| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #17 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Zozo, dit wordt meteen goed aangepakt voor een eerste mod. En dat het je eerst is en je nog niet zo veel ervaring hebt met casemodartikelen, bwijs je wel met: Citaat:
Ga zo door ![]()
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Vergat ik trouwens nog te vragen, vanwaar je naam?
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 mei 2006 Locatie: Nijmegen
| ----------------------------------------------UPDATE-------------------------------------------- Zoals belooft een update, ditmaal over het HardDisk rekje. Zoals je in de vorige update hebt kunnen lezen/zien ben ik van plan om een eigen HD rekje te maken waarin mijn twee 200Gb. Maxtor schijven hun onderdak zullen krijgen. Aangezien ik deze week (zolang deze nog duurt) proefwerk week heb, en ik niets nuttigs te doen had de rest van de tijd ben ik maar begonnen met het maken van de 3 plexiglas houders. Deze houders worden met aluminium profieltjes aan de grondplaat bevestigd, om het geheel bij elkaar te houden zullen de 3 houders met aluminium busjes bij elkaar worden gehouden. Je hebt nu een beetje een beeld van wat de bedoeling is dus aan de slag dan maar... --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerst maar eens grofweg aftekenen zodat we een goeie lijn hebben om te volgen met de decoupeerzaag. Dan het fijne werk aftekenen wat met de figuurzaag wordt gezaagt. Hier de tekensituatie, de ACAD tekening als spiekbriefje om alles een beetje kloppend op het plexiglas te zetten. En na een klein kwartiertje passen en meten en niet te vergeten tekenen, staat het zaagplan op het plexiglas. En na een krappe 20 seconden zagen met de decoupeerzaag is het houdertje van de plexiglasplaat gescheiden. Dan even gaten boren voor de figuurzaag. En weer in looppas naar de woonkamer om de twee inkepingen te maken waarin de HD’s komen liggen. En na een kwartiertje inspanning volgt de ontspanning :-), even iets drinken, het zaagje losmaken en weer vastzetten en daar gaat i weer. En ja hoor, na zo’n 2 cm zagen breekt het zaagje :-|. Dus een nieuw zaagje pakken en weer inspannen. Alles lijkt goed alleen vergeten om door het gat te halen. :’( Je hoort het al ik zat met m’n hoofd ergens op een zonnig strand met een mooie da enz. enz. En na een beetje inspanning volgde weer de ontspanning met dit als resultaat. Een hoopje zaagrestjes, ziet er trouwens leuk uit met een UV lamp erboven :-) En hier het resultaat, twee van de drie houders “klaar”. Zoals je misschien al verwacht moet er ook nog geschuurd worden om alles mooi recht te krijgen. Hiermee wacht ik nog heel even totdat ik ook het laatste houdertje klaar heb, zodat ik ze alle drie tegelijk kan schuren. Dit was dan al weer het einde van deze update, Ik zal kijken of ik ASAP nog een paar foto’s van de kast kan maken zodat jullie kunnen zien hoe ik de plexiglas platen op de bekisting heb bevestigd.
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat |
| | |
| | #22 (permalink) |
| ----------------------------------------------UPDATE-------------------------------------------- Beste Junkies, Het is alweer een hele tijd geleden sinds ik iets van me heb laten horen, mijn excuses hiervoor maar ik heb het behoorlijk druk gehad met andere dingen (Pinkpop, Proefwerkweek en herkansingen). Maar in de tussentijd heb ik niet stilgezeten !! Hierbij het vervolg van het HD rekje,[zie update 31-05-06]. In deze “drukke” tijd heb ik veel tijd besteed aan het maken van een Harddisk (HD) rekje, Inmiddels is dit rekje zo goed als af. Het enige wat er nog moet gebeuren is het schuren en polijsten van de inkepingen waar de HD’s in komen te liggen. Voor de rest is het HD rekje helemaal af. Het HD rekje is gemaakt van AC Ryan AcrylPanel 8mm UV Blue, verder heb ik gebruik gemaakt van een paar Gamma moertjes, boutjes en hoekprofielen. Ook heb ik een aluminium buisje gedraaid op de draaibank met aan beide kanten een gat erin met M3 schroefdraad. Zoals je in de vorige update hebt kunnen zien/lezen ben ik begonnen met het aftekenen van de rekjes op het plexiglas. Hierna heb ik deze met de decoupeerzaag en daarna met de figuurzaag uitgezaagd. Nadat dit gedaan was ben ik gaan vijlen, net zolang totdat de HD’s door de gleuven kwamen waardoor ze moesten. Daarna heb ik de rekjes met de bandschuurmachine op maat geschuurd. Toen heb ik ze met schilderstape aan elkaar geplakt zodat ze (bijna) niet van elkaar afwijken. Hierna heb ik de gaten voor de aluminium profieltjes geboord. Nadat dit was gedaan ben ik weer met de bandschuurmachine aan de slag gegaan, ditmaal om de houdertje af te vlakken zodat er geen spitsen punt meet zit aan de bovenkant. Toen dit allemaal gedaan was moest het geheel nog een beetje opgevrolijkt worden, dus nogmaals met de bandschuurmachine aan de slag gegaan om het zaakje mooi vlak te schuren met korrel 60. dit bleek echter nog vrij grof te zijn en gaf geen mooi resultaat bij het polijsten, dus alles nog maar eens met de hand geschuurd met korrel 220. Nadat dit gedaan was de polijst kop in de boormachine gedaan en polijsten met die hap. Na ik denk in totaal 2 uurtjes gepolijst te hebben was er al een behoorlijk resultaat. Maar genoeg g*l*lt, en volgens Jeroenotje zegt een foto meer als 1000 woorden dus hier maar de foto’s: Om maar gelijk een mooi plaatje te laten zien, hier een totaal overzicht van het rekje. Nog een mooi plaatje, hier zijn duidelijk de gaten te zien waardoor boutjes heen komen om de HD’s op hun plek te houden. Vanwege een klein boorfoutje (het was weer eens laat geworden ja..) is het schroefdraad voor de boutjes M4 geworden i.p.v. M3. Een plaatje van bovenaf, hier is duidelijk het aluminium buisje te zien wat ik voor het rekje heb gemaakt. Eigenlijk had dit buisje een stukje groter gemoeten maar hier heb ik tot dus ver nog geen tijd voor gehad. (en omdat ik jullie niet nog langer wou laten wachten) Hier een mooi plaatje van het rekje met een oude HD erin, je kunt hier duidelijk zien dat het rekje op de bovenkant glashelder is (afgezien van minuscule krasje die je alleen met het blote oog kunt zien). Hier is wat meer ingezoomd op de gaatjes waardoor de boutjes komen om de HD’s op hun plek te houden. (helaas had de camera moeite met het focussen op het plexiglas). Hier zijn ook de boutjes te zien voor de bevestiging van de HD’s, nogmaals is hier het glasheldere plexiglas te zien (ik ben er niet trots op, lijkt alleen maar zo ).Hier nogmaals een duidelijke foto van de bevestigings boutjes en natuurlijk het aluminium buisje waarmee de twee houders bij elkaar worden gehouden. Beide gaten zijn trouwens verzonken zodat je de kop van de boutjes niet echt meer ziet. En nog maar een totaal plaatje. Het rekje wordt doormiddel van de aluminium profieltjes aan de onderkant van het rekje vastgezet aan de bodem van de kast. Onder de onderste “bekisting”. En als laatste en totaal plaatje vanaf de bovenkant. Zoals gezegd moet het rekje nog een beetje bijgewerkt worden, de gleuven voor de HD’s moeten namelijk nog fijn opgeschuurd en gepolijst worden. Dank gaat trouwens uit naar Jeroenotje voor het lenen van zijn digitale camera ! Ik heb er bij deze eentje op m’n verlanglijstje voor sinterklaas gezet ![]() Dit was het dan alweer voor deze update, ik zal proberen ASAP nog een paar foto’s van de kast te posten in de huidige conditie. Nogmaals bedankt voor de goede reacties. Stay Tuned !!
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Jij bent vast de "Plexiglas Man! The Men Who Allus Ken!" :P GOH!!! Die ronde hoeken van die paar laatste plaatjes van dat kleurlose plexi.. dat is netjes! Lijkt wel door de fabriek gedaan... EDIT: Je bent niet de enige die (niet 1x maar meer) zijn zaagje vergeet door het gat te halen... ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #25 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Hier een JPGtje ter verduidelijking. Over de zeikant van de kast ben ik nog een beetje aan het denken maar ik wil er eigenlijk "Flippo" in laten frezen. en natuurlijk een nette window mod .Citaat:
Zulk commentaar doet me goed :P. maar hij moet nog een beetje beigewerkt worden voordat ik er echt tevreden over ben.
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |||
| | |
| | #26 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Cool, cool, cool! Ziet er cool uit . Heb hier evt nog fijner schuurpapier liggen, maar ik zie dat het polijsten goed is gelukt! Foto's zeggen inderdaad meer dan duizend woorden . Dus suc6 verder...! Ben eigelijk ook wel benieuwt hoe dat er precies uit komt te zien met UV licht erbij. |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Zeer Nice (y)
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #29 (permalink) |
| ----------------------------------------------UPDATE-------------------------------------------- Beste Junkies, Hier volgt een korte update, ditmaal over de fan controller. Iedere casemod van formaat moet naar mijn mening een fatsoenlijke fancontroller hebben en het liefste zelf ontwikkelt natuurlijk . Vandaar dat ik vanmorgen aan het schetsen ben gegaan en een mooi ontwerp heb gemaakt (naar mijn mening).De fancontroller bestaat uit 6 regel ”units” voor Fan’s en 6 “units” voor Neon’s en ander grut. Voor het regelen van de fans gebruik ik 6 dezelfde printplaatjes met 555 IC’s. Doormiddel van een potmeter kan ik dan het toerental van de fans aanpassen. De Fan’s en neonbalkjes moeten ook aan en uit kunnen, vandaar dat iedere “unit” een aan/uit schakelaartje bevat. Ook is het handig om te zien of een bepaalde fan of neon aan of uit staat. Dit gebeurt door een LEDje met 2 kleuren namelijk groen en rood, groen als i aan staat en rood voor uit. Allemaal leuk en aardig die functies van zon controller maar het moet er natuurlijk wel een beetje uit zien. Daarom wordt de gehele controller op een aluminium plaatje gebouwd ter grote van 2 cdrom drive bays. In de aluminium plaat worden gleuven gefreest waarachter een plexiglas plaatje komt te zitten met daarin een r/g LED. Zo krijgt iedere Fan of neon zijn eigen “unit”. Als je dus een fan of neon aan zet zal het plaatje plexiglas groen kleuren, en kun je dus in één oogopsclag zien of de fan of neon aan of uit staat. Om alles een beetje netjes en stevig te houden komt er achter het frontpaneel van de controller waar alle printplaatjes in komen, ook zullen hier connectors in komen waaraan de fan's en neon's gekoppelt kunnen worden. Om mijn verhaal een beetje te verduidelijken hier een paar plaatjes. Zo moet het geheel er dan uit komen te zien. Alle schakelaars en potmeters worden dus op het plexiglas plaatje gemonteerd, deze wordt op zijn beurt weer aan de aluminium plaat bevestigd met twee boutjes. ![]() Op dit plaatje is een dwarsdoorsnede te zien van een “unit”. Je ziet dat aan de zijkant van ieder plexiglas plaatje een r/g LED komt. ![]() De onderdelen die ik nodig heb voor de controller heb ik vrijwel allemaal al in huis, afgezien van een paar weerstandjes. Ik denk dat ik deze week ga beginnen met de controller en hoop hem aan het eind van de week af te hebben. (als alles mee zit ) Ik hoop dat jullie het een beetje een geslaagd ontwerp vinden, ik hoor graag suggesties !! Stay Tuned
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Gsus mod [update 01-03-05] | case_freak | Casemod Project Logs | 29 | 2-03-2006 20:06 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 13:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |