| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Als je case af is moet je wel foto's naar Bawls mailen he :P
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Is het geen idee om de flesjes in een water resevoir te plaatsen? dus een resevoir maken, waarin je uitsparingen van plexi realiseerd waarin de flesjes kunnen staan, en zodoende door koeling van het water de flesjes koel houd? Ik ben namelijk bang dat als je lucht gebruikt uit een warme ruimte, je flesjes alleen maar sneller warm zullen worden door het gebruik van fans. Daar komt nog bij dat de case zelf ook een lekkere hoeveelheid warmte afgeeft. Leuk idee, maar of het werkt? |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Geregistreerd: 14 april 2006 Locatie: Nijverdal
| Citaat:
| |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Update: Vakantie (bouwvak)jaah vrijdag tijd om te modden ![]() ![]() even deel van het rek in de houder gezet om handmatig gaatjes teboren ![]() ![]() Een gedeelte vast nu bezig met de andere kant ![]() ![]() 2e rechthoekje af ![]() ![]() steuntjes er op! ![]() Total resultaat nu van het bawls rack ![]() Up to the weekend !!! |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Ziet er behoorlijk stevig uit. Ook best orgineel, je kunt je pc kunnen laten vallen zonder dat ie kapot gaat . Als je dan stalen platen oid gebruikt en kogelvrij glas als window, dan is ie ook nog bulletproof :P .T ziet dr al netjes uit tot nu toe! Ik kijk uit naar de volgende update. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Inderdaad zeer netjes en ik weet hoeveel werk het is . Maar een vraag hoe ga je het afwerken ik was eerst van plan 8mm MDF te nemen, omdat ik zag dat het aluminium nogal duur was en niet ik niet echt gunstige platen er uit kon halen. Wat doe jij?Wat je gebruikt is staal toch? Ik heb aluminium gebruikt, de profielen zijn wel een stuk zwaarder maar ook steviger ![]() Over dat bawls rek heb ik nog mijn twijfels of dat wel goed gaat koelen maar we zullen zien. |
| | |
| | #40 (permalink) |
| ik ga het ook eerst testen met van's dus gewoon wat isolatie materiaal er in met van fan's maar ik ben vanplan bawls te emailen over sponsoring + ik heb nog een camping koelkastje hier staan kijk ff wat ik daarme kan ! |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2006 Locatie: Groningen
| Als het camping koelkastje niks wordt zou je ook een peltier als koeler kunnen gebruiken. |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Rotterdam
| Citaat:
@ je case wel mooi gemaakt die frames :P Maar worden die bawls flessen wel koud? ![]()
__________________ "CJ, bedankt voor de leuke tijden" | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| dit is meer een soort van tekst update maarja ![]() Ik ben een tijdje niet met de casemod bezig geweest omdat mijn werk nogal veel tijd vrat maar in die tijd is het weer heel naar vervelend gaan doen warm koud warm koud en laat mijn case er nu net niet helemaal tegen kunnen wat blijkt het zijn geen aluminium profielen maar staal -_- maarja daar zit nu een laagje roest op maar mensen getreur niet volgende week ga ik naar HAARLEM! naar een kamaraat van mij het mooie ervan is is dat zijn vader een workshop heeft met veel apperatuur waar wij alleen over kunnen dromen! ik heb ook via die vader aluminium besteld 2 mm alu 1x1 meter 12 euro ik kan daar ook mooi mijn alu form geven het probleem is nu eigelijk dat ik warschijnelijk mijn foto camera niet me kan nemen aangezien die kloten batterijen erin geen stroom opnemen ik ga nog een paar keer testen maar ik weet het nog niet zeker!Verder ben ik over de koelling van de bawls rack gaan denken en ik denk mischien dat het toch peliet elementen worden toch vraag ik me af, Worden ze zelf koud of gaat dat via airflow aangezien ik op wikipedia heb gekeken over peltier elementen. En daar zeiden ze dat het met warmte temaken had dus als iemand het voor mij kan uitleggen of tekeken :P (hou van tekeningen) dan zou dat fijn zijn! Dus mensen tot volgende week met de updates dan ben ik LIVE @ haarlem en ik zal kijken hoe ik foto's kan maken maar die zullen er zeker komen ik heb altijd mijn mobiel nog maarja ik sluit nu af want dit begint nu al een hele lange outro teworden ![]() |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2006 Locatie: Groningen
| Het principe van een peltier is simpel, het is een warmtepomp. Een peltier element heeft een koude en een warme kant dwz dat de ééne kant koud wordt door het verplaatsen van warmte naar de andere kant van het element waardoor deze warm wordt. Om te zorgen dat deze werking blijft, dient de warme kant actief gekoeld te worden. De totale warmte aan de warme kant is een optelling van de verplaatste energie + de verbruikte energie van het peltier element. ![]() In jouw geval, voor het koelen van een paar drankjes, heb je niet zo'n extreem element nodig. Ik denk dat je met een 100watt element (zelfde als de bier koeler) er al makkelijk bent. De warme kant is te koelen met bijvoorbeeld een oude socket a koeler. Nog twee linkjes: één en twee. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| MGE SideWinder | Ragon | Frontpage Discussie Forum | 9 | 19-10-2004 16:07 |