| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 mei 2006 Locatie: Nijmegen
| <center> </center>Hallo Junkies, Welkom bij mijn eerste “echte” casemod project, Voorheen heb ik al wel eens eerder een computer onder handen genomen maar dat was met een beperkt budget(<€50,-). Het idee van deze casemod begon bij het rondsurfen op het internet, na heel veel worklogs doorgespit te hebben ontstond langzamerhand een idee. Dus als eerste op zoek naar een kast, mijn oog was ondertussen al gevallen op de CM Stacker, omdat deze kast ruim van opzet is en een strak uiterlijk heeft moest dit toch echt wel de basis worden van mijn project. Toen begon ik met het maken van schetsen, de kast kwam er steeds beter uit te zien en het idee was geboren. Om jullie niet langer in spanning te houden hier het plan: De nadruk komt te liggen op het moederbord, hieromheen komt een “bekisting” van UV rood Plexiglas. In het onderste deel van de kast (waar de 2e voeding geplaatst kan worden) komt een bekisting van MDF waar het plexiglas op rust. Hetzelfde gebeurt aan de bovenkant van de kast. Om het geheel een beetje mooi te houden wordt het plexiglas rond gebogen m.b.v. een über hetelucht föhn. De voorkant van de kast blijft zo veel mogelijk in originele staat, wel komt er langs de roosters een UV rode lijn te lopen. Nu weten jullie het plan, maar toen... voor een mooie casemod is geld nodig dus begon een lange eenzame periode van sparen.. nadat ik een aardig kapitaal had opgebouwd ging de eerste bestelling de deur uit. Deze bestelling bestond uit de volgende dingen: CM Stacker, 3 platen 3mm ACRyan UV red, ACRyan gaas, en 3 Al FAN’s. Voor de Hardware gebruik/misbruik ik mijn huidige pc, hieronder een aantal specs: Proc: AMD Athlon XP 2700 + Mobo: Asus A7V600 Mem: 2 x 512 Mb OEM Grap: Asus V9999 LE (Nvidia 6800 LE) HD: 2x Maxtor Diamond 9 (200Gb - SATA) TV card: Asus P7131 Dual Om jullie uit je gedachten in de werkelijke wereld te helpen hier een aantal foto’s --------------------------------------------------------------------------- Zoals te zien is hier een van de bekistingen aangebracht, deze is gemaakt van 2 MDF platen en 2 aluminium hoek profielen. Hier zie je een van de Plexiglas platen gebogen en wel op de bekisting liggen, deze word doormiddel van GAMMA inbusboutjes vastgemaakt aan de bekisting. Ook is te zien dat er een uitsparing is gemaakt voor de Cross-flow fan. Zoals verteld ook aan de bovenkant komt een zelfde bekisting, met daarop het plexiglas. De “brackets”worden met aluminium hoek profiel aan de boven en onderkant van de kast bevestigt. Hier zie je duidelijk de aluminium profielen zitten. Tjah, dit is dus een klein foutje. Je ziet duidelijk de ruimte tussen de fan en het plexiglas. En alsof dat niet genoeg is ook een scheur in het plexiglas, deze plaat moet dus opnieuw gezaagd en gebogen worden. Voor zover deze start-topic, hierna volgt ASAP een update met meer foto’s en uitleg. Ik hoop dat jullie het iets vinden!! ------------------------UPDATES------------------------ Update [29-05-06] Update [31-05-06] Update [22-06-06] Update [23-06-06] Update [27-06-06] Update [30-06-06] Update [14-07-06] Update [15-09-06]
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ----------------------------------------------UPDATE-------------------------------------------- Hier alvast een update met de foto’s/status tot nu toe. Om de Harddisks nou in zo’n grijze stalen CM doos te douwen ziet er natuurlijk niet uit, dus… MODDEN die hap… nou jah modden, ik zou niet weten hoe je van die stalen doos iets moois kunt maken vandaar dat het maar helemaal opnieuw moet. Dus na een aantal schetsen zijn deze ACAD tekeningen het resultaat. Zoals je mischien al vermoed worden deze HD bays uit 8mm UV blauw plexiglas gemaakt. Ze worden aan de kast bevestigt doormiddel van aluminium profielen. Om te zorgen dat de plexiglas plaatjes een beetje stevig zijn worden ze aan elkaar bevestigt d.m.v. aluminium staafjes. Hier is één van de 3 plexiglas plaatjes uitgewerkt. ![]() En zo komt het eruit te zien als ze allemaal aan elkaar gekoppelt zijn. ![]() --------------------------------------------------------------------------------------------------- Nu weer terug naar de kast.. Een close-up van een van de “brackets”. De uitsparing voor de crossflowfan is duidelijk te zien. Hier is één losse bracket te zien met de aluminium profielen er al op gemonteerd. Op deze foto is de bovenkant van de kast te zien, in de bovenkant zijn gaten geboord waaraan de aluminium profielen gemonteerd zijn. En hier, het hetelucht “kanon” waarmee ik de plexiglas platen buig. Het speeltje kan ongeveer lucht van 900’C lucht uitspugen. Niet echt handig om je haren mee te föhnen, maar wel om printplaten mee uit te solderen. Nog een fototje voor de liefhebbers :P En dan krijg je dit resultaat als het een beetje wilt lukken. Om het plexiglas in de gewenste vorm te buigen gebruik ik een soort mal. Het is eigenlijk gewoon een drum van een kopiëer machine maar het werkt wel. En hier een fotootje van de 2 platen Plexiglas die op de bekistingen komen eentje voor de bovenkant en eentje voor de onderkant. Hier is duidelijk de inkeping te zien in het Plexiglas, deze is ervoor om de plexiglas plaat mooi aan te laten sluiten op de kast. Hier nog een must-have voor iedere casemodder een Dremel©®. Deze heb ik gebruikt voor het afvlakken van enkele scherpe randen in de kast. Hier is alvast één plexiglas plaat op de bekisting gelegd, ook is te zien dat de bovenste “bekisting” vastgezet is in de kast. Hier is alvast een voorproefje van het uiteindelijke resultaat, maar zoals je ziet is het nog lang niet klaar want het moet nog met de hand bij elkaar gehouden worden :-( En nog een fotootje om het iets duidelijker te maken. Dit gat wordt uiteindelijk opgevuld met een stukje Plexiglas (UV rood 3mm), jammer is alleen dat dan altijd een afscheiding te zien blijft tussen de 2 platen plexiglas. Iemand hier een oplossing voor???? En als laatste een plaatje van het Acryl Plexiglas. Dit was de update al weer, je bent nu bijna up-to-date, ik heb ondertussen al weer de plexiglas platen vastgezet op de bekisting maar hier moet ik nog foto’s van maken. Dus, Stay Tuned en tot de volgende update.
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Ziet er leuk uit. Beloofd wat goeds, maar houd het wel netjes! Dat stukje ruimte dat er tussen die platen in blijft zitten. Je kan het iig nooit zo weg werken dat je dat niet gaat zien. Wat mij dan het beste lijkt is gewoon expres die randen te laten zien dmv. een speciale functie dat je dat tussenstukje geeft. Bijvoorbeeld een speciaal uitneembaar bakje waar je invertors in plaatst. Als ze dan vragen waarom dat niet helemaal mooi overloopt kan je gewoon zeggen dat dat niet kon omdat dat bakje er nog steeds uit gehaald moet kunnen worden om invertors aan te sluiten. Heeft het iig wat functioneels en is het niet gewoon een "mislukking." |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Bedoel je zoiets: ![]() Waar deze dan in passen? ![]() Zoe opzich wel iets moois zijn jah, alleen zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten, aangezien ik geen Molex spanning bij m'n moederbord nodig heb.. Of toch wel m'n videokaart heeft er eentje nodig en een extra aansluiting is nooit weg. Ik zou natuurlijk ook daar aansluitingen kunnen maken voor een eventuele waterkoeling als ik daar het geld voor bij elkaar heb gesprokkelt.Dank voor de tip en de leuke reacties ![]() Hopenlijk kan ik een dezer dagen een update posten zodat jullie helemaal up-to-date zijn.
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
. Om die reden gebruik ik nu ook alleen maar schildertape, dit is te zien in de volgende update.En wat de krassen betreft op de "Deksel" van de kast, dit maakt niet veel uit omdat ik van plan ben om hier een acryl rode UV plaat van 3mm op te leggen met daaroverheen weer een plaat staal die zwart gespoten wordt.
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 maart 2004 Locatie: Hengelo
| gewoon een dikke föhn erboven houden
__________________ [b]AMD64 3700+ @ 2.7ghz s754 | Asus K8N4-E Deluxe | X850XT PCI-E | 2048mb DDR PC3200 | Creative Audigy 2 | 800+ gb aan hdd's | Lian Li v2000B | Cambridge 2.1 incl. 2x120w HSP boxen | en meer ..---------- Drome 2006: Plaats 0887 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Over het stukje wat je overhoudt. Ik zou hier een mooi zwart plaatje maken, met daarin aansluitingen voor stroomdoorvoer. Door mooie stekker/bus combinaties te gebruiken geef je het plaatje een functie, en valt de overgang niet meer op. Je kan evt het plaatje wat ertussen komt een stukje over de andere laten vallen, en dan zorgen dat de zijkant niet meer te zien is op de een of andere manier. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Gsus mod [update 01-03-05] | case_freak | Casemod Project Logs | 29 | 2-03-2006 20:06 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 13:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |