Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-09-2006, 17:35   #1 (permalink)

Standaard [CIP] ViraXz ( Update 24-09-2006 )

Intro
Dit is de eerste echte casemod van Viper en mezelf.Op dit moment staat er nog geen hardware gepland voor de kast. dit komt pas later dit jaar. Maar daarom ga ik al wel beginnen aan de casemod.
Wat die ideeën zijn laat ik al een klein beetje weten. Maar niet alles is nog bekend. Het idee erachter is een pc om snacht's te downloaden en TS servers online te houden. Overdag moet er natuurlijk gegamed worden. Dan heb je dan ook goeie cooling nodig. Zeg maar een LAN case. moet dan ook makkelijk te vervoeren zijn. Het wordt geen watercooling, dat kan ik alvast wel zeggen.

Alle Parts behalve de elektronica is van Neo Barneveld. Een uber vet gaming center. Als je in de buurt ben moet je zeker eens gaan kijken. Behalve een game center is het ook een computer winkel. Goeie parts tegen hele goedkope prijzen.

De ideeën
hieronder zie je een plaatje van de side panal hoe hij ongeveer moet worden. Hierin komen 3 led fans. Van 120 of 80mm, dit wordt nog even over nagedacht. Kleur wordt waarschijnlijk blauw. Omdat ik alles wat ik heb staan op mijn buro blauw leds heeft. De g15 keybord en me Z-5500 speakerset. De kast wordt zelf waarschijnlijk zwart omdat dat bij de rest van me PC gear past.

De Foto's
Even over de mod. Ik had de ideeën al in mijn hoofd. maar moest nog de juiste case vinden. Uiteindelijk zag ik bij Neo een kast staan. maar deze was helaas van een klant. Gelukkig heeft hij ( Boss van Neo ) voor mij kunnen regelen dat zij de kast op mijn koste omgewisseld zou worden.

Hieronder zie je de foto van de kast. Wat ik juist zo goed aan deze case vond is de vorm waarmee de voorkant naar achteren loopt. Dit zul je dan later ook goed terug zien in het ontwerp.

Hieronder zie je de foto van de kast, maar nu is hij bijna helemaal gestript.

Hieronder is de kast helmaal gestript. Ook is de houder voor de diskete station verwijderd. Hier is later geen ruimte meer voor. Ook is er wat overbodig materiaal verwijderd.

Aangezien we de fans maandag gaan bestellen zijn we nu al vast begonnen met de besturing van de fans. Deze komen namelijk in het zijpaneel. Maar het zijpaneel moet je goed los kunnen halen. Ook wil ik in mij kast geen flipschakelaars gebruiken. Ook zullen alle draden goed worden weggewerkt. Als je dan de kast openhaalt dat je dan geen draden meer ziet.

Hieronder zie je de parts die we gebruikten om de fanbesturing te maken.

Hieronder zie je de foto van het besturings element. Stelt niet zo heel veel voor. De connectoren aan de linkerkant zijn te verwijderen. Zodat we later in 1 keer het hele zij paneel los kunnen kopelen van de case.

Druk op de pic movie. Dan zie je een filmpje va de werking. Let nog niet op het bedienen van de fan. We hebben het nu gedaan met een simpel draadje. Het rode draadje moet een verbreekcontact voorstellen en de blauwe een maakcontact

Verwacht aankomende week maar weer een update!!!
Laterz!

Update!!!!

Update 21-09-2006

Update 22-09-2006

Update 24-09-2006

Update 24-09-2006 ( Toch nog een extra update )
CraXz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 17:54   #2 (permalink)

Standaard Re: [CIP] Case is still nameless!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CraXz
Wat die ideeën zijn laat ik nog niet weten.!
Uhm.. kun je niet een klein beetje vertellen ?
Het enige wat ik nu verwacht is een witte standaart kast met een fan controller erin, niet echt iets spannends waarvoor ik een topic ga volgen.
Oud 17-09-2006, 18:27   #3 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

CraXz + Viper = ViraXz

Daar is je naam :P
Oud 17-09-2006, 18:38   #4 (permalink)

Standaard

Hehe, dankje Stievius. Viper en ik vonden hem super. hij gaat zo een nieuwe banner maken en dat zal ik het zo aanpassen. Dankje voor de naam
Oud 17-09-2006, 18:42   #5 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [J-P
Chatlie]
Citaat:
Het enige wat ik nu verwacht is een witte standaart kast met een fan controller erin, niet echt iets spannends waarvoor ik een topic ga volgen.
Hehe, jah heb nu wat meer info gegeven. Dank je voor de tip
Oud 17-09-2006, 19:02   #6 (permalink)

Citaat:
Chatlie]
Citaat:
Je HOEFT de CIP ook niet te volgen. Dat doe je alleen als je nieuwsgierig bent. Ik snap CraXz opmerking over dat hij zijn ideeën nog niet laat weten best. Hij wil het gewoon als een verassing laten blijken
Oud 17-09-2006, 19:09   #7 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Citaat:
Chatlie]
Citaat:
Je HOEFT de CIP ook niet te volgen. Dat doe je alleen als je nieuwsgierig bent. Ik snap CraXz opmerking over dat hij zijn ideeën nog niet laat weten best. Hij wil het gewoon als een verassing laten blijken
He, yupz en ik weet ook nog niet alles, de sidepanal heb ik in me hoofd zitten hoe het moet worden, zoals op die ene foto van sketchup. Maar de voorkant ben ik nog niet helemaal uit. ben wel al met ideeën bezig. dus de voorkant zullen jullie van zelf zien. kan ik nog niet veel over zeggen. maar wel heb ik de ideeën globaal in mijn hoofd
Oud 17-09-2006, 19:48   #8 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Het zou gewoon leuker/spannender zijn als je wat meer concreets zou hebben, niet alleen maar plannen. Dit komt waarschijnlijk over een tijdje wel en zo te horen heb je ook veel plannen. Ik hou je in de gaten !
Oud 17-09-2006, 19:51   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenotje
Het zou gewoon leuker/spannender zijn als je wat meer concreets zou hebben, niet alleen maar plannen. Dit komt waarschijnlijk over een tijdje wel en zo te horen heb je ook veel plannen. Ik hou je in de gaten !
.

Yupz, zit op dit moment te wachte op me fans, en dan begint het pas echt.
Oud 18-09-2006, 06:14   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stievius
CraXz + Viper = ViraXz

Daar is je naam :P
Haha , thnkx voor de naam !!

, Viper !
viper98 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-09-2006, 21:31   #11 (permalink)

Standaard

Update!!!

Jaja, eindelijk een update. Hieronder zie je meteen wat foto's waarop je kan zien wat ik heb uitgevoerd.

Hier zie je waar de fans komen te zitten. allemaal netjes afgetekend en klaar om te boren.

Hier zie je de 1 deel van de aangepaste PVC buis.

Hier zie je dat de gaten geboord zijn en dat de afmetingen voor de blowholes

Hier zie je 2 testfits De fan die is gebruike is overigens niet de gene zie later wordt gebruikt. Deze wordt nu gebruikt voor het aanpassen van de sidepanal.

En het laatste fototje, je ziet dus dat ik redelijk aan het slijpen ben geweest. Helaas moeten die schijfjes vervangen worden, want da de 6de te hebben vervangen viel het schroefje op de grond. en niet meer terug gevonden. Dit is dan ook de reden waarom 1 blowhole nog niet klaar is. achjah, shit happens..

Morge een nieuw bitje halen voor me dremel en dan zullen jullie zaterdag avond weer een update zien.
Laterzz

( Tips en advies is altijd welkom )
Oud 22-09-2006, 21:01   #12 (permalink)

Standaard

Kleine update

Zoals belooft zijn nu alle gaten geslepen. maar is nog niet veel bijzonders te zien.. morgen en zondag gaan jullie de vormgeving van de sidepanal zien.
Oud 22-09-2006, 21:51   #13 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Wacht in spanning af . Welk dremel bitje heb je precies gebruikt?
Oud 22-09-2006, 22:43   #14 (permalink)

Standaard

Ff een vraagje, ga je die "handvat"en die gaatjes nog dichtplamuren
Pawiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2006, 22:50   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenotje
Wacht in spanning af . Welk dremel bitje heb je precies gebruikt?
Ik heb voor de gaten deze snijschijf gebruikt.

Bij de gamma kosten deze 7.89 betaald. Er zitten 20 in 1 pakje en voor de gaten die ik heb gemaakt heb ik er ongeveer 6 gebruikt. Als je rustig aan doet en met water mengt gaan deze schijven erg lang mee.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP]Jigsaw ++ Update 26/08/2006 Jethro Casemod Project Logs 115 29-06-2007 12:03
[CIP] TP's case [Update: 01 Okt 2006 19:08] tukkerpride Casemod Project Logs 93 29-10-2006 12:06
[Cip] Agility UV! | Update 22 Oktober 2006 | Shafty Casemod Project Logs 48 24-10-2006 11:24
[CiP] Lianli pc70 (update: 23/06/2006) mcr Casemod Project Logs 20 23-06-2006 23:36
[CiP] Goalkeeper [last update: 22 juni 2006] Ace_22 Casemod Project Logs 10 23-06-2006 05:49

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.