Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-08-2007, 22:50   #181 (permalink)

Standaard

Ok , haha veel suc6 verder ik blijf em volgen
Oud 13-08-2007, 19:31   #182 (permalink)

Standaard

UPDATE 32

Eindelijk maar toch! Een van de leukere updates deze log. Zoals wel te lezen was had ik een hoop tegenslag en hoewel ik in de een na laatste fase zit van de mod ben ik nog lang niet klaar. Ik heb niet overal foto's van gemaakt aangezien het allemaal niet echt spannende werkjes zijn en jullie wel weten hoe ik alles doe. Ik heb er wel een hoop aan gedaan maar het was vooral foutjes eruit halen, dingen net wat beter afwerken en meer van die dingen die je niet ziet als je er niet naar kijkt

Als eerst heb ik een afscherming gemaakt voor de PSU. Het probleem was dat ie er eigenlijk op de kop in moest maar dan bleef de achterplaat niet zo mooi strak dus dat vond ik geen optie. Maar de kabels zitten dan in het zichtveld zonder dat ik ze weg kon werken. Dus een kap was de oplossing.

Aftekenen

Buigen
http://i89.photobucket.com/albums/k2...2/HPIM2917.jpg

Bevestiging

Stuk eruit waar de radiator langs komt (er zit 1 cm speling tussen de PSU en de radiator zoals gepland.)
]http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2032/HPIM2923.jpg

Hier gemonteerd.

Even voor het algemene beeld

Perfect

Van fouten leer je. In TKC was ik vergeten een stuk eruit te halen waar de radiator langs komt. Dus hier heb ik het maar wel even gedaan.
http://i89.photobucket.com/albums/k2...2/HPIM2922.jpg

Ondertussen heb ik het logo voorop in elkaar gelijmd en bestickert.

Troep die dat geeft.

Kleine uitleg: Voorop heb ik dat systeem met die cilinders gemaakt waardoor het logo er normaal in en uit kan schuiven. Maar ik had er nooit aan gedacht dat die stang ook door de voorplaat moet. Dat soort dingen zie je alleen maar als je hem een keer in elkaar zit en dat heb ik vanaf dit moment gedaan.

Hier moest er dus een gat komen. Geen foto van het resultaat. Een gat kun je je wel inbeelden

Ondertussen waren de naaldlagers geariveerd die bij het bewegende deel komen. 8mm in diameter.

Toen naar de Gamma om dopmoertjes te kopen.

Ook een plaatje ALu. Een heel verschil met dat industrieële van mij. 1 mm dik maar ik vind het waardeloos spul :X

Wat moest ik daarvan maken? Een nieuwe fanguard voor bovenop. Want die oude is erg rottig om goed te krijgen en liever een perfecte wat simpelere vorm dan een schele mooie vorm

Ook even een klein bodempje voor onder de afscherming van de voeding die ik hierboven liet zien. Je ziet er straks niks van maar het is wel net even netter

Over de fangaurd: Het was makkelijker om hem te maken dan die ander. 1mm buig je met je handen terwijl ik met 2 mm een zware hamer en houtblokken moest gebruiken. Het nadeel werd me ook direct duidelijk: Metaalmoeheid :/ Toen ik klaar was met buigen waren de pootje geknapt van al het hameren. Conclusie: Idee geschrapt. Vervolg: Ik ga gewoon de oude (die ik veel mooier vind) af maken. Er zal een hoop tijd in gaan zitten maar het is het waard denk ik De bodem voor de voeding is wel goed gelukt maar daar heb ik verder geen foto's van gemaakt.

Tegen die tijd werd het tijd voor het laatste plaatwerk. Even een overzichtje.

Platen waar nog wat aan moet gebeuren

Platen klaar voor plamuren

Platen klaar voor coating

Ondertussen zijn ze bijna allemaal klaar voor plamuren en daarna dus voor coaten. Ik ga echter alles tegelijk plamuren wat makkelijker werkt dus ik maak eerst alles tot die stap af.

Ondertussen had ik de platen ook al schoon gemaakt en ontvet met thinner. Ook het frame.

Nog een klein beugeltje voor de bevestiging van de motor.

En toen had ik bijna al het ALu af. Ik wilde nog wel wat doen dus ben ik bezig gegaan met de letters. Wat een pokkewerk is dat zeg :X Ik was gemiddeld een half uur bezig met 1 letter. Met de 2 I's was het wat makkelijker maar totaal ben ik er ong. 4 uur mee bezig geweest om ze allemaal goed te krijgen.

Eerst moet ik ze allemaal ruw uitvrezen met de dremel. De decoupeerzaag is hier te grof voor en ik heb geen elektrische figuurzaagmachine. Dit was het freesje.

Dit blijft er dan over.

En de letter zelf

Heel wat schuur en vijlwerk dus. Het resultaat van eerst de grote vijlen en daarna de sleutelvijltjes.

En na het schuren.

Zo moet het dan komen

Allemaal klaar

Vervolgens heb ik ze een laag spiegelfolie gegeven en dit is het resultaat. Wel met beschermfolie nog. Ik ben nog niet helemaal tevreden dus ik ga er nog even mee bezig maar je hebt vast een impressie van het resultaat.

En als laatste had ik nog iets nodig voor onder het draaiende ding. Daar zou een reservoir komen maar dit ging niet meer. Ik maak er dus maar luchtinlaten van. Dit is de vorm die ze moeten worden. Hier komt ook weer racegaas achter. Komt echter in de volgende update.

Even een kleine verontwaardiging: Zoals je op bovenstaane foto ziet kreeg ik 2 soorten plexie afgeleverd: Blauw beschermfolie en doorzichtig beschermfolie. Ik snapte dit niet totdat ik die vorm maakt: Dat blauwe is een mm dunner!? Al het blauwe is dus 4mm terwijl ik voor 5 betaald heb
Ik heb geen zin om erachter aan te gaan aangezien het leed al geleden is maar geen positieve reclame voor bouwplastics.nl. Ze reageren ook niet op mail dus een waarschuwing voor andere modders: Check of het goed zit! Ik kwam er nu pas achter omdat ik voor het eerst met beide soorten werk. Anders maakte ik steeds alles uit de plaat die daarvoor bestemd was en dan zie je echt geen mm verschil als je er niet op let

Na al dat geblaat een leuke afsluiting. Eigenlijk was dit de eerste foto aangezien ik het geheel eerst in elkaar gezet heb, de fouten/verbeterpunten heb opgeschreven en toen weer uit elkaar heb gehaald om die te verbeteren. In de volgende update zal ik hem compleet in elkaar zetten, verbeterd en wel incl. plexie Overigens heb ik niet overal inbusjes in gedaan dus schrik niet als er wat scheef zit.

http://i89.photobucket.com/albums/k2...2/HPIM2925.jpg

Hier nog een grotere versie:
http://i89.photobucket.com/albums/k2...M2925Large.jpg

Dat was het dan weer voorlopig. De volgende update is hoop ik dan eindelijk de laatste voor het coaten.

Tot de volgende keer!
Oud 13-08-2007, 19:33   #183 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Damn nice, dude!
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2007, 19:45   #184 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Tip, koop een figuurzaag. Die handmatige werken ook wel fijn voor dat werk.

En oja resize je plaatjes ff, ze rekken het forum uit.
Oud 13-08-2007, 21:29   #185 (permalink)

Standaard

Ziet er echt goed uit ben benieuwd als alles een kleurtje heeft ..
Robbin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2007, 22:31   #186 (permalink)

Standaard

Cewl.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2007, 22:39   #187 (permalink)

Standaard

Echt niet normaal bezig ! Die letters
Oud 14-08-2007, 07:14   #188 (permalink)

Standaard

@DeKemp: Over het algemeen red ik me wel zonder figuurzaag. Met de decoupeerzaag kun je een hoop doen

Foto's die te groot waren ff gelinkt.

@GC_Vos: Bedankt!
@Robbin: Ik ook! Ik laat eerst een klein plaatje spuiten zodat ik de kleur zelf ff kan zien en of het allemaal gaat. Die zal ik later wel posten.
@Biokipje; Thx!
@Psylocibine: Ook bedankt

Wanneer de volgende update is kan ik helaas niet inschatten maar ik denk over hooguit 2 week
Oud 15-09-2007, 17:25   #189 (permalink)

Standaard

Na een veel te lange tijd zal ik maar weer eens wat van me laten horen. De vorderingen zijn miniem en eigenlijk heb ik dan ook niet veel goeds te melden. Er zijn een hoop (kleine) tegenslagen geweest waardoor het allemaal niet echt opschiet maar er zijn ook leukere dingen.

+De fans,led's ed. zijn nu op afstand schakelbaar met behulp van een afstandsbediening
+Er is duidelijkheid omtrent het verven
+Ik heb een G1/4 tap gevonden
+Ik heb werk = meer inkomen

-Pomp is kapot gegaan. Bij het verwijderen hiervan is er water gekomen op mijn GPU en mobo maar die werken wss nog wel aangezien ik alle spanning eraf had
-De powdercoater (vriend van me) is ziek voor langere tijd geworden. Hierdoor heb ik besloten om het zelf te spuiten. Dit kost me echt meer geld en het zal langer duren maar ik heb wel meer controle over het proces
-Ik heb veel minder tijd nu met school,werk ed. Daarom heb ik de herfstvakantie gepland als mod-vakantie. Dat duurt nog een maand.
-De foto's van voortgang staan op m'n eigen Pc die voorlopig niet werkt omdat ie geen koeling heeft
-Geldgebrek, maar dat houd ik altijd volgens mij :X
-Onderdelen nodig welke ik niet kan vinden voor eht bewegende gedeelte. Daarom sloop ik af en toe een printer oid om te kijken of daar nog wat bruikbaars inzit.

Ik heb nog wat ideeën verzonnen die erin verwerkt worden waardoor ik weer meer geld kwijt ben, het langer duurt, het nóg gecompliceerder wordt maar wss wel een stukje mooier. Al met al ben ik er nog wel mee maar vooral om dingen voor elkaar te krijgen en ben niet zozeer meer aan het bouwen. De planning is om in de herfstvakantie dan alles in elkaar te zetten.

Geen foto's, sorry daarvoor maar dan weten jullie iig even van hoe en wat enz.
Oud 16-09-2007, 08:13   #190 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Hmm jammer van de tegenslagen. Maar keep it up, ik volg het wel
Oud 16-09-2007, 13:50   #191 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Kleine dingen houw je toch :P
Ik weet zeker dat je dit project tot een goed eindresultaat zult brengen, ondanks deze tegenslagen.
Oud 17-09-2007, 18:16   #192 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de steun Tuurlijk komt het wel weer goed en iedereen heeft idd. tegenslagen maar ik baal ervan dat het allemaal zolang duurt steeds :X Maar helaas kun je niet aan alle dingen wat doen.
Oud 17-09-2007, 20:05   #193 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ohja, waar heb je die G1/4" tap gevonden? Kan er ook best wel een gebruiken namelijk
Oud 18-09-2007, 14:42   #194 (permalink)

Standaard

Bij me oom in de schuur G1/4'' is een gasmaat dus wss moet je ergens bij een winkel kijken die ook gasleidingen aanbiedt oid.
Oud 18-09-2007, 15:54   #195 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

De betere metaalgroothandel verkoopt ze ook, mijn pa heeft ook een doosje met 'Engelse' tappen staan.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] R2-d2 Frenkie Casemod Project Logs 215 27-03-2008 13:34
[CCIP] Aluminoid Wava Casemod Project Logs 8 10-12-2007 14:05
[CCIP] C&C tiberian sun temple of nod cyclonite Casemod Project Logs 28 29-11-2007 12:16
[CCIP] Parnassus TheVirus2002 Casemod Project Logs 2 27-10-2007 14:54
[CCIP] Fins! ThrillFreak Casemod Project Logs 10 10-02-2007 16:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.