Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-11-2005, 19:44   #1 (permalink)

Standaard [CiP] Budget Mod ( Update: 15-12-'05 )

Mijn eerste Casemod.

Ik heb een oude pc gesloopt en de kast bewaart en ben er nu beetje op aan het oefenen. De uiteindelijke bedoeling is dat ik mijn eigen pc ga casemodden. En nee ik doe niet mee aan de A.C. Ryan contest. Ik vind het gewoon leuk om te fotowinkelen. :P

* Custom Window < 100% Complete >
* Zwart Spuiten < 100% Complete >
* CCFL's Plaatsen < 100% Complete >
* Voeding wegwerken < 10% Complete >
* LCD aan de voorkant < 0 % Complete >

Update 1:

Ik heb het window er ruw ingezet.

Update 2:

Ik ben begonnen met het bijslijpen/schuren van het window.

Ik kan niet goed in de hoekjes komen met de dremel. Iemand een oplossing hiervoor?

Update 3:

Nog wat meer geslepen. Hij ziet er al wat strakker uit dan eerst. Alleen heb ik nog steeds een probleem met die hoekjes.

Update 4:

Net nieuwe hardware binnengekregen. De ATI Radeon 9800 Pro.

De doos:
'

De kaart:

Update 5:

Na lange tijd wachten heb ik mijn casemod weer opgepakt. Deze keer op mijn eigen pc.
Hier is het resultaat:

Ik wil de voeding wegwerken, maar kan hem niet spuiten. ( Vraag me niet waarom. )
Iemand een leuke oplossing?

Update 6:

Ik heb dus mijn nieuwe lichten binnengekregen. Het is uiteindelijk blauw geworden.

Met lichten aan:

En met lichten uit:

Nog steeds een groot probleem: die voeding, die voeding!

Volgende stap:
* Voeding wegwerken
Interfico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-11-2005, 20:14   #2 (permalink)

Standaard

Tips: lees de policy, maak even wat betere foto's en laat je fantasie de vrije loop.
Oud 6-11-2005, 21:56   #3 (permalink)

Standaard

Eerste projecten zijn altijd geweldig! Meestal lopen ze in de soep(zoals bij mij ), maar het is super om de geheimen van casemooding te ontdekken!
Oud 7-11-2005, 06:57   #4 (permalink)

Standaard

Daarom oefen ik ook op deze oude kast voor dat ik op mijn eigen kast ga dremelen. :P

Ik heb veel hulp van vrienden in de buurt dus ik hoop dat het wel gaat lukken.
Oud 7-11-2005, 13:52   #5 (permalink)

Standaard

Of de foto is niet goed, of me beeldscherm is vaag.
(wat tests later)
Maak effe een betere foto plz, niet met een cheao webcammetje.
Een leuk windows ie gewoon iets wat je mooi vind zo iets als een burn logo
Of een logo van je favoriete spel.
The sky is the limit.
Verder suc6 met je mod
Oud 7-11-2005, 15:51   #6 (permalink)

Standaard

Kan aan de foto liggen maar voor zover ik kan zien heb je het wel mooi gezaagd.
En eindelijk weer es een pc die niet groen/blauw is (niks mis mee maar het valt me op dat er erg veel blauw en groen wordt gebruikt)
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-11-2005, 16:56   #7 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Me wil meer zien.
Leuke window

@: Brantje
Niet zo zeuren jong, kijk naar je eigen.
Haal eerst de balk uit je eigen ogen en dan de splinter bij een ander.
Oud 8-11-2005, 06:18   #8 (permalink)

Standaard

Ik ga vandaag eens een betere foto maken dan.

Bedankt voor de tips.

@Brantje:

Ik heb geen zin om een logo van iets wat ik leuk vind er in te zagen. Want dalijk dan vind ik bijvoorbeeld dat spel niet meer leuk of speel ik het niet meer, en dan zit ik met zo'n logo in de zijkant van me pc. :P
Oud 8-11-2005, 11:25   #9 (permalink)

Standaard

Zo begint dus iedereen, Mss kunnnen we je het beste aanraden om heel het subforum van de casemod in progress te door laten lezen. Daaruit kun je best veel halen. enkele goeie cases zijn de I-Spider by _ferry

Succes met je pc ('s)
Oud 8-11-2005, 12:07   #10 (permalink)

Standaard

Heb ik al gedaan

Ik liep al best lang met het idee rond om zelf een casemod te gaan maken. Maar ik had geen zin om me eigen pc te verpesten. :P En toen ik aan een oude pc kast kon komen ben ik meteen begonnen aan de casemod. In de tussentijd heb ik al heel veel gelezen over casemodden.
Oud 8-11-2005, 21:29   #11 (permalink)

Standaard

Goed zo..

Je hoeft niet gelijk het groots aan te pakken begin gewoon zoals je een window'tje, ccfl , en een paar andere dingen. Test je skills eens uit op die kast. Haal een plaat alu/hout ofzo ergens uit. blijf proberen.
Oud 9-11-2005, 14:33   #12 (permalink)

Standaard

Ik hoor van velen dat ze LED's in hun kast hebben zitten. Het is toch beter om CCFL's te gebruiken of niet? Hoeveel zal ik er nodig hebben? 2x20 cm of meer? Ik heb geen idee hoeveel licht die dingen geven.

Ooh en er komt binnenkort een nieuwe 3d kaart in mijn pc en binnenkort dus ook CCFL's, is het verstandig om een betere voeding te kopen?
Oud 9-11-2005, 15:09   #13 (permalink)

Standaard

Nee je hoeft niet voor een nieuwe 3D kaart een nieuwe voeding te kopen en voor 2 ccfl's ook niet. Dat van die led's maakt niet zoveel uit. Led's is wat lastiger te installeren met solderen, ophangen , plaatsen enz. Ik gebruik (rode) led's omdat een rode ccfl nogal roze is, en witte led's omdat die WIT zijn Ja er zit verschil tussen wit en wit 2 of 3 ccfl's is voldoende
Oud 9-11-2005, 19:16   #14 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

De redenen waarom mensen voor leds ipv CCFL's kiezen in hun kast zijn verschillend. Het kan bijvoorbeeld zijn omdat de kleuren van leds mooier zijn dan die van CCFL's. Vooral bij rood is dit een belangrijke keuze. Een ander voordeel van leds is dat je de kast beter kan uitlichten. Een CCFL geeft een grote gloed af, en die is moeilijk te geleiden. Bij leds kan je de lichtstraal beter geleiden. Een nadeel van leds is dat het veel meer werk kost om ze in je kast aan te brengen. Ze leveren per stuk veel minder licht dan een CCFL en hierdoor heb je er meer nodig. Dus voor iedere led ook een weerstand eraan solderen en aan een voeding verbinden. Wat je ook een nadeel van een CCFL kan vinden is dat ze kunnen ontploffen. Dit gebeurt echter maar zelden, dus hierover hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken.

Over de vraag of je een nieuwe voeding nodig hebt, dit kunnen wij niet zomaar beoordelen. Want hoe zwaar is je huidige voeding, en hoe zwaar is de nieuwe kaart die erin gaat. Het kan zijn dat je nu tegen je grenzen van je voeding aan zit, en als je dan een high-end grafische kaart erin gaat stoppen redt hij dat niet. Maar als je voeding nog ruimte genoeg heeft en je stopt er een budget kaartje in, dan hoef je hem niet te vervangen.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-11-2005, 20:42   #15 (permalink)

Standaard

Je merkte op dat dit een testprojectje is, dus dan zou ik niet een zware videokaart erin gaan stoppen. Of je moet hem natuurlijk willen gebruiken, wat niet iedereen doet met zijn mod. Ik weet niet hoe het met de rest van je hardware zit..
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CM] Computator -- eerste (budget) mod faberic Casemod Junkies 6 6-07-2005 21:57
[CiP] Budget HTPC Ian Casemod Project Logs 14 6-03-2005 16:16
budget edition? :S? ^n0c3r Software Junkies 8 9-07-2004 18:50

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.