| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| ![]() Hallo, Dit is/word de casemod SmallAbit. Ik heb deze naam gekozen omdat het een Abit moederbord is, en de case Small is. De case is niet heeel small, daarom is hij Small-Abit :P Aanelkaar: SmallAbit. Dit wordt mijn 2e casemod. Mijn 1e casemod vind ik nog niet volledig af, en daarom ga ik die binnenkort aanpassen zodra ik mijn bestelde modgear binnen heb. Tevens daarbij ontvang ik ook een mooie AeroCool T40 voor mijn main-rig (die ook nog gemod word). Maar nu ben ik bezig met een casemod waarbij er niet zoveel aan de case te modden valt. De case maak ik namelijk zelf. Dit leek mij wel leuk, en ik heb er al tijden lang over nagedacht hoe ik het zal aanpakken. Eindelijk had ik een paar leuke ideeen, en deze ga ik nog gebruiken. Mijn ideeen: Deze veranderen vaak, toch zal ik even vertellen wat mijn doel is: Ik wil een mooie kleine case voor mijn 2e computer, deze makkelijk te verplaatsen moet zijn omdat deze computer voor (netwerk) games wordt gebruikt ipv mijn vaders (langzamere) 'Dell'. De case word voornamelijk gemaakt van hout, omdat wij vooral over hout beschikken en onze vaardigheden ook. Ik wil aan de bovenpaneel inkijk hebben, en daar dus een plexiglas plaat maken. Meer ideeen komen tijdens het bouwen. Hardware: Moederbord: Abit BE6 Processor: Intel Pentium 3 450Mhz @ 600Mhz :P Geheugen: 1x 512MB, 2x 256MB (Door beperkingen van moederbord 384MB) Videokaart: Point Of View GeForce MX440 64MB Geluidskaart: Creative SoundBlaster LIVE! Harde Schijf: (nu nog) 20GB ATA66 Nou, dan begin ik maar eens met de foto's. Ik heb ze niet voor niets allemaal moet verkleinen... Helaas zijn sommige foto's wat onduidelijk, dit omdat onze camera slim denkt te zijn met AUTO-FOCUS etc. maar er niets van klopt. Zelf alles instellen is teveel gezoek, en heel onduidelijk. OK, hier mijn bouwtekening: (ik werk geheel uit mijn hoofd dus, tekeningen veranderen meestal toch weer). ![]() De werkplek; Onze garage, was netjes totdat mijn vader met de kast van zijn zelfgemaakte hoge kwaliteits buizen-versterker bezig ging. Dat moet dan maar voorzichtig aan de kant. ![]() Het geplande resultaat (de harde schijf wou ik aan het bovenpaneel monteren): ![]() Helaas was de kabel van de voeding te kort... Jammer, kon ik die voeding met die mooie AIRGUIDE over de processor niet gebruiken...![]() Dan maar een andere voeding; kleiner, maar wel langere kabels :P ![]() Dan weer het geplande resultaat bekijken (je weet maar nooit of er iets met bv de kabels niet past) ![]() Eerst maar eens een bodemplaat om o.a de voeding en het moederbord op te kunnen monteren: ![]() Tijdens het testen van het moederbord op de plaat kwam ik erachter dat de metalen pci brackets tegen de plaat aankwamen, en daardoor niet geheel in het slot konden worden gedrukt. Ik moest dus inkepingen maken; gaten boren, en dan de rest uitvijlen. ![]() Toen ging de vijl nog los: ![]() Klaar: ![]() Oh wat past dat mooi! ![]() Meteen weer even een overzichtje maken om te kijken wat er nog moet gebeuren: ![]() Ja, de harde schijf kan wel eens even gemonteert worden ergens. Aangezien ik het idee kreeg het bovenpaneel van plexiglas te maken, en dat een hdd er dus niet aan kon hangen (lelijk), moest 'ie maar ergens anders... Jaa! onder de bodemplaat! En de kabels? Kijk maar:![]() ![]() De kabels komen door de bodemplaat. De hdd is gemonteert op de bodemplaat met 4 schroeven: ![]() ![]() Natuurlijk komen de schoeven van de hdd (op de bovenplaat) NIET tegen mijn moederbord aan hea... Dan is het PAF! Kijk maar, lekker veel ruimte ertussen (0,5CM... En, het moederbord kun je daar niet naar beneden drukken. Dus geen gevaar!)![]() Omdat de pci kaarten vast moeten komen te zitten en de voeding ook, kan ik deze met behulp van een aluminium hoekprofieltje gemakkelijk aanelkaar maken. Even wat gaten boren: ![]() Tappen: ![]() En testen: ![]() ![]() Het resultaat na 1 dag werken: ![]() En toen was het alweer tijd om te eten en daarna lekker te gaan sporten (Taekwond Wat moet ik nog doen: - Voedingkabel voor hdd nog door bodem halen (gat boren). - Hout OF metalen zijpanelen maken en monteren - Plexiglas bovenpaneel maken en monteren (misschien niet geheel van plexiglas). - Nog veel meer, maar dat zie ik tijdens het bouwen wel. :P Dat was het dan tot nu toe, morgen (of eigenlijk vandaag al) ga ik weer verder. :P Lekker veel tijd zo in de vakantie Ideeen en opmerkingen zijn welkom, commentaar ligt eraan; alleen aardige commentaar is welkom ... :P__________UPDATES:____________ Update 1: Te vinden op bladzijde 1
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Haha, bedankt allemaal... Small is 'ie toch echt wel. Kleiner kan hij namelijk niet :P Dan zouden er geen pci kaarten meer inkunnen etc. En hij is ALTIJD kleiner dan zo'n lompe Sweex kast Strax ga ik weer verder. EDIT: Maten komen nog. Maar hij is wel degelijk kleiner als een 'gewone' kast, want als je een gewone kast op de zijkant legt, zul je zien dat boven de pci kaarten nog iets van 5 tot 10 centimeter zit. Deze case heeft dat dus niet. En in de lengte is hij natuurlijk ook kleiner, want er zit alleen het hoog nodige aan hardware in. Er hoeven geen flatgebouwen aan cd spelers en harde schijven in natuurlijk :P EDIT#2: Maar de case is ook niet Super Small, hijs gewoon Small-ABIT :P
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #8 (permalink) |
| ![]() (grappig lettertype hea? :P ) Update 1: Niet veel foto's omdat het niet heel snel ging vandaag. Het was vooral bedenken hoe ik de panelen ging monteren. Inmiddels ben ik er al achter. Wat ik heb gedaan: - Gat in bodemplaat gemaakt voor voedingskabel naar HDD - Zijpanelen monteren - Bezig geweest met hoeksteuntjes maken en plaatsen - Bedenken hoe het bovenpaneel bevestigd moet worden De foto's: Hier had ik (eindelijk) de zijpanelen gemaakt en gemonteerd: ![]() Hier had ik de voedingskabel door het gat in de bodemplaat gewerkt en op de HDD aangesloten: ![]() ![]() Hier had ik de voorkant (eindelijk) mooi af. Tussen het bovenpaneel en het voorpaneel wil ik nog een paneel maken dat schuin staat. Daarop komen waarschijnlijk dingen zoals Powerleds/buttons etc. Owja, voordat er opmerkingen komen: Uitstekende dingen (zoals die hoeken van het zijpaneel) worden nog weggeschuurt/gezaagd) ![]() En toen was het alweer tijd om naar de C1000 te gaan... WERKEN... Doei! Morgen weer een update-je...
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
Ik ging werken om half 7. Citaat:
Of hij gespoten wordt... Nou ja, denk het wel hea... als die verschillende kleuren hout. Anders had ik wel mooier hout gepakt. Bv dat hele mooie eiken hout van mijn vaders versterker... Maarja, heeft ook een leuk prijsje hea (50euro voor 1 plank van 2 meter ofz Ik stuur nog eens een foto van mijn vaders versterker, en ja... dan geloof je wel dat hout ook mooi kan zijn!
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | ||
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 december 2005 Locatie: Den-Haag
| Citaat:
En hier hebben we in elk centrumpie of om de hoek een c1000! ontopic: leuk design hihi! keep up the work | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Valkenswaard
| Lekker C1000 toppic dit :P woon 15km van de grens met belgië af en ook hier een C1000! Maar zaar leuke MOD! Ik hou wel van zelfbouw kasten en vooral met een apparte vorm! Ook het idee van dat schuine stuk met alle knopjes lijkt me er vet uitzien ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CiP] Budget Mod ( Update: 15-12-'05 ) | Interfico | Casemod Project Logs | 25 | 15-12-2005 17:17 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |