mss wel leuk om even te laten zien hoe het ong. gaat worden.

Later meer
Oud 19-10-2007, 16:03   #205 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Ben benieuwd
Oud 24-10-2007, 17:35   #206 (permalink)

Standaard

Eindelijk maar toch

Na heel wat tijd maar weer eens wat van mijn kant. Ik ben nog steeds dagelijks bezig met schuren,spuiten en alles wat daarbij hoort. In totaal moet ik 8m² spuiten en met 2 korrels schuren. Eerst was het ook nog even proberen wat het mooiste resultaat was en je kunt zelf wel bedenken dat het enorm veel tijd in beslag neemt. Ik ben nu echter wel zover dat enkele onderdelen al af zijn, andere bijna en nog weer andere moeten nog geprimed worden. Let niet op de achtergrond. Mijn kamer is op dit moment ingericht als spuitkabine

Om toch vast een impressie te geven heb ik vast 1 plaat klaar gemaakt

Recht van achter. Zoals je ziet is het licht een stuk subtieler op het zwarte dan op het glimmende ALu.

Schuin en dan zie je toch wel een leuk verlicht randje.

Detail met schakelaars en de kraantjes voor de waterkoeling

In het donker. Ook hier is het een stuk subtieler dan eerst. Deze kleur groen komt vrij in de buurt van het echte.

Van de zijkant

Dat was het eerst weer even. Als er meer leuke platen klaar zijn zal ik het melden Imo is dat zwarte veel mooier met dat groene. Veel subtieler en zo voorkom je dat het een kermis wordt ondanks dat het toch een vrij drukke kast is

Vertel gerust wat je ervan vindt natuurlijk!
Oud 24-10-2007, 20:55   #207 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Ziet er goed uit. Een apparte combinatie zwart met chromen accenten en groen licht.
De kraantje aan de voorkant zijn super handig, tenminste als ze zijn waar voor ik denk, het ontwateren van je systeem.

Sterkte met de resteren vierkante meters

Edit. Een vraagje nog. Op de foto's is te zien waar de ledjes zitten door het licht dat ze verspreiden. In het echt zie je dat ook zo of is het uniform verlicht?
Oud 25-10-2007, 09:17   #208 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolff
Ziet er goed uit. Een apparte combinatie zwart met chromen accenten en groen licht.
De kraantje aan de voorkant zijn super handig, tenminste als ze zijn waar voor ik denk, het ontwateren van je systeem.

Sterkte met de resteren vierkante meters

Edit. Een vraagje nog. Op de foto's is te zien waar de ledjes zitten door het licht dat ze verspreiden. In het echt zie je dat ook zo of is het uniform verlicht?
Dit is de achterkant hé Maar het klopt wat je zegt idd. die kraantjes gaan gebruikt worden om de loops leeg te maken. Bovenin zitten ook 2 fillports. Zo kan ik elke loop makkelijk vullen en weer leeg halen

Over die LED's:

De cam pakt het strooilicht ook van die leds. Als je deze foto in het echt ziet dan zie je niet die punten. Als je er schuin op kijkt zoals op deze foto:

dan zie je natuurlijk wel waar de LED's zitten maar het hele geval is wel egaal verlicht. Alleen zie je dus een iets helderder puntje zitten. Maar zoals ik al zei, is het in het echt alles veel subtieler. Als je er gewoon van achter naar kijkt zie je alleen maar een lichte groene gloed die niet eens heel erg opvalt.
Oud 25-10-2007, 18:11   #209 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TEAMIKKE
Dit is de achterkant hé
Ooh ja, duh.
Bedankt voor je antwoord, ik vroeg me dat altijd al af. Best moeilijk dus licht van ledjes goed vast te leggen met een camera.
Oud 26-10-2007, 13:01   #210 (permalink)

Standaard

Met een lange sluitertijd kom je alwel een eind maar wil je echt goede foto's dan moet je ook met andere instellingen klooien. Helaas ben ik maar een zeer amateuristisch fotograafje dus ik heb geen idee wat ik dan zou moeten doen :P Ook is de camera verder niet veel bijzonders dus ik probeer er maar het beste van te maken
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] R2-d2 Frenkie Casemod Project Logs 215 27-03-2008 13:34
[CCIP] Aluminoid Wava Casemod Project Logs 8 10-12-2007 14:05
[CCIP] C&C tiberian sun temple of nod cyclonite Casemod Project Logs 28 29-11-2007 12:16
[CCIP] Parnassus TheVirus2002 Casemod Project Logs 2 27-10-2007 14:54
[CCIP] Fins! ThrillFreak Casemod Project Logs 10 10-02-2007 16:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.