Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-03-2006, 19:42   #1 (permalink)

Standaard C!P Project Sweex (UPDATE 12 MAART)

Hallo dit wordt mijn eerste (serieuze) casemod na een windowtje wat blowholes en wat
ledjes. zoals dit:

Als basis gebruik ik een 25 euro kostende Sweex PX4

er komt een window in, een spiegel , 1 top blowhole en neon
en verder moet ik nog dingen bedenken ( dus als je iets weet....)

Met als hardware:

AMD 3200
1 gig ram
1 80 SATA 1 80PATA
Asus a8n-e
club3d x800rx (x800GT)

kast gestript en blowhole gemaakt.

na het loshalen van het blauwe gedeelte van de frontbezel kon ik de lelijke floppysleuf dicht plamuren.

de kast wordt verder zwart geverfd en ik moet nog een geschikte kleur voor de blauwe frontbezel bedenken (iemand ideen)

UPDATE.

heb de sidepanel en frontbezel overgespoten.

de vlekken kon ik alleen op de foto vinden.

en mn ouders vonden dat ik mijn kamer moest opruimen ( ik zie totaal niet in waarom)
maar toen ze gingen dreigen dat ze het zelf zouden opruimen (dus ook mn computeronderelen) heb ik het toch maar een beetje opgeruimt

UPDATE 12 MAART

de frontbezel is af en overgespoten met blauwde afdekplaatjes liggen nog te drogen:

de blauwe neon zit er ook in zoals je kunt zien

To do:

Audigy 2 ZS 2 sloten omhoog
hdd cage inkorten zodat spiegel eronder kan
zalman VF-700 alcu kopen en installeren
spiegelmod maken
plexiglas kopen

AMD 64 3200|1 GB Ram|Radeon X800GT|Audigy 2 ZS|80 SATA|80 PATA
wiertz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2006, 20:03   #2 (permalink)

Standaard

Laat je dat blowhole zo ?
ziet er nogal lelijk uit eerlijk gezegt.
Heb je hem niet eerst afgetekent ?
of is ie nog niet klaar
maar ik zal de CIP zeker blijven volgen
Magnetronkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2006, 21:39   #3 (permalink)

Standaard

idd blowhole is iets minder geslaagd maar die werk ik nog wat bij en met een fangrill erover zie je het niet zo erg meer denk ik en op deze foto is de blowhole nog niet bijgewerkt

Oud 7-03-2006, 21:55   #4 (permalink)

Standaard

waar heb je die blowhole mee uitgezaagd? (dremel/ figuurzaag...), ziet er idd wel een beetje slordig uit maar na dat ie bijgewerkt is niet lijkt mij...
Oud 7-03-2006, 21:59   #5 (permalink)

Standaard

Dude, echt gewoon totaal onacceptabel. Het lijkt net een grap.

Je bent hier geen lasbank aan het maken maar een casemod! Als je je blowhole op die manier afwerkt kan je beter niet aan een casemod beginnen.

Ik heb er ff geen woorden voor, net als tips. Dat je niet op de mm precies kan dremelen/decouperen kan ik begrijpen als je een beginner bent, maar dit?

Je moet beter aftekenen en rustiger te werk gaan. Ook nog een keer met een dremel of decoupeerzaag erdoor gaan helpt. Daarna kan je gaan vijlen.
Oud 7-03-2006, 22:48   #6 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Jongens, dat we elkaar helpen door tips te geven is prima, maar iemand afbranden omdat het gat niet mooi rond is vind ik wel iets te ver gaan. Iedereen is begonnen (denkt terug aan mijn eigen eerste "casemod"....oeh!). We leren allemaal gaandeweg

Ik vind het al heel wat dat Wiertz met de plamuur aan de gang is gegaan, dat is iets dat ik nog moet gaan doen Volgens mij gaat ie ons nog versteld doen staan straks!
Oud 7-03-2006, 22:52   #7 (permalink)

Standaard

bij mijn eerste had k owk wel problemen, duzzzz :P bij elke stap leer je wat nieuws.
Oud 8-03-2006, 07:08   #8 (permalink)

Standaard

wie goed heeft gelezen heeft kunnen lezen dat de blowhole hier nog niet bijgewerkt is en op de foto ziet ie er ook minder uit heb ik zo het gevoel

Oud 8-03-2006, 08:30   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiertz
wie goed heeft gelezen heeft kunnen lezen dat de blowhole hier nog niet bijgewerkt is en op de foto ziet ie er ook minder uit heb ik zo het gevoel
Ik ben dan wel erg benieuwd naar een foto update En probeer in je posts een beetje gebruik te maken van puntjes en komma's, dat maakt het een stuk leesbaarder
Oud 8-03-2006, 12:47   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Waarmee heb je het gat nou eigelijk gemaakt? Want ik vroeg dat om je wat te helpen.

Heb je wel papiertape erover gedaan en zo afgetekend?
Als je een decoupeerzaag hebt gebruikt kan je misschien met een dremel proberen. Ikzelf vind een dremel veel fijner en preciezer werken dan een decoupeerzaag.

Thadeez (en topicstarter), ik wil niemand afbranden oid, ookal klinkt het misschien zo, mijn excuses daarvoor :P
Toen ik aan mijn eerste mod begon heb ik enorm veel rond zitten vragen, en toen is mij duidelijk gemaakt dat je gewoon precies moet werken en goed moet aftekenen. Ik heb toen ook veel kritiek gekregen en heb mij toen herpakt. Kritiek leveren is meestal de beste hulp omdat die veel indruk maakt, bij mij tenminste.
Ikzelf verwacht altijd kritiek als ik mn casemod update, als ik dat niet krijg weet ik dat ik het goed heb gedaan.
Oud 8-03-2006, 13:00   #11 (permalink)

Standaard

Ahhh i feel the love in this room

Geen probleem, kritiek is prima. Als het maar opbouwende kritiek is
Oud 8-03-2006, 14:27   #12 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook net begonnen met modden, maar qua kleur kan ik nog wel wat zeggen, blijft natuurlijk altijd persoonlijke smaak.

Aangezien je de kast helemaal zwart maakt, zou ik voor een contrast kleur gaan, een lichte kleur dus. persoonlijk lijkt mij een witte kleur op die front bezel erg cool. wel echt wit dan, geen gebroken kleur. Maar voordat je die kleur gaat bepalen is het misschien ook slim om te gaan bedenken wat voor kleur je in de case wilt gebruiken, wil je bijvoorbeeld voor groene lichten er binnen in gaan, dan zou ik ook voor die kleur op de front bezel gaan. Maarja ik ben iemand die zo weinig mogelijk kleuren gebruikt, het kan dan nog wel eens chaotisch en onsamenhangend worden.

mijn paar centen
Oud 8-03-2006, 15:51   #13 (permalink)

Standaard

dat gat heb ik gemaakt met een multitool, en die geplamuurde frontbezel moet ik nog een kleur voor bedenken (dus als iemand wat weet).

verder komt er blauwe neon in en de drives worden gestealth.
en ik had nog een vraag, hoe maak ik een blowhole in plexiglas?

en ik neem aan dat ik de blowhole het best met een ijzervijl kan bijwerken???

hopelijk gebruik ik nu wel genoeg komma's e.d.

Oud 8-03-2006, 15:57   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
verder komt er blauwe neon in en de drives worden gestealth.
en ik had nog een vraag, hoe maak ik een blowhole in plexiglas?
Hier staat egt alles in over plexi.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-03-2006, 16:10   #15 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ik denk die blowhole idd het best met een ijzervijltje te bewerken is, zodat je 1: een mooi rond gat krijgt 2: al die on effenheden kunt wegwerken. Als je dat hebt kun je het met schuurpapier ff netjs maken, dat je je niet gaat snijden etc en gewoon voor een mooie afwerking.

voor die blowhole, ik neem aan dat je dan een ronde plexiglas koker bedoelt ofzo? dan zal je denk ik moeten gaan buigen ofzo...kweet niet zeker of dat mooi/goed te doen is.

en over die kleur, zoals ik een paar posts naar boven had gezegd, een zwarte kast, dan zou ik voor een witte of blauwe frontbezel gaan aangezien je blauw neon gaat gebruiken. In tegenstelling met wat ik in die andere post had gezegd kan een hele donkere kleur blauw voor de front bezel ook nog wel eens goed lijken. Maar zoals gewoonlijk, dat heeft te maken met smaak
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP] Project GeekStyle [last update: 22-06] geek-style joris Casemod Project Logs 32 26-06-2006 13:29
[LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 Jamba Casemod Junkies 77 3-06-2005 20:34
[CIP] Project Lightning (last update: 03-05-05) oObreezerOo Casemod Project Logs 15 8-05-2005 21:42
[CiP] Project DataPlex | last update: 11-5-'04 -PartyBoy- Casemod Project Logs 39 4-09-2004 16:25

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.