| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Vorige week heb ik eindelijk bevestigingsmateriaal besteld voor mijn mod. Het gaat hier om deze twee doosjes: ![]() ![]() Laagbolkopschroeven met binnenzeskant, RVS. 50 stuks M4x35 en 50 stuks M4x8. De langste gebruik ik om de fans te bevestigen, de kleintjes ga ik gebruiken voor diverse andere dingen. Omdat ik erg benieuwd was hoe het er uit zou zien als alles in de kast hangt, heb ik op kerstavond meteen heel druk zitten schroeven: ![]() En meteen even de fans aangesloten om het effect van het licht te kunnen zien: ![]() Nou zijn lichteffecten in het echt altijd mooier dan op foto's, en ik moet zeggen: het ziet er goed uit! Mooi, rustig wit licht, niet te overheersend dus ik hoef geen schakelaar aan de LED's te bouwen :P Ik hoop trouwens dat ik de komende tijd wat vaker kan updaten, het gaat me nu eerlijk gezegd veel te langzaam ![]() |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Die boutjes zijn zeker mooi. Heb er laatst een paar meegenomen van stage om te zien hoe ze staan. In een volgende mod van mij zullen ze ook wel komen ![]()
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Even een kleine update, helaas zonder foto's. Ik ben sinds de laatste update behoorlijk destructief bezig geweest en heb nog veel meer onderdelen van de Lian Li gedemonteerd. Een ding waar ik absoluut ontevreden over ben, is het feit dat de moederbordplaat niet verwijderbaar is. Deze heb ik daarom helemaal verwijderd uit de kast en ik ben nu bezig met aluminium hoek- en U-profielen om een schuifbare tray te maken. En omdat ik toch bezig ben, gaat de tray waarschijnlijk een stuk omhoog, zodat de voeding onderin de kast kan. (Met de harddisks en de voeding onderin staat ie lekker stabiel vanwege het lage zwaartepunt )Dit betekent echter wel dat ik voor de gehele achterkant een nieuwe plaat moet maken aangezien er dus niets op zijn originele plek blijft :P |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Kleine update, de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met enkele meters aluminium hoekprofiel, het nodige meet- en aftekengereedschap en een ijzerzaag. Ik heb 2 balken gezaagd die rechtop in de kast gezet worden. Hieraan worden 2 plateaus bevestigd waartussen de moederbord-tray geplaatst wordt. In plaats van op de bodem, komt deze dus halverwege de kast. Hierdoor kan ik de voeding onderin plaatsen, waardoor het zwaartepunt verlaagd wordt en de kast dus stabieler wordt. Ook ga ik waarschijnlijk de mobo-tray ondersteboven monteren, waardoor je een soort BTX-layout krijgt. Foto's volgen binnenkort. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Alweer veel te lang geleden, maar ik heb besloten dat ik nu wat sneller ga werken aan mijn mod - het doel is om de kast voor Campzone bruikbaar te hebben. Onder andere omdat ik alle harddisks die ik tegen die tijd wil hebben, niet kwijt kan in mijn huidige kast ![]() Vanavond heb ik me erg enthousiast uitgeleefd op de achterkant van de PC7077. De haakse slijper met daarop een dunne slijpschijf (een soort reuze dremelschijf) sneed door het aluminium alsof het boter was, met het volgende resultaat: ![]() Vrij weinig achterkant overgebleven dus... :P Maar wees niet bang, de zwarte krabbels op de bodem van de kast zijn de maten van de plaat die ik voor deze achterkant laat knippen. De dwarsbalken uit mijn vorige post bleken niet helemaal netjes en heb ik dus opnieuw gemaakt. Op de volgende foto heb ik ze even in de kast gezet, om je een idee te geven wat de layout van het ding gaat worden: ![]() Deze balken worden aan de bodemplaat en de bovenste framebalken vastgemaakt met 4 steuntjes uit 30x30x3 RVS hoekprofiel: ![]() Een dezer dagen ga ik de maten voor de plateaus opnemen, de hoekprofielen op maat zagen en de platen bestellen. Voor de voeten van de kast heb ik ook al een leuk idee, maar dat ga ik pas uitwerken als de kast enigzins bruikbaar is. |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Ik heb vanmiddag mijn boze vuistjes weer flink smerig gemaakt.. Tijdens een kleine verandering van de plannen bleek ik niet vier, maar twaalf hoekijzertjes met schroefdraad nodig te hebben. Ik heb dus snel de zaag aangezet, een stuk RVS hoekprofiel aan stukken gezaagd, vervolgens gaten geboord (met de freesmachine, dat is net iets nauwkeuriger dan met de hand aftekenen en boren ) en ben nu halverwege met het tappen van het draad. Voor de verandering heb ik van alle bewerkingen een paar foto's gemaakt, die zal ik morgen hier neerzetten. Dan begint het misschien eens op een echte projectlog te lijken :PDe kast moet namelijk binnen een maand bruikbaar zijn aangezien Campzone dan begint en ik het niet zie zitten om met een overvol gepropte miditower daar naartoe te vertrekken... het hoeft nog geen showsteler te zijn om dat moment, als ik er maar mijn hardware in kwijt kan. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Okee, ik had ze al eerder beloofd, maar vanwege de upgrade naar Vista en het noodzakelijke herinstalleren van diverse programma's duurde het wat langer. Ik had eerder al een fotootje gepost van een RVS hoekje met schroefdraad daarin. Zoals ik vorige week al postte, bleek ik er ineens meer dan 4 nodig te hebben en voor de verandering heb ik het fototoestel er eens bij genomen en het hele proces vastgelegd. Ik hoop dat het enigzins interessant is voor jullie :P ![]() Grote lintzaag, 30x30x3 RVS is kinderspel voor dit ding :P Normaal gaan er H-profiel balken onder van 200x200x10 ofzo :P Of zelfs massief stalen assen van 150mm doorsnee ![]() ![]() RVS op de juiste lengte afmeten. De breedte van het zaagbed is 250mm, dus de breedte van het stuk wat je af wil zagen daarvan aftrekken en je weet hoeveel je moet afmeten vanaf de rand van het bed. ![]() Tijdens het zagen het materiaal vasthouden met de tang. Omdat het een smal stuk is wat ik afzaag, bestaat het risico dat de zaag het meetrekt tussen het zaagbed, wat waarschijnlijk betekent dat er de nodige tanden op het zaaglint sneuvelen. ![]() Even langs de schuurband om de grote zaagbramen er af te slijpen. RVS is helaas niet echt fotogeniek, als je dit met gewoon staal doet dan vonkt het erg spectaculair ![]() ![]() Close-up van het stuk hoekprofiel in de klem van de freesmachine. Het stuk staal wat je rechtsonder ziet heb ik in een andere klem gezet, dit zorgt er voor dat alle stukjes op precies dezelfde plek in de klem zitten. Zo hoef je maar één keer het nulpunt op de X-as in te stellen. Als nulpunt voor de Y-as staat de achterste rand van de klem ingesteld. ![]() Precisie-operatie. De machine is op honderdsten van millimeters nauwkeurig, meer dan voldoende voor een casemodprojectje ![]() Afgelopen week is er overigens ook een bestellijstje richting plaatwerker gegaan, als die platen geleverd worden kan ik de gaten voor het I/O-shield etc uitzagen, het frame in elkaar schroeven en is de kast in principe klaar voor het inbouwen van de hardware. Daarna kan ik aan de slag met verf, gaas en verlichting om er een echte mooie mod van te maken. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Zo te zien heb je leuk gereedschap tot je beschikking ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
|
| « [CIP] Blue Hazard
|
- » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| The party 2008 - Wie is er? | blackgoth | The Party - Algemeen | 3 | 18-04-2008 22:22 |
| [Lan] eNeRGy Lan 2, 3 en 4 januari 2008! | Snuk | Overige Events | 17 | 15-12-2007 10:46 |
| [LOG] Chemical Industrial | _ferry_ | Casemod Junkies | 35 | 7-07-2007 18:22 |
| 8_ mijn 2007/2008 pc | Hellion | Hardware Junkies | 24 | 3-07-2007 17:52 |
| [CIP] Industrial case mod | HardcoreRaver | Casemod Project Logs | 58 | 6-04-2005 14:14 |