| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Voordat ik begin aan deze CiP moet ik jullie iets bekennen. Hoewel ik al een jaar of 5 in de casemodding-scene zit, heb ik nog nooit een echte casemod gemaakt. Wel vele kleine modjes, zoals het bouwen van een baybus, spuiten van een kast, het zagen van een window, meshen van een voeding of inbouwen van waterkoeling. Nooit had ik echter genoeg tijd, zin of geld om iets helemaal af te maken. Daar gaat nu hopelijk verandering in komen, ik heb al behoorlijk concrete plannen in mijn hoofd van wat ik ga maken. De naam In eerste instantie wilde ik mijn mod Angerfist noemen, omdat ik een window in de vorm van een vuist in mijn oude kast wilde maken. De laatste tijd heb ik echter flink na zitten denken over het thema waarmee ik de mod af wilde werken - dat stond namelijk nog niet vast, alleen de basisvormen en de indeling had ik al duidelijk uitgetekend. Omdat ik erg gek ben op industriele thema's, zoals je tegenkomt in games als Stalker en Half-Life, heb ik besloten dat ik mijn mod ook in die stijl ga doen. Ik heb al wat ideetjes met kettingen, tandwielen en dat soort dingen in mijn hoofd Een pakkende naam die bij dit thema past, was ook snel gevonden: ik kwam namelijk de CD Industrial Demolition tegen in mijn verzameling. Niet alleen dekt deze naam de ideeen volledig die ik in mijn hoofd heb, ook is hij uitgegeven door mijn favoriete platenlabel, The Third Movement. Redenen genoeg dus om deze naamswijziging door te voeren.De ingrediënten Voor deze mod heb ik op het moment de volgende onderdelen liggen/in bestelling: 1x Lian-Li PC-7077B - Een zwarte aluminium bigtower die erg op de PC-70 lijkt, maar waarvan de voorkant bijna helemaal uit 5,25" bays bestaat. Net als bij de CM Stacker ja, maar deze kast was al eerder op de markt dan de Stacker ![]() 1 x Tagan Easycon U15 580W - Sterk, stabiel, modulair en voorzien van een 120 mm-fan. Dat waren de wensen die ik had aan de voeding voor mijn systeem en dit exemplaar voldeed daar aan. 1x HWLabs BlackIce GT Stealth 360 - Een radiator met plaats voor drie 120mm fans. 1x Innovatek HPPS Plus - Gebaseerd op de bekende Eheim 1046 pomp, met het grote verschil dat deze pomp op 12V werkt in plaats van 230V. Een stuk handiger dus voor gebruik in een PC. Verder moeten er nog 6 LED-fans in komen (2 intake, 3 outtake en 1 in de voeding) en gaat er een hoop aluminium plaat in verwerkt worden ![]() De plannen * HDD-rack bouwen voor de onderste 6 bays, met ruimte voor maximaal 8 schijven. * Radiator bovenin bouwen met ACRyan Radgrillz. * Custom front laten maken mbv Frontplatten Designer. * Aluminium platen aan de binnenkant, om het moederbord af te scheiden van de overige hardware. * Alle overbodige ventilatie-openingen (bodem, achterkant) afdekken met aluminium platen. * Witte LED-verlichting aanbrengen. (status-LED's, fans) * Mooie voetjes maken uit aluminium. Updates Update 1: gat voor de radiator Update 2: witte LED-fans Update 3: laagbolkopschroef met binnenzeskant, RVS Update 4: montagehoeken van RVS Update 5: het subframe is klaar! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Succes! Mooie plannen, dit belooft wat! Luister je zelf ook Angerfist?
__________________ Mijn [ C I P ], graag reageren |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Tja.. heb je eindelijk zo'n vette Lian-Li behuizing in je bezit, en dan? De Dremel uit de kast natuurlijk! ![]() De eerste foto's: (ik ben uiteraard vergeten om foto's te maken toen het ding nog helemaal in elkaar zat) ![]() Om makkelijker te kunnen werken heb ik de bovenkant van de kast verwijderd. Aan de bodem en de bovenste balk van het frame zaten 2 bevestigingen voor een lange strook, om lange PCI-kaarten te ondersteunen. Aangezien ik die niet heb kon die strook er uit en de bevestigingsstukken ook. Ook zat er een soort kooi rond de voeding, die vond ik ook nogal nutteloos en heb ik dus ook verwijderd. TIP: het boortje wat standaard bij een Dremel geleverd wordt is perfect voor het uitboren van Lian-Li popnagels! Het gemonteerde moederbord is een defecte Abit NF7-S en zit er in om te meten. ![]() De omtrek van de fans afgetekend, zodat ik het gat voor de radiator kan maken. ![]() Na een aanval van mijn Dremel is de bovenkant van de PC-7077 voorzien van een flink gat. Er moet dan ook een flinke radiator in :P tukkerpride: Ja, ik ben een jaar of 10 begonnen met hardcore luisteren en kan er nog altijd geen genoeg van krijgen ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Klinkt veelbelovend! Basis is iig nice... ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Wel een beetje een standaard plekje voor je radiator hoor, maar ik heb je horen praten op het nkcm en je hebt geloof ik wel genoeg kennis opgedaan in al die tijd ![]()
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Ik ben benieuw naar je eerste "echte" casemod. Aangezien je vast wel wat ervaren hebt gekregen door al die (kleine?) mods, zal deze casemod wel mooi worden.
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Tja, bovenin is een standaard plek voor de radiator, maar veel alternatieven zijn er niet.. Op de bodem kom je in conflict met het moederbord, op de voor- of achterkant zit je met aansluitingen of drivebays en in een zijpaneel gaat ook lastig aangezien je het paneel dan niet meer kan verwijderen. Dus er is helaas niet echt een alternatief.. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| alternatief genoeg . Je moet er alleen misschien wat voor inleveren (drivebays) of wat extra modden ![]()
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Bovendien, dan blaas je alle warme lucht de kast in en dat wil je ook weer niet En ik heb nooit gezegd dat ik voor de originaliteitsprijs ga, ik wil gewoon een super strakke mod maken ![]() Ben momenteel druk bezig om de afmetingen van de platen voor binnenin op te nemen, dan kunnen die wellicht deze week nog geknipt worden! ![]() | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Demoniac wil het duidelijk bij een 'old-school' casemod houden (uit de tijd dat ie er zelf mee begon ).Nee, dat valt wel mee. Blank (?) alu en witte leds zijn altijd hip, en zorgen voor de nodige bling-factor. Ik ben hoe dan ook erg benieuwd.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| The party 2008 - Wie is er? | blackgoth | The Party - Algemeen | 3 | 18-04-2008 22:22 |
| [Lan] eNeRGy Lan 2, 3 en 4 januari 2008! | Snuk | Overige Events | 17 | 15-12-2007 10:46 |
| [LOG] Chemical Industrial | _ferry_ | Casemod Junkies | 35 | 7-07-2007 18:22 |
| 8_ mijn 2007/2008 pc | Hellion | Hardware Junkies | 24 | 3-07-2007 17:52 |
| [CIP] Industrial case mod | HardcoreRaver | Casemod Project Logs | 58 | 6-04-2005 14:14 |