Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-02-2006, 00:09   #1 (permalink)
Moderator

Standaard [CiP] Blue Turbine

het idee

Na veel rond gespeurd op casejunkies en andere sites heb ik ook besloten dat het tijd was om mijn standaard packard bell systeempje toch van een ander uiterlijk te voorzien.
Omdat dit toch een massa product is had ik toch in het begin toen ik ook nog niet veel van pc's en modden afwist, toch een beetje moeite om goede producten te kiezen.Nadat ik veel reviews had gelezen en om veel informatie had gevraagd bij mensen kwam ik steeds meer te weten over pc's en het meeste daarom heen.
Toen ik een lijst aan het opstellen was kwam ik steeds meer dingen tegen die naar mijn idee wel in mijn pb zouden passen.

het systeem
CPU: Amd sempron 2800+2.0 GHz
Moederbord: Msi MS 6786
Geheugen: 2 x 512MB ddr SDRAM pc 3200 200 Mhz
Videokaart: Asus n6200 128 mb ddr ge-force 6200
Harde schijf: seagate 80 GB 7200 rpm 2 mb cache

de onderdelen

Ik heb gekozen voor een opzich best aparte kast

Mischien zal niet iedereen dit een vreemde kast vinden, maar ik heb hem ook gekozen omdat hij een goede airflow heeft door de 2 120 mm fans en 1 van 80mm.
In mijn pb kastje had ik alleen mijn cpu fan en de fan van mijn voeding wat dus 3 x niks is , doordat er dus totaal niks geen airflow in zat werd mijn videokaart ook erg warm.

Vandaar heb ik de vantec fancard aan geschaft.

Mijn gpu temp daalde als sneeuw in de zon.

Het is mischien niet goed te zien maar de tempratuur voor dat ik de fancard in had zitten waren 48 graden stressed, en nadat de fancard vrolijk aan het blazen was op de zachte stand kwam de tempratuur niet boven de 33 graden uit stressed. De tempratuur idle ligt rond de 30 graden .
Ook wou ik graag een fancontroller erin hebben, en na lang zoeken en vergelijken heb ik voor de Thermaltake hardcano 12 gekozen
Om mijn geheugen te koelen heb ik ook 2 revoltec ram freezers gekocht.Een PSU modding setje en rounded kables mochten ook niet ontbreken.
Een goede cpu koeler die op een socket a paste alleen met clipjes was wel makkelijk te vinden maar het was vaak niet wat ik zocht todat ik de thermaltke subzero4g in de aanbieding zag voor 45 euro .Nadat ik de review van casejunkies een paar keer heb gelezen heb ik de hele set gekocht, die bestaat uit een cpu koeler met een peltier element, een PCI kaart met het nodige spul binnenin en een extra 80 mm led fan.
Om het compleet te maken heb ik meteen 2 buisjes blauwe ccfl gekocht want rood past niet echt bij mijn thema en alleen blauw vind ik ook mooier. Om het hele spul van stroom te voorzien was mijn 250 watt pb voeding te klein dus heb ik ook gelijk de coolermaster extreme power 430 watt gekocht.

To Do list
Nieuwe voeding in nieuwe kast gebouwd x
Alle hardware overzetten x
Andere cpu koeler inbouwen x
Kabels sleeven en wegwerken
Ccfl inbouwen
Hardcano 12 installeren (temp. sensoren inbouwen en kabels weg werken)
Vantec fancard inbouwen x
Front usb aansluiten

toekomst plannen
Ik ben nog van plan om een lcd schermpje erin of erbij te bouwen maar dit moet ik nog ff zien.

de mod

Eerst maar eens een foto hoe het er ongeveer eerst eruit zag;

Daarna heb ik mijn nieuwe kast;

Ook maar eens open gehaald;

Om toch een beetje te zien hoe het eruit zag met die led fans heb ik eerst maar mijn voeding ingebouwd.

En dit is het resultaat

Daarna heb ik alle hardware uit mijn oude kast gehaald.

Ook moest mijn sempron 2800+ eruit om hem schoon te maken voor mijn nieuwe koeler.

Hier zit mijn schone sempron weer mooi in zijn socket

Hier ben ik de ram freezers aan het plaatsen.

Dit is mijn nieuwe koeler die opzich niet veel verschilt tegenover normale koelers, hier zitten 3 extra platen 1 het peltier element 2 het aluminium ''coldplate'' en 3 het kopere blokje.

Na dat mijn nieuwe koeler er op zat was het tijd om verder te gaan met inbouwen.

Ook had ik het oude t3 fangrill weg gehaald en deze geplaatst.
Ik zal zondag (19 feb 2006) me kabels sleeven en weg werken en ik zal me ccfl inbouwen, ook zal ik meteen wat totaal plaatjes maken
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2006, 07:26   #2 (permalink)

Standaard

Leuk hoor wat je gaat doen, is het een eeje stevige kast?

Ga je dr nog in hakken :
Oud 19-02-2006, 10:17   #3 (permalink)

Standaard

Wat ga je doen? Wat zijn je plannen?

Laat het ons weten (misschien 3d sketches een optie)
Imperial Guard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2006, 10:50   #4 (permalink)

Standaard

Die kast had ik ook gezien bij iComputers, hij is echt mooi
Oud 19-02-2006, 11:02   #5 (permalink)

Standaard

Wat ga je nu modden dan? Want je opent wel een dikke CiP, maar modplannen ontbreken nog een beetje of niet?
Oud 19-02-2006, 11:40   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXistenZ
Wat ga je nu modden dan? Want je opent wel een dikke CiP, maar modplannen ontbreken nog een beetje of niet?
Ja, je hebt trouwens twee de zelfde CIP's.
Imperial Guard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2006, 13:36   #7 (permalink)

Standaard

Ben benieuwd naar je plannen!

Verder zit ik zelf ook te kijken naar de 'Thermaltake SubZero4G'.
Heb je hem al gebruikt, zo ja wat zijn je temps?
En kan je hem mij aanraden?

Succes nog verder!
Oud 19-02-2006, 14:16   #8 (permalink)
Moderator

Standaard

Nou ik ga zowieso nog 2 blauwe ccfl buisjes inbouwen, en grote kans dat ik ergens nog een lcd schermpje wil inbouwen.
ook ga ik mijn kabels nog sleeven en wegwerken maar ik heb nu een beetje drukke periode op stage dus ik heb niet heel veel tijd.

@masterwebber
Over die subzero4g de tempratuur ligt mooi tussen de 45 en 50 graden(uitgelezen met everest home edition) ook maakt de 70x70x15mm fan er boven op niet veel kabaal.

@iedereen
ik had volgens mij al een beetje mijn plannen in me tekst neergezet maar daar kan je snel over heen zijn gelezen, toch bedankt voor de leuke reacties
Oud 19-02-2006, 20:02   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creeper89
@masterwebber
Over die subzero4g de tempratuur ligt mooi tussen de 45 en 50 graden(uitgelezen met everest home edition) ook maakt de 70x70x15mm fan er boven op niet veel kabaal.
Dit vind ik eigenlijk best wel hoog voor peltier koeling.
Is je CPU overgeclockt o.i.d.?
Op welke Vcore draai je?
En hoeveel graden werd die met je oude (standaard?) koeler?
Oud 19-02-2006, 20:48   #10 (permalink)
Moderator

Standaard

@masterwebber
Nee mijn sempron is niet overgeklokt en dat ben ik ook nog niet van plan omdat er niet heel veel uit te halen is, en wat je met vcore bedoelt weet ik niet want ik ben helaas geen expert op dat gebied.
En de temps met stock koeler waren 60-70 graden dus ik vind het wel wat koeler(uitgelezen uit de bios)
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
Oud 20-02-2006, 11:50   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
@masterwebber
Nee mijn sempron is niet overgeklokt en dat ben ik ook nog niet van plan omdat er niet heel veel uit te halen is, en wat je met vcore bedoelt weet ik niet want ik ben helaas geen expert op dat gebied.
En de temps met stock koeler waren 60-70 graden dus ik vind het wel wat koeler(uitgelezen uit de bios)
Okee bedankt voor de info.
Het is natuurlijk leuk om te hebben en is totaal niet duus
Oud 20-02-2006, 13:34   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
@masterwebber
Omg. 60-70 graden is wel erg heet dan zit je in de "rode" zone.
Oud 20-02-2006, 13:38   #13 (permalink)

Standaard

60-70 graden is idd heel erg veel, ik heb een overgeklockte sempron 2400+ met stock koeler, en word stressed maar 50 graden..
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2006, 18:23   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
@masterwebber
Leuke stock cooler heb jij dan. Ik heb een Sempron 64 3400+ (met stock cooler) en haal stressed nog geen 50 graden.
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2006, 18:31   #15 (permalink)

Standaard

Mss dat je koelpasta niet helamaal goed was..
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
blue A michiel Casemod Project Logs 6 29-03-2007 16:44
Turbine Cooler, Fan Vauxhall7 Elektronica Junkies 10 18-09-2006 15:35
[CiP] Blue Turbine creeper89 Casemod Project Logs 4 18-02-2006 23:25
Aerocool Turbine Series LED Fans Ragon News & Review Junkies 15 7-04-2005 21:09

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.