Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-06-2006, 10:16   #61 (permalink)

Standaard

Ik heb zo'n gevoel dat deze case mooi gaat worden. Het frame ziet er al goed uit! Nu ben ik benieuwd welk uiterlijk jij neemt.
Oud 6-06-2006, 14:43   #62 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Ik heb zo'n gevoel dat deze case mooi gaat worden. Het frame ziet er al goed uit! Nu ben ik benieuwd welk uiterlijk jij neemt.
Bedankt voor het compliment Ik bedenk me net dat ik eigenlijk nog maar net begonnen ben met de kast :P Ik maak eerst de hele binnenkant af voordat ik met de windows bezig ga. Er komen sowieso al 3 windows in. De hele waterkoeling moet ook nog eerst gemaakt worden. De voorkant is natuurlijk heel belangrijk, wat daar allemaal in komt moet ik nog bedenken.

Het uiterlijk wordt denk ik niet te blingbling, het gaat toch vooral om wat er binnenin gebeurd is. Het zou goed kunnen dat het aluminium aan de buitenkant geborsteld wordt.
Oud 6-06-2006, 21:12   #63 (permalink)

Standaard

nee blingbling? MOOI ZO! :P
Oud 7-06-2006, 17:58   #64 (permalink)

Standaard

bling bling zie je nu al TE veel naar mijn idee
t1mmy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-06-2006, 21:52   #65 (permalink)

Standaard

Word echt een srakke cubus hoor... ben zelf ook bezig met een cubus (czn) maar dit word ook echt strakkie hoor...
Oud 12-06-2006, 20:59   #66 (permalink)

Standaard

Update 13

Oeh eng getal. Liep ik vandaag nog onder een ladder door ook :P

Ik ga waarschijnlijk m'n sloopradiator niet gebruiken, ik wil er toch eentje gaan kopen die kleiner is en beter past. Waarschijnlijk een Black Ice Extreme II. Omdat de fans vrij in het zicht komen wil ik iets van een afscherming hebben, want het motortje in het midden is niet mooi. Omdat ik geen 120mm fans heb, ben ik vast wat gaan proberen met een 80mm exemplaar. Eerst een beetje de contour overnemen:

Dan even wat proberen, om de vier verbindingsstaafjes en de motor af te dekken:

Ik zou graag iets op de CNC willen maken, nu het deze maand nog kan. Volgend jaar moet ik op stage en ik denk niet dat ze daar CNC-machines hebben. Om een beetje een idee te krijgen van de vorm ben ik wat gaan zagen van pvc. Het verzinken ging niet helemaal goed, want het pvc kwam vast te zitten aan de boor en verwondde mij :P Volgende keer maar goed inklemmen.

Een paar mogelijke opstellingen. De buis moet dan ongeveer 40mm in diameter worden, zodat hij de hele motor bedekt. Als ik dan toch met de CNC bezig ben, kan ik er net zo goed gelijk plaats in maken voor een paar leds

Toen ik later even goed nadacht kwam ik er achter dat de luchtstroom de andere kant op gaat dan ik aangenomen had O-) Ik hoef dus de verbindingsspijltjes niet te bedekken, omdat ze achter de fan zitten. Dat scheelt weer

Ook alvast even een kartonnen mal gemaakt van de radiator en een 120mm fan :P

Het meeste werk deze update is gedaan aan de pci-backplate. Tot een paar dagen geleden zag hij er aan de ene kant nog zo uit:

Saai grijs en onmogelijk met de hand te schuren :P

M'n vader vertelde een tijdje geleden dat ze op het werk (bij de brandweer) een zandstraalmachine hadden en dat ik daar wel gebruik van mocht maken. Zo kon ik de grijze laag er mooi af halen. Mocht er echt een mooie finish af komen dan zou ik er gelijk blanke lak over spuiten, maar dat bleek niet het geval te zijn. Daarom heb ik hem zwart gespoten. Die laklaag is op een paar kleinigheden perfect geworden :*)

In het (veel te warme) zonnetje van vandaag:

Op de laatste foto is gelukkig niet te zien dat er op een klein stukje wat minder verf is gekomen

De ene kant:

Verassing :P Deze kant heb ik helemaal niet gespoten. Zodat je twee verschillende stukken hebt, binnen en buiten de kast. Ik heb er nog een uurtje aan gepolijst om het wat netter te maken. Er zaten ook allemaal kleine spettertjes zwarte verf op. Het is niet te blingbling, maar toch mooi metaalkleurig Jammer genoeg niet zo perfect als ik gehoopt had, maar het is nou eenmaal een heel moeilijk ding om te schuren en te polijsten. Om even een indicatie te geven van de tijd, in totaal ben ik denk ik iets van 5 uur met deze backplate bezig geweest.

Even in de kast geplaatst. Het zwart steekt echt erg mooi af tegen het aluminium.

Voor de montage had ik nog nieuwe boutjes nodig. Ik wilde 10 stuks M3x16 verzonken en 40 stuks M4x10. Omdat het doosje M3 bijna leeg was kreeg ik het hele doosje mee, ik kwam thuis met 20 stuks M3 en 45 stuks M4 :P Foto:

Het doosje zit weer vol, ik kan er weer even tegenaan :P

Als ik het mobo op 5mm spacers wil zetten, komen de brackets van de pci-kaarten door de moboplaat. Om te proberen of het dan allemaal past ga ik alvast een gat voor 1 pci-kaart maken. Het is alvast afgetekend:

Daar ga ik binnenkort mee bezig. Hopelijk wordt het dan wat minder warm, je kunt nu niet eens even wat vastschroeven zonder je kapot te zweten

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 17:19.
brinkdinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2006, 22:59   #67 (permalink)

Standaard

Hahah ja inderdaad die hitte zorgt zeker voor mindere mod dagen
Berry87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 06:03   #68 (permalink)

Standaard

hier is het in de zomer in huis zo'n 29 graden ..
en dan boven 31 graden en daaar moet ik dan in gaan slapen..
t1mmy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 08:47   #69 (permalink)

Standaard

Ja het is behoorlijk heet deze dagen. Heb je weer wat te doen ipv de airflow in de kast te verbeteren, kun je nu je airflow in je kamer verbeteren :P (Dad ik trouwens wel een tijd geleden. een paar fannetjes boven men bed :P en 1 boven men monitor )
Oud 13-06-2006, 18:35   #70 (permalink)

Standaard

hahah boven je bed, die kan ik ook gebruiken
ik slaap op de zolder en daar is het echt niet te doen.
kdenk dat ik er een klein zwembad installeer :P
Oud 13-06-2006, 19:27   #71 (permalink)

Standaard

Neem een waterkoeling en bouw een reservoir van 3 m³ :P
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 22:19   #72 (permalink)

Standaard

Joh, of gewoon een paar koelblokjes op je lichaam plakken met tape:P Die zijn soms zo koud als je ze tegen je wang houd!
Oud 14-06-2006, 18:33   #73 (permalink)

Standaard

Dit wordt volgens mij echt een machtige kubus Waiting 4 ur next update :P
Oud 15-07-2006, 09:27   #74 (permalink)

Standaard

Update 14

Zo, weer een keer een update van mijn kant

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb op school op een CNC-freesmachine de stukjes plexi en aluminium opnieuw gemaakt. Het was de bedoeling dat ze nu perfect zouden worden, in tegenstelling tot de stukjes die ik met de hand had gezaagd. Door een paar foutjes van mij en de leraar zijn ze echter nogal slecht geworden. Ik heb er eerst 2 weken niet meer naar gekeken, maar toen heb ik ze toch maar een keer uitgepakt :P Zo zagen ze eruit toen ze uit de machine kwamen:

Niet helemaal scherp, maar je ziet duidelijk dat het plexi bij de gaten afgebrokkeld is. Dit komt doordat de boor te snel naar beneden ging (de voeding was te hoog). Als je met een kolomboor werkt, ga je op je gevoel af en boor je op het laatst wat rustiger. De CNC doet gewoon wat hem is opgegeven, en in dit geval was dat dus teveel :+

Een tijdje geleden heb ik besloten de sloopradiator niet te gebruiken. Ik heb van iemand van Tweakers een Black Ice Extreme II overgekocht. Deze was nog ongebruikt en dus nog in perfecte staat

Zo zal hij ongeveer geplaatst worden. Waarschijnlijk zo hoog mogelijk, zodat het moederbord meer ruimte heeft.

Ik heb gelukkig de versie met de 1/4" draad, en niet met 13mm koppelingen

Iets kleins dat nog moest gebeuren, het inkorten van de boutjes voor het moederbord:

Ik heb ook even getest of het mogelijk was de 5mm afstandshouders te gebruiken, hiervoor heb ik voor 1 pci-kaart een gaatje gezaagd:

Dat bleek niet te passen, aangezien de backplate te laag uitkomt. Ik gebruik dus de 10mm afstandshouders.

Voor de plaatsing van de fan aan de onderkant heb ik alvast een roostertje gezaagd. Hier zou de fan moeten komen:

Omdat er een houdertje in de weg zat, heb ik hier wat afgedremeld. Nu is het alleen het broodnodige nog over:

Aan de linkerkant van de fan komt de lucht eruit. Deze wordt als frisse lucht naar de harde schijven geblazen:

De grill gezaagd:

En dan erg veel vijlen, zoals altijd

Naar mijn mening is de grill erg goed gelukt. Misschien dat ik er nog iets meer aan moet vijlen, maar hij is zo goed als klaar

Er komt ook een fan om de warme lucht weg te zuigen. Deze komt tussen het moederbord en het hd-vak in. Ik wil hem echter zo ver mogelijk naar achteren hebben, ongeveer zoals hier:

Er moet dus een stukje van de fan af Hier alvast afgetekend. Ik heb hem al gezaagd ondertussen, maar die foto's komen de volgende keer wel

Het laatste gemod in deze update is aan de onderplaat. Omdat sommige platen aan de zijkant niet groot genoeg zijn, zou een 2mm plaat aan de onderkant er onderuit steken. Ik moest dus een nieuwe maken, van 1mm alu. Samen met het gereedschap op de foto:

Samengetaped en geboord:

De plaat voor de voorkant was helaas niet groot genoeg. Dit komt omdat de machine op school niet perfect afgesteld staat, en mijn kubus ook niet perfect haaks en 370x370mm is Voor het onderste vak van de kast had ik de twee lange stroken nodig. De andere stukken heb ik vast nog wel een keer nodig :P

Van sommige dingen had ik nog wat meer foto's willen nemen, maar m'n camera doet de laatste week een beetje vaag. Ik krijg foto's als dit, als ze al niet helemaal zwart zijn:

Ik heb gemerkt dat de camera het soms weer doet als ik hem even op de kop houdt of hem even draai. Ik neem dus aan dat er een draadje van de ccd een beetje los zit. Ik zal hem binnenkort even openschroeven, kijken of ik het weer vast kan solderen

Als laatste, nog even iets heel anders. Ik heb laatst van school 4 kastjes meegenomen. Deze werden toch weggegooid. Ze worden in de chemie gebruikt om een hoeveelheid vloeistof af te meten. Er zit eigenlijk niks in zo'n kastje, alleen een draaiwiel waarmee je een stuk schroefdraad omhoog draait. Deze is aan de bovenkant te zien.

Het bewegingsschroefdraad ga ik nog een keer gebruiken, in deze mod Een van de kastjes wil ik gaan gebruiken om een labvoeding te maken Hiervoor zal ik er een pc-voeding in moeten passen. Wat ik met de andere 3 kastjes ga doen weet ik nog niet.

Dit was het weer voor deze update. Ik heb gisteren en vandaag al weer wat meer gedaan, maar dat komt in de volgende update wel. Ik heb nu eindelijk vakantie dus kan een stuk meer doen. Hoeven jullie ook niet zo lang te wachten

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 17:22.
brinkdinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-07-2006, 10:24   #75 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Netjes, vooral netjes afgewerkt! Ga zo door. Ik kijk uit naar de volgende update.
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.