Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-10-2005, 14:30   #1 (permalink)

Standaard [CiP] Lian MDF Update 17-12

Inleiding

Zo mijn eerste topic om het gelijk groots aan te pakken. Na heel veel cases (half) hebben gemaakt en bewerkt. Is mijn voorkeur uit gegaan naar hout namelijk MDF omdat dit fijn en makkelijk voor mij te bewerken is.

Nu wou ik ook weer geen 'kistje' met hardware erin het moest toch wel op een computer lijken. na heel veel gebrainstormed te hebben op internet en op het papier is er heel wat ontstaan. Ook dat ik ong. 4 jaar ervaring heb vond ik dit wel een uitdaging.

Wat krijgen we te zien

Een MDF kast van 36x40x16 cm (buiten maat)
38,4x32,4x13,5 (binnen maat) De voeding is 13,6 hoog :P

ook mede omdat ik de lian li serie mooi vind en met de name de pc-60/75 series
En na het zien van de Extreme lian by ediejo wist ik het zeker..Het front moest ook zo worden. aangezien dit een desktop model is wordt het hele front 'lggend'

Ook zal er de nodige casemod stuf in komen. En omdat ik graag werk op details stelt dit bij mij een hoge prioriteit. Omdat ik het thema rood/wit/zwart heb gekozen konden ook de molex kabels niet 'normaal' blijven.

Dit ging dus naar rood/zwart

Specs

Onbekend mobo
Geforce 2 Mx440
Asus wireless netwerk kaartje
128 MB ram (2x256 komt eraan)
AOpen 200 watter voeding

To do list

1.Fanbus maken
2.Window(s)
3.Nog een aantal casemod spullen
4.Ik wacht nog op 200 led's

De foto's die nu volgen zijn alleen van de kast die los ligt dus commentaar van: "Het front hangt schuin" mogen achterwege blijven want dat kan heel goed kloppen

(de achterkant het gekrabbel wat je ziet staan geeft aan wat wat is. En natuurlijk de plaats van de ltp/com/usb en de rest)

Nog een shotje. Dit aluminium plaatje zit ervoor dat het licht van led's niet het licht IN de kast verstoord. Mischien maak ik het plaatje aluminium nog iets kleiner zodat er een rand ontstaat voor een 'glow' van de led's

Dit is het systeem hoe ik het deksel ga vast maken..

Zo wordt het front. de diepte tussen het front en het alu plaatje is precies 6mm waar dus het plexi glas achter komt. Het plexi glas wat ik gebruik is smoke. dit voor de 'exclusieve/chique' look

Deze week vakantie dus er zal wel genoeg gedaan en ge-update worden.
Update 2

Update 3
Oud 23-10-2005, 15:58   #2 (permalink)

Standaard

Coole combo van MDF en aluminium .
Oud 23-10-2005, 18:09   #3 (permalink)

Standaard

Dit word inderdaad een leuke mod denk ik!
Denk je aan de aarding van de componenten?
Oud 23-10-2005, 18:24   #4 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Leuk spul dat MDF, ook al eens een modje mee gebouwd. Let wel op dat je het niet splijt. Aan de kopse kant schroeven of spijkeren heeft mij wel eens vaker kopzorgen gegeven

Trouwens, resize die eerste pic nog even
Oud 23-10-2005, 23:22   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door masterwebber
Dit word inderdaad een leuke mod denk ik!
Denk je aan de aarding van de componenten?
Jawel meneer :P

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Leuk spul dat MDF, ook al eens een modje mee gebouwd. Let wel op dat je het niet splijt. Aan de kopse kant schroeven of spijkeren heeft mij wel eens vaker kopzorgen gegeven smilie_1.gif

Ik ben timmerman en meubelmaker dus ik weet wel hoe het zit
Waarom de eerste afbeelding resizen hij is 500x500 ?!
Oud 24-10-2005, 08:55   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mugen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Leuk spul dat MDF, ook al eens een modje mee gebouwd. Let wel op dat je het niet splijt. Aan de kopse kant schroeven of spijkeren heeft mij wel eens vaker kopzorgen gegeven smilie_1.gif

Ik ben timmerman en meubelmaker dus ik weet wel hoe het zit
Waarom de eerste afbeelding resizen hij is 500x500 ?!
Kijk, dan weet ik dat ik je vanaf nu geen tips meer hoef te geven

Die foto was gisteren nog niet geresized, als enige. Enfin, het is nu al goed. Succes! Ik ben benieuwd naar je werk.
Oud 24-10-2005, 14:03   #7 (permalink)

Standaard

Hoe maak je alles dan vast aan elkaar?
Aangezien schroeven en spijkeren niet gaat, zal houtlijm sterk zat zijn?
Of sla ik nu de plank volledig mis (toepasselijk :P)?
B4CKD00R.W0RM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2005, 16:29   #8 (permalink)

Standaard

Schroeven en spijkeren kan wel, alleen niet in de kopse kant zoals Thadeez zei, dat betekent dus niet in de randen, zijkant van het hout.
Oud 24-10-2005, 17:44   #9 (permalink)

Standaard

Zal voortaan beter lezen.
B4CKD00R.W0RM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2005, 23:05   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H311R4153R
Schroeven en spijkeren kan wel, alleen niet in de kopse kant zoals Thadeez zei, dat betekent dus niet in de randen, zijkant van het hout.
Schroeven in de kopse kant kan wel degelijk alleen niet met alle diktes, in 2/4/6mm snapt iedereen dat gaat niet. Maar de zijkanten zijn 18mm dus dat geeft géén probleem. Ik gebruik ook niet veel schroeven. er zitten er nog maar 4 in.

Morgen avond zal ik weer een update posten.
Oud 26-10-2005, 22:42   #11 (permalink)

Standaard

Sorry jongens dat de beloofde update niet komt. Ik heb niet stil gezeten maar mijn pc is niet lekker (niet die gemod wordt) Maar de huis/tuin/keuken pc. Ik draai nu op een resolutie van 640x480 met XP versie 2002. En volgens mij is mijn CF kaartje ook 'dood' omdat ik mijn kameraad daar windows op had gezet. (Hoe kon ik nou hem mijn pc laten formateren ) Dus nu ff XP pro goed installeren.
Nou genoeg ge-oftopic'ed

Back on topic.
Wat ik vandaag en gisteren heb gedaan is het volgende.
1. De plexi glas latjes in het front haaks gezaagd en pas gemaakt.
2. Molex kabels vervangen door 'haakse' molexen dus dat zijn al 3 molex kabels weggewerkt.
3. Begonnen met de hdd bay
4. Een gleuf in de (rechter) zijkant gefreesd voor de CD-rom speler.
5. Een plaatje gemaakt om de cd-rom mee te stealthen
6. Window gemaakt.
7. Blowhole gemaakt in het front
8. Het schuifsysteem afgemaakt in de bovenplaat

Ik hoop dat ik vannacht nog mijn pc 100% kan maken dan kan ik nog gauw foto's schieten voor de vroege morgen.

iig bedankt voor de positieve reacties
Oud 1-11-2005, 21:22   #12 (permalink)

Standaard

Nou lang niet meer wat van me heb laten horen.
Ben nog druk deze week maar ik zal de vrij uurtjes nog besteden aan de assemblage van de case. Ik heb nog een aantal dingetjes nodig. Zoals een dubbele IDE (ac ryan) kabel. een (stille) 120MM fan voor de outtake. en een paar neon buizen.

Zo wordt het front

De linker zijkant. Die fan die is 19mm dik/breed en het MDF 18mm Maar ik heb gat zo strak mogelijk uigezaagd/geschuurd.

Dit houdt de Rom op zn plek. achter de letters Lian Li komt plexi met led's en ja het 'stukje' van de 'A' komt er ook nog wel in

Ik beloof dat ik binnnenkort weer met de goeie cam. foto's kan maken.

[ot]Waar blijft de feedback[/ot]
Oud 1-11-2005, 21:49   #13 (permalink)

Standaard

De feedback komt vaak na een update, zowaar ook in dit geval

Het ziet er tot nu toe allemaal erg strak en netjes uit, hoeken komen mooi uit en vormgeving is naar mijn idee prima in balans! Met wat scherpere foto's hoop ik wat meer details te mogen zien. Ga vooral zo door, het belooft heel wat goeds!
Oud 2-11-2005, 12:20   #14 (permalink)

Standaard

Hoe ik erop kwam weet ik ook niet meer. Maar ik loop nu met een plan om er nog een deel boven op te bouwen. hoewel ik geen water koeling (nodig) heb vond ik het toch een leuk idee om dat erop te bouwen voor de floppy en voor div aansluitingen voor o.a usb. Natuurlijk komt er dan tussen de 2 cases een plexi lat, en wat wordt verlicht door de led's (die ik deze week hoop binnen te krijgen) Mischien is er ook wel meer in stoppen dan allleen een floppy maar ik weet nog niet precies hoe en wat.
Oud 2-11-2005, 12:25   #15 (permalink)

Standaard

Wat dacht je van een mooi grafisch LCD? Tóevallig heb ik er nog eentje liggen. Lekker groot (check Recycle Junkies : http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=11222)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) slowtim Casemod Project Logs 13 6-10-2005 16:17
Lian Li with Extreme Heatkiller Deel 2. update 16-05 Juggernaught Casemod Junkies 211 11-06-2005 12:11
[CIP] Lian Li with Extreme Heatkiller. Last update 20-02 Ediejo2 Casemod Project Logs 512 21-02-2005 11:04
[CIP] the Green Lian-Li [Update 15-07-04] Freaky CaSeMoD ! Casemod Project Logs 83 16-07-2004 12:29
Lian Li update AsEeL Casemod Junkies 8 24-03-2004 23:21

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.