| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #152 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb deze mod op TheParty bewonderd en ik vind het jammer dat ie niet in de finale van het NKCM is gekomen. (er stonden naar mijn mening zeker mindere kasten tussen dan deze) Wat ik alleen een beetje jammer vond, is dat de grote plaat langs de zijkant een beetje scheef stond. Hij liep dus niet parallel met het zijpaneel, de achterkant stond er verder vandaan dan de voorkant. Misschien een idee om daar een extra steuntje tussen te maken? [offtopic] Hoe heette die shop eigenlijk waar je kast bij stond op TheParty?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #153 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
| |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| @Demoniac, 1st-qualitiy toch? Nog even terug komend op dat schuin maken van de rand bij dat logo, want ik bedacht me net dat dat best wel te doen zou moeten zijn. Tenminste alleen bij de buitenste rand. Moet je alleen het plexi logo opnieuw maken :P -Met een centerpons op een willekeurige plek een deukje slaan -met een passer in dat gat en de juiste maat ronding aftekenen -ronding geheel uitzagen, zo rond mogelijk maar wel buiten de lijn -gecenterponsde gaatje doorboren met een 4mm boortje (evt. grooter maar dat is maar net hoeveel ruimte je hebt. -boutje door het gaatje steken en met een moertje extreem goed vast draaien -geheel aan het boutje in de kolomboor machine hangen -kolomboor aan -met een vijl / schuurpapier eerst de gehele ronding perfect maken (viel me nml. op dat ie bij dit logo dat er nu op zit toch nog niet helemaal netjes is) -dan met een vijl ertegenaan onder een +- 45 graden hoek en doordat de boel lekker hard door draait krijg je overal wel een mooie hoek. Dan heb je de buitenkant iig mooi onder zo'n hoek en is de buitenste rondig ook nog eens mooi rond. De rechte stukken gaan helaas niet lukken op deze mnier. |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Op die manier zou het wel te doen moeten zijn ja, al werkt het dan enkel bij ronde stukken plexiglas waarvan je het midden niet te zijn krijgt natuurlijk ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Klopt dat is het nadeel. Maar bij die "K" is het midden eruit dus zou dat gewoon een kwestie zijn van uiteindelijk het geboorde gaatje er uit te zagen. De rechte stukken aan de binnenkant zouden dan opzich wel gewoon recht kunnen zijn. Zo lelijk zal dat niet zijn. |
| | |
| | #157 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 september 2005
| Citaat:
Dat bovenste plaatje, daar komt inderdaad een klein houdertje, maar eerst wil ik zorgen dat die plaatjes allemaal uit hetzelfde materiaal zijn als de kast zelf.
__________________ @305km/h | |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ik denk trouwens dat het kolomboor idee niet helemaal gaat werken. Met een plaat van die afmeting kan je denk ik niet genoeg druk op de plaat zetten met een vijl om het de hoek te maken, tenminste niet zonder dat de plaat breekt. Kan ik ook mis hebben hoor, maar middelbare school natuurkunde leerde mij iets over momenten en hefbomen...en mijn bouwkunde studie ging daar nog iets op door ![]() |
| | |
| | #160 (permalink) |
| Praktijk is altijd anders dan theorie :P Daarbij breekt zo'n plaat niet zo snel, maar ik denk dat je ook zeker de plaat niet te groot moet maken omdat het dan wel zou kunnen gebeuren. Bij het vijlen zou je gewoon met een vingertje de draaiende plaat een beetje kunnen ondersteunen zodat het allemaal wel mee zal gaan vallen. |
| | |
|
| « [CIP] Gemini
|
[CiP] Gekko » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP]El-Tweako's Stackermod | el tweako | Casemod Project Logs | 4 | 1-11-2006 13:37 |