| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 augustus 2004 Locatie: haarlem
| Dit is mijn 2e CiP op Casejunkies. Met mijn vorige casemod wou ik mee doen aan het NK. Maar dat is niet gelukt. Daarom maak ik nu een nieuwe mod voor dit jaar. Als basis van de casemod heb ik een Lian-Li pc76 kunnen bemachtigen dit is een erg dure kast als je hem al kunt krijgen. De kast is 26 cm breed, 56 cm lang (zonder voorkant) , en 57 cm hoog. Ik heb hem 2e hands moeten kopen wand nieuw is hij niet goed te krijgen. Ik ben veel met deze case van plan. Maar dat zien jullie wel. Eerst maar eens wat foto’s van de case. De update's: Update 1 Update 2 update 3 Update 4 Update 5 Update 6 Update 7 Update 8 Dit is de voorkant van de kast. En dit de achter kant. Ik heb niet veel van deze foto's wand het ziet er niet uit natuurlijk. Ook ben ik al begonnen met de kast uit elkaar te halen. Eerst de bovenkant er af toen kwam ik 2 dingen tegen die voor de stevigheid zijn maar ik heb ze nog nooit gezien op een lian-li. Toen dat er af was moet de moederbord plaat er af en ook die andere aluminium plaat. Nu ik de kast helemaal kaal heb kan ik aan de onderkant beginne. Ik wil de onderkant maken van plexiglas. Ik heb hier voor 8 mm dik plexiglas gekocht wand ik wil om de centiemeter een led hebben om het mooi te laten oplichten ( dat worden dan dus zo'n 170 led's ) . Ook heb ik het op geschuurd om het effect te versterken. Onder de plexiglas plaat heb ik een stuk aluminium gemaakt zodat je de gaten die in de onderkant van de kast zitten niet ziet.Eerst de aluminium plaat op maat maken. Dat ging erg makkelijk met een ijzerzaag. Dat past. Zo ziet het er uit met het plexiglas er op ik heb voor de blauwe gekozen. Zoals je ziet past het plexiglas niet. Dat komt omdat het AC ryan plexiglas maar 50cm is. Maar door dat ik het op heb geschuurd valt het niet op dat het in twee stukken is. http://salens.net/roy/nieuwe%20CiP/inbus.JPG Ik zet het plexiglas vast aan het aluminium met inbus bouten. Maar zo is het niet mooi. Dus heb ik ze verzonken. Als alle 4 de inbus bouten er in zitten ziet het er zo uit. Zo ziet het er dan uit met neon. Dit is even een voorbeeld maar als het zo ver is ga ik om de cm ledjes monteren in de zijkant. Dit word dus de plaat waar de water chiller op gaat komen. Waarschijnlijk morgen meer maar ik moet ook naar school/werk[/url] |
| | |
| | #6 (permalink) |
| @case_freak De hardware is niet zo bizonder. Mobo: MSI 915p neo2 platium Proc: pentium 4 3.0ghz perscott geheugen: 1024 mb gaka: 6600GT Hd: 1* 80gb 1 * 250gb Verder weet ik nog niet echt wat in van plan ben met de de case ik wil er in ieder geval wel veel leds in maken. verder laat ik het gewoon op me afkomen. Die inbus heb ik bij de praxis. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Heel veel succes, het is idd al een strakke kast om mee te beginnen. Alvast een vraagje over die 2 platen, je zei dat je de naad niet zal zien aangezien je ze mat schuurt, maar je krijgt geloof ik wel een dubbele imbus bij de naad, eentje links en eentje rechts van de naad? Die imbus is trouwens ook bij formido te krijgen, maar idd ook bij praxis. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Das een mooie case man. Echt waar. Ik vind het idee met die plexi ook erg nice en ga dit idee eens netjes afwachten en kijken wat ik hiervan vind en eventueel zelf toepassen op mijn toekomstige mod .Deze ga ik zeker in de gaten houden |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het er uit gaat zien als alle 170 led's branden. Dit is het effect met 1 led Ik ben er allen nog niet helemaal uit hoe ik ze aan ga sluiten. Ik wil dat ze branden de zelfde spaning maar wel op een andere stroom moeten ze dan serieel of parallel?[/url] |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 februari 2006 Locatie: Deventer
| Citaat:
voor mij zou om de 4 a 5 cm ook wel genoeg zijn ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CIP] Cube x. Last Update: 19-12-05 | brantje | Casemod Project Logs | 140 | 15-01-2006 15:06 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 13:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |