| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 juni 2006 Locatie: Tilburg
| Hoi, Om te beginnen is dit mijn 2e mod en 1e CiP hier op het forum, dus niet meteen alles afstraffen graag . Ten tweede wil ik graag meteen melden dat alle plaatjes een link bevatten naar een 2.048 x 1.536 pixels tellend exemplaar van het plaatje, deze zijn zo rond de 600~650kb groot. Tevens ben ik geen proffessioneel fotograaf, dus de pics zijn niet van proffessioneel kwaliteit .Nu, over de mod. Ik luister vaak naar XFM, een radiostation die in het zuiden des lands te ontvangen is via ether/kabel, maar overal ter wereld via de stream ontvangen kan worden. Ik had toevallig een paar maanden geleden een oude kast kunnen redden van een wisse dood, inclusief zeer oude hardware waarvan ik niet weet of ie het doet. Nu kwam ik er op een gegeven moment een keer op toen ik een reclame spotje hoorde van XFM, hoe je een foto kon opsturen, maar het XFM logo moest aanwezig zijn. Ik ging even zoeken naar oude foto's en iemand had een foto opgestuurd van een of ander tastbaar ding in een laberatorium met het XFM logo erin. Nu dacht ik meteen, dat kan ik beter :P. En zie daar een idee geboren. Er moest alleen nog even worden nagedacht over de verdere invulling, immers enkel het logo erin zagen en standaard plexi erachter is natuurlijk saai. Daar ga ik het dan ook niet bij laten. Maar ik ga niet alle ideeën weggeven :P. Ondertussen heb ik halverwege juni het logo en de tekst "XFM" (in hun veel gebruikte font) eruit gedremelt (of met d?) en wat extraatjes besteld, echter met de levering van AC Ryan plexi ging vanalles mis, dus die heb ik uiteindelijk maar uit het order gehaald. Nu heb ik de 4 UV buizen binnen en de 2 60mm UVRed fans binnen (jaja, ik heb ze gevonden ). Echter ik ben nog niet verder gegaan sindsdien. Eerst was het te druk, en nu is het duidelijk te heet. Dus de kast ligt nu zoals ik em heb uitgezaagt... Veranderd binnenkort wel hoor .Zo dat was het inleidende praatje, nu de eerste pics: ![]() Hier de kast van boven/vooraanzicht, met het deel dat er terug inkomt even een stukje aan de kant gelegt, omdat ie nu nog niet in het midden kan blijven liggen... ![]() Zoals ik net zei, dat deel in het midden kan er niet goed liggen, maar dat hield me niet tegen :P. Beeld het je maar in dat ie recht ligt, en dan heb je al een beter idee ![]() ![]() Hier zie je meteen de XFM tekst aan de zijkant. Nee, zo hoort het middenstuk ook niet te liggen :P. ![]() Ingezoomd op de tekst. Onthoud, ik moet het nog allemaal bijwerken. Nu wil ik deze kans ook meteen aannemen om een vraag te stellen. Momenteel is de aan/uit knop direct verbonden met de PSU (zo oud ja), uiteraard hebben moderne kasten dit niet meer. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpassen zodat de aan/uit knop wel naar de MB gaat? Misschien met wat soldeerwerk, dat het dezelfde kabels zijn, maar een verkeerd aansluitinkje? Tot volgende keer ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2005 Locatie: Klein Paries
| Ik snap je vraag niet helemaal, ga je een nieuw mobo kopen? Want dan zul je ook een nieuwe voeding moeten kopen... Want normaal zitten de powerdraadjes in de atx-stekker. Veel succes met je mod ![]()
__________________ Blunt-O-Clock! Boy! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Sorry dat de vraag onduildelijk was. Normaal (= tegenwoordig) gaat er een draadje van de aan/uit knop (die vast bij de kast zit) naar het moederbord. Hier echter gaat dat draadje van de aan/uit knop direct naar de PSU. Is het mogelijk de aan/uit knop + draadje zodanig aan te passen dat deze naar het MB gaat? Het gaat dus niet om het stroomdraadje van de PSU naar het MB. Als het nog niet duidelijk is, maak ik straks wel een piccie. 'Nieuwe' hardware zit trouwens wel goed, heb wel wat liggen. (PSU, MB, CPU, RAM, GPU, HDD, DVD) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb niet het gevoel dat het al geheel duidelijk is, dus heb ik ff snel iets in elkaar geflanst... http://www.xs4all.nl/~jeckman1/casem...opprobleem.jpg Zoals ik al zei loopt tegenwoordig de aan knop van de pc naar het moederbord, waar ie, gezamelijk met de case speaker, lampjes, e.d., via het moederbord alles regelt. Maar zoals je hopelijkt ziet, is dit hier niet het geval, en gaat ie direct naar de PSU. Is het mogelijk deze kabel zo aan te passen, dat deze wel op het moederbord kan worden aangesloten (met wat soldeerwerk, etc), zodat ik er een nieuwe PSU/MB in kan zetten? Of is het toch slimmer om een nieuwe aan knop ergens vandaan te toveren en deze in de kast monteren? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Je nieuwe mobo gaat ook niet zomaar passen in een AT-kast. Daar zul je dus nog wel aan moeten knutselen. Deze schakelaars worden idd niet meer gebruikt bij ATX-voedingen. Dit is een aan/uit schakelaar en je hebt een (aan)/uit schakelaar nodig, die dus geen contact maakt bij niet indrukken.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Citaat:
.Citaat:
| ||
| | |
| | #10 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |||
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Bij de oude AT voedingen, zo een als jij daar hebt, zat de aan/uit schakelaar inderdaad aan de voeding. Over de aan/uit schakelaar stond namelijk 230 volt, en kwam het er dus op neer dat de voeding pas stroom krijgt als de schakelaar wordt omgezet en dan direct aan gaat. Tegenwoordig heeft een voeding gewoon constant stroom, maar schakeld hij pas in als hij een signaal krijgt van het moederbord (als de groene en zwarte draad contact maken). Wat voor jou de beste oplossing is, is het aanschaffen van een drukschakelaar (dus single-contact, oftewel alleen contact als ie wordt ingedrukt) en die aansluiten op het moederbord. Misschien kan je wel een schakelaar uit een andere behuizing halen zodat je direct de goede aansluiting hebt. Wat ook kan, maar wat meer ombouwen vereist, is het loshalen van de groene en aanliggende zwarte ader van de ATX connector van je PSU, en daar de tuimelschakelaar op aan te sluiten die al in de kast zit. Ik weet overigens niet zeker of dit gaat werken. In beide gevallen zul je een andere (ATX) voeding moeten aanschaffen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Nee, een deurbel geeft alleen contact als je hem ingedrukt houd. Ik heb hier zelf ook zo'n oude AT PSU liggen en naar wat ik ervan heb gezien druk je hem in, klikt tie als het ware vast en maakt zo het stroomcircuit compleet, druk je hem weer in, dan klikt tie terug. (meer tuimelschakelaar idee dus) Dus niet zoals de huidige knoppen die een keer contact maken waarmee de PSU wordt aangeslingert. Ik kan het ook helemaal mis hebben aangezien ik er zelf ook nog even mee wil gaan prutsen om een andere knop erin te zetten, maar dat gaat nog ff duren eerst ff weekje op vakantie ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() Overigens zijn de schakelaars die je meestal bij AT-voedingen tegenkomt (is vaak hetzelfde model) ook gebruikt in ATX-kasten (maar dan dus met een momentcontact) dus zou je ook de originele powerknop misschien nog kunnen gebruiken ![]() Volgens mij heb ik zo'n schakelaar zelfs nog thuis liggen, ik zal vanavond eens kijken..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| de mean machine | meanmachine | Casemod Project Logs | 8 | 3-04-2007 18:51 |
| Xpeaker Professional Music Kit | R@mon | News & Review Junkies | 15 | 31-05-2004 01:07 |
| The Machine Age Project | Ice T | News & Review Junkies | 2 | 6-04-2004 14:40 |
| [music] Beatallica,... dit moet je echt horen.. | Area 1337 | 15 | 24-09-2003 13:18 | |
| Het grote -> Je favo music. | T-Mug | Area 1337 | 19 | 24-02-2003 20:15 |