Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-03-2006, 00:00   #1 (permalink)

Standaard [CiP] Project NEStalgic

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje terug begonnen aan een casemod. Het is misschien geen PC casemod, maar het leek me toch leuk om jullie op de hoogte te houden van deze casemod. Het is een casemod op de oude NES console. Ik ben nieuw hier, maar heb al een aantal casemods gedaan (en jullie raden het natuurlijk al; geen van de casemods was een PC). Ik heb dus al enige ervaring met het casemodden van console's.

De NES waar ik mee bezig ben was mijn allereerste console. Ik heb hier veel plezier aan beleeft en af en toe speel ik nog wel eens een spelletje erop. Ik vond dat mijn NES wel een opknapbeurt kon gebruiken na bijna 20 jaar trouwe dienst. Bovendien kan je voldoende kanten uit met een console die voornamelijk saai eruit ziet (wat je ook doet, het kan er eigenlijk alleen maar beter op worden, toch?)

Met deze instelling ben ik begonnen aan uniek project, aangezien ik de NES casemods op internet op 1 hand kan tellen (ja, dat is inclusief de "PC in NES-mod"). Hopelijk vinden jullie het ook interessant om een kijkje te nemen en je kritiek, tips en opmerkingen in de thread te zetten.

Hier zie je de eerste mod die op de NES wordt uitgevoerd. Het zal een cartridge-window worden. Nadat ik de NES uit elkaar had gehaald, ben ik op de bovenkant gaan tekenen. Ik had een plaatje op internet gevonden van de "super mario bros. the lost levels" cover en heb die overgetrokken op de case van de NES.

Dit is de case met al enkele gedeeltes bewerkt. Ik heb hiervoor een dremel, een setje kleine vijlen en schuurpapier gebruikt. Het kost voornamelijk veel tijd om zoiets te doen.

Nog een plaatje waarin wat meer delen zijn bewerkt. De moeilijkheid zit vooral in de kleine ruimte's waar je maar weinig bewegingsruimte hebt voor de vijlen. Met een dremel moet je niet te dicht op de lijnen gaan zitten en dus moet je nog behoorlijk veel vijlen en schuren.

En alweer zijn we een stapje dichterbij. Bij sommige gedeeltes was het zelfs zo erg dat ik alleen maar een klein gaatje kon boren en vervolgens het geheel met een vijl ging uitvijlen.

Zo! Dit begint er al wat meer op te lijken. Dit was een foto die ik een paar dagen geleden heb gemaakt. Je ziet dat bijna alle vlakken zijn bewerkt en dat het ontwerp bijna helemaal in de NES staat.

En zo zag de NES er een paar uur geleden uit. Alle vlakken zijn bewerkt en het ontwerp is nogmaals compleet met een schuurpapiertje nagelopen. Het ontwerp is klaar en we kunnen over naar de volgende stappen!

Dus, dit is mijn trotse casemod tot nu toe. De volgende stap zal het spuiten van de NES worden. Vervolgens wil ik verlichting erin gaan zetten, zodat de cartridge-window er mooi uit komt te zien.

Vragen, tips of opmerkingen over mijn NES? Zet het allemaal maar in deze thread neer!
StealthViper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 00:03   #2 (permalink)

Standaard

Ik vind het een super tof idee! stoer dat je het hier neer zet!
Erg strakke afwerking zeg!
Oud 13-03-2006, 08:24   #3 (permalink)

Standaard

Lol, grappig idee
Oud 13-03-2006, 09:02   #4 (permalink)

Standaard

een keer een ander soort mod :P hier op t forum
Oud 13-03-2006, 09:15   #5 (permalink)

Standaard

Woezie & Pawiro - Thanks voor de reactie!

janwilliamsf1 - Inderdaad een andere soort mod. Ik hoopte al dat hij een beetje zou passen hier tussen de PC casemods.
Oud 13-03-2006, 09:18   #6 (permalink)

Standaard

Coowle mod man welk kleurenschema wil je gaan gebruiken?
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 11:02   #7 (permalink)

Standaard

Fret_Kroket - Ik had zelf het blauw/rood schema van mario zelf in gedachten. Ik heb er even een hele snelle photoshop van gemaakt en zo zal het er dus ongeveer uit komen te zien:

Als je naar een willekeurig plaatje van mario kijkt, zie je ook dat zijn tuinbroek (onder) rood is en dat z'n shirt (boven) blauw eruit ziet. Die rode streep over de bovenkant kan je dan ook zien als het hengsel van mario's tuinbroek die over het blauwe shirt zit.
Oud 13-03-2006, 17:10   #8 (permalink)

Standaard

en dan nog 2 grote gele knoppen erop..(netals zijn knopen op zijn tuinbroek)
ziet er leuk uit.. Dat logo is goed gelukt !
ThundeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 17:30   #9 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Die cartridge window ziet er echt bruut uit hoor! De kleuren die je het geheel gaat geven lijken in eerste instantie wel ietwat extreem, maargoed, dat zijn nou juist de kleuren van het origineel. Ik ben heel erg benieuwd naar je eindresultaat en hoop ook dat je een mooie paintjob af kan leveren!
Oud 13-03-2006, 17:30   #10 (permalink)

Standaard

Het logo vind ik erg goed gelukt, complimenten daarvoor! Ik zou zelf alleen niet voor zulke 'kinderlijke' kleuren gaan, dat doet een beetje afbreuk m.i.
Oud 13-03-2006, 17:41   #11 (permalink)

Standaard

ThundeR - Bedankt. Wie weet worden de knopen er nog opgespoten, maar dat weet ik nog niet zeker. Het hangt er een beetje vanaf hoe goed de blauw en rood combinatie op de NES eruit gaan zien.

Thadeez - Bedankt voor het compliment. Ik heb zelf ook nog steeds twijffels bij mijn keuze voor rood en blauw. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, het is hetzelfde als het origineel en ik zou eerlijk gezegd geen 2 kleuren op kunnen noemen die beter bij mario passen dan blauw en rood.

Jamba - Thanks. Ik heb net 2 kleuren spuitbussen gekocht met de rood en blauw zoals ik ze wil hebben. Ik heb vergeleken in de winkel met een Super Mario Bros. 3 cartridge (de verkoper stond heel vreemd te kijken). Het zijn geen knalrood en knalblauw geworden, maar net iets... doffer zeg maar. Ik kan het niet precies uitleggen, maar je zal het de komende week wel in de update zien. Ik ben het met je eens dat rood en blauw voornamelijk kinderlijke kleuren zijn, maar de 2 kleuren die ik net heb gekocht zullen je (hopelijk) doen verassen.
Oud 13-03-2006, 18:42   #12 (permalink)

Standaard

Is het misschien niet een leuk idee (tis maar een idee) om twee van die strepen op je NES te maken?
Aangezien een broek meestal twee van die hangsels heeft.
Ik weet niet of dit kan en zo, kijk maar wat je er mee doet.
Vind het een super tof en origineel idee
Suc6!!
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 19:05   #13 (permalink)

Standaard

Dit is echt zeer mooie, en damn wat een afwerking. Heel netjes eruit gesneden/gedremeld/gefrunnikt

Zelf ben ik alleen niet zo weg van de kleuren :P. Ik vind 1 kleur meestal het mooist met wat kleine afwerkingkjes (wat een woord) met een andere kleur wel mooi :P.

gl/gj whatever. Ga zo door !!!
koenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 19:08   #14 (permalink)

Standaard

nice, doet me eraan denken dat ik hier ook nog ergens een SNES heb liggen :P
eens zien wat ik daar mee kan aanvangen
maar ziet er pro gedaan uit
keep on the good work!
Raged is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2006, 19:09   #15 (permalink)

Standaard

Inderdaad erg netjes gezaagd, maar heb je ook nog ideeen voor je controllers??
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Project UV Joeybrooks Casemod Project Logs 2 26-12-2006 16:39
[LOG] Project QNT brinkdinges Casemod Junkies 26 20-04-2006 15:40
H2-ITX Project Bart_Banaan News & Review Junkies 2 3-11-2003 17:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.