| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 oktober 2005
| ![]() Inleiding Ik heb al veel gelezen op casemod forums, nu leek het mij leuk om ook zelf eens een casemod te maken, nu kreeg ik van mijn oom zijn oude bigtower, en die leek me perfect om te casemodden To Do List Gat voor raam maken <done> Spuiten <done> Pootjes/wieletjes onder de kast maken <done> Plexiglas plaatsen <done> Fans plaatsen <done> Fancontroller USB Front poorten maken <done> En vast binnen kort nog wel wat meer! Hardware AMD Sempron 2800+ ASRock K7VT4A+ 512 MB Werkgeheugen ATI Radeon 9250 80 GB S-ata 400 Watt Voeding NEC DVD-Brander Lite-On CD-Brander Update 1 Ik ben begonnen met het uitelkaar halen van de kast Hier heb het deel dat uitgedremeld moet worden afgetekend En hier is het eerste stuk uitgedremeld, er zijn al aardig wat schijfjes verloren gegaan, weet iemand hoe je dit het beste kunt doen?! Update 2 Het is gelukt met de decoupeerzaag en de dremel, rechte stukken met de decoupeerzaag en de ronde bochten met de dremel, ging perfect Update 3 De eerste spuitlaag zit erop... Ook nog wat leuks ontdekt, het mobo paneel kan er via de achterkant uit, handig bij het plaatsen van het mobo (het mobo wat er nu opzit is al een oudje )Update 4 Vandaag heb ik schuurpapier met korrel 600 gehaald en alles licht opgeschuurd, daarna alles ontvet en opnieuw gespoten, ditmaal werd het beter. Toen de verf droog was heb ik alles herhaald en de 4e laag eropgezet, het ziet er tot nu toe goed uit, nu ff wachten tot morgen tot de verf is opgedroogd Update 5 Vandaag was alle verf gedroogd, dus heb ik hem tijdelijk in elkaar gezet voor de foto's Update 6 Was net ff wat spul zoeken voor de casemod, vond ik 2 leuke dingen, een rooster, en een pompje uit een airco, heb al ff gegoogled en kwam dit tegen: Pump unit: L 77 mm, B 49 mm, H 62 mm Sensor unit: L 82 mm, B 39 mm, H 39 mm Max. flow rate: 10 l/h Max. delivery height: 10 m Max. suction height: 2.5 m Mischien iets voor water cooling?? kheb eigenlijk geen id oft wat is... Update 7 Ik heb vandaag weer wat gedaan :P , ik heb een metaalen plaatje gebruikt om een fancontroller en een usb poorten in te maken, maybe komt hier ook later een LCD schermpje in...maar dat later...heb het plaatje ook al gespoten.. De fancontroller hou ik heeeel simpel, door gewoon te wisselen tussen 5 en 12 volt. Update 8 Zeer kleine Update ff, heb de mobo tray gespoten, alle bevestigings gaten voor het mobo zijn niet gespoten! Update 9 Kheb de fancontroller/baybus gespoten en heb met een oude voeding ff 1 blauwe CCFL aangesloten, die 2 zit nog in men andere 'draaiende' kast Morgen ff kijken of de verf een beetje 'normaal' is opgedroogd dan ga ik ook nog wat stukjes bijwerken in de lak, en de blanke lak moet er ook nog op, morgen meer Update 10 Vandaag de CCFL's geplaatst, de fancontroller, lak bijgewerkt, alleen hij moet nog in de blanke lak. FF wat pic's van de kast int donker met de CCFL's aan Update 11 (Mini Update) Heb men systeem overgebouwd, alleen hij word enorm warm.. toen hij 50 graden was heb ik de zijkant eruitgehaald en koelde binnen een paar minuten terug naar 40 graden, oftwel er moet iets gedaan worden aan de airflow...daarom ga ik een extra fan plaatsen op het zijpaneel naast de window onderaan....Binnenkort meer! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Zorg ervoor dat je juiste schijfjes hebt, als je heel veel schijfjes opmaakt heb je waarschijnlijk de verkeerde. En niet om het een of ander, maar is het AMD logo niet een beetje uitgekauwd? Een ander logo is misschien wat origineler. Verder veel succes met je mod!
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik gebruik nu bruine schijfjes, had nog maar een recht stuk gedaan en weg was ie Ik heb geen idee wat die dingen kosten, weet iemand wat een doosje vol kost?! en idd het AMD logo is niet orgineel, ik ben ook naar iets moeilijkers opzoek :P |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Figuurzaagjes zijn liever! Goed stevige cutting disks van Dremel is een must. Andere merken zijn sowieso troep. Zoals Jamba al zij: AMD logo is een beetje afgezaagd. Mss is het zelfs toffer om iets heel anders te doen met je zijpaneel ipv alleen maar wat cut-outs te maken. Wat? That's up to you. Ik heb wel ideeen hoor maar ik hou ze voor me zodat jij je eigen stijl in je kast legt en niet het onze. Voor evt. cut-outs (als je dat toch gaat doen, want je moet het ook niet te moeilijk maken bij je eerste / een van je eerst mods) kan je bv. kijken op http://www.darksidegraphix.com en dan bij catalog index. Owja, nog ff vergeten: veel succes verder met je mod! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Met een decoupeerzaag heb je het raam er binnen een paar minuten uit, er vanuit gaande dat je het wel netjes doet. Neem een blok piepschuim waar je het sidepanel horizontaal op legt, dit gaat het buigen van het panel tegen.
__________________ Dus... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 mei 2004 Locatie: 127.0.0.1, Kerkrade, Limburg
| Ik heb ook die schijfjes van dremel, de truc is om niet te duwen maar het schijfje langzaam door het aluminium te laten gaan zo slijt het het minste. En als je te veel druk uit oefend op zoeen schijfje wil het nog wel eens uit mekaar spatten (in je oog). Verder een erg leuke case , misschien wc erin? Je heb plaats genoeg.
__________________ Ik heb gezegd. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Citaat:
![]() Magoed, die schijfjes moet je eerst zachtjes over het getekende lijntje halen. Zodat er een ondiep sleufje onstaat. Dat sleufje zorgt ervoor dat je verder niet kan uitschieten. Daarna telkens opnieuw dat sleufje telkens dieper maken. Op een gegeven momemt zak je er door heen en kan je de sleuf in een keer doorhalen. | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Citaat:
| ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik heb net de 3e laag spuitverf eropgezet, ik weet niet of het aan de spuitbus ligt, maar er komen lelijk spatters in de lak te zitten, en het gebeurd ook met andere spuitbussen. Men vader zij dat het makkelijker, en mooier werd als ik alles ging schuren met korrel 500 of hoger, en dan met gewone verf met een roller alles ging opverven. Hebben jullie tips op een mooi strak eindresultaat te krijgen?????? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Er zitten nu 3 dunne lagjes op en je ziet heeeel vaag de wiite verf nog, na het ligt opschuren gaan de spetters niet weg, dan moet je echt hard schuren, maja dan is de verf er ook af. Is het mogelijk om het te doen met een roller, of is dit niks??? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Plak alles af waar je GND contact willen hebben, bijvoorbeeld ronde stickertjes op de plekken waar de bussen van je mobo komen. En als dit al is gemeld is Gomen-nasai.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 november 2005 Locatie: De Steeg
| Ik zag dat je geen grondlak hebt gebruikt voor het spuiten ( of ik ben echt blind ) dan hoop ik voor je dat je wel goed schoongemaakt hebt. Want ik kan je op een briefje geven dat je er wel een keer tegen aan stoot of langs schuurt en dan heb je meteen krassen en dat is natuurlijk een beetje jammer. voor de rest zie ik wel potentie in die grote kast ![]()
__________________ I've got a chip in my head... What's your excuse??? |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Blue Temjin (Last update: 3-12-2005!) | Blackcrown | Casemod Project Logs | 90 | 21-12-2005 21:57 |
| [CiP] Shuttle SN85G4V2 - update 20/10/2005 | kivela | Casemod Project Logs | 15 | 20-10-2005 17:08 |
| [CiP]eXeQutor Last Update: Okt 07, 2005 | TriggersA31 | Casemod Project Logs | 30 | 8-10-2005 21:25 |
| [cip] [dragon]||[case] [update:30-8-2005 16:45] | guAsTo | Casemod Project Logs | 54 | 21-09-2005 07:25 |
| [LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 | Jamba | Casemod Junkies | 77 | 3-06-2005 19:34 |