Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-03-2006, 20:17   #31 (permalink)

Standaard

Euh, de pics doen het niet. Of ligt dat aan mij? :/
Oud 31-03-2006, 14:20   #32 (permalink)

Standaard

Dat ligt aan jou denk i, zie hier alles en zit op mijn werk op een willekeurige werkplek...
Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken
Gaoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-03-2006, 14:40   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gaoske
Dat ligt aan jou denk i, zie hier alles en zit op mijn werk op een willekeurige werkplek...
Ja, nu doen ze het weer, en je mod ziet er mooi uit hoor maar is niet echt mijn smaak.
Oud 5-04-2006, 10:21   #34 (permalink)

Standaard

Beste modders,

Prettig te zien dat er mensen positief gesteld zijn betreffende mijn mod. Ik ben bezig met nieuwe foto's (nu wel een echte digicam, Ixus50) maar daarvoor heb ik denk ik ook nieuwe webspace nodig. Eens kijken of ik de foto's een beetje geresized kan krijgen zodat ik mijn huidige account kan blijven gebruiken bij Planet.

Verder heeft de oplettende modder al het nodige opgemerkt. Mijn oude moederbord (Asus CUV4X-E met PIII 733 en 12 heeft plaatsgemaakt voor:
- ASRock P4VT8+
- Intel Celeron D 315 2,26 Ghz met 256kb Cache
- Kingston 512 MB DDR PC3200

Dit zou net iets beter moeten zijn opgewassen tegen Windows XP. Ondanks dat het nu een Celeronsysteem is, heeft hij:
- net zoveel cachegeheugen
- 4x zo hoge bussnelheid (geheugen en CPU)
- 4x zoveel videogeheugen (128MB) dat ook nog eens op bijna 4x de frequentie draait.

Resultaat: Dit werkt lekkerder

Nu het modden:

Dit weekend de oude videokaart van mijn ex-vriendin overgenomen (TI4200 128 MB). Deze heb ik een tijd geleden vervangen omdat de fan niet goed meer was. Eerst de fan van de heatspreader gehaald, uit elkaar gehaald (fan van het framepje af), asje en glijlager schoongemaakt en met WD40 geolied. Dit zorgde wel voor een goede soepele fan maar hij maakte erg veel herrie. Weer uit elkaar gehaald en met teflon behandeld. Fan draaide goed na het terug opbouwen, maar na verloop van gebruik was de teflon opgewarmd door de wrijving en plakte dit de fan vast waardoor die bij het starten van de PC niet meer opstartte. Toen de videokaart maar vervangen door een 9250 128 MB 64 Bit. PC is slechts voor windows, office en verder damesgebruik dus een X850 is nogal overbodig.

Eerst de fan weer uit elkaar gehaald, in elkaar gezet na wat teflon en weer deed hij het in het begin prima. Na verloop begon hij wat trager te draaien en wat meer herrie te maken. Maar eens naar DE MODSHOP gefietst voor een nieuwe koeling. Ik had me al in het hoofd gehaald om een Zalman passieve chipset koeler aan te schaffen aangezien de kaart niet overgeclockt zal worden maar alleen voor MCE gebruik is. Mijn leverancier zei me dat de koeling voldoende moest zijn. Zeker toen ik erbij vertelde dat er hoogstwaarschijnlijk een 120mm fan op 6 volt tegenaan gaat blazen. Aldaar smeerde hij me ook nog een Recom 120mm aan. Ik moet zeggen dat ik thuis gekomen toch wel overtuigd was van de goede keuze. s'Avonds thuis gekomen eerst begonnen aan de CPU koeler.

Mijn CPU werd door de stockkoeler op ongeveer 45 graden, IDLE. Ik had nog een oude Coolermaster Vortex Dream.

Door het volledig koperen koelblok onder die fan kon de fan op 5V de processor op 45 graden houden. Voor het weekend al DE MODSHOP geweest voor een Redom fanadapter van 120 naar 80. Normaal en met UV verlichting erop .

Deze zou voorzien worden van een 120mm ACryan die ik nog had om te controleren of het geluid en dergelijke naar wens is. Zo niet kies ik een ander merk en type fan, maar vast staat wel dat een 120 mm fan op 6 volt evenveel airflow moet kunnen leveren als de standaard Cooler Master 70 MM op de Vortexdream. Echter zoals vermeld werd mij een Recom 120mm aangesmeerd.

Wat een imposante fan is dit! De makers claimen een Papst-vergelijkbaar product te hebben geproduceerd tegen 25% van de kosten. Dat laatste klopt, net iets meer dan 6 Euro. De stilte is erg aangenaam, dus ook dat zit goed. Na installatie was hij vergelijkbaar stil als de AC-Ryan fan op hetzelfde toerental. Dankzij de LEDs van de ACryan die erboven gemonteerd zit, viel er UV licht op de Recom, WOW. Blijkt de propeller van de fan compleet UV-reactive te zijn, onbeschrijfelijk mooi met een UV CCFL erop. De foto's komen zoals al gezegd er zo spoedig mogelijk aan.

Om de adapter te kunnen monteren moet er nog wel een verloop op de heatspreader van 70 naar 80 mm. Hiervoor heb ik een plaatje acryl genomen van 5 mm. Hierin heb ik een gat gezaagd/geboord met een zevengaten zaag in de kolomboor. Dit gat is net niet groot genoeg en wordt nog vergroot door het gat schuin op te veilen en schuren. Op deze manier moet het gat gelijk komen te lopen met diagonale vlak van de adapter om de lucht zo goed mogelijk te laten stromen. Op dit moment verlies ik erg veel airflow bij de rand van het verloop.
Het plaatje wordt met schroefjes op de spreader gemonteerd. Het plaatje is echter te groot om rechstreeks op het koper te monteren met de bevestigingsclips. Het acryl wordt op 1 cm. gehouden met een ring witte regenpijp (80mm). Wit omdat deze variant van taaier materiaal is gemaakt dan de grijze. Het grijze breekt daardoor eerder, het witte buigt en veert terug. De ring is afgezaagd en daarna met een föhn opgewarmd, verbogen naar de gewenste vorm en daarna onder het plaatje geplaatst. Om de ring op zijn plaats te houden is er een vierkant van gebogen waarvan de hoeken nog een fractie rond zijn. Deze vierkant wordt om 2 diagonaal overstaande schroefjes gebogen en kan zo bij de montage niet meer van zijn plek kan schieten.
De schroefjes zijn verzonken in het acryl. De adapter valt over de schroefjes en door het acryl te schuren en mat te maken, zorgt eventueel licht voor een mooie gloed.

De nieuwe CPU-koeling uiteindelijk gemonteerd met de nieuwe fan, heerlijk stil op de dichte fanmate van Zalman . Maar bij de PC-boot kwam ik er al vlug achter dat mijn PC VEEL TE stil was. Bleek de GPU fan er mee opgehouden... Meteen PC uitgezet en de graka na een aantal minuten eruit gehaald. Fan eraf, Zalman erop en weer installeren. WAT een stilte :z... Maar die koeler wordt wel HEET . Nou ja, dan de Acryan maar op zijn toekomstige plek op 6v... dat scheelt al heel wat. De heatspreader wordt nu niet warmer dan een graad of 40 schat ik, handwarm onderaan bij de chip. Hij zit netjes gemonteerd met echt Arctic Silver 5 dus de overdracht van de warmte van de chip aan het koelblok zit wel snor. Daarnaast heeft Andre er niet bijverteld dat die fan een gruwelijke UV gloed heeft met een CCFL erop!!

Nu de fan in de voeding nog onderhanden nemen. Daar zit nu een blauwe Coolermaster 80 mm in op 12v. De voeding zou deze fan moeten controleren afhankelijk van de warmte van de voeding. De fan wordt vervangen door een stillere uitvoering. Waarschijnlijk worden er enkele LED's in de voeding geplaatst. Door de fanbladen zou een draaiend rood lichteffect op de remschijf te geven.

De betere fotootjes komen eraan
Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken
Oud 5-04-2006, 12:01   #35 (permalink)

Standaard

Zeker weten dat dat uv-licht op die fan gru-we-lijk is
ga zo door kerel
Begint al ergens op te lijken!!
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-05-2006, 17:04   #36 (permalink)

Standaard

Zullen we nog een updateje doen?? iets betere pics nu als het goed is....
Ik ga niet veel typen, alleen waar de foto's van zijn. Zijn zoveel foto's en ik heb nog maar 10 min stage vandaag :P

Nieuwe videokaart: TI4200 128 MB 128 Bits. volledig passief, komt achter de caseffan te hangen.

De remschijf, mat is mooier...

De velg:

met de schijf erin:

Het mobo paneel:

Het zou nu moeten passen...

Maar helaas. De videokaart maakt het geheel te hoog waardoor de casefan aan de binnenkant van de velg op de videokaart gaat rusten. Nu een ring gemaakt om het mobopaneel een stukje te risen:

Mobo passen:

De nieuwe fan voor de processor. Wat is dat Recom retestil zeg!!!

De schroeven met rubber O-ringen:

De fan erop met een 120naar80 adapter. Extra gaatjes geboord in de adapter want de koeler was voor een 70 mm CMfan

Opbouwen vanaf mobopaneel

Toen naar Van Mossel, de Audi dealer van zuid Nederland. Uitegelegd wat ik ging doen, verkoper zei me te snappen maar zijn ogen zeiden iets anders... Dat geintje zou me dan 4 Bosche bollen kosten.
Niet gek voor een Alu Audivelg, origineel nog wel!!! ok, en de belofte dat ik hem wat foto's zou mailen...

Hier aan de binnenkant begonnen: Fangrill remschijf en fan.

Deze nieuwe velg monteer ik met schroeven op het mobopaneel door de binnenste velgrand.

middenkapje eruit gehaald en gedemonteerd.

Die komt in de volgende update gemod terug...

Nog een teasertje
Oud 30-05-2006, 17:08   #37 (permalink)

Standaard

sweet
BlackScorpion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-05-2006, 17:20   #38 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Waar haal je zo'n rubberen ringetjes?
Oud 30-05-2006, 18:28   #39 (permalink)

Standaard

Bouwmarkt ?
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-05-2006, 18:45   #40 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xghost
Bouwmarkt ?
Uhu, maar in welke afdeling liggen zo'n krengen dan?
Oud 30-05-2006, 18:50   #41 (permalink)

Standaard

Geweldig die fan int midden
Oud 30-05-2006, 23:06   #42 (permalink)

Standaard

Thnx!! Ik begin ook steeds trotser op het resultaat te worden, begint echt een geheel te worden.

Ik heb ze gehaald bij de Hornbach. Een volle doos kost daar nog geen 5 euri. De doos stond bij de bevestigingsmaterialen: schroeven, revetten etc...

Anders ff vragen. Ik weet wel dat ze die assortimentsdozen ringetjes lang niet overal hebben en dat ze bij bijv praxis, als al verkrijgbaar, 3 keer zo duur is.
Oud 30-05-2006, 23:19   #43 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Wow, die wordt heel mooi! Best orgineel ook.
Ga zo door
Jeroenotje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-05-2006, 23:37   #44 (permalink)

Standaard

Ach ja, wat is origineel.

Er zijn al enkele velgen in omloop: Amerikaan heeft wat in een 23 inch gebouwd, lekkere uitdaging :P

Een duitser heeft een velg nagemaakt zelf van plexi, errug mooi geworden!!

In Nederland heeft Hardware.info een een velg open gezaagd en er een mobo tray met mobo half ingestoken. De rest is weer kast omheen dicht gemaakt. is dus niet echt in de velg gebouwd, velg is meer gebruikt als frame om op verder te borduren.

In Zweden heeft iemand mijn ideeën van Bit-tech gehaald, een hoop geld geïnvesteerd en dure, compactere hardware gekocht en een soortgelijk apparaat in elkaar geschroefd.

De eerste ben ik niet maar ach, ik kan niet zeggen dat ik een van de bestaande mods ook maar bijna even mooi vind dan die van mezelf, en daar gaat het toch om, je mod voor jezelf, toch?!
Oud 31-05-2006, 13:48   #45 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Helemaal gelijk heb je, en zo te zien zal het niet aan de afwerking liggen zie ik al! Ik sta te springen voor je update, want dat Audi logo kapje waar je die ringen in hebt gestopt ziet er erg goed uit!!!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het "Toon hier je werkplek/slaapplek/computerplek" topic eXistenZ Area 1337 55 13-04-2008 21:04
"Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" De moeite waard? annuh Cooling & OC Junkies 33 24-02-2007 09:38
Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic brantje Area 1337 52 21-10-2005 18:04
Het grote "Stel hier al je simpele electro-vragen" the widow maker Elektronica Junkies 28 25-12-2003 14:19

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.