Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-09-2006, 01:56   #1 (permalink)

Standaard [CiP]CAD-case [Updated 8/11/2006]

Voor zij die de webcomic CAD (Ctrl-Alt-Del) niet kennen: klik.
Basisidee is dus het logo. Omdat een case in deze vorm niet meteen beschikbaar is moesten we dus zelf maar beginnen met alles te maken.
Reden van het onderwerp: gebrek aan betere alternatieven.
Onderstaande afbeelding is een ontwerpje (5 minuten in paint) van hoe ie der uit moet gaan zien (met waterkoeling, onderdelen en bouwtegel (met dank aan jullie ) reservoir).

Niet echt duidelijk wanneer je niet weet wat alles is. In het kort:
- Zwart = voeding
- Donkerblauw = waterkoeling rads etc
- Rood/Roze = cardreader, DVD, diskette, HDD, lichtschakelaar, power button,...
- Lichtblauw = mobo
- Blauwe lijnen = slangen
- Bruine lijnen = eigenlijke case
- Roze cirkel = LCD

Rond het karkas worden de semi-ovale zijkanten gezet, een kant in (waarschijnlijk) donker groen (als iemand nog een leuke kleur heeft die erbij past, let me know), de andere kant in plexi met het lichtgroene letters als onbeschilderd plexi. Het stuk daartussen (hetgeen de breedte bepaald, de voorkant zogezegd, al is het eigenlijk de zijkant) wordt eveneens plexi, bol gezet en beschilderd.
Materialen zijn voornamelijk MDF en geschaafde latjes (karkas), plexi (doorzichtige zijkant) en samengeperst hout (andere zijkant).
Binnenkant zal worden verlicht met groene CCFL's. Waterkoeling op Ram, CPU, grafische kaart (volledig blok) en Northbridge in 2 loops (Ram NB res 120 rad, CPU GPU 2*120rad). Geluidsdempingsmatjes. LCD fancontroller + tempsensor + cardreader + USB. Bestelling wordt echter tegengehouden door de onbeschikbaarheid van het Storm CPU blok (komt uit Engeland, daar doen ze blijkbaar nog eens moeilijk over terugbetalingen).
Afmetingen: 60*80*20 (H*B*D)

Op dit moment is het karkas zo ongeveer af (die bruine lijnen dus). Gisteren heb ik het echter met mijn zatte botten donkergroen gespoten, en vandaag daar dus redelijk wat af kunnen schuren omdat nog niet alles gelijk was .
Foto's komen nog, voorlopig heb ik er maar 1 (plankjes en latjes zagen is niet zo interessant im, tegen midden deze week hoop ik er al wat meer te hebben (zijkanten zouden er dan op moeten).
Gewicht tot hiertoe is 4 kilo, ik ga proberen onder de 15 kilo te blijven zonder onderdelen (dus 25-30 kilo in totaal).

Huidige problemen:
- Kleur
- Niet zeker of LCD wel af te scheiden is van USB en cardreader (Aerocool Coolwatch)
- Niet genoeg ruimte bovenaan (vergeten rekening te houden met de latjes :/ ), dus nieuwe plaats voor HDD's zoeken.
- Mooi uitsnijden van power-, reset- en lichtknop

[Update 5/10/2006]
[Update 8/11/2006]

Oplossingen voor deze problemen zijn welkom.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2006, 13:37   #2 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

CAD Ik volg die cartoon al een jaar of 3 denk ik, echt geweldig! Leuk dat je er een mod van maakt. Ga je ook nog iets doen met de characters of echt alleen het logo? (wellicht kan je er een klein scherm inbouwen dat random cartoons laat zien? )
Als ik jou was zou ik trouwens een mailtje sturen aan Tim (de tekenaar van CAD) die vindt het vast leuk dat er een casemod gemaakt wordt naar aanleiding van zijn cartoons
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2006, 21:40   #3 (permalink)

Standaard

Aan de andere kant ga ik een stukje uitsnijden en daar een plexi dremelen, (een deel van) de cover van Analog and D+Pad (staat op de Premium sectie).
Fotootjes:
Onderkant met voorste twee latjes, afgeplakte plexi op de achtergrond

Achterkant uitgezaagd en backplates geinstalleerd

Bevestigingsstuk voor de plexi erop (is niet zichtbaar, vandaar het onafgewerkte zaagwerk), heb het wat naar boven moeten schuiven door de misrekening, zoek nu een goede manier om plamuur maar aan een kant te laten plakken, ovaal moet er namelijk af om een beetje makkelijk in de computer te kunnen (heb het nu geprobeerd met gewone plakband, schilderstape werkte niet)

Achteraan

De eigenlijke achterkant (daar komt ook nog zo'n ovaal tegen, daarin komt dus die plexi tekening)

Kleurtjes heb ik beslist binnenin en de gebolde plexi zwart te nemen, de rest tooch donkergroen.
AOpen caseje helemaal stuk moeten snijden voor de backplates, moet nu echter nog een stukje uitsnijden om 2 * 80mm fans in te zetten (ik dacht eerst 1* 120mm, maar daar heb ik dus niet genoeg plaats voor).

Morgen hoop ik beide stukken plexi en de achterkant mooi afgewerkt te hebben, veel schuurwerk dus.
Oud 18-09-2006, 21:58   #4 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Okeej, je tekening was nogal onduidelijk, maar ik denk dat ik nu wel weet wat je van plan bent. Niet slecht . Wat de kleur betreft kun je het beste uit gaan van zo weinig mogelijk kleuren (anders krijg je een kermis idee). De kleuren van het logo zijn het handigst.
Oud 5-10-2006, 09:22   #5 (permalink)

Standaard

De volledige plaat is de achterkant van de case, in grondverf en de ovaal is de voorkant waarop de plexi zal worden bevestigd.
Het karkas van de case, geverfd.

Het plexiglas, de buitenste lichtgroene rand geverfd met daarin de tekening van het volledige logo.

De plexi die de case dicht maakt (dus tussen de plexi en de houten zijkant), met een vogelstront op (jaja, buiten laten drogen tijdens het goede weer was misschien niet het beste idee).

De plexi die ongeveer is afgewerkt (plakband moet er nog af), ik ben er redelijk tevreden over, hier en daar wat kleine foutjes, maar echt beter gaat verven op plexi niet. Ook moet er nog plexi achter op komen zodat het licht er niet voor zorgt dat je ziet dat niet alles 100% gelijk is gespoten.

Het karkas met beide zijkanten op, langs de plexi kant bekeken. Enkel onderaan moet er nog worden geschuurd en geverfd, de plexi komt over de rest van het MDF.

De volledige zijkant, moet nog worden afgeschuurd en bijgespoten. Als ik dan nog zin heb komt er ook nog een window ofzo in, daar dremel ik dan wel een vormpje ofzo in.

Het stuk tussen de twee zijkanten, wordt een combinatie van donkergroen gespoten plexi en ijzer (waar de fans zitten ijzer, de rest plexi). Onderaan komen waarschijnlijk de drives.

Het reservoir (jaja, afgekeken).

Dus wat valt er nog te doen:
- de twee zijkanten mooi afschuren
- voorin plaats maken voor de drives
- alle hardware erin plaatsen (als die ooit hier raakt, een deel komt uit Engeland, en die jongens laten nogal lang op zich wachten (is twee weken geleden besteld, maar niet alles is binnen etc)
- plexi erop zetten (zal met scharnieren zijn zodat ik in de case kan)

Wanneer alle hardware er dan is kan ik eindelijk banen beginnen zoeken voor de kabels en tubes.
Oud 5-10-2006, 17:48   #6 (permalink)

Standaard

Zalige cartoonserie en cad-case !! keep it up
jokkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-11-2006, 11:59   #7 (permalink)

Standaard

Na enige tijd weer een nieuwe update (ik had geen zin om foto's te nemen, laat staan hier wat te gaan typen ):
De zijkant zonder window is weeral wat veranderd vergeleken met het orignele ontwerp, ik vond een kleur met een klein window wat te droog. Dus dan maar even een ovaal logo gekozen (is Studio Brussel geworden), alles afgeplakt, wat uitgesneden en begonnen. Natuurlijk wat uitlopers aan de zijkanten van de letters, die zijn nu deels bijgewerkt, morgen nog eens wat schuren en wat mooier afwerken en dan is die kant klaar. Op foto ziet het er wel slechter uit dan in het echt door de flash die elke oneffenheid laat uitkomen, misschien matte vernis erop doen.
Is overigens al de vierde zijkant aan die kant, de eerste lukte niet omdat ik het niet goed kon plamuren aangezien de plaat te dus was, de tweede had ik gewoonweg de verkeerde plaat genomen (zo met allemaal gaatjes in, iets van samengeperst hout dat bijna stof is, de ene kant is glad, de andere kant enorm ruw en opschuren gaat niet, ik kan nu niet op de naam komen ), dan spaanplaat geprobeerd, die nam de verf niet gelijk op, en dan uiteindelijk terug MDF genomen, en die is nu wel goed.

Even foto van de voorkant, zit wat gaas voor, weet nog niet helemaal wat ik ermee ga doen (in de zin van houden of niet), want het is mijn inziens iets te doorzichtig. Onderaan komt er nog een zwart plexi afdekplaatje en de stations, in het midden een plaatje met het logo van Least I Could Do, een andere webcomic.

Twee mislukte pogingen voor de LICD plaatjes, de rechtse was gewoon enorm slecht gedaan (ik was even m'n geduld kwijt om te wachten op de verf om te drogen), bij de andere was er blijkbaar al wat zwarte verf op gekomen, en dat viel nogal op met het wit.

Het window er even op gelegd, ben er niet tevreden mee, maar voorlopig geen zin om het overnieuw te doen, dit was al de tweede poging, en die moet voorlopig maar even voldoen. Hoe ik het ga aanpakken bij de derde ben ik nog niet helemaal uit, als ik het niet afplak komt de verf soms hier en daar terug los, als ik het wel afplak trek ik de verf eraf na het schilderen. Tips zijn dus welkom.

De voorkant even met de bays erin, het zwarte afdekplaatje komt daar dus boven.

Er zit nogal redelijk wat stof (vooral de close-up van de stations en het front plexi), dus dat moet je je even opgepoetst inbeelden

Overigens is het gelukt om de vijfde glazen bouwtegel heel te laten, het gat is dus gemaakt door op 4 punten te boren, dan wou ik aan de langste kanten nog twee gaten bij maken en dan met een tegelzaag snijden, maar het stuk brak eruit toen ik dus aan het vijfde gat begon. Dan kunnen afwerken met een Dremel (als ik gewoon probeerde te snijden met die diamantschijf brak heel de tegel telkens). Nu nog langer wachten op mijn waterkoeling, Swiftech kan de Storm niet leveren door te grote vraag, en EK zit zonder koper... Over een maand moet alles er normaal zijn zeggen ze, ik ben benieuwd...
Oud 9-11-2006, 10:59   #8 (permalink)

Standaard

Ben heel benieuwd wat dit verder gaat worden... wel heel cool in ieder geval... deze ga ik zeker volgen....
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] TP's case [Update: 01 Okt 2006 19:08] tukkerpride Casemod Project Logs 93 29-10-2006 12:06
[CiP] Cursed Case [Last update 7 Mei 2006] N!ck.nl Casemod Project Logs 35 21-05-2006 09:36
[C1P]1nFiNiTe[C1P]UPDATED GameFreak Casemod Project Logs 28 21-04-2006 07:51
Centurion Dragon [Updated: 5 april 2006]] hybrid Casemod Project Logs 30 6-04-2006 09:38
[CiP] Cylon Centurion. First Mod UPDATED 26 FEB 2006 unstable Casemod Project Logs 9 26-02-2006 15:37

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.