| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Dag Medemodders! My Wish ![]() ![]() Teaser tot nu toe... Hier alvast de links naar de updates UPDATE 1 UPDATE 2 UPDATE 3 UPDATE 4 UPDATE 5 UPDATE 6 UPDATE 7 UPDATE 8 Project TT quattro is nog niet afgerond, maar ik kreeg dankzij een ander project ineens de gouden ingeving. Die mod was een SUBwooofer en daar stond 15" in van de woofer. Autogek als ik ben deed het me denken aan een velgmaat van een auto. Heel internet afgezocht om zeker te weten dat het nog nooit was gedaan, daarna naar van Mossel (VW/AUDI-dealer) gegaan. Daar mijn nieuwe Case gehaald: Helaas ben ik al tot de conclusie gekomen dat er al een mod was in deze trand, uitgevoerd in opdracht van Hardware.info. Ik had deze nog niet gezien en heb ook wat andere plannen dan dat hieruit is gekomen. Dit zijn de plannen: De velg moet 1 geheel blijven en als origineel er uitzien. Achterop de velg komt een paneel om mobo, HDD's en PSU te bevestigen. Het mobo wordt waarschijnlijk als BTX bevestigd, ondanks dat het een ouder ATX mobo is. HDD's komen voor de PCI sloten te zitten. (horizontaal, ze zijn al zo gebruikt). Binnen in de velg komt een perspex schijf als remschijf te zitten. De PSU wordt de rode remcilinder, afdekplaatjes voor de remschijf. buitenste ring van het perspex wordt "gefrost". Remschijf wordt zilvergrijs geneveld om hem half doorzichtig te maken. In het hart van de schijf rode en gele LEDs voor gloeieffect in buitenrand. Rode LEDfan van ACRyan in het hart. Kabels zoveel mogelijk uit het zicht, verder in zilvergrijz gespoten elektrabuis. Uiteindelijk wordt de velg misschien nog opnieuw gespoten. Die gloed van de remschijf wil ik bereiken met de LEDs en de gefroste buitenring. De stilstaande zilvergrijze remschijf is de nevel in zilvergrijs. Eerst het achterpaneel voor mobo, PSU en HDD's. heb ik op de zaak met een lintzaag kunnen doen. Paneel op de tafelschroeven, ronddraaien langs de lintzaag en een perfecte ronde plaat met R=21,5cm is het resultaat :Met een oude PSU behuizing voor het formaat: Toen de maat van een moederbord erop afgemeten. Op dit moment heb ik enige hardware liggen maar het is nog niet zeker welk systeem er in de server komt. Het wordt een fileserver dus veel meer dan 1000MHZ en 256 intern is niet nodig. Ik heb nog een ASRock P4VT8+ liggen, een oude Asus CUV4X-E en een oude mATX. Er moet een willekeurig mobo op passen dus heb ik de breedte van een mATX en de hoogte van een ATX bord genomen. Hier nog de oude layout. Er komen nu zoieso al 2 HDDs in waardoor ik voor het mobo moet gaan "mounten". De remschijf heb ik op dezelfde zaagtafel gemaakt als het mobopaneel. Daarna heb ik er met een komboor een gat van 114mm in gemaakt. De buitenrand wordt dus later gefrost en er komen natuurlijk nog gaten in in een egaal patroon. Hier is de schijf aan de binnenkant van de velg gemonteerd. Ik heb 5 bouten door de originele gaten voor de wielmoerbouten. Op de bouten een revet en moer en de schijf zit vast. 5 bouten voor een stukje plastic is wat overdreven maar daardoor zit de schijf exact in het midden. bovendien zijn dan, zoals het hoort, alle gaten netjes hetzelfde gevuld. Hier nog mijn velgje tegen het licht in mijn slaapkamer. Vond hem er zo mooi bij staan. En hij is nog best netjes voor een gbruikte velg, nota bene gratis Commentz pleaz!! Updates coming up, Today!
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Feli je bent de 2de met een velg mod. Maar goed, ik ben benieuwd hoe dat gaat worden, ik vind het ookal is het al gedaan heel origineel van je bedacht. Ik zou zeggen maak er wat moois, suc6 ![]()
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 november 2005 Locatie: Tilburg
| Hey, Zeer goed en origineel idee, Misschien is het een idee om in de bouten van de Velg LEDjes te stoppen? En misschien een ronde rode of oranje neon (op UV-plexi) om het effect van die remschijven na te bootsen in je velg. Ennuh als je nog ergens een extra paar handen voor nodig hebt? :P Su6!! wordt zeker een vette mod.. Ik voel het aan mijn (koel)water Grtz Nick
__________________ <a href="http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12130"> [Cip] Green Dragon</a> [Cip] Radio mod |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Maak je Powerbutton in je ventielgat. Sterker nog, maar van een ventiel een powerbutton! ![]() Dit gaat wel wat worden... Suc6 ermee Ik weet niet of er ook cooling in komt, of blijft dit zaakje gewoon open?! Dus geen plexieglas tussen de spaken?! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Dag dag, Ook hier : Enterprice, bedankt voor het vergallen van mijn surprise :P :P :P Nee weinig neon in deze mod. Bandje denk kk niet, lijkt me een beetje afbreuk doen aan de cleane look. De gloed boots ik dadelijk na met LEDs in het hard en een gefroste buitenste cirkel. Komt wel goed, maar dat stond ook al in mijn openingspost... THNX voor de positieve reacties, ik zal je contacteren als het nodig is nick ![]() Gr Gaoske
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #11 (permalink) |
| maakt ni uit joh... Je bent er weer vroeg bij voor een zaterdag! ja ik ook, maar dat moet wel lukken hoor, ruimte ZAT! ![]()
| | |
| | #12 (permalink) |
| Eerst het mobo maar eens "plaatsbaar" maken. Nee ik heb geen goed mobo gebruikt als mal. Ik heb een oude kapotte gekregen van mijn favo modshop MAXactive. Deze had ik nodig zodat mijn boor netjes op zijn plek bleef aangezien die toplaag van gefineerd MDF best glad en hard is . Mobo op zijn plek, hard drukken en 2 gaten boren. Mobo monteren en overige gaten boren. past altijd . Door de gaatjes een inbusboutje en een afstandhoudertje met schroefdraad. Daarna mobo erop en met dopmoertjes vast zetten.Ik heb wat foto's gemaakt van de montage van de HDD's. Gebogen stoelhoekjes doen veel . Ik weet dat een HDD niet aan een kant bevestigd hoort te zijn. Mijn mod komt aan een muur te hangen of op een kast te staan en zal niet meer bewegen, Tenzij ik hem mee moet nemen naar een of andere wedstrijd die ik win . de stoelhoekjes zijn sterk en laten doorbuigen niet toe, ik heb er 75 kilo op moeten hangen om ze om te krijgen, dat krijgen die HDD's niet voor elkaar .De hoekjes steken een stukje onder het mobo dadelijk. Maar ja, foto's zeggen meer dan woorden... Het volgende punt dat ik ga bevestigen wordt de PSU. Deze komt naast het mobo te zitten. Ik heb 14 cm tussen achterpaneel en remschijf. Dat betekent dat de PSU in de plank moet worden verzonken. Aan de achterkant wordt de PSU bevestigd met een metalen plaat. Gaoske
| | |
| | #15 (permalink) |
| Daar istie weer... Nee geen 24" spinners, om de volgende redenen niet: 1. Veel te makkelijk om een computer in een 24" velg kwijt te kunnen. 2. Spinners zijn lelijk en bovendien zijn spinners schijven die ronddraaien, geen velgen. 3. 24" blingbling velgen met spinners zijn niet te betalen. 4. Ik ben Audi fan... Eerst maar eens een fotootje gemaakt van mijn schatje in de zon. Jaja, dat in Nederland!! Verder heb ik een gat gemaakt voor de voeding. In de velg had ik 14 cm ruimte tussen achterpaneel en perspex remschijf. Een voeding is 14x15x8,5. Wil ik nu net die voeding met de 15cm diepte moeten bevestigen... Dan maar ruimte MAKEN: mijn achterpaneel is 12 mm en daarin heb ik een gat gemaakt maar dat viel vies tegen zonder decoupeerzaag. gelukkig had ik nog het "ideale" gereedschap: haakse slijper. resultaat: De zwarte randen worden nog vlak gemaakt en later wordt de hele achterplaat mat zwart gespoten om hem zo min mogelijk zichtbaar te maken. De gaten waren echter behoorlijk netjes op maat, mijn voeding kon ik in het gat klemmen en zonder verdere bevestiging bleef hij netjes hangen. Slaapt trouwens heerlijk onder die bunny's ![]() Kijk hoe netjes de maat van het gat is: Met deze plaats zal ik later de voeding vast zetten. De voeding komt overigens een klein beetje scheef te zitten wat in het eindresultaat onzichtbaar is. Voor de voeding komt dan een paneeltje ter illustratie van de remcilinders.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het "Toon hier je werkplek/slaapplek/computerplek" topic | eXistenZ | Area 1337 | 55 | 13-04-2008 20:04 |
| "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" De moeite waard? | annuh | Cooling & OC Junkies | 33 | 24-02-2007 08:38 |
| Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic | brantje | Area 1337 | 52 | 21-10-2005 17:04 |
| Het grote "Stel hier al je simpele electro-vragen" | the widow maker | Elektronica Junkies | 28 | 25-12-2003 13:19 |