| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #91 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Kom je hem nog een keer bekijken? Citaat:
![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | ||
| | |
| | #92 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #93 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
![]() Naja, even de volgende updates maar afwachten dan ![]() | |
| | |
| | #94 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 25 december 2005
| Citaat:
Heel af en toe help ik hem met dingetjes. Maar hij helpt mij meer, hij is de techneut van ons ![]() | ||
| | |
| | #96 (permalink) | |||
| Citaat:
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |||
| | |
| | #98 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | ||
| | |
| | #100 (permalink) | |
| Citaat:
Komt er dus binnenkort weer aan.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |
| | #101 (permalink) |
| Update 17 De beloofde update Het is wel een kleintje, ik ben gewoon te druk met teveel dingen dat ik er niet vaak aan toe kom. Ik ben verder gegaan met de grill, hier komen hoekprofielen omheen. Ik wilde de hoeken zo goed mogelijk hebben, ze dicht mogelijk bij de 45 graden. Daarvoor heb ik er een redelijk stellage omheen gebouwd :P Het plankje is zodat ik wat rechter zaag, omdat het meer moeite kost om van de lijn af te wijken. Twee stuks voor de lange zijden: De profielen zijn 20x20mm, en ik wilde natuurlijk weer wat anders hebben Daarvoor moeten ze naar 17mm breed bewerkt worden. Dremelen werkte niet, dus heb ik eerst gezaagd en daarna gevijld. Ik kan je zeggen dat dat veel werk is Hier ook met de korte stukjes gezaagd: Ik ga alle stukken samen naar die 17mm schuren, zodat ze exact gelijk worden. Daarna moeten de randen nog gepolijst worden enzo, zodat ze een beetje toonbaar zijn De grill gaat hierin vastgezet worden met dopmoeren. Deze heb ik nog nergens gebruikt, maar nu kan het niet anders Op de volgende foto zie je de gaten waar de draadstangen doorheen gaan, evenals de vierkante gaten waar de dopmoeren in moeten passen. Om die vierkante gaten te maken was ook nog een rotkarwei, omdat ik de rest van het hoekprofiel niet moest beschadigen. Dan zou ik weer extra moeten schuren en polijsten, en dat moet ik al genoeg :P Zo dus ![]() Ik zal nog even uitleggen wat ik verder van plan ben met de grill. Ik wil deze 4 hoekprofielen vastbouten op de zijplaat van de case. Eromheen komt een plexi rand, deze is 5mm hoog dus deze steekt boven de profielen uit. Hier bovenop komt een 2mm alu plaat, welke het geheel afdekt. De hoogte van 5+2mm is precies dezelfde als de 7mm van de dopmoer, dus die moet er precies in vallen. Ja er is over nagedacht Nog even een paar fotootjes van mijn 'nieuwe' lijmklem. Die is dus al kapot Tweaker als ik ben heb ik hem gelijk opengeschroefd Die twee kleine ringetjes zijn afgebroken, hiertussen zat een asje waar het handvat om scharnierde.Wie bedenkt dat nou, bij een lijmklem die krachten van het aanspannen op een paar kunststof busjes laten afsteunen, en die dan volledig op afschuiving te belasten? Had er dan tenminste een paar ribben aan gemaakt ofzo. Maargoed, ik ben bezig geweest om het te repareren. Alleen lukt dat nog niet echt, omdat het me nog niet duidelijk is waar het handvat precies zat om de beweging over te brengen. Volgende keer ga ik verder met de rest van de grill, dus het plexi etc Post 100 in dit topic ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:30. |
| | |
| | #102 (permalink) |
| Update 18 Omdat de vorige update nou niet echt met open armen ontvangen werd, een nieuwe poging Het belangrijkste wat ik heb gedaan is een behuizing maken voor de radiator. Daarvoor begon ik met een stuk alu plaat:Hiervan heb ik het bovenste stuk ingeklemd op m'n werkbank, en ben toen maar gaan hangen op het andere stuk :P Omdat het 2mm alu wil het niet bepaald makkelijk buigen, dus met een flinke hamer en een stuk hout heb ik de bocht wat netter gemaakt. Vooral in het midden werd de bocht heel ruim, die moest een heel stuk strakker. Helaas ben ik van de eerste bocht vergeten foto's te maken, dus gaan we gelijk een half uur verder in de tijd, bij de tweede bocht ![]() Die was makkelijker, omdat het een korter stuk was. Dus weer meppen :P Bijna klaar: Behoorlijk recht: Zo ziet hij er dan uit, helemaal gebogen en zo recht mogelijk Om het geheel monteerbaar te maken moeten er wat hoekjes uit: De radiator past, maar net, dat wel. Daar moet dus nog wat aan worden gedaan Er is nog ruimte over, dus daar kan straks mooi mijn usb-hub in ![]() En aan de achterkant kunnen deze twee mooie schakelaartjes. Ik wil deze verzinken en had hier al de hele tijd ideeën voor, ik wist alleen nog niet waar ik ze moest plaatsen. Dit lijkt me een hele goede plek: Ben alvast bezig met deze twee stukjes plexi. Jullie zien nog wel hoe dit wordt ![]() Alvast het plaatje waar de schakelaars in komen. Twee van de lijnen links zijn goed, bij de rest heb ik scheef gemeten :X Best mooi rond gevijld toch? Omdat de radiator vastgezet moet worden aan de onderkant heb ik twee hoekjes gemaakt: Ja hoekjes Het plan is om twee grote ronde gaten te zagen voor de fans van de radiator. Omdat deze fans nou niet bepaald mooi zijn, moet er nog wat voor komen. Standaard fangrills voldoen waarschijnlijk niet, en die lasercut dingen al helemaal niet :P Daarom ben ik maar wat in SolidWorks bezig geweest. Omdat de render nog niet goed lukte, even een printscreen: Ik sta hierbij compleet open voor veranderingen. Vooral die twee gaatjes in het midden staan misschien vreemd, maar het is juist weer mooi omdat de lijnen doorgetrokken worden. Graag hoor ik jullie meningen hierover Ik heb nog wat nieuwe boutjes gekocht, M4x35. Hiermee word de radiator inclusief de fans aan de kast vastgezet later. Een nieuwe rolmaat En een nieuw (duur) verzinkboortje. Dit is er eentje van hss, en die werkt dus wel goed in aluminium. Mijn vorige waren meer voor hout en dat ging dus niet echt lekker Zoals je wel kunt zien aan de laatste drie foto's heb ik eindelijk de macrostand gevonden op m'n camera Eindelijk zulke kleine dingen scherp op de foto. Er is nog een ding dat ik moet melden, en dat is de aankoop van een pompje. Om precies te zijn de Swiftech mcp350. Ik heb hem overgekocht van Koradhil, omdat hij af en toe niet opstartte. Ik moet hem dus nog nakijken als hij het niet goed doet, maar daar was de prijs ook naar De opstelling zoals deze nu loopt te pruttelen, de rest kwam er gratis bij :P Dat was het weer voor deze keer. Ik zeg elke keer wat ik in de volgende update ga maken, maar dat is volgens mij nog niet een keer uitgekomen :P Ik denk dat ik binnenkort gaten ga maken voor de radiator, en het pompje vast ga maken als deze het goed doet.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:34. |
| | |
| | #103 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Gaatjes zijn inderdaad mooi rond gevijld Je hebt wel een beetje een risico genomen door dat aluminium zo te buigen, volgens mij kan dat gruwlijk verkeerd gaan :PPS: Fijne jaarwisseling! PPS(of was het PSS?): Die case, op het eenna laatse plaatje, heb ik ook! ![]() |
| | |
| | #104 (permalink) | |
| Citaat:
Maar dat lukt je toch niet met de hand, eerder met een machine. PS: Van hetzelfde (die kerstmuts mag ook wel weer weg, kerst is voorbij hoor :P )PPS: Wat een blikken rotkast he, was de goedkoopste die ik kon vinden Hij is toch maar tijdelijk, al staat hij hier nu al 1,5 jaar. Hij is het niet waard om gemod te worden ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |