Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-04-2006, 20:01   #1 (permalink)

Standaard [CiP] 19" Server

Na mijn vorige mod had ik weer zin om te modden en kwam ik op het idee om mijn 19" switch leeg te halen om er een pc in te bouwen. Oke de switch kost op dit moment nog steeds 600/800 euro ( als je de management module meerekent ) maar aangezien die switch altijd thuis staat, en mijn server meestal mee wordt verhuurt met mijn andere switches, leek het mij makkelijker om de server in zo'n behuizing te hebben. Tevens komt deze server over een paar maandjes aan een 100mbit internet lijntje te hangen

De server bestaat niet uit de allernieuwste software, maar dat is ook zekers niet nodig aangezien er een web/mail/ftp server op wordt gedraait, of ik laat er een cs server op draaien, en aangezien dat allemaal ook tegelijk mooi draaide op mijn p2 400 ( een aantal jaren geleden ) zal deze 1800+ er ook geen moeite mee hebben.

Allereerst een foto van mijn switch zoals hij was :

Ik heb de switch helemaal leeg gehaald, en ben toen gaan kijken naar een oplossing om de hardware erin te kunnen krijgen, uiteindelijk ben ik op deze indeling uitgekomen:

Zoals je ziet heb ik er ook nog een dvd brander erbij gedaan, aangezien ik deze nog had liggen en ik het wel een leuke uitdaging vind om die er ook nog bij in de proppen

Even een klein deeltje van de hardware:

Mobo:

Smerige dvd brander die nog weer opnieuw wordt gespoten :

Ik ben vandaag bezig geweest met het afschuren van de kast, het verwijderen van de stickers etc (klote werk btw :X) Ik heb ook de achterplaat even op maat gezaagt (nog niet met alle aansluitingen erin, maar dat komt deze week nog wel).

Hier zie je een foto van de bovenplaat, deze heb ik de eerste verflaag gegeven, er komt nog een 60mm fan op die direct op de heatsink van de cpu blaast. Ik zit er ook nog aan te twijfelen om eventueel een window erin te maken, maar of ik dat ga doen weet ik nog niet helemaal zeker.

Ik heb ook nog het gat voor de dvd brander erin gemaakt, het ziet er allemaal nog niet zo mooi uit, maar dat komt omdat er nu plamuur overheen zit, en de rest nog is afgeschuurt.

(Let niet op de dvd brander, hij zit er nog iets scheef in, maar hij zit ook nog niet vast )

Verder had ik nog het plan om aan de linkerkant van de kast een 2x16 karakter schermpje te plaatsen, in het midden een mooie aanknop, powerled, hdled en netwerk activity led. En eventueel nog een casebadge (ik heb er nog 1 van Apache webserver die ik wel mooi erbij vind passen )
^R3CoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-04-2006, 20:22   #2 (permalink)

Standaard

hej freek word wel wat moois dit
En je moet btw wel windowtje maken is wel mooier.

Groetjes The Dark Domain
Oud 3-04-2006, 21:31   #3 (permalink)

Standaard

Leuke mod hoor Freek

Als je nog hulp nodig hebt moet je gewoon ff roepen.
IceFreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2006, 13:44   #4 (permalink)

Standaard

Ik zie geen pics

Tenzij dat rode kruisje jouw kast is :P
Oud 27-05-2006, 00:46   #5 (permalink)

Standaard

yep werkt hier ook niet zelf met firefox
Oud 27-05-2006, 12:05   #6 (permalink)

Standaard

Mr. Oizo, niet dat ik mod ben ofzo, maar je mag geen plaatjes in je onderschrift, enkele uitzonderingen daargelaten.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic brantje Area 1337 52 21-10-2005 18:04
[Server] PHP/HTML Server opzetten Raven Software Junkies 16 24-08-2005 16:36
[2000 Server]IPX "Routen" Solomon Software Junkies 1 8-04-2005 08:30
Back-up maken lukt niet op "hoge speed" Willy Hardware Junkies 6 4-12-2003 23:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.