Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-12-2006, 20:29   #1 (permalink)

Standaard [CIP] Chronic Disorder (Update 21-01)

Vele mensen kennen hem wel de simpele mod Nitro AX. Ik heb toen de Nitro simpel gemod met een waterkoeling, ccfl`s etc etc, ik was toen zeer tevreden omdat op dat moment dat het was wat ik wilde…

Zo was de Nitro, even 2 foto`s uit de oude doos :P

Maar nu, ben ik inmiddels wat verder gekomen in de wereld van het modden, heb ontdekt wat er allemaal gaande is en wat er te krijgen is, is de tijd gekomen om een echte mod te gaan maken. Met de Nitro als basis ga ik verder met de plannen in mijn hoofd ga ik aan het werk. Ik hoop hier iets leuks neer te kunnen zetten voor jullie als lezers, maar ben zeker benieuwd naar mijn resultaten. Het is geen mod die binnen enkele weken af zal zijn. Omdat ik alles super strak wil hebben gaat alles rustig aan, en aangezien mijn gezin en werk ook tijd in beslag nemen is mijn tijd schaars.. Nou jullie zullen alles wel gaan zien, ik ga in ieder geval lekker beginnen met mijn mod en hoop dat jullie hopelijk positief commentaar zullen leveren.. Tips en negatief commentaar zijn natuurlijk ook altijd welkom, mits terecht..!! :P

Zo het eerste wat er te doen is het strippen van de gehele kast, aangezien de kast al even had gedraaid was er een aardige stofvorming op sommige plekken

Maar nu de kast uit elkaar is en mijn pc vanuit een doosje zijn werk doet is het tijd om te gaan modden.. Natuurlijk moet er een window in komen maar door het aparte uiterlijk van de zijkant was het toch even denken om een window naar mijn zin te krijgen..

Het eigenwijze uiterlijk van de Nitro

[

Uit eindelijk ben ik er toch uitgekomen, ik heb besloten om het originele mechanisme op het zijpaneel te houden, en die uiteindelijk ook weer op de plexi zijplaat te bevestigen.

Het zagen viel me best mee, het resultaat mocht er wezen maar was nog niet perfect. :P Na ongeveer nog een uurtje vijlen is dit dan uiteindelijk het resultaat

]
( het linker onderhoek is op de foto nog wat hoekig, maar is inmiddels ook rond gevijld)

Het plexi wat nu nog in de schildertape zit is een blue reactive van AC Ryan. De kleuren combinatie die ik ga gebruiken voor de mod is:
* Buitenkant mat zwart
* Binnenkant Antraciet zwart/grijs
* Plexi blue reactive
* blauwe en UV ccfl`s en ledjes

Dit is de kleuren combinatie die ik heb gekozen voor het spuitwerk, in het echt liggen de kleuren dichter bij elkaar. Op de foto is er wat last van bedrog, het is juist de bedoeling om binnen en buitenkant niet heel veel te laten verschillen met elkaar.

Het rooster aan de bovenkant van de kast was al gezaagd, alleen wilde ik er nu ook een plexiplaat tussen die uiteindelijk gevuld gaat worden met UV led`s wat voor het "glow" effect moet gaan zorgen.

Hier een foto van de fanguard met het plexiglazen framepje..

En hier even snel op de bovenkant van de kast gelegd om te kijken of hij ook netjes staat qua afwerking met het randje.. En naar mijn mening naar tevredenheid...!

Een lcdscherm was al aangeschaft maar was er nog steeds niet uit waar het zou moeten komen.. 1 oplossing had ik in mijn hoofd, een frame maken en bevestigen boven op de kast achter de fanguard die er bovenop ligt, leuk idee maar toch niet wat ik wilde.. Toen ging mijn vrouw met me mod bemoeien... Die kwam met het idee om hem in het front te maken als dat ging lukken, alle drive-bay`s zijn al bezet dus daar had ik geen plek meer.. Toen kwam ze met het idee om hem in het gat van de air-intake voor de hdd`s te maken, en dat was een goed idee...

Dit is een gedeelte van het originele front met het gedeelte van de intake nog intact...

Hier heb ik het grootste gedeelte eruit geknipt met de kniptang...

Uit eindelijk na heel veel vijlen en een framepje te hebben gemaakt waar het display in komt is dit het voorlopige resultaat, voor dat er gespoten word, word er natuurlijk hier en daar nog wat plamuur werk verricht..., Maar zeer tevreden tot nu toe..!!

Ik wil bij deze nog wel even Coorz bedanken voor de hulp die je heb geboden met het aan de praat krijgen van het lcd

Tot dus ver de gang van zaken... Updates gaan zeker volgen... Brand los met al jullie commentaren zou ik zeggen...!!
Oud 19-12-2006, 21:46   #2 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Echt leuk idee om je LCD daar te plaatsen , past ook mooi bij je case.
Maar je hebt nu wel een intake minder.
Oud 19-12-2006, 21:49   #3 (permalink)

Standaard

Leuk, ik ben benieuwd.
Oud 19-12-2006, 21:54   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RA-ART
Echt leuk idee om je LCD daar te plaatsen , past ook mooi bij je case.
Maar je hebt nu wel een intake minder.
Nu komt in het rechter zijpaneel (als je er voor staat) een andere intake die koele lucht over de hdd`s gaat blazen, komt beter uit want de hdd`s liggen namelijk dwars in deze case...
Oud 20-12-2006, 05:15   #5 (permalink)

Standaard

wwordt eenveel belovende mod!
Oud 20-12-2006, 07:31   #6 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Hoe kom je nou weer aan een naam als: Chronic Disorder? Vind hem niet zo gezellig :P

Succes!
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2006, 11:45   #7 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Heeft vast en zeker iets met z'n kids te maken! :P
Oud 20-12-2006, 14:22   #8 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Stievius is duidelijk geen vader.
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2006, 19:11   #9 (permalink)

Standaard

Het lcd zit er mooi in, ben benieuwd naar de rest. Succes.
Phyxsius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-12-2006, 07:49   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Stievius is duidelijk geen vader.
Nee heeft nog een lange weg te gaan zo tezien.... :P
Oud 23-12-2006, 21:54   #11 (permalink)

Standaard

Zo je LCD in portrait mode, doe maar stoer (maar wel voorzichtig he)
Success en subscribed.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-12-2006, 22:48   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coorz
Zo je LCD in portrait mode, doe maar stoer (maar wel voorzichtig he)
Success en subscribed.
Ja dank je wel mister coorz.... en het staat al in hde cip vermeld, maar nogmals heel veel dank
Oud 21-01-2007, 21:04   #13 (permalink)

Standaard

UPDATE:

Zo eindelijk na een drukke periode weer een kleine update van mijn project. Het zou niet zo heel veel zijn als jullie van andere zien maar we gaan gewoon door... Aangezien de luchtinlaat afgesloten word door het lcd moest ik in de zijwand een toevoer van lucht maken. Het idee is geboren, het word een 120mm intake..

Dit is het gat naast het zijpaneel waar precies mijn 2 schijven achter komen te hangen

Zo moet hij oneveer gaan worden alleen dan met het zijpaneel ertussen, Het enige probleem is dat de koeler te dik is om tussen het frame en het zijpaneel te plaatsen.. (de fans zijn mijn oude fans, die zullen vervangen worden door andere)

De ruimte die ik te kort kwam is 17mm dus een stukje mdf van 18mm is perfect, die had ik nog liggen, dus even de grove lijnen erop en zagen maar..

Na het zagen, gaatjes boren en alles passen en vast draaien, Hier het resultaat van de zijkant, zeker geen slecht resultaat...

Natuurlijk moet er in het zijpaneel ook nog een gat worden gezaagd anders gaat de koeler er zo moeilijk doorheen.. (deze foto is van voor het vijlen, ben vergeten na het resultaat een foto te nemen, maar het is een stuk rechter als nu

Het voorlopige resultaat op het zijpaneel zelf... Met mooi spuitwerk moet dit zeker netjes gaan worden, daar ben ik van overtuigd

Nog even op de normale manier...

Het andere zijpaneel zit zoals jullie gelezen hebben het window al in, omdat ik verder niet echt iets schokkends ga doen ben ik begonnen met het spuiten van dit zijpaneel (de verrassing komt op of liever gezegt aan het andere zijpaneel :P) .. Aangezien de Nitro een open/sluit meganisme heeft en mij dat wel bevalt ben ik begonnen met die te spuiten..

Het meganisme van de Nitro in de originele kleuren...

De nieuwe kleur die ik heb gekozen voor de accenten, de gehele binnekant zal ook deze kleur gaan worden. Het is de kleur titanium antresiet..

Het zijpaneel is nu in de kleur mat-zwart gespoten en het open/sluit meganisme is gemonteerd, dit is de eerste foto van de kleurencombinatie van deze case...

Nog even een foto met een staafje blacklight eronder, ik was een beetje nerveus hoe het resultaat zou worden, dus heb nog even niet de moeite genomen om het plexi schoon temaken, er zitten dus nog lijmresten op en een waas overheen, maar dat mag de pret niet drukken :P

Tot zover weer even een update, binnenkort weer verder, ik zou zeggen brand maar los...!!!!
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update 2: basproffesional Casemod Project Logs 1 25-08-2006 22:08
[CIP] Gsus mod [update 01-03-05] case_freak Casemod Project Logs 29 2-03-2006 20:06
[CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! pr0wl Casemod Project Logs 31 1-03-2006 13:28
[CiP] Budget Mod ( Update: 15-12-'05 ) Interfico Casemod Project Logs 25 15-12-2005 17:17
[CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) slowtim Casemod Project Logs 13 6-10-2005 15:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.