Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-06-2007, 20:17   #46 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Daarom ben ik ook weer blij als ik klaar ben met stage en weer naar school moet, heb ik ook weer dat soort speelgoed tot mn beschikking :P Inclusief cnc draai- en freesbank

Ik ben echt wel benieuwd naar deze case, dus kom maar op met de updates
Oud 1-07-2007, 14:40   #47 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Dat gereedschap is inderdaad heel erg handig, met name bij het bewerken van het RVS. Aluminium is met een bankschroef, een handzaag en een accuboor nog wel te doen, maar bij 3mm dik RVS heb je dan toch echt wel pech.. Schroefdraad in de hoekprofieltjes is wel allemaal met de hand getapt overigens
Qua apparatuur had het overigens nog veel beter gekund, mijn pa doet vooral veel constructiewerk (draagbalken voor huizen etc) of assen voor in industriële machines en dat is allemaal ontzettend grof materiaal. Voor het bouwen van een case zijn plaatwerkmachines (plaatschaar, zetbank, lasersnijder) de handigste machines om tot je beschikking te hebben en dat staat hier helaas weer niet. Een CNC-freesbank dan weer wel, dus mocht iemand een mooi ontwerp hebben voor een waterkoelblok...
Oud 15-10-2007, 22:34   #48 (permalink)
Administrator

Standaard Bijna een nieuwe update

Een tijdje terug heb ik de aluminium platen geboord die de binnenkant van mijn mod moeten gaan verfraaien. Dit ging allemaal als een zonnetje. De achterplaat had ik echter geen tijd meer voor en zou ik later doen.
Vanavond had ik dan eindelijk tijd en dus heb ik de freesbank ingesteld en ben gaan boren. Een half uurtje later was ik klaar en wilde ik het spul ff in elkaar schuiven en wat plaatjes schieten voor deze langverwachte update. Maar... het paste niet? Al gauw kwam ik tot de conclusie dat ik maar liefst 4 millimeter tekort kwam tussen de gaten die ik geboord had Na een kwartier piekeren kwam ik er ineens achter: ik had wel de dikte van de aluminium platen meegerekend, maar niet die van de hoekprofielen van het frame! Wederom kan ik dus bezig met de frees, om de gaten wat te ruimen Bijkomend voordeel is wel, dat ik meteen de gaten voor de voeding en de backplate van het moederbord uit kan frezen, nu het spul toch onder de frees moet :P (plaat opspannen om te frezen is nogal een rotwerk dus wilde ik die gaten met de hand doen)
Nog even geen plaatjes dus, maar ik wilde wel ff mijn verhaal kwijt. Hopelijk kan ik nog deze week met de frees aan de gang, zodat de update niet al te lang op zich laat wachten.
De naam van mijn mod is trouwens veranderd, de reden hiervoor staat uitgebreid in de startpost uitgelegd
Oud 16-10-2007, 20:24   #49 (permalink)
Moderator

Standaard

Ziet er allemaal goed uit, ik werk zelf ook met RVS en ben ooit nog eens van plan zelf een kast te maken, of een kast grotendeels ombouwen zoals jou ga zo door
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-10-2007, 10:37   #50 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht al, die naam ken ik helemaal niet, en het topic is toch al 4 pagina's lang :P Ik vind het wel een leuke mod, dus ga zo door
Oud 4-11-2007, 23:02   #51 (permalink)
Administrator

Standaard Update 5: het subframe is klaar!

Het heeft veel te lang geduurd, maar ik heb eindelijk een update! De vorige keer postte ik dat ik een foutje had gemaakt bij het boren van mijn achterplaat, waardoor de gaten 2 mm te dicht bij elkaar zaten. Dit heb ik anders opgelost dan in eerste instantie de bedoeling was, ik heb namelijk de hoekprofielen weggehaald bij de horizontale platen van het subframe. (daarvan was ik vergeten de dikte mee te tellen in de afstand van de gaten) Hierdoor heb ik wel de verticale staanders opnieuw moeten doen, maar daar was ik toch al niet tevreden over. (die waren ook al verkeerd geboord en daarna uitgefreesd ) Bijkomend voordeel van het ontbreken van de stukken hoekprofiel is dat de mod weer iets lichter wordt

Omdat een paar foto's het verhaal een heel stuk duidelijker maken:

De achterplaat zit met 12 boutjes vast aan het originele Lian Li-frame. Aan de achterkant van de moederbordplaat zitten kleine aluminium blokjes met schroefdraad, waar de moederbordplaat op geschroefd is. Aan de andere kant van deze blokjes kan ik ook nog een aluminium plaat schroeven, zodat ik in beide zijpanelen een window kan maken. Het hele ding is namelijk zo opgebouwd, dat ik de hele constructie kan omdraaien en de kast omtoveren van ATX naar WTX. (ondersteboven ATX)
Volgende actie wordt het maken van gaten voor de I/O-bracket en de voeding.
Oud 5-11-2007, 17:16   #52 (permalink)

Standaard

ziet er goed uit! maar 1 vraagje wat zijn die vierkantjes op je mobotray, die gaatjes.
badje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-11-2007, 14:27   #53 (permalink)
Administrator

Standaard

In die gaatjes kan je een soort van klemmetjes met schroefdraad duwen, daar kan je het moederbord op schroeven. De grote hoeveelheid gaatjes is omdat het een E-ATX kast is en compatibel met heel erg veel verschillende borden.
Oud 6-11-2007, 18:28   #54 (permalink)
Moderator

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Ben wel benieuwt wat je er van gaat bakken, zal wel niet zo licht meer zijn met al dat rvs.
Oud 7-11-2007, 12:40   #55 (permalink)
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
Ben wel benieuwt wat je er van gaat bakken, zal wel niet zo licht meer zijn met al dat rvs.
Alleen de boutjes en de montage-hoekjes zijn van RVS, de platen en de lange hoekprofielen zijn allemaal aluminium. Desondanks zijn de platen relatief zwaar, het is allemaal 1,5mm dik en de achterplaat is zelfs 3 mm dik! Dat heeft uiteraard wel als voordeel dat de constructie ontzettend stevig is.
Oud 7-11-2007, 13:55   #56 (permalink)
Moderator

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

O, ik dacht dat het rvs is omdat het van dat folie op zit wat ook altijd op rvs zit.
Oud 5-05-2008, 22:57   #57 (permalink)
Administrator

Standaard

Precies een half jaar na de laatste update (véél te lang geleden ja) kan ik jullie vertellen dat er weer wat vooruitgang in mijn mod zit
Een paar weken terug had ik in mijn achterplaat een gat uitgefreesd voor de voeding en het I/O-gedeelte van de moederbordplaat, maar daarbij maakte ik nogal een lullige fout. Wat ik meestal doe bij frezen, is de frees naar het punt draaien waar ik ga beginnen met het gat en dan vervolgens opnieuw op nul instellen. Echter had ik dit keer de nul op de rand van het werkstuk laten staan. Met als gevolg dat ik bij het laatste stukje van het gat voor de voeding niet stopte bij 30 (zo ver moest ik uit de kant van de plaat zijn) maar vrolijk terug draaide naar 0 en dat pas doorhad toen ik al 15 millimeter te ver was
Vandaag dat foutje opgelost door het gat dicht te laten lassen (niet zelf gedaan, want lassen is moeilijk en zeker bij aluminium) en daarna flink lopen vijlen om de las weg te werken. Ook de freesranden moest ik flink navijlen want omdat de plaat 'maar' 3 mm dik is, heeft die nogal liggen klapperen tijdens het frezen. (vanwege de maat kon ik hem niet goed in de klem kwijt) Daardoor waren de randen nogal grillig geworden, in tegenstelling tot de strakke afwerking die je meestal krijgt met frezen.
Later deze week schiet ik wat foto's van het resultaat, maar ik moest gewoon eventjes kwijt dat er weer vordering in de mod zit!
Oud 6-05-2008, 10:29   #58 (permalink)

kiilllleer's schermafbeelding

Standaard

Foto's !
kiilllleer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-05-2008, 23:20   #59 (permalink)
Administrator

Standaard

U vraagt, wij draaien!

Bij deze hoek had ik dus iets te ver doorgefreesd, vanuit de rechter hoek naar de bovenrand van het aluminium. Als je goed kijkt zie je er een soort van vlek in zitten, dat is het dicht gelaste stuk.

Overzichtje van de achterplaat. De fout zit nu rechtsonder.

Schuin van boven, zo komt het dus te zitten.

Laatst gewijzigd door Demoniac : 7-05-2008 om 23:23.
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-05-2008, 06:13   #60 (permalink)
Banned

Standaard

Niet echt orgineel he Demoniac. Dit hebben we al zovaak gezien.
Nick2 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
The party 2008 - Wie is er? blackgoth The Party - Algemeen 7 29-05-2008 15:47
[Lan] eNeRGy Lan 2, 3 en 4 januari 2008! Snuk Overige Events 17 15-12-2007 10:46
[LOG] Chemical Industrial _ferry_ Casemod Junkies 35 7-07-2007 18:22
8_ mijn 2007/2008 pc Hellion Hardware Junkies 24 3-07-2007 17:52
[CIP] Industrial case mod HardcoreRaver Casemod Project Logs 55 6-04-2005 14:14

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.