Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-06-2006, 15:33   #61 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soundeagle
Maar waarom doe je dat plexieglas niet in 1 stuk? bespaart je een hoop zaagwerk.
Het scheelt in ieder geval zeker in de zaagkosten (heb ik inmiddels al gedaan). maar de reden waarom ik dit niet doe is omdat je anders misschien de kleur (aan/uit status) van de naastgelegen fancontroller te zien krijgt, je krijgt dan misschien een rood groen kleurcombinatie die ik liever niet wil hebben . ook moet ik ieder plexiglas plaatje mat maken d.m.v. aceton. op deze manier kun je het licht veel beter waarnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Zeker nice! Nu wil ik natuurlijk ook nog zien of ie het doet. :P Zal wel heel netjes zijn. Je hebt iig goede tools te je beschikking!
Ik zal kijken of ik er tegen die tijd een filmpje van kan posten. (voor de liefhebben heb ik nog wel een demo filmpje dat i een zeilboot tekent )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbbb
Als ik nou een keer een autocad tekening maak, allu opstuur enz. Zouden jullie dan een keer tegen betaling kunnen frezen? Laat het even weten please :P
Tegen betaling en in goed overleg moet er wel iets mogelijk zijn. (aldus de reactie van Jeroenotje en Crazydrake wat inhoud dat het wel mogelijk is )

Dan over de graveermachine, het is inderdaad een über sexy ding en erg handig voor luie mensen, probleempje is echter dat ik net te horen heb gekregen van bart dat hij de komende 3 weken op vakantie gaat. hij komt dan waarscheinlijk in de week van de vierdaagse terug en aangezien er in die week geen zinnig woord uit mij n bart komt gaat het dan ook waarscheinlijk niet lukken :P en daarna ga ik een maand naar Italïe, dus ik zal eventjes kijken wat ik kan regelen dat ik het plaatje toch kan frezen binnen die 3 weken ( en natuurlijk foto's posten :P)

En dan als laatste nog iets over de snelheidsregelaar + RPM mod, Het probleem is dat het printje dat ik gebruik de min schakelt i.p.v. de plus hierdoor werkt de RPM mod in de huidige staat niet. Maar Charl neemt hem mee naar huis en zal daar even gaan kijken wat hij eraan kan doen.

En natuurlijk bedankt voor de reakties , hoewel ik nu wel het idee heb dat het in menig Nederlands huishouden blank staat van het kweil.. :/
Oud 30-06-2006, 15:43   #62 (permalink)

Standaard

Laat dat filmpje maar komen :P
Oud 30-06-2006, 16:15   #63 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensn
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2006, 16:16   #64 (permalink)

Standaard

Komt er dan een plaatje of iets dergelijks tussen de stukjes plexie?
soundeagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2006, 18:57   #65 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soundeagle
Komt er dan een plaatje of iets dergelijks tussen de stukjes plexie?
Ehm, ik denk het niet, ik hou gewoon een kleine ruimte tussen de plaatjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loekkie112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensn
Ik heb een filmpje gevonden alleen is het 102 Mb... ik zal het even bewerken en een avi ervan maken en dan het internet om gooien. Weet iemand nog een goeie plaats op het net om een filmpje op te zetten ??

---EDIT---

Zoals belooft een filmpje van de freesbank/graveermachine. Helaas heb ik er een hoop aan moeten knutselen om het een beetje een fatsoenlijk formaat te maken.. en een achtergrond nummertje eronder geplakt, want van het originele achtergrond geluid werd je niet echt vrolijk
KLIK
Oud 30-06-2006, 19:23   #66 (permalink)

Standaard

video.google.com of youtube.com
BlackScorpion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2006, 20:42   #67 (permalink)

Standaard

Video is geupload, zie post hierboven.

Charl is ondertussen bezig met het debuggen van de snelheidsregelaar..
Oud 30-06-2006, 22:05   #68 (permalink)

Standaard

omfg, wat een handig ding
Oud 30-06-2006, 22:51   #69 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Filmpje implanteren is denk ik niet toegestaan. Niet alle HTML code is op dit forum toegestaan wegens gevaren qua bugs, hacken en weet ik veel wat.

Hmm, filmpje wilt niet geheel lekker laden. Zo nog maar eens proberen.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2006, 09:53   #70 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Filmpje implanteren is denk ik niet toegestaan. Niet alle HTML code is op dit forum toegestaan wegens gevaren qua bugs, hacken en weet ik veel wat.

Hmm, filmpje wilt niet geheel lekker laden. Zo nog maar eens proberen.
Is opzich wel te begrijpen. "Safety for all".
Voort filmpje heb je Flash player nodig, maar ik neem aan dat je die wel hebt.

Maar nu weer ontopic, ik heb van Charl te horen gekregen dat de snelheidsregelaar + RPM Mod het inmiddels doet, er moest een transistor en een weerstandje bijgesoldeerd worden . Dus vanmiddag/vanavond ga ik maar weer eens solderen,ik ben inmiddels wel hard opzoek naar een kastje om alle printjes in op te bergen, tot op heden niets gevonden en anders maar iets van MDF in elkaar knutselen
Oud 1-07-2006, 10:59   #71 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Haha, het filmpje is mooi geworden. Lkkr muziekje dr onder, heeel wat beter dan het orginele achtergrond geluid. Als ik al die instructies zo over het scherm zie vliegen doet me dat weer denken aan al die uren programmeerwerk door At en mij..

Anyway, waarom maak je geen mooi bakje van aluminium/plexi? Past ook veel beter bij je front. Ik bedoel, je ontwerpt zo'n mooi front en dan zou je al die zooi in een mdf-doos flikkeren? Ach, misschien ben ik gewoon niet zo'n fan van hout in casemods.. maar het lijkt me dr gewoon cheap-ass uitzien .
Oud 1-07-2006, 12:13   #72 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenotje
Anyway, waarom maak je geen mooi bakje van aluminium/plexi? Past ook veel beter bij je front. Ik bedoel, je ontwerpt zo'n mooi front en dan zou je al die zooi in een mdf-doos flikkeren? Ach, misschien ben ik gewoon niet zo'n fan van hout in casemods.. maar het lijkt me dr gewoon cheap-ass uitzien .
Als het goed is krijg je het toch niet te zien .. maar je hebt gelijk ik kan beter iets van aluminium maken (moet ik het alleen wel hebben maarjah jij hebt pcies hetzelfde probleem :P)
Oud 1-07-2006, 14:34   #73 (permalink)

Standaard

Jaja.. een hele doorbraak vandaag , De fancontroller met RPM regelaar doet het !! Voor de ongelovigen onder jullie hier een screen-shot van speedfan (ja ik weet het speedfan is een bagger programma).

Volledige afbeelding

Zoals je ziet doet hij het nu met de hulp van Charl . Dus vanavond ga ik met de zoldeerbout te hand, solderen.
Oud 1-07-2006, 18:07   #74 (permalink)

Standaard

[img]plaatje.jpg[/img]

wel ff HTML aanzetten he
Oud 14-07-2006, 12:16   #75 (permalink)

Standaard

Beste Junkies,

Om jullie toch maar heel even op de hoogte te houden hier een korste samenvatting van de stand van zaken.

Fan/Neon controller
De printjes heb ik allemaal klaar, ze moeten alleen nog aan elkaar gekoppelt worden en dan in een doosje gefrot worden. ik heb een aluminium kastje kunnen vinden op (mijn inmiddels opgeruimde) kamer, nadeel is echter dat het nogal krap wordt in het kastje als ik alle printjes erin heb gestopt. ik zal dus denk ik met wat MDF aan de slag moeten.

Cross Flow FAN
Zoals beloofd zou ik hier een nieuw jasje omheen steken, dus lekker op een dinsdagochtend een dikke plaat 8mm plexiglas aan gort gezaagt (is wel netjes geberut hoor )daarna met wat tape afgeplakt en met de zevengaten boor een gat van 32mm geboord (in 1 keer zonder barsten o.i.d. nogwel). ondertussen had ik de fan al uit elkaar gehaald en het motortje losgehaald. dus na wat passen en meten met het motortje nog 2 gaten van 9mm geboord zodat het motortje deels verzonken is in het plexiglas. Na 2 uurtjes boren zagen afplakken en aftekenen was het resultaat er, een plexiglas houdertje voor het motortje. dus ik naar boven renne om te kijken of alles nog een beetje werkte, de hele zut aangesloten spanning erop ..... ..... ...... DEAM hij doet niets :/ . wat blijkt het gevalt te zijn, mijn grote chinese vrienden van CM die die fan in elkaar hebben geprutst hebben volgens mij nog nooit gehoord van het begrip "trekontlasting". wat is er nou gebreurt, ik heb met het motortje scheinbaar te veel bewogen en hierdoor is een draadje (signal draadje) tussen de + en - gaan vonken, en hierdoor is er sluiting gekomen in het motorje en is het IC wat in het motortje zit waarscheinlijk overleden. balen dus want niet alleen is mijn garantie al lang verlopen (ik heb hem al een aantal maanden geleden gekocht), ook het houdertje wat ik heb gemaakt is nu nutteloos.

ik moet dus heel even kijken wat ik doe, of ik koop een hele nieuwe fan, of ik zoek een ander motortje. Als iemand een andere oplossing weet hoor ik hem graag!!

Tot zover mijn "korte" samenvatting. ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb uitgelegd. als je nog vragen hebt of iets niet begrijpt.. vraag maar raak.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update 2: basproffesional Casemod Project Logs 1 25-08-2006 22:08
[CIP] Gsus mod [update 01-03-05] case_freak Casemod Project Logs 29 2-03-2006 20:06
[CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! pr0wl Casemod Project Logs 31 1-03-2006 13:28
[CIP] Insomnia (Update 21-12-05) Virus Casemod Project Logs 19 21-12-2005 13:33
[CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) slowtim Casemod Project Logs 13 6-10-2005 15:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.