Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-07-2006, 18:23   #1 (permalink)

Standaard [CiP] Sidewinder [Last update 25 Augustus]

Zozo ZO! mensen het is er weer tijd voor na een tijdje pauze begin ik maar weer eens.. en uitgerekend op de dag van de hittegolf ik zal het even professioneel aanpakken

*pakts een flesje bawls* (bewaard na drome 13 )

History
Naja ik ben nick 17 jaartjes oud ik was altijd op lanparty's geintresseert in casemodding maar ik was er nog nooit echt bekend me. Sinds mijn eerste lanparty XXlan heb ik verscheidende pc kasten gezien die aardig vet eruitzagen qua neon enz enz.. toen ben ik op drome 12: Shifting gears een premod kast gekocht en dacht er helemaal stoer me tezijn tot dat ik na een tijdje er achterkwam dat premods eigelijk de lelijkste dingen zijn! *neemt een slokje bawls* dus ben ik toen begonnen aan mijn Cursed Case die je verder op deze site mischien wel gezien had. Maardus ging ik naar drome 13 ik kreeg best veel positiefe comment over mijn Cursed Case maar zelf was ik er nogal teleurgesteld over aangezien ik de afwerking en het totaal niet super vond. En toen zag ik dat Koradhil tegen mij prate op dc++ toen hebben we wat gebabbelt en elkaars pc kast gezien. Toen ik eenmaal zijn kast in het echt zag vloog er een idee door mijn hoofd heen voor deze kast ook zal dit mijn eerste kast zijn die ik helemaal 100% van aluminium profiel tot einde opzoubouwen dus geen goedkope 7,50 euro kastjes modden

Het idee
Op drome 13 dus nadat ik met Koradhil had gepraat had ik wat ideeen met hem uitgewisselt, En dit kwam er uit wat ik er toen inwou maken

* Front window/Side window/Top window/ mischien nog een andere side window
* 6 gaten boven op de kast waar 6 bawls flesjes in passen. in de kast zelf genoeg 120mm van's om de flesjes tot een verlengde tijd koel tehouden!

dit was tot dan het lijstje maar die blijft natuurlijk groeien

en nu de foto's

De schets qua vorm lijkt hij wel een beetje op meerdere kasten hier op het forum maar ik beloof je hij zal er totaal anders uitzien dan wat hier op het forum staat!

De aluminium profielen... toen ze nog heel waren jammer genoeg beetje veel zon in het beeld maarja kijk er doorheen

Het aller eerste werk van de casemod gedaan de eerste profiel gezaagt op 46 cm heerlijk gevoel zon nieuwe casebouwen

Ondertussen een lekker deuntje op mijn psp die ik ook op dit giga vette forum gekocht heb Casejunkies i ow you one!

Dit was het totale werk van vandaag aangezien de warmte mij dode en ik (gelukkig) tot het einde van mijn alu kwam dus morgen even nieuwe kopen

Till now updates promiced
N!ck.nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2006, 19:22   #2 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Wordt het een kubus?
En kun je dmv fans die dingen wel goed genoeg koel houden? Ach, maakt het ook uit, want het idee zelf is al vet genoeg .

De tekeningen ed zien er tot nu toe aardig uit, succes verder!
Oud 19-07-2006, 19:51   #3 (permalink)

Standaard

Cool dat je begonnen bent. Je moet het aluminium smeden als het heet is en 35 graden is heet genoeg toch ?
Oud 19-07-2006, 19:55   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Psylocibine
Cool dat je begonnen bent. Je moet het aluminium smeden als het heet is en 35 graden is heet genoeg toch ?
je bedoelt voor de rest van de behuizing? want ik ben nog opzoek naar aluminium platen!
Oud 19-07-2006, 19:57   #5 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Bij de woorden 'kubus' en 'aluminium profielen' gaat er bij mij al een belletje rinkelen Een flinke kast wordt het trouwens, toevallig 42x42x41cm?
Oud 19-07-2006, 20:04   #6 (permalink)

Standaard

Ik zal een oogje voor je open houden en het je meteen laten weten zodra ik een paar mooie platen tegenkom.
Oud 19-07-2006, 20:04   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Bij de woorden 'kubus' en 'aluminium profielen' gaat er bij mij al een belletje rinkelen Een flinke kast wordt het trouwens, toevallig 42x42x41cm?
haha nee 46x37x36 :P dus geen echte kubus :P trouwens vergeet niet er zitten bawls coolers in :P rinkelt vast niet ergens anders :P
Oud 20-07-2006, 20:55   #8 (permalink)

Standaard

grappig dat er maar 3 verschillende mensen reageerde maarja ze zullen wel op vakantie zijn

NE wayz111

here's a heatwave update!

Gisteren had ik wat tegenvallertjes zoals het tekort aan profielen en vandaag had ik er ook weer een paar lees en huiver

Nieuwe profielen gehaald zoals je ziet zijn ze ook al gezaagt

op zon hete dag is een ijs en ijskoud flesje bawls wel op zijn plaats

EN TOEN KWAM DE TEGENVAL!!!!!

ik had alle profielen goed liggen met de hoekjes er in maar ik kon geen goedde schroeven vinden die er mooi in zouden passen, dus maar naar de gamma voor een oplossing!

Dus bij de gamma gezocht en de oplossing gevonden een popnagel tang met popnagels my savior

Zoals je mischien hier kan zien ging het PRIMA! echt een aanrader voor andere casejunkies

Het totale werk van vandaag de hele ondergedeelte... lijkt snel werk maar dit is dikke anderhalve uur werk! veel gemeet en geboor :P

ik heb nu totaal ongeveer
11,- voor de aluminium profielen (2x 2 meter)
8,- voor nog meer aluminium profielen (1x 1 meter 1x 2 meter)
11,- popnagel tang
4,- popnagels (extra had er neit genoeg jaaah 3x gamma op 1 dag :P ff babbelen met de kassiere)
11,- voor alle hoekjes
----------[totaal = 45 euro]--------

Huzzaaah vakantie werk is toch wel relaxed voor je hobby
Oud 20-07-2006, 21:03   #9 (permalink)

Standaard

Kan je dat Bawls spul ook gewoon bij een super kopen, of moet je het ergens bestellen? Heb het hier in ieder geval nog nooit ergens gezien...
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2006, 21:05   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door case_freak
Kan je dat Bawls spul ook gewoon bij een super kopen, of moet je het ergens bestellen? Heb het hier in ieder geval nog nooit ergens gezien...
zoals ik eerder zei ik heb mijn geld opgemaakt op drome 13 en een hele zooi bawls flesjes van gekocht... maar nee je kunt ze niet in de winkel kopen je moet ze bestellen op www.bawls.com of je moet een nederlandse leverancier vinden!
Oud 20-07-2006, 21:31   #11 (permalink)

Standaard

Goed te zuipen zeker dat Bawls, waar smaakt het na .
Maar inderdaad mooi systeem die buizen van de bouwmarkt, was dit zelf ook van plan, maar wist nog niet of ik het met aluminium ging doen of met hout. Ik zie dat jij enthousiast bent over het aluminium en de popnagel tang dus lijkt me een strak plan, had geen zin om iets te kopen om schroefdraad mee te kunnen tappen!

Over die aluminum platen, ja die zijn wel te koop in de zelfde bouwmarkt alleen wel prijzig dacht ik! Ik zat ook al een alternatief te bedenken, misschien hout en mooi afwerken dat weer schuren of nog een laagje plamuur voor het echte strakke werk! Maar als je een oude koelkast/vriezer weet te staan zou je misschien daar de platen kunnen halen en die omdraaien, dat is toch ook gewoon normaal metaal?

Zou je een foto kunnen maken van hoe dat werkt met die popnagels als dit niet te veel gevraagd is natuurlijk :P. Dan kan ik is gaan denken wat ik ga doen.
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2006, 23:03   #12 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor een foto van een popnagel, internet heeft veel te bieden (google).

Plaatje van wat popnagels.

Maar vet een home made case. Altijd leuk om naar te kijken hoe zoon project loopt.
Oud 20-07-2006, 23:17   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tukkerpride
Goed te zuipen zeker dat Bawls, waar smaakt het na .
Maar inderdaad mooi systeem die buizen van de bouwmarkt, was dit zelf ook van plan, maar wist nog niet of ik het met aluminium ging doen of met hout. Ik zie dat jij enthousiast bent over het aluminium en de popnagel tang dus lijkt me een strak plan, had geen zin om iets te kopen om schroefdraad mee te kunnen tappen!

Over die aluminum platen, ja die zijn wel te koop in de zelfde bouwmarkt alleen wel prijzig dacht ik! Ik zat ook al een alternatief te bedenken, misschien hout en mooi afwerken dat weer schuren of nog een laagje plamuur voor het echte strakke werk! Maar als je een oude koelkast/vriezer weet te staan zou je misschien daar de platen kunnen halen en die omdraaien, dat is toch ook gewoon normaal metaal?

Zou je een foto kunnen maken van hoe dat werkt met die popnagels als dit niet te veel gevraagd is natuurlijk :P. Dan kan ik is gaan denken wat ik ga doen.
[offtopic]
Hoe werkt het? Dat dacht ik dus ook, eigenlijk is het nog simpeler dan het lijkt. Ik heb voor het gemak toch maar wat plaatjes erbij gedaan omdat ik niet zo goed dingen kan uitleggen.

Men pakt een popnageltang en een popnagel als slachtoffer. Men schuift de popnagel IN de VOORKANT van de popnageltang. LET OP: Men schuift het lange DUNNE gedeelte in de popnageltang. Dus niet het dikke KORTE gedeelte!
Daarna stopt men de uit de popnageltang resterende gedeelte door de desbetreffende gaten van de 2 stukken metaal. Men knijpt de popnageltang dicht totdat deze popnagel met een (niet al te zachte) klap breekt. Meestal gebeurt dit niet meteen bij de eerste keer knijpen, meestal bij de tweede keer. Na de eerste keer moet je de popnageltang dan ook weer even wat verder om de popnagel heen duwen.

Nu ook verkrijgbaar met plaatjes!

De popnageltang (hierboven), zie rechts de punt.

De popnagel (hierboven), het dunne lange gedeelte schuift men in de punt van de popnageltang. Volg daarna verder de gebruiksaanwijzing hierboven.
[/offtopic]

Mooie case, kan ik nog net niet zeggen. Interessant idee wel! KEEP UP THE GOOD WORK!

EDIT: Na wat kleuren als een kind in paint , kreeg ik het volgende ter bijlage van mij handleiding POPNAGELEN! (Je zou er wel een tutorial mee kunnen beginnen :P )
[/img]
Oud 20-07-2006, 23:37   #14 (permalink)

Standaard

Hahah bedankt, mooie uitleg! Super! Ja inderdaad ik blijf de kast ook wel volgen, vind het altijd wel mooi alleen jammer dat die updates meestal zolang duren. Vooral hier is er niet veel actiefs, jammer!

Edit op de post hier boven: Heheh je haald me de woorden uit de mond! Inderdaad net een tutorial, hopen dat de TS'er het niet erg vind vast niet toch Bedankt voor de uitleg het is helemaal duidelijk .

Vraagje: Hoeveel mm profielen zijn dat 15 toch aan de prijs te zien.. de 20mm waren duurder namelijk hier (enschede).
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2006, 01:49   #15 (permalink)

Standaard

Waarschijnlijk zal dit komen door het bloedverziekende weer!

Ik ben 2 keer wezen plamuren en slijpen,
maar om te zeggen dat ik het met plezier deed in de tuin of schuur !
Het is daarbinnen 35+ graden pfoew het zweet liep uit me naaT.

en van het weekend eventjes een weekendje weg

deze mod ga ik zeker volgen. binnekort weer een updatje bij mij. Maar nogmaals durf ik niet te zeggen wanneer! Ik ga liever het water opzoeken!!
Shafty is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MGE SideWinder Ragon Frontpage Discussie Forum 9 19-10-2004 16:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.