Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 8-08-2006, 14:59   #1 (permalink)

Standaard [CiP] Nitro AX

Het Is eindelijk zover, Na 2 weken werken in de hitte ook eindelijk vakantie.. Vrijdagavond vroeg thuis dus mijn eerste avondje thuis lekker met mijn vrouw en kids doorbrengen, met in het achterhoofd dat ik morgen vroeg opsta om eindelijk in de aankomende 3 weken verder tegaan met mijn case (czn).. Dus na een kort nachtje slapen, een sigaret en een kop koffie op naar de schuur, waar ik door mijn drukke leven al 4 weken niet was geweest.. Vol goede moet doe ik mijn deur open en tref ik aan, Een kompleet houten frame wat helemaal is krom getrokken, omdat ik schijnbaar een kleine lekage heb gehad en met het warme weer daarna niet meer is recht gebleven... Na een grote scheldserenade toch even kijken of er nog iets te redden viel, maar met het hout was niets meer te beginnen.. Jammer geen vakantie project meer... Terug naar binnen om op mijn pc even een potje Tony hawk te spelen, kwam ik erachter dat ook mijn controller zoiets had van doe het zelf maar.. Goed begin van mijn vakantie.. Dus ik naar alternate (bij mij om de hoek) om een nieuwe controller te kopen, Aangezien het druk was ging ik ff een rond lopen door de winkel, Toen zag ik in de koopjeshoek een Nitro Ax case staan van pcicase.. Met wat beschadigingen en een afgebroken klepje en nog wat dingen, Ik kon de kast niet laten staan, Heb hem ook gekocht, En ben blij naar huis gegaan om dat er toch weer iets te bouwen viel.. Hier onder kom het verslag van de Mod "Nitro AX"

Dit is de voorzijde van de kast, Die in de winkel toch tamelijk is toegetakeld..

De zijkant van de kast, Dit vind ik juist het mooie. Geen plexiglas maar toch wel de mogelijkheid om de binnenkant te zien...

Het eerste aanzicht van de kast zinder zijpaneel, Genoeg ruimte voor alles, en wat mij verbaasde is dat alles met kliksystemen vast zit..

De eerste stap was het gat zagen waar mijn radiateur onder tehangen komt, Na dat ik alles netjes had afgeplakt, afgetekend had en gezaagt had kwam ik erachter dat ik na het tekenen helemaal geen foto had genomen.. dus nu een paar foto`s nadat het gat al gezaagt was...

Even 1tje van boven af om netjes het gat te kunnen zien...

1tje met het voorpaneel erop, Om toch even een glimp van het eindresultaat te zien...

En 1tje met het ac Ryan fanguard erop, Die ik had liggen voor mijn andere case.. Gaat er best aardig uitzien dacht ik..

1ste stap klaar, Op naar de volgende.. Ik had van coolermaster leuke face plates gezien om mijn zwarte dvd branders om te toveren in strakke aluminiumlook branders..

Mijn 2 branders met 1 van de 2 kitjes...

Alle 2 de branders nu opnieuw gestyled naar ala branders van coolermaster

Nu dit gedaan was op naar het grote werk, waar ik eerlijk gezegt ook aardig tegen op zag, Het sleeven van alle kabels... Had nog een nieuwe 500 watt big fan voeding liggen met een sleeve kitje, Dus aan de slag dan maar...

De voeding in een mooie bling bling kleur en het AC Ryan sleeve setje voor de operatie begon..

De sleeves zitten er omheen, wat een absoluut *%#$$#* werk was dit zeg..., Maarja toch geluk..

Fototje van de kabels die altijd in de weg zaten, Maar nu netjes geworden zijn...

Ook maar gelijk de rest gesleeved, Hier de neon balkjes zijn er in totaal 4 (3 maal blacklight en 1 maal een rode).. Verder zijn alle ander kabels ook gesleeved, Maar dan krijg je zoveel foto`s hier als ik dat moet laten zien..

Nu verder met het monteren van de radiateur voor de waterkoeling..

Na het monteren van de 2 120mm UV reactive bluefans van sharkoon eerst even testen of het allemaal werkt voor ik het ging monteren..

Het resultaat na het monteren van de radiateur.. Ik heb gebruik gemaakt van m4 en m5 imbusboutje omdat ik imbus altijd wel netjes vind staan...

Even het resultaat als het licht uit is.., Ben absoluut blij met het resultaat... Mooi effect voor fannetjes die absoluut alles behalve duur waren..

In het front paneel zaten 2, 1 voor powerled (rood) en 1 hdd led (oranje) met de kleuren was ik het helemaal niet eens en die moesten vervangen worden voor blauwe.. Ben dus naar de plaatselijke ledjes boer geweest en die had nog wel wat blauwe ledje liggen..

Aangezien mijn pc nu toch los op mijn tafeltje lag kon ik mooi even mijn connectors aansluiten op mijn mobo, Met dit als resultaat, Niet te fel maar toch goed zichtbaar..

Het volgende wat er te doen stond was het monteren van de schakelaars voor mijn neon balkjes.. na lang denken heb ik besloten om ze in een plaat van 1 van mijn 5,25 poorten te bouwen...

Dit is het resultaat ervan.. het ledje wat in het midden zit is om te kunnen zien of de waterpomp van mijn koeling gewoon zijn werk doet...

Nu zijn we op het punt gekomen dat we alles konden gaan inbouwen en kabels konden gaan trekken.. allereerst het bevestigingsplaatje voor de waterpomp en de kabels van de neon getrokken...

Dit zijn de eerste 2 kabeltjes 1tje komt van onder de kast (word een rode) en 1tje van de lange blacklight blak in de kast...
Het halve zwarte plaatje wat te zien is, Is de bevestiging van de waterpomp die op de bodem komt testaan..

Waterpomp op zijn plek, neon aangesloten en het "regelhuisje" voor de pomp op zijn plek.. Alle kabels van de pomp gelijk ingekort en netjes weggewerkt...

Aangezien mijn pc los op een tafeltje lag en ik het beter vond om dat zonder waterkoeling te doen, Moest ik natuurlijk wel weer heel mijn koeling op mijn mobo bouwen...

Mijn mobo met de processorcooler en de chipsetcooler...

Nu verder met alles inbouwen... Na dat alles was ingebouwd en aangesloten tijd voor de eerste test om tekijken of alles dicht is een droog blijft...

Natuurlijk met papiier ertussen om eventuele lekage`s aan te kunnen, Zonder mijn asus 6800 gt want daar heb ik er al 1 van gesloopt omdat toen mijn agp slot vol liep met water uit mijn koeling.. Maar alles ziet er droog uit.. Het werkt ook allemaal en we kunnen verder met afronden...

Het eindresultaat van het gedeelte waar alles zit.. met zoveel mogelijk de kabels weggewerkt en opgeruimd.. Voor de hardeschijven en dvd`s heb ik gebruikt gemaakt van roundkabels van AC Ryan....

Nu volgen er enkel nog wat foto`s van de kast met licht en in het donker...

De kast met flitser aan... Vanaf de voorkant...

De kast met flitser uit... Vanaf de voorkant...

De kast met flitser uit... Vanaf de zijkant...

De kast met flister aan... Vanaf de zijkant...

Dit is de kast zoals die nu is..., Verder gan ik vanavond toch nog wel een plexi zijpaneel maken zodat er duidelijker in de kast gekeken kan worden... Verder komt geen geen gekke poespas aan tekijk.., ik wilde een strakke kast zonder gekke toetsers en bellen en denk dat dast opzich wel gelukt is.., Nu nog het plexi in de zijkant en de kast is voorlopig klaar...

Zou alleen nog even alles op een rijtje zetten wat ik heb gebruikt om de kast te maken en wat er aan hardware in zit...
-Pcicase Nitro AX
-3 120mm Sharkoon fans (blauw)
-1 120mm Sharkoon fan (rood)
-1 80 mm Thermaltake fan (rood)
-2 10 cm Sharkoon ccfl (blacklight)
-1 30 cm Sharkoon ccfl (blacklight)
-1 30 cm Sharkoon ccfl (rood)
-1 AC Ryan Fanguard (dual 120mm)
-2 AC Ryan sleeve kits
-2 AC Ryan Round ide kables
-2 Coolermaster alukits voor dvd-branders
-1 Q-tec 500 watt bigfan voeding (gold series)
-2 Dvd branders (1 samsumg en 1 lg)
-1 Asetek waterchill dual 120 mm
Verder nog veel los spul zoals schroeven en gereedschapjes voor de dremel....

Hardware:

Mobo Asrock k7s41gx
Processor Amd athlon 2800 xp-mp (geklokt op 2504 mhz)
Asus V9999 GE 256 mb videokaart
2 V-data 512 mb memory

Ik zou wel graag kommentaar willen zowel positief als negatief.. Laat maar horen wat jullie ervan vinden....
Oud 8-08-2006, 15:31   #2 (permalink)

Standaard

Ziet er veel belovend uit ga zo door, en jammer van je vorige kast. R.I.P. :x, deze ga ik wel volgen .
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-08-2006, 15:54   #3 (permalink)

Standaard

De kast zelf was al erg mooi, de bovenkant ziet er nu netjes uit voor zover ik kan zien.

PS. Is dat een Qtec voeding?
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2006, 11:05   #4 (permalink)

Standaard

Is een hele mooie kast idd moet wel een mooie mod van te maken zijn, ik ben benieuwd
Smilehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-08-2006, 22:49   #5 (permalink)

Standaard

Projectje om te volgen...
Van de beschadeging zie je trouwens niet zo veel op foto
Jethro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2006, 17:35   #6 (permalink)

Standaard

Zo als ik in mijn cip ook al aangaf heb ik eigenlijk de kast strak en simpel gemaakt en wilde hem zo houden... Maar die gedachte is veranderd.. Ik ga nu na een paar maandjes toch verder met deze kast modden... Ik heb nu eerst de binnenkant ge upgrade met een nieuw moederbord, processor, geheugen, grafische kaart en harde schijf... Aangezien mijn vrouw en 2 kinderen ook geld willen uitgeven en honger hebben kan ik helaas niet mijn volledige salaris uitgeven aan mijn case.. Ik heb wel de verlichtingsset voor de voorkant gekocht, en had niet verwacht dat dit zo een verbluffend effect zou hebben.. Dus even 1 foto als update en vanaf nu ga ik weer lekker verder met modden in de hoop dat dit een nog vettere kast word....

Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Procase Nitro mBX - micro-BTX tower Ragon News & Review Junkies 3 6-03-2005 21:21
Procase Nitro AX eXistenZ News & Review Junkies 8 9-02-2005 18:18

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.