Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-12-2006, 11:59   #106 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Mooi spul man. Strak gebogen . Aluminium knapt idd niet zo snel.
Verzinken kan toch ook met een grotere metaalboor?
Oud 30-12-2006, 14:08   #107 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenotje
Mooi spul man. Strak gebogen . Aluminium knapt idd niet zo snel.
Verzinken kan toch ook met een grotere metaalboor?
Ik heb deze net even geprobeerd, en dat werkt toch wel ff wat sneller en beter dan een grote boor Vergeleken met m'n vorige verzinkboortjes is hij 10x zo snel, en duwt hij het materiaal niet opzij.
Oud 19-02-2007, 22:04   #108 (permalink)

Standaard

Update 19

Brinkdinges neemt een flinke aanloop en schopt z'n topic weer omhoog :P

Hier is update nummer 19, met de voortgang van de afgelopen 1,5 maand ( ).

De vorige keer liet ik deze foto zien, met plek waar twee schakelaars moeten komen:

Daar ben ik verder mee gegaan. Het begon met een stripje 1mm alu:

Deze werd gezaagd, geboord en daarna gebogen:

Om dit te monteren horen er nog een paar onderdeeltjes bij:

Het plan is om op het rechte plaatje twee stukjes plexi te maken met de teksten PC en Lights, of iets in die richting. Deze twee heb ik al gemaakt, maar ik weet nog niet of ik ze ga gebruiken of dan ik ze ga/laat cnc'en.

Omdat ik een flink aantal onderdelen zal gaan polijsten en dat toch maar eens wilde gaan proberen heb ik een lappenborstel gekocht, voor op de boormachine:

Dit samen met mijn polijstpasta:

Gelijk maar even proberen

Jumjum Jammer genoeg was het een testplaatje

Die lappenbostel verliest nogal wat draadjes, het wordt wel een zooi

Ik heb eindelijk een winkel gevonden die fijn schuurpapier verkoopt. Als iemand er in Hengelo nog een weet die het een beetje voor een normale prijs verkoopt, wil ik het graag weten

Dit plaatje wordt de behuizing van de pomp. Helaas zaten er flinke krassen op dus ben ik gaan schuren met korrel 120. Dat duurt wel even om op te werken tot 2000, vandaar dat het nog niet klaar is Hier zie je nog korrel 120 en 400:

Wat al wel zo goed als klaar is is het plaatje voor de schakelaars

Op het laatste plaatje is het nog niet perfect, maar ik geloof dat ik daarna nog verder ben gegaan voor een beter resultaat

Omdat ik zin had in wat anders dan polijsten ben ik de achterplaat gaan monteren. Daarvoor klemde ik de plaat vast op het frame, en zette het geheel onder de kolomboormachine. Echt handig zo Hier met al het draad getapt, en enkele boutjes om het vast te zetten:

Gelijk maar door met het maken van het gat voor de pci-kaarten. Het plaatje zit nu alleen vast aan de twee 56k-modems

Aftekenen en zagen

Ik had geen zin in figuurzagen, dus ik pakte de decoupeerzaag. De vorige keren dat ik dat probeerde lukte het echt voor geen meter Maar nu ging het ineens heel goed :P Hieronder grof uitgezaagd, om te zien waar er nog wat afgevijld moest worden:

Waarschijnlijk is de montage van het moederbord niet geheel recht, maar volgens mij is dit rekje scheef Dat wist ik al van tevoren, dus ik wist dat deze spleet er zou zijn, en dat hij niet overal even groot zou zijn:

Daarvoor heb ik een 1mm stripje gezaagd, en na 4 uur (!!) past hij dan zo goed:

Toen ik de hoeken gevouwen had en het geheel paste, schrok ik me rot, het paste perfect Ik heb gewoon mazzel gehad denk ik

Zo, dat was het weer. Waar ik volgende keer weer mee aan kom zetten is voor zowel jullie als voor mij een verassing

Commentaar is zoals altijd welkom

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 19:07.
brinkdinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2007, 12:18   #109 (permalink)

Standaard

wow, wat een mooi boortje.. :P gwoon bij de praxis ofzo gehaald??verder leuk gedaan met dat aluminium:Pga zo door!!
Oud 5-03-2007, 22:05   #110 (permalink)

Standaard

Update 20
Daar ben ik weer Deze keer met een kleinere update weliswaar, maar ik ben wel wat opgeschoten.

Ik dacht zaterdag, laat ik eens naar huis gaan (was bij mn vader ) en die paar onderdeeltjes zwart spuiten. Dan kan ik die maandag mooi monteren.

Eerst heb ik een plankje gemaakt om de onderdelen op te zetten:

Vervolgens heb ik ze zwart gespoten. Toen keek ik gisteren, zag het er echt verschrikkelijk uit De verf was niet overal dekkend, vooral niet in de hoeken, en er zat een druppel vlakbij een spijker. Dat moest dus overnieuw. Ik begon met schuren, maar dat ging nauwelijks. Toen herinnerde ik me dat aceton wel kon helpen. Een minuut later

En een paar minuten daarna:

Nu heb ik met secondelijm twee alu plaatjes aan het te spuiten stuk geplakt. Dit kan ik nu ophangen aan koperdraad wat erachter ligt. Het andere onderdeel had al gaten, dus daar kan al koperdraad doorheen. Nu maar hopen dat het straks wel goed gaat, en de secondelijm weer los gaat

Nu even iets dat compleet los staat van Cubeleon. Ik ben bezig geweest met een reservoir. Gewoon om een keer iets anders te doen, en wat te proberen Ik ga er niet teveel tekst bij zetten, de plaatjes behoeven niet zoveel uitleg.

Eerst aftekenen op een vage manier :P Dan zagen, grof op maat maken met de dremel en schuren.

(de buisjes en stukken draad horen er ook bij )

De plaatjes die ik bij bouwplastics heb gekocht hebben nogal een belabberde afwerking. Echt slecht eigenlijk De randen zijn gebubbeld door hitte, en sommige randen zijn compleet wit ipv doorzichtig. Daarom moeten alle randen bijgeschuurd worden, soms wel een millimeter. Dan duurt nogal lang als het 10mm dik is

Voor het vijlen en boren heb ik in SolidWorks even een malletje gemaakt en op 100% uitgeprint:

Allebei tegelijk schuren voor een gelijke maat:

Als laatste een teststukje. Met een beetje mazzel komt er een mooiere versie in het reservoir

Tot volgende keer

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 19:09.
Oud 5-03-2007, 22:13   #111 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MC>JUNK
wow, wat een mooi boortje.. :P gwoon bij de praxis ofzo gehaald??verder leuk gedaan met dat aluminium:Pga zo door!!
Die heb ik gekocht bij een beter (duurdere :P ) ijzerwarenhandel voor bedrijven. De praxis heeft dit soort boortjes niet, die kunnen alleen maar in hout en kunststof verzinken. Deze ook in aluminium, wel zo handig voor mij
Oud 23-03-2007, 11:21   #112 (permalink)

Standaard

Een van de weinige keren dat ik 8 pagina's met zoveel aandacht heb doorgelezen

Je gaat goed grondig en geduldig te werk zeg! En met zeer netjes resultaat!

Ik zou zeggen: keep it up (ik wil meer zien) :P
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2007, 13:05   #113 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thrackan

Toevallig dat ik sinds lange tijd weer eens op casejunkies kijk, en dan staat er gelijk een post :P In ieder geval bedankt voor het compliment, en binnenkort komt er wel weer een update
Oud 23-03-2007, 14:08   #114 (permalink)

Standaard

Zeer creatief! Was ik maar zo

Ik volg mee!
_PhanToM_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2007, 14:28   #115 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Citaat:

Toevallig dat ik sinds lange tijd weer eens op casejunkies kijk, en dan staat er gelijk een post :P In ieder geval bedankt voor het compliment, en binnenkort komt er wel weer een update
Ik zit door onwijs veel casemod topics heen te bladeren :P zag net een granieten case op GoT, die is pas ziek
Maar goed, zoals ik zei gaaf werk, ik zoek lekker door voor nog meer inspiratie!
Oud 2-04-2007, 21:57   #116 (permalink)

Standaard

Update 21

Ondertussen is het alweer iets van een maand geleden, dus is het onderhand wel tijd voor een nieuwe update.

Ik ben begonnen met het monteren van de schakelaars. Als het goed is worden deze later voor de pc en voor de leds.

Dit past niet, dus er is maar één mogelijkheid, zagen

Helaas kapte mijn nepdremel er toen mee. De koolstofborstels zullen wel versleten zijn, want hij vonkte heel erg en draaide heel onregelmatig. Gelukkig werkte hij een tijdje later wel weer (deels). Maar toen had ik het laatste stuk al zo gezaagd :P

Het gat is gezaagd, nu nog in de achterplaat:

Het beginnetje met de decoupeerzaag :P

Gezaagd en veel gevijld. Vijlen kost veel tijd, maar het is echt nodig om het mooi te krijgen

Ik heb het schakelaarplaatje ook gespoten met blanke lak. De glans blijft er gelukkig nog behoorlijk goed opzitten, zoals hier te zien is:

Testfitten. Let op de spiegeling van de schroefjes Die schroefjes zitten overigens nog niet vast.

Natuurlijk moet hij ook vast aan de achterplaat. Omdat de gebogen stukjes aluminium geen echt vlakke kanten hebben, moest ik ze zo vastklemmen om te kunnen boren.

En zo zitten de schakelaars dan gemonteerd. In de schakelaars zit een groen ledje, die zal ik binnenkort eens posten. Mensen reageren altijd veel meer als er iets is wat licht geeft

Nu is het tijd voor de pomp. Dat begon met dit plaatje alu, geschuurd vanaf korrel 40 tot korrel 1000:

Even tanden op elkaar en doorzetten, de zaag erin

Gevijld:

De eerste hoek zit erin, three more to go

Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijk wat de bedoeling is

Dat is de tweede bocht. Alu buigen komt neer op goed inklemmen en dan met je gewicht er op gaan hangen. Omdat het niet perfect buigt, moet je het nabewerken met een hamer. Gebruik altijd een stuk hout, sla nooit direct met de hamer op het alu

Bezig met de derde bocht:

En zo wordt het dan:

Ik ben maar gelijk begonnen met de plaatjes die aan de buitenkant moeten komen. Ik ben van plan deze vast te lassen aan de rest:

Hoe het verder gaat met de pompbehuizing zie je in de volgende aflevering

Nog even een paar kleine dingetjes. Ik heb een afstandshoudertjes gezaagd voor de backplate:

Deze wordt later op de backplate geplakt, ongeveer zoals op deze foto:

Daarnaast komen er twee leds in de backplate, voor als ik achter de pc moet kruipen in het donker :P Ik ben vergeten foto's te maken van het proces, maar hier iig de 3mm ledhouders.

Tot volgende keer

Laatst gewijzigd door Skater : 2-09-2008 om 20:12.
Oud 2-04-2007, 22:12   #117 (permalink)

Standaard

mooi plooiwerk ik doe het op dezelfde manier work mate goed spannen tussen een blok hout en dan kloppen met die hamer natuurlijk met een blokje hout
Ziet er voor de rest goed uit
hou deze in de gaten
Oud 3-04-2007, 10:40   #118 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Is dat 2mm alu? Waar heb je dat vandaan?

Ziet er goed uit verder, leuk pompje ook Werkt ie nogsteeds?
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-04-2007, 10:54   #119 (permalink)

Standaard

Is het niet handig om je alu te buigen met behulp van een rubber hamer? Hoef je er ook geen hout tussen te doen en zo...
Vroegah, toen ik nog wel eens in een profielenfabriek bijwerkte hadden we altijd van die kunststof hamertjes, laat ook geen sporen achter :P

Tsjek mijn paint avatar
Oud 3-04-2007, 11:06   #120 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Is dat 2mm alu? Waar heb je dat vandaan?

Ziet er goed uit verder, leuk pompje ook Werkt ie nogsteeds?
Het is idd 2mm alu, dat heb ik op school gekocht. Voor €30/m2 dacht ik.

Laatste keer dat ik het testte werkte het pompje goed, elke keer als ik testte eigenlijk :P

Citaat:
Is het niet handig om je alu te buigen met behulp van een rubber hamer? Hoef je er ook geen hout tussen te doen en zo...
Vroegah, toen ik nog wel eens in een profielenfabriek bijwerkte hadden we altijd van die kunststof hamertjes, laat ook geen sporen achter :P
Is misschien wel een goed idee, ik zal eens gaan zoeken
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.