Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-04-2006, 20:26   #151 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

@Azariel: Je kunt natuurlijk ook gewoon aluminium nemen en dat schuren. Ik weet daar nog wel een leuke techniek voor maar dat moet ik natuurlijk eerst zelf toepassen
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-04-2006, 22:12   #152 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze mod op TheParty bewonderd en ik vind het jammer dat ie niet in de finale van het NKCM is gekomen. (er stonden naar mijn mening zeker mindere kasten tussen dan deze) Wat ik alleen een beetje jammer vond, is dat de grote plaat langs de zijkant een beetje scheef stond. Hij liep dus niet parallel met het zijpaneel, de achterkant stond er verder vandaan dan de voorkant. Misschien een idee om daar een extra steuntje tussen te maken?

[offtopic]
Hoe heette die shop eigenlijk waar je kast bij stond op TheParty?
Oud 29-04-2006, 22:37   #153 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fatal1ty
haha, dankjewel. Als je hem nu al mooi vindt, vind je hem nog mooier als het voorpaneel af is en als de zijplaatjes van het goeie aluminium zijn!

@Azariel, als ik het goeie alu vind laat ik het je wel weten.
Dat voorpaneel lijkt zoals hij nu is (met dat glimmende zwart) wel cool. En die zijplaatjes, die zien er nu ook wel leuk uit hoor! Juist doordat ze niet dezelfde kleur als de kast zijn. Maar goed, ik heb em niet in het echt gezien, dus ik zie het vanzelf wanneer de kast HELEMAAL 100% is. Het zal mij in iedergevel benieuwen.
Mr. Oizo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-04-2006, 23:38   #154 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

@Demoniac, 1st-qualitiy toch?

Nog even terug komend op dat schuin maken van de rand bij dat logo, want ik bedacht me net dat dat best wel te doen zou moeten zijn. Tenminste alleen bij de buitenste rand.

Moet je alleen het plexi logo opnieuw maken :P

-Met een centerpons op een willekeurige plek een deukje slaan
-met een passer in dat gat en de juiste maat ronding aftekenen
-ronding geheel uitzagen, zo rond mogelijk maar wel buiten de lijn
-gecenterponsde gaatje doorboren met een 4mm boortje (evt. grooter maar dat is maar net hoeveel ruimte je hebt.
-boutje door het gaatje steken en met een moertje extreem goed vast draaien
-geheel aan het boutje in de kolomboor machine hangen
-kolomboor aan
-met een vijl / schuurpapier eerst de gehele ronding perfect maken (viel me nml. op dat ie bij dit logo dat er nu op zit toch nog niet helemaal netjes is)
-dan met een vijl ertegenaan onder een +- 45 graden hoek en doordat de boel lekker hard door draait krijg je overal wel een mooie hoek.

Dan heb je de buitenkant iig mooi onder zo'n hoek en is de buitenste rondig ook nog eens mooi rond. De rechte stukken gaan helaas niet lukken op deze mnier.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-04-2006, 23:51   #155 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Op die manier zou het wel te doen moeten zijn ja, al werkt het dan enkel bij ronde stukken plexiglas waarvan je het midden niet te zijn krijgt natuurlijk
Oud 29-04-2006, 23:53   #156 (permalink)

Standaard

Klopt dat is het nadeel. Maar bij die "K" is het midden eruit dus zou dat gewoon een kwestie zijn van uiteindelijk het geboorde gaatje er uit te zagen. De rechte stukken aan de binnenkant zouden dan opzich wel gewoon recht kunnen zijn. Zo lelijk zal dat niet zijn.
Oud 30-04-2006, 12:33   #157 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Ik heb deze mod op TheParty bewonderd en ik vind het jammer dat ie niet in de finale van het NKCM is gekomen. (er stonden naar mijn mening zeker mindere kasten tussen dan deze) Wat ik alleen een beetje jammer vond, is dat de grote plaat langs de zijkant een beetje scheef stond. Hij liep dus niet parallel met het zijpaneel, de achterkant stond er verder vandaan dan de voorkant. Misschien een idee om daar een extra steuntje tussen te maken?

[offtopic]
Hoe heette die shop eigenlijk waar je kast bij stond op TheParty?
Haha dankjewel! Ikzelf vond het ook jammer dat ik niet in de finale kon komen!
Dat bovenste plaatje, daar komt inderdaad een klein houdertje, maar eerst wil ik zorgen dat die plaatjes allemaal uit hetzelfde materiaal zijn als de kast zelf.
Oud 30-04-2006, 21:08   #158 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Volgend jaar gewoon weer inschrijven
Doe ik, en mocht ik het weer niet halen kom ik heel de crew gewoon weer mentaal coachen
Oud 30-04-2006, 22:37   #159 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ik denk trouwens dat het kolomboor idee niet helemaal gaat werken. Met een plaat van die afmeting kan je denk ik niet genoeg druk op de plaat zetten met een vijl om het de hoek te maken, tenminste niet zonder dat de plaat breekt. Kan ik ook mis hebben hoor, maar middelbare school natuurkunde leerde mij iets over momenten en hefbomen...en mijn bouwkunde studie ging daar nog iets op door
Oud 30-04-2006, 22:40   #160 (permalink)

Standaard

Praktijk is altijd anders dan theorie :P

Daarbij breekt zo'n plaat niet zo snel, maar ik denk dat je ook zeker de plaat niet te groot moet maken omdat het dan wel zou kunnen gebeuren. Bij het vijlen zou je gewoon met een vingertje de draaiende plaat een beetje kunnen ondersteunen zodat het allemaal wel mee zal gaan vallen.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP]El-Tweako's Stackermod el tweako Casemod Project Logs 4 1-11-2006 13:37

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.