Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-07-2007, 20:01   #166 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FuriousHamster
Jezus wat een radiator

Je had inderdaad al eerder gezegt eventueel een 480 radiator te kopen, maar dan zou je deze passief koelen. En dus dat je er geen fans op zou doen? Gaat dat door, of laat je die Noctua's er toch wel op?
Passief betekent niet dat er nergens fans zitten hoor :P Betekent dat het geen geluid maakt. En die fans blijven gewoon uit. Die worden schakelbaar met die schakelaars die achterop komen. Alleen met die warme zomerdagen en mss onder het gamen gaan ze even aan. Dan na een paar minuten weer uit en dan kan ie weer opwarmen

Wss zullen er altijd wel een paar draaien (die op de 360 radiator straks) aangezien de HD's anders geen koeling hebben. En Noctua's hoor je idd. niet

@Biokipje: 7 is genoeg hé
Oud 11-07-2007, 12:34   #167 (permalink)

Standaard

UPDATE 29

Wat eerder dan verwacht maar ik heb wel weer genoeg foto's. Ik heb niet al het plexie af helaas. Het kost meer tijd dan ik dacht om het mooi te maken. Ook zit het weer wel eens wat tegen en heb ik helaas ook nog andere dingen te doen. Gelukkig heb ik nog wel aardig wat kunnen doen. Er zitten nu zo'n 150 LED's in de kast en ik moet nog een logo en de letters solderen wat het totaal op ong. 200 brengt

Eerst pakketjes!

Dit zat er in de rechter.

Een grafisch LCD. Hij werkt nog niet want de flatcable is wat los geraakt met het vervoer. Het komt er dus op neer dat ik die opnieuw kan solderen. Hier heb ik nog geen zin in maar dat komt nog wel :P

Het andere pakketje is van bouwplastics.nl Hierin zat folie, een klein buisje en lijm. Ook geen foto van :X Komt volgende keer wel.

Meer plexiewerk. Het logo op het raam. Eerst aftekenen.

Resultaat

Vervolgens spiegelfolie. Waarom dat dan weer vraag je je misschien af? Het heeft enkele grote voordelen:

-Het is licht
-Het is makkelijk bewerkbaar
-Het heeft hetzelfde effect als polijsten
-Het is vervangbaar. Als er een kras in komt vervang je gewoon dat stukje even i.p.v. weer een hele plaat te polijsten.
-Het kost een stuk minder moeite
-Overal een strak resultaat

Nadelen:
-Het is duur :P

Stukje uitknippen en dan op maat snijden.

Met beschermfolie er nog op. Dit gaat er pas af bij de montagesessie.

Dan wat LED's solderen in de achterkant.

Resultaat :9

Op de kast

Aangezien het plexie er was heb ik vast de gaten voor de reservoirs uitgezaagd. Helaas ben ik zo dom geweest om geen foto te maken van het resultaat. Ook volgende keer maar.

Toen de achterkant. Eerst het nieuwe mobotray maar eens vast gezet. Mooi recht nu.

Toen aftekenen waar plexie moest komen.

Overnemen op het plexie.

Hetzelfde geldt voor het kleine stukje onderaan.

Het verhaal van zagen kennen jullie nu wel dus geen foto's daarvan. Hier zitten alle LED's er alweer in.

Lichtjes aan :>

Donker. Zoals ik al eerder zei: Het effect is veel subtieler dan dit. Al dat strooilicht is er niet en eigenlijk zie je alleen de LED's en de oplichtende randen.

Toen ook nog even het racegaas op maat geknipt.

En nog draad gekocht. 15 meter 2-aderig. Dus 30 meter in totaal. Dat komt nog wel op

Dat was het wel weer. Volgende keer meer plexie. Tot dan!
Oud 11-07-2007, 12:55   #168 (permalink)

Standaard

Dat begint er strak uit te zien.
Wat zijn de afmetingen van de kast?

DD
droopdog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2007, 14:52   #169 (permalink)

Standaard

Erg mooi al dat oplichtende plexi, en ik vind dat teken ook goed gelukt!!

-- MC>JUNK --
Oud 11-07-2007, 16:49   #170 (permalink)

Standaard

Is dat geen speakerdraad :P. Leuk, die verlichte plexi achter je case
Pawiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2007, 18:27   #171 (permalink)

Standaard

Ziet er netjes uit!
Nog steeds niet de LCD gesoldeert
Lamme tak :P
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2007, 19:51   #172 (permalink)

Standaard

Vette shit
Oud 13-07-2007, 19:39   #173 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droopdog
Dat begint er strak uit te zien.
Wat zijn de afmetingen van de kast?

DD
Het is nogal een flinke kast :P Dit zijn de uiterste maten:
(l)72 x (b)24 x (h)82 cm

@MC>JUNK: Bedankt

@Pawiro: Klopt! Maar is het wel dun. Perfect voor soldeerklusjes. Breekt ook niet zo snel enz en goedkoop. Ik was 3 euro kwijt voor 15 meter oid.

@PeaceMaker: LCD's zijn niet mijn favo dingen :P Komt vanzelf wel

@Psylocibine: Bedankt!

De komende tijd ben ik ff met andere dingen bezig dus nog geen updates voorlopig.
Oud 2-08-2007, 20:00   #174 (permalink)

Standaard

Update 30

Eindelijk weer een update Helaas een saaie. En helaas de volgende ook. Maar het zijn toch dingen die tijd slurpen,vermoeiend zijn en het niveau behoorlijk kunnen maken of breken. Daarom besteed ik er toch maar een hoop aandacht aan. Gelukkig schiet het aardig op. Ik ben al een stukje verder maar als ik alles in 1 keer doe wordt het zo groot allemaal. Daarom 2 van normaal formaat. Over een paar dagen dus meer. Zoals gezegd zijn het allemaal afwerkingsklusjes. Ik moest een hoop (professioneel dat wel) inproviseren omdat de dingen die ik wilde er niet waren, niet zo klein waren, net te groot waren enz.

Eerst ben ik nog bezig geweest met het plexie maar later heb ik bedacht dat ik het ALu op het moment belangrijker vindt. Dus dat gaat voor. Dit is het draaiende logo straks.

Even zagen. Meer toen ik er bijna was ging de decoupeerzaag stuk

Wat wel leuk is aan Italië is het weer. De afgelopen dagen was het hier nogal wisselvallig en aangezien ik niet binnen aan het werk kan moest ik ook hier inproviseren. Dé oplossing lag op zolder

Eerst heb ik wat anders gedaan maar na een uur of 3 deed de decoupeerzaag het opeens weer. Dus het logo afgemaakt.

Vervolgens supplies halen. Draadeind,profieltjes en slijpschijfjes.

Hier moest een profieltje om de achterplaat vast te houden.

Done

Vervolgens was het de beurt aan de 5.25'' bays. Deze wil ik gestealthed hebben. Maar met TKC bracht dit ook al problemen met zich mee omdat het er 2 zijn i.p.v. 1. Toen heb ik er een balkonnetje voor gelijmd maar echt duurzaam kon je het niet noemen. Op weg naar de TBCL viel ie er zelfs af door de schokken van de auto. Dat moest dus beter.

Mijn eerste ingeving was om van die dingen te gebruiken die ook aan laadjes zitten. Mensen gebruiken ze ook om hun tobo onder hun bureau te schuiven en dergelijke. Mocht ik niet duidelijk genoeg zijn moet je het zeggen maar ik denk dat de meeste het wel snappen. Maar zoiets was niet zo klein te vinden dus moest ik zelf wat verzinnen.

Bij de bouwmarkt heb ik dus 2 buisjes van verschillende diameter gehaald. Deze passen precies in elkaar.

Hier spuit je wat ciliconen in et voila, een heus ophangsysteem.

Nog even op maat zagen.

Vervolgens gaatjes boren op de plaats van bestemming. Ze worden nog vast gelijmd. Nu hangen ze er ff in voor de foto

De stealth-schijf. 2 gaatjes erin geboort waar de kleine buis inkomt. Wordt ook weer vast gelijmt. Hij ligt hier op z'n zij.

En het resultaat

Volgende onderdeel: Kabelverhuller. Oftewel die voet Deze moest zwevend opgehangen worden. Hiervoor neem je het onderdeel en wat draadeind. Dit zaag je op maat, boort wat gaatjes et voila.

Tada

Vervolgens de plaat waar ie aan vast moet. Er moet een gaat in waar de kabels doorgaan en 2 gaatjes voor het draadeind.

Done

Plaat erin. En het resultaat

Zo mss wat duidelijk.

Vervolgens iets wat ik bij TKC vergeten was. Ruimte maken voor de radiator. Afgetekend.

Zagen.

Máár hij was niet perfect. En aangezien ik me er anders toch dood aan erger heb ik het toch maar even verbetert.

Weer een plaat klaar

Volgende keer meer van dit soort gedoe. Niet het meeste spannende om te doen maar wel leuk om dingen als oplossing te verzinnen En dat het dan ook nog werkt Op het moment heb ik 3/4 van de platen klaar voor coating. Dit gaat allemaal in 1 keer dus volgende update komen de laatste ALu behandelingen en daarna spuiten! Als dat klaar is ga ik verder met het plexie en dan inbouwen. Tegen die tijd moeten we ergens in November zitten dus tBCL waar ik me zeker voor ga inschrijven.

Tot de volgende update!
Oud 6-08-2007, 14:48   #175 (permalink)

Standaard

UPDATE 31

Ben ik weer. Zoals ik vorige keer al zei zijn het allemaal weer afwerkingsklusjes. Helaas komt er nog zo'n update aangezien ik dan pas alle onderdelen heb. Dan kan ik definitief alles boren en dergelijke. Ik wil niet het risico lopen dat ik wat vergeet en dat het dan nog moet als ie al geverfd is.

Eerst verder met de achterplaat. Voor gewichtsbesparing en ''kruipruimte'' :P moest er een stuk uit.

Zo dus.

Daarna moest de motorbehuizing er nog in. Ff aftekenen.

Klaar

Volgende is de kleine fanguard. Daar moest ik ook nog wat op verzinnen om hem vast te zetten. In dit geval heb ik niet te moeilijk gedaan. Gewoon het randje omgebogen zodat ie recht zit met de plaat eronder.

Vervolgens gaatjes en inbusjes erin.

Ook weer klaar.

Het is allemaal erg krap binnen. De voet zweeft maar net boven de fanguard.

Verder met de achterkant. Hier moest nog het een en ander uit voor schakelaars en voor de powerinput voor de pomp. Helaas geen foto van het resultaat maar dat kun je je vast wel inbeelden

Verder met de voorkant. Er moest nog een gat in voor het schermpje.

Weer een plaat klaar

Er moest nog een stukje uit de andere achterplaat waar de schakelaars straks door steken. Ook weer klaar.

Hier moet de pomp komen. Maar die zou kunnen verschuiven als ik hem vervoer dus daar moest ik een soort klem voor maken.

Voila.

Mét afgeronde hoeken. The god is in the details

Wat spiegelfolie

Helemaal tevreden was ik nog niet. Ik gebruik draadeind om em aan te draaien maar dat ziet er niet echt mooi uit. Dus ik ging op zoek naar ''iets'' om het mooier te maken. Het draadeind past precies door een buisje die ik had gekocht. Dus even op maat maken.

En zo komt het dan. Moeten nog 2 dopmoertjes op.

Op de achterplaat moest ook nog een balkje. Op de voeding maak ik er ook zo een. Deze schuiven in elkaar en zo blijft de voeding recht hangen zonder rekje oid. En je ziet er niks van

Als laatste heb ik vast een ophanging voor het gedeelte van het draaiende logo. Gaatjes geboord.

Plaatje maken die op de achterkant komt.

Done

Resultaat. Het is gewoon recht alleen hield ik de camera scheef.

En dat was het weer. Ik was nog bezig met de fanguard bovenop maar ik kan geen goede manier verzinnen om die vast te zitten. Ook is het een pokkewerk om dat ding goed recht te dremelen dus die ga ik opnieuw maken binnenkort. Ik weet nou hoe het moet en dan is het iig goed

Tot de volgende maar weer
Oud 6-08-2007, 20:29   #176 (permalink)

Standaard

Ik hoop dat je alles nog eens gaat polijsten of spuiten op het einde.
Fanguard eventueel vastzetten met imbusjes of popnagels??
Stida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2007, 00:39   #177 (permalink)

Standaard

Leuk idee, zeker een tot nu toe mooi resultaat .
Alleen ik hoop dat de afwerking (-totnu toe) nog beter word...
Oud 7-08-2007, 09:05   #178 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stida
Ik hoop dat je alles nog eens gaat polijsten of spuiten op het einde.
Fanguard eventueel vastzetten met imbusjes of popnagels??
Uiteraard wordt alles gespoten :P Beter zelfs: Gepowdercaoted Ik heb het alwel vaker verteld maar ik ben de beroertste niet:

-Alles wordt met water bestraalt waardoor hij gescuurt wordt en de krassen eruit gaan
-Daarna wordt de poeder erop gespoten
-Vervolgens gaat alles in de oven en wordt de poeder vloeibaar en vult zo alle oneffenheden op.
-Het koelt af en je hebt een superstrakke en krasbestinge laag.

Geheel in zwart Ik maak die bovenste fanguard opnieuw. Dat is makkelijker en netter dan met deze verder gaan. Dan kan ik hem ook normaal vast maken

@Skam: Bedankt maar wat wil je nog meer afgewerkt zien dan!? Volgens mij ben ik al een heel eind met alles :P Wacht maar tot ie geverft is
Oud 7-08-2007, 14:37   #179 (permalink)

Standaard

@ TEAMIKKE : Ow , dat doet mijn gedachten draaien ik was mis .. =] en ik bedoelde gewoon simmige randen van je case , plaatjes enz.
Oud 7-08-2007, 15:45   #180 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skam
@ TEAMIKKE : Ow , dat doet mijn gedachten draaien ik was mis .. =] en ik bedoelde gewoon simmige randen van je case , plaatjes enz.
Alles wordt nog een keer gevlijt straks Maar bedankt voor je commentaar
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] R2-d2 Frenkie Casemod Project Logs 215 27-03-2008 13:34
[CCIP] Aluminoid Wava Casemod Project Logs 8 10-12-2007 14:05
[CCIP] C&C tiberian sun temple of nod cyclonite Casemod Project Logs 28 29-11-2007 12:16
[CCIP] Parnassus TheVirus2002 Casemod Project Logs 2 27-10-2007 14:54
[CCIP] Fins! ThrillFreak Casemod Project Logs 10 10-02-2007 16:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.