| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #46 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Thx Kaz'Duzar, daar heb ik zelf ook wat aan. Ik wil namelijk met leds gaan werken ipv ccfl's. Gelden die weerstandwaardes trouwens voor alle kleuren leds? Ik zag op internet dat er verschil was tussen verschillende kleuren leds. @ Lethal: Graag hoofdletters en interpunctie en bovenal, spreek ABN en geen Vlaams ! Verder bedankt voor je input. |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Sommige LEDjes hebben een grotere spanning dan andere LEDjes, zodat je dan ook een andere weerstand kunt gebruiken. Blauwe, witte, UV leds e.d. hebben vaak een spanning van 3-3.3 Volt (bij een stroom van 20mA). Rode LED's echter een spanning van maar 1.8 Volt. Je kunt dus op 12 Volt een keten maken van 6 rode LED's en een weerstand van 60 ohm. (12 - 6*1.8)/0.02 =60 . Een grotere weerstand gebruiken kan dan weinig kwaad, de LEDs zullen dan wel minder fel branden. Als je in dit voorbeeld van de rode LED's bv een 100 ohm weerstand zou gebruiken branden de LED's maar op 12mA ipv op 20 mA. Als je maar 3 rode LED's in serie wilt zetten heb je een weerstand van (12 - 3*1.8)/0.02 = 330 ohm nodig. Per kleur is het dus verschillend. In de FAQ staat volgens mij meer uitleg over het berekenen van de juiste weerstand. |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 augustus 2004 Locatie: haarlem
| Update2 Ik heb vandaag de onder plaat af gemaakt en in de kast gezet. Het 2e stukje plexieglas is wel te zien omdat er niet gelijk licht op valt maar ik hoop dat het met de led's aan minder zichtbaar is. De plaat is bedoeld om een chiller op te zetten. Ik weet allen nog niet waar ik hem ga zetten. Het voordeel hier van is dat de warme lucht van de chiller meteen uit de kast geblazen word en dat ik meer plek heb voor de 2 pompen. Het nadeel is dat er net geen 120mm fan meer naast past en er dus wat van die fan af moet. En er kunnen maar 3 ipv 4 fans in.Ik weet dus nog niet of ik hem in het midden plaats of aan de achterkant. |
| | |
| | #53 (permalink) | |
| Citaat:
@ bbbb Ik ben 17 | |
| | |
| | #56 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Erg mooi ding, zo'n Haeg chiller ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #57 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Damnn gewoon een fucking chiller erin. Kom ik aan met me waterkoeling op 25 graden .Mooie update geeft weer een goed beeld
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #58 (permalink) |
| Ik heb vandaag al mijn led's ondvangen. Ik heb nog even gaan tijd gehad om er foto's van te maken ivbm werk. Ook heb ik een nieuw moederbord gekocht zodat ik 2 6600gt's in SLI kan draaien maar ik krijg het nu nog niet voor elkaar om windows er op te zetten. Dat komt ook omdat ik niet zo veel tijd heb om er echt voor te gaan zitten. Maar ik ga morgen proberen om foto's te maken van de led's. Daarna moet ik 170 gaten gaan boren in de zij kand van het plexieglas en dan nog eens 170 om de led's wat te verzinken anders komen de potjes tegen het aluminium. Genoeg werk dus en wijnig tijd. Maar ik houw jullie op de hoogte. |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Whowh vette shit. Dikke Phase Change koeler . En wat een gek meer als 300 leds besteld. Maar extreem is meestal goed :P. Erg veel coole shit op CJ.Geeks rule !
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #60 (permalink) |
| Zo ik ben nu een week vrij om te leren voor het examen. Dus ik heb tijd om foto's te posten van mijn led's De gaten ga ik binnenkort ook boren. Dit zijn 250 blauwe led's met ongeveer 1 meter aan weerstanden Verder heb ik ook nog 30 blauwe led's van 120 graden 50 rode led's en 50 geel groenen led's. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 22:08 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 13:28 |
| [CIP] Cube x. Last Update: 19-12-05 | brantje | Casemod Project Logs | 140 | 15-01-2006 15:06 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 13:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 15:17 |