| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Leuk om te zien dat je bekendheid nu echt vruchten begint af te werpen. :-) Ben benieuwd wat je er dit keer van gaat maken, Franklin! Ik hou deze cip in de gaten en wens je alvast veel succes!
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| Citaat:
Mocht je liever wat dunnere profielen gebruiken, ik wil er nogal wat inhangen en heb dus gekozen voor 25 mm. profielen, dan kun je ook terecht bij http://www.aqua-computer-berlin.de/catalog/index.php?cPath=23_1...gf1o1 kleine update. Gisteren is het moederbord tray van Coolermaster aangekomen. Ik had Ron van Coolermaster gevraagd of zij misschien een tray hadden liggen van een schadekast en dit is ie dan. ![]() Bedankt Ron en ![]() De schade is niet erg groot zoals op de onderste afbeeldingen te zien is. Het is een removable tray en in mijn mod is dat niet nodig, dus alles wat overbodig is verwijder ik meteen. Hiermee ben ik het grootste gedeelte van de schade ook gelijk kwijt. ![]() Op de volgend efoto is de schade het beste te zien, linsboven is het aluminium vebogen, maar zoals gezegd gaat dat er toch uit. ![]() Dit is alles wat ik nodig heb. ![]() Met een kleien aanpassing past het tray perfekt in mijn frame, ik heb alleen de hoogte een klein beetje moeten inkorten. Verder gaat de orginele mesh voor een fan daar ook verdwijnen. Komt aluminium plaat overheen. Omdat het een beetje bol is zal dat er dus ook uit moeten. Gewoon met een tang. ![]() en daarna netjes afwerken met een vijl. ![]() | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| AlumaxX is ook al zooo mooooi! ![]() Ik hoop dat deze minstens zo mooi wordt! Ziet er goed uit Handig ook dat je even kan zeggen: "Zeg uhm.. Hebben jullie nog een Mobo tray liggen?" - "Ja hoor!"Heb je die profielen trouwens nog gelijmd?
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #22 (permalink) |
| @FuriousHamster: De profielen zijn niet gelijmd en denk ook niet dat het nodig zal zijn. Het zit nu al erg stevig in elkaar en als het geraamte ook nog eens bekleed gaat worden met aluminium en acryglas zal het alleen nog maar steviger worden. Ik ben weer terug van mijn vakantie, dus ik wil even laten weten dat ik deze week de werkzaamheden aan het projekt weer hervat. Ik geloof dat dit toch echt genoeg reden is om computers even te laten voor wat ze zijn. Jammer dat ik niet langer down-under kon blijven. ![]() ![]() Heb inmiddels mijn spullen van www.freezinghardware.nl , een van mijn sponsors, binnen. ![]() Een Laing EcoCirc D4basic-30/830NX pomp met aansluitadaptoren ![]() en de twee Black Ice GT Stealth 240 radiatoren ![]() Op het moment ben ik de laatste hand aan het leggen aan het ontwerp voor de ophanging van mijn harde schijven. Een onderdeel hiervoor zijn deze schokdempers, uiteraard weer in de kleuren die bij de rest van het kleurenschema passen. ![]() Zo gauw als de tekeningen klaar zijn begin ik aan het maken van de houders en ophanging van de harde schijven. Een update met daadwerkelijke voortgang zal waarschijnlijk dit weekend volgen. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Ik neem aan dat die schokdempers uit de RC racerij komen, en verder, fijn om weer progressie in deze (o zo vette) mod te zien! Ik wacht met smart af voor een update.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Dat gaat vast weer mooi worden suc6 ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat als ik Alumax zo zie zal deze ook heel mooi worden ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #26 (permalink) |
| De schokdempers zijn inderdaad van een rc model. Binnenkort zal wel duidelijk worden wat ik met ze ga doen. Of het nuttig is weet ik nog niet, maar het zal er wel bijzonder uit gaan zien. Casemodden is niet altijd funktioneel, de looks zijn misschien nog wel belangrijker. Het is tijd om de eerste acrylglasplaten eens onder de figuurzaagmachine te leggen. De gaten die ik ga maken zijn voor de twee radiatoren die in de kast komen. Deze komen zowel links als rechts in de kast. Omdat het frame breder is dan de acrylglasplaten zal ik twee platen gebruiken en de naad zal precies in het midden op een rib van het frame komen. ![]() Na het zagen ziet het er dan zo uit. ![]() en een plaat met gat aan de andere kant. Het is wat moeilijk te zien op de foto, omdat de tape al van de linkse acrylglas plaat verwijderd is. ![]() Op de bovenstaande foto kan de oplettende lezer ook zien dat ik bezig ben met het dichtmaken/bekleden van het frame aan de achterzijde. Zo komt de radiator er dus op te liggen. ( rechts komt er natuurlijk ook nog een) ![]() |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Te gek! Een update! Ziet er in iedergeval stevig uit, en dat voor wat alu van terrarium liefhebbers :P Btw, kun je een totaalplaatje maken? Dan kunnen we zien hoe het er nou eigenlijk uitziet ![]()
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vandaag ben ik begonnen aan de box voor de harde schijven. Om de shijven te koelen ga ik een oude waterkoeler gebruiken die ik nog had liggen. ![]() Tevens zal een fan lucht over de schijven blazen. Daarom eerst maar eens een acrylglasplaat maken met een gat waar de fan precies in past. Ik ben niet ontevreden over hoe de fan in het plexi zit. ![]() Nu even kijken of de box een beetje past. Het geheel maar even met wat tape vastgeplakt. ![]() De dempers heb ik er maar even naastgezet, ongeveer op de plaats waar ze uiteindelijk ook moeten komen, om te zien hoe het staat. |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Citaat:
. Project begint verder ook al ergens op te lijken . Dempers zijn zeer origineel, uit RC autotjes oid? Ga zoo door, ga zoo door ! | |
| | |