| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| <center> </center>Update 3 Fangrill Mod Ik ben al een tijdje bezig geweest met het maken van een fan-grill voor de op de bovenste fan van m'n stacker. Deze natuurlijk ook weer in met het Thundercats logo. Alleen door tijdgebrek kwam die nooit af (moest alleen nog bevestigd worden op de kast) Allereerst ff een nieuw onderdeeltje showen Ik heb eindelijk mn Musketeer 2 opgehaald. Uiterlijk vind ik hem heel strak, practisch gezien heeft het weinig tot geen waarde puur voor de "cool" factor dus.<center> </center>Maarja het idee was dus om een fangrill te maken van plexiglas op de bovenzijde van de kast. Deze zou er dus bovenopliggen, een blackfire Fan eronder met blauwe leds en dan maar hopen dat het een mooi effect zou geven. Ik had eerst in Autocad het geheel al even getekend en geprint om te kijken of het wel goed paste en hoe het er ongeveer uit zou zien. <center> </center>Daarna dus weer figuurzagen. In eerste instantie had ik het willen laten laseren, maar zoals al eerder gezegd kon dat niet meer, dus moest het worden gefiguurzaagd. Het enige probleem met zon klein ding was dat ik niet zon mooi plankje had om op te zagen zodat je mooi alle hoeken kunt maken. De oplossing...2 stukjes afval plexiglas waar ik mn ronde window uit had gemaakt <center> </center>Na wat uitzagen en schuren kreeg ik het volgende resultaat. Dit was nog mooi helemaal glad. Na wat testen op de daadwerkelijke plek met de fan leek het me dat de kop niet goed genoeg naar voren kwam, dus heb ik alleen de kop later nog even mat geschuurd. Eerst moest het oude kapje er nog vanaf, anders heeft zon plexi fangril natuurlijk geen effect. Dit bestond uit een aluminium kapje met aan de zijkant 2 strips om de fan te bevestigen en het geheel aan de kast te bevestigen (op het eerste plaatje ook zichtbaar). Na het bovenste kapje eraf te hebben geslepen hield ik zo heel mooi 2 beugels over om de fan mee te bevestigen. <center> ![]() ![]() </center> Daarna was de kast zelf aan de beurt, netjes afplakken, aftekenen en gaatjes boren. <center> </center>Het eerste beeld kwam er toen dus zo uit te zien (met imbusbouten natuurlijk). Het jammere is nu nog dat het een vierkant gat is, dat ga ik in de toekomst nog ff fixen door met metaal er een rondje van te vormen, mooi afplamuren, schuren en de bovenkant opnieuw te spuiten. Maar dat komt later nog wel ![]() <center> </center>Kast weer in elkaar, en een paar plaatjes van overdag <center> ![]() </center>En een paar later op de avond met de lampjes mooi aan. <center> ![]() </center>En dan als laatste een mooie close-up met de verlichting, ik vond het een best geslaagd resultaat voor zon klein modje. <center> </center>Commentaar, Kritiek, andere opmerkingen zijn altijd welkom. Dit was het weer voor deze keer. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Ik vind het vierkante gat zelf opzich ook niet zo lelijk, alleen de ventilator hangt nogal laag waardoor je er vrij goed langs kijkt en meer in de kast kan kijken. Dat wilde ik oplossen door het rond te maken. Een andere oplossing zou zijn een nieuwe ophanging klussen voor de fan. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| <center> </center>Update 4 Het heeft even geduurt, maar toch weer een update, of in iedergeval een begin van een update. Rechter zijpaneel mod Voor deze mod wordt de naam uit het rechter zijpaneel gehaald, maar met net een paar toevoegingen. Allereerst zal uit het paneel de naam worden gedremeld "IceCat" Daarna zal erachter een plexiglas plaat komen (clear) ook hier de naam uitgezaagd. Hierdoor krijg je dus een verdikte rand van mat plexiglas met LEDs die erin worden gemaakt.. Daarachter komt vervolgens zwarte meshX. Het resultaat zou dan dus de naam moeten zijn waarvan de randen (binnenkant) blauw oplichten. Beetje vaag verhaal maar we zullen het resultaat wel zien. Deze eerste update is een korte over het uitslijpen van de naam uit het aluminium zijpaneel. Eerst natuurlijk netjes afplakken, In autocad weer een tekening gemaakt van hoe de letters eruit zouden moeten zien. Ze zijn vrij standaard geworden rechte hoeken, dit was deels omdat het ook voor mij mn eerste keer was dat ik mn dremeltje zou gaan gebruiken om iets te slijpen. Het begin: <center> ![]() </center>Uiteindelijk was het volgende dus het resultaat, ik hoefde niet eens echt bij te schuren, alleen de hoekjes even. Er zitten alleen wel een paar kleine foutjes in bij de hoekjes waar ik iets te ver door ging met slijpen, maar dan praat ik over een milimeter ofzo, maar blijft toch jammer. Het resultaat, ook ff terug op de kast gezet natuurlijk om te kijken hoe het er uitzag. <center> ![]() ![]() ![]() </center>Dit was dus deel een van de update, volgende keer komt het plexi erachter, maar dat wordt dus eerst nog ff figuurzagen. Iemand nog een goede suggestie hoe je het plexi goed aan het paneel kunt maken? |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Update 4.2 Ik ben de plexi achterplaat aan het zagen geweest, en schuren/vijlen natuurlijk, plaatjes spreken voor zich. Allereerst natuurlijk weer netjes intapen, en aftekenen, lang leve carbon papier ![]() Daarna lekker figuurzagen zodat dit het resultaat is: <center> </center>Uitgezaagd en gevijld, misschien moet het nog iets worden bijgewerkt, vanwege de verlichting die erachter komt, maar tot nu toe ziet het er goed genoeg uit. <center> </center>Dit is dus het idee wat ik eerder al heb proberen te beschrijven: 5mm plexi rand die blauw opgloeid, met meshx eronder...dus je krijgt een glowing outline. Dat is in iedergeval het idee. Hier eerst ff een sneak van hoe het er zonder verlichting ongeveer uitziet. (bij het rechter plaatje vergeten macro aan te zetten...tis ook al vrij laat )<center> ![]() </center>Volgende punt op de agenda: Weerstanden kopen Leds aanbrengen en solderen Ales aan elkaar bevestigen, plexi aan mesh en plexi aan buitenpaneel. Aansluiten op bedieningspaneel |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Update 4.3 Weer een deel gedaan van de 4e update. Ditmaal zijn de gaten geboort waarin de leds zich gaan bevinden. Ik moest er wel rekening mee houden dat de plexiglas plaat direct tegen het alu aan zou komen, en dat leds zon irritant randje hebben. Dus moesten de leds (die even dik zijn als de plexi plaat) iets off-centre worden aangebracht. Verder lekker aan het solderen geweest, 31 ledjes de weerstand aan bevestigd. Viel opzich mee, maar kreeg wel medelijden met die gast die er 200 in had zitten ![]() Hier maar even 2 plaatjes van het resultaat tot nu toe... <center> ![]() </center> |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Dank u, ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van die naam met plexi rand erachter, kheb het geloof ik nog nooit ergens zo zien uitgevoerd. Alleen een af te ronden project en 2 tentamens houden me een beetje van mn mod-werkzaamheden ![]() |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Update 4.4 Eindelijk de plexirand af en erachter geplaatst. Ik kwam alleen nog een onaangenaam probleempje tegen. Ik had netjes gepast of de plexi plaat erachter paste...en die past. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat de zijplaat op zn plek schuift...dus toen zat er opeens een randje in de weg....vervelend. Maarja na een paar beugeltjes te verbuigen kwam dat ook wel weer redelijk goed. Nu zou dus alleen nog de meshX erachter moeten om het geheel af te maken...maar tis nu een beetje te laat om nog te gaan zagen/slijpen in de meshX... de foto's dan maar <center> ![]() ![]() </center>Het licht is een stuk feller dan in eerste instantie verwacht en je ziet wel duidelijk waar de leds zitten. Niet helemaal het gewenste effect dus, maar opzich ziet het er wel strak uit (mijn mening natuurlijk). Ik zou graag de mening van anderen horen, dus commentaar, kritiek, opmerkingen...Komt u maar ![]() |
| | |