| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #76 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Relaxte stand van zaken .Wel heeel bagger van dat motortje, zou als ik jou was gewoon een nieuwe fan kopen... Als ik jou was zou ik alles in dat aluminium bakje proppen, MDF ziet er naar mijn mening nog altijd cheap-ass uit :P . Of maak zelf iets van een stuk aluminium oid. |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 mei 2006 Locatie: Nijmegen
| Beste Casejunkies, Het is al een hele tijd geleden dat ik een update heb geplaatst voor m’n casemod, en het lijkt misschien alsof ik er niets meer mee doe. Dit is echter niet zo ik ben nog altijd hard bezig met modden, vandaar ook deze update.Je kunt je misschien nog goed herinneren dat ik het in mijn laatste update had over de cross flow fan. En je weet misschien ook nog wat ik ermee van plan was, namelijk een heel nieuw huisje om het fan blad. En ja hoor ik ben er mee begonnen . Om een lang verhaal iets korter te maken, ik heb gebruik gemaakt van UV Blauw 8mm plexiglas & UV Rood 3mm plexiglas. Uit de grote plaat 8mm plexiglas heb ik 2 plaatjes gehaald van ieder 5 x 5 cm. Hierin heb ik (precies in het midden) een gat geboord, eentje voor het motortje die nu mooi verzonken in het plaatje zit, en eentje voor het kogellagertje dat er voor zorgt dat de fan probleemloos maar vooral ook soepel kan ronddraaien.Toen dit alles klaar was heb ik mijn “plexiglas-buig-skills” afgestoft en ben aan het buigen geslagen. En wel van de “cover” van de fan, deze is in mijn geval uit UV rood 3mm plexiglas gemaakt. Hiervoor had ik natuurlijk een malletje nodig en daarom heb ik de oude cross flow fan behuizing gesloopt . Ik heb aan een kant het metalen houdertje afgezaagd zodat ik er een langer stuk plexiglas op kon leggen. Hierna heb ik met wat wasknijpers het of maat gezaagde plexiglas plaatje om de mal geklemd en heb mijn mega föhn aangezet. Na een paar keer op en neer gaan begonnen het plexiglas (en mijn vingers) al behoorlijk warm te worden en even later lag het plexiglas perfect over de mal heen.Klaar zou je zeggen, nou niet dus :P. het probleem waar ik nog steeds mee zit is het motortje dat is overleden, ik denk dat er niets anders op zit dan een nieuwe cross flow fan te kopen en het nieuwe motortje in de speciale behuizing te plaatsen. Ook moet ik de 2 zeikanten van de behuizing nog vastzetten aan de rode 3mm plaat. Zoals ik er nu tegenaan kijk denk ik dat het het mooist is om deze met (zo min mogelijk) boutjes vast te zetten. Maar zoals altijd is er weer veel te veel gepraat en daarom zijn hier de foto’s Enjoy…Zo ziet de originele CM cross flow fan eruit. (voor diegene die er nog nooit eentje hebben gezien )En zo ziet de mijne eruit naar wat sloopwerkzaamheden Hier is de zeikant te zien van de fan, de scherpen randen heb ik natuurlijk weggeschuurd met de bandschuurmachine Hier zie je de mal in de bankschroef ingespannen, met de wasknijpers om alles op z’n plaats te houden. En tadaaa, het gebogen plexiglas. En een bewijs dat het ook echt gebogen is, voor de ongelovige ![]() En hier de 2 zeikanten van de fan, sorry voor de onduidelijke foto, wordt aan gewerkt ![]() En eentje zonder belichting, hier kun je goed het extra gat zien dat in de zijkant van een houder zit, hierin is schroefdraad aangebracht om zo het lagertje op z’n plaats te houden. En hier het geheel ![]() Een close-up van een zijkant En nog eentje, de oplettende kijker zal misschien opmerken dat het rode plexiglas nog niet helemaal netjes aansluit op de zijkant, dit klopt en daarom moet ik nog een keer met de föhn eroverheen om hem goed aan te laten sluiten. Een totaal overzicht En hier met alle onderdelen erin gemonteerd. Nog een foto van de zijkant waar het lager in zit. En hier nog een mooie foto van de zijkant met het motortje Tot zo ver al het goede nieuws , want zoals je misschien al aan de laatste foto hebt kunnen zien zit het fan blad er verkeerdom in (of vergis ik me ). oeps, ik zal dus de 2 blokjes opnieuw moeten maken, eigenlijk maar goed ook want ze sluiten niet goed aan en 1 blokje is wat beschadigd bij het boren. Ook heb ik via inkoopacties.net een PsOne LCD schermpje aangeschaft, alleen lukt het aansturen nog niet helemaal goed, ik moet namelijk nog het extra synq printje solderen en aansluiten maar omdat hij zo mooi is toch maar even een foto-tje ![]() Hierbij wou ik het laten voor deze update, reacties zijn zeer welkom en opmerkingen natuurlijk ook ![]() mvg Chatlie Stay Tuned !!
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Erg vet! En dat met dat plexiglas ook zeer nice gedaan! Ik kijk uit naar de volgende update .
__________________ Mijn [ C I P ], graag reageren |
| | |
| | #80 (permalink) | |
| Citaat:
.Verder ben ik een beetje aan het denken over de kleuren van de kast, ik heb al blauw en rood plexiglas en de buitenkant wil ik graag zwart houden, maar welke kleur kan de binnenkant dan het beste hebben ? ik denk iets van wit Ik hoor het graag wat je ervan vindt ![]()
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2006 Locatie: Groningen
| Mooie behuizing heb je gemaakt voor je cross flow vantilator. Heb je het buigen met een gewone huis, tuin en keuken fohn gedaan? Zonde dat je moter kapot is maar kun je niet een gelijkwaardige moter kopen bij een electronica of modelbouw winkel, dat is vast goedkoper dan een nieuwe ventilator. Heb je al een idee waar je het scherm gaat plaatsen? |
| | |
| | #83 (permalink) | |||
| Citaat:
Hij kan (met dit mondstuk) rond de 650'C worden dus hij is niet echt geschikt om haren mee te föhnen, maar wel idiaal om printjes mee uit te solderen en om bijv. plexiglas te buigen. Citaat:
Citaat:
)Gr Chatlie en bedankt voor de opmerkingen !
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Gsus mod [update 01-03-05] | case_freak | Casemod Project Logs | 29 | 2-03-2006 20:06 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 13:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |