| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Hallo mensen, Hier bij mijn eerste casemod. Na veel twijfelen ga ik toch maar zelf de kast bouwen, ik heb geen ervaring met casemodding alleen het lezen van veel logs de laatste tijd. Dus je hulp of tips is altijd goed! Ik weet nog niet precies hoe de case wordt, maar waarscheinlijk maak ik om het aluminium frame 8mm MDF plaaten en ga hem zwart spuiten. Verder ga ik in de boven kan waarscheinlijk het FCT logo maken met rood plexi en een CCFL, ook een sidewindow, verder zie ik het wel als ik bezig ben! Hier alvast wat eerste afbeelding, ben gister begonnen. ![]() Hier het spul wat ik heb gekocht om mee te beginnen. - 2x 2m 15mm aluminium hoekprofiel - 1x 1m 15mm aluminium hoekprofiel - popnageltang - 100st popnagels - 30 hoekjes (kreeg er 10 voor de prijs van 4, altijd leuk zn voordeeltje overal zat een verkeerd etiket op) ![]() En een uurtje later hadden we dit. ![]() Het idee, zoals er wel meer hebben hier. ![]() Detail 1 hoekje. [UPDATE #1] 27 Jul 2006 17:43 Update 1 [UPDATE #2] 07 Aug 2006 2:22 Update 2 [IDEËN CASE #1] 08 Aug 2006 2:11 Ideën 1 [3D VOORBEELD #1] (hoe het moet worden) 3D voorbeeld [UPDATE #3] 13 Aug 2006 15:53 Update 3 [UPDATE #4] 16 Aug 2006 23:53 Update 4 UPDATE #5] 03 Sep 2006 21:57 Update 5 UPDATE #6] 10 Sep 2006 20:38 Update 6 UPDATE #7] 01 Okt 2006 19:08 Update 7 Mvg, rene bosch |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
popnagel tang idee heb ik inderdaad bij jouw weg .. De kubus zit bijna in elkaar, en je verkijkt je op het werk :| 2 dagen intensief meten, boren, passen en met de popnagel tang heen en weer :X. | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 14 april 2006 Locatie: Nijverdal
| Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Welcome 2 CJ's Cube City :P Maar goed, je hebt aardig de sokken erin, en het FCT logo heb je al een vet ontwerp, daar ben ik wel benieuwd naar. Suc6 en op naar de volgende update .
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
En het FCT logo kan ik nog geen goed goed groot plaatje van vinden, maar is te vinden op deze wallpaper. Linkje Ik wou de "schild vorm" uit de MDF plaat halen en daar achter rood pleiyglas plaatsen, op de plexiplaat dan het witte logo + extra's overbrengen ( hoe weet ik nog niet, waarscheinlijk spuiten ). | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| FC Twente, jah zeg dat dan gelijk joh. De sokken erin hebben is een gezegte, waar het precies wegkomt weet ik niet maar het word gebruikt in het dialect huizems dat was vroeger een dorp naast Leeuwarden en is nu een wijk. Nouw wust zeker oek wete wat dat inhoud niet, nouw dou kest et vergelieken met et vuur aan de skenen hebben <=== dat was een stukje huizems ongeveer, weet niet of het klopt kan het alleen spreken. De sokken erin hebben = Het vuur aan de schenen = snel snel snel hard hard hard Cheers Mate !
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 juni 2005 Locatie: Klein Paries
| Citaat:
![]()
__________________ Blunt-O-Clock! Boy! | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ah zo, dat kennen we hier in twente niet .Update 1: ![]() Cube af.. ![]() Nog een keertje ![]() Werkplek + dikke puinhoop ;x ![]() Dikke puinhoop Nu wou ik hem dichtmaken met 8mm MDF platen, maar er zit soms nog een aantal milimeters verschil in hoe ga ik dat nou doen?Platen wou ik bij de gamma laten zaten, en vragen of ze de kanten op 45 graden kunnen zagen zodat alles netjes in elkaar past, alleen weet ik niet of ze dat doen, weet iemand dat? En hoe ik dat netjes krijg ook met die paar mm verschil, of een andere oplossing? Mssl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Ik zou als ik jou was ook gaan voor aluminium. Hout vindt ik persoonlijk vaak cheap-ass bij casemodding. Ik bedoel, je hebt een aluminium frame, waarom dan houten platen? Hout is gewoon te makkelijk te bewerken tov aluminium, ik weet niet, alsof je niet hard genoeg je best hebt gedaan op je casemod.. Het ziet er ook minder afgewerkt uit... Ach, das mijn mening. Daarnaast ook het nadeel wat Robert85 noemt. Maar het is jou mod, je moet doen wat jij mooi vind. Ik ken overigens ook mooie houten casemods! Anyway, dat wat je tot nu toe hebt gemaakt ziet er al aardig uit. En een goed begin is immers het halve werk.! Wat bedoel je met die enkele milimeters verschil? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Ik kan jammer genoeg geen pics zien, ligt dat aan mij? Waar woon je ergens? Bij de oude Gamma in Hengelo (ze hebben nu een nieuwe vestiging) konden ze dacht ik niet 45 graden zagen. Ik geloof bij de Fixet in Hengelo wel.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ja inderdaad, een klein beetje scheef. Het was de bedoeling dat die 400 x 400 x 400 werd maar op sommige plaatsen is die 401 of 402. Het corrigeren ga ik over na denken. Verder woon ik in Enschede dus wel vlak bij hengelo, hier in enschede hebben we ook een gamma zal daar dan vragen, maar ik weet alleen nog niet of ik voor aluminium ga of voor hout, is het prijs verschil groot? Edit: Plaatjes liggen volgens mij inderdaad aan jou, hier werken ze gewoon. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP]Jigsaw ++ Update 26/08/2006 | Jethro | Casemod Project Logs | 115 | 29-06-2007 12:03 |
| [CiP] Morpheus (spiegelmod update 17-11-2006) | DanielZ | Casemod Project Logs | 37 | 19-11-2006 16:38 |
| [Cip] Agility UV! | Update 22 Oktober 2006 | | Shafty | Casemod Project Logs | 48 | 24-10-2006 11:24 |
| [CIP] ViraXz ( Update 24-09-2006 ) | CraXz | Casemod Project Logs | 35 | 29-09-2006 13:30 |
| [CiP] Cursed Case [Last update 7 Mei 2006] | N!ck.nl | Casemod Project Logs | 35 | 21-05-2006 09:36 |