Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-02-2006, 13:14   #46 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamba
Wéér heel netjes! Je gooit nu al hoge ogen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmical
Nice man echt nice!! Doe zo voort!!
Bedankt allebei En natuurlijk ga ik zo door
Oud 16-02-2006, 20:46   #47 (permalink)

Standaard

Update 9

Deze keer niet echt een bouw-update, maar meer een update met plannen en ideeën

Als eerste ben ik begonnen met het passen van het moederbord. Het is een ECS K7S5A. Het bord is zover ik weet al dood dus eigenlijk hoef ik er niet echt voorzichtig mee te doen. Ik heb met behulp van twee 56k modems de backplate vastgezet. Handig, dat soort hardware :P

Om te kijken hoe de stekkers in het mobo gaan en hoe de backplate dan gevormd moet worden, heb ik gewoon zoveel mogelijk verschillende stekkers gepakt en deze erin gestoken. De backplate voor het moederbord maak ik straks los, zodat ik bij een ander mobo niet de hele achterkant opnieuw hoef te maken.

Op deze foto zie je de plaats die ik vanaf het begin voor de radiator in gedachten had. Deze zou dan nog wel iets hoger geplaatst worden, zodat het moederbord er nog onder past. Op de eerste foto kijk je tegen de voorkant van de kast aan, de radiator zit dus rechts.

Ik ben toch bang dat het moeilijk gaat passen, of dat ik in mn radiator moet gaan zagen. Maar ook denk ik dat het er niet mooi uit gaat zien. Ik zal de fans goed moeten verstoppen dan, wat ook lastig is. Daarom bedacht ik een nieuwe manier om de radiator te plaatsen. Zoals te zien op deze foto:

Er moet ergens plek zijn voor de dvd speler of brander. Een laptopdrive zou tussen de middelste platen kunnen, maar die zijn nogal aan de prijs. Een fullsize speler zou er op deze manier in passen. Hij komt dan aan de linkerkant, wat opzich ook wel apart is :P Hier even tijdelijk vastgemaakt:

Ik heb er ook een tekening van gemaakt. Ik ben niet bepaald een held in tekenen, maar ik hoop dat het iets duidelijker wordt. Op het linker- en rechterplaatje is hopelijk te zien dat de fans achter de radiator komen, waardoor ze uit het zicht blijven.

Omdat de radiator zelf niet echt mooi is, wil ik deze nog afwerken. Maar ik denk dat MeshX wat saai is, omdat iedereen dat al gebruikt. Daar heb ik nog niet echt een alternatief voor. Weet iemand misschien wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken?

En als laatste een logo wat ik een keertje getekend heb in Autocad. Het is denk ik nog niet definitief, dus commentaar is welkom

Ik laat deze foto even zo groot, zodat ik jullie kan vertellen dat "verkleint" geloof ik met een d is
Edit, ok dan, nu op 500 en clickable

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:05.
brinkdinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2006, 08:40   #48 (permalink)

Standaard

Die logo is wel een beetje blokkig of ga je dat veranderen? En voor de rest ga je die radiator schuin plaatsen ?
Oud 17-02-2006, 15:15   #49 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pawiro
Die logo is wel een beetje blokkig of ga je dat veranderen? En voor de rest ga je die radiator schuin plaatsen ?
Ik heb alle letters bewust in een vierkant geplaatst, ivm een kubus. De radiator schuin is wel het plan ja

@De mod die mijn post aangepast heeft. Ik wijs jullie gewoon even op een typfoutje. Dan hoeven jullie het niet zo te veranderen dat het lijkt alsof ik het fout heb.
Oud 17-02-2006, 19:03   #50 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de radiator zelf niet echt mooi is, wil ik deze nog afwerken. Maar ik denk dat MeshX wat saai is, omdat iedereen dat al gebruikt. Daar heb ik nog niet echt een alternatief voor. Weet iemand misschien wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken
Dat MeshX ken ik niet echt maar wat ik via de site's zo kan zien is het behoorlijk fijn mazig, misschien wil je het wat groffer:

Luchtdoorlaat iets van 70% evt. stoffiltertje erachter ...
Mooi project hoor
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2006, 20:57   #51 (permalink)

Standaard

Wat ook wel heftig is, gaas dat in veel strijkplanken zit verwerkt. Tis wel dunner en fijner dan op bobenstaande afbeelding maar het heeft wel hetzelfde patroon.
Voor een paar euries te scoren @ the kringloop winkel. Bij oud ijzer handels kun je echt te gekke dingen vinden voor weinig geld.
Psylocibine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2006, 21:41   #52 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mir4dor
Citaat:
Omdat de radiator zelf niet echt mooi is, wil ik deze nog afwerken. Maar ik denk dat MeshX wat saai is, omdat iedereen dat al gebruikt. Daar heb ik nog niet echt een alternatief voor. Weet iemand misschien wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken
Dat MeshX ken ik niet echt maar wat ik via de site's zo kan zien is het behoorlijk fijn mazig, misschien wil je het wat groffer:

Luchtdoorlaat iets van 70% evt. stoffiltertje erachter ...
Mooi project hoor
Hehe ik kan weer posten hier. Net werd ik steeds naar het forumoverzicht gelinkt :/

Dat is idd ook wel een mooi rooster. Ik kijk nog een beetje rond voordat ik een keuze maak. Het duurt sowieso nog wel eventjes voordat ik daar aan ga werken denk ik :P
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Psylocibine
Wat ook wel heftig is, gaas dat in veel strijkplanken zit verwerkt. Tis wel dunner en fijner dan op bobenstaande afbeelding maar het heeft wel hetzelfde patroon.
Voor een paar euries te scoren @ the kringloop winkel. Bij oud ijzer handels kun je echt te gekke dingen vinden voor weinig geld.
Wat ik me bij het spul uit strijkplanken moet voorstellen weet ik eigenlijk niet :P Kringloopwinkels en oudijzerboeren zijn heel handig inderdaad. Is het niet voor materiaal, dan wel voor inspiratie
Oud 6-03-2006, 21:27   #53 (permalink)

Standaard

Update 10

Deze keer is er wel weer vrij veel gebeurd. Ik ben eindelijk begonnen met de stekkers van de voeding, ookal heb ik nog geen voeding :P Ik ben nog steeds op zoek. Ook ben ik bezig geweest met de radiator en met mesh.

Ik heb van een inkoopactie een fan binnengekregen die de warme lucht van de harde schijven gaat wegzuigen. Ze zijn bijna nergens te koop, daarom maar in een ia. Eigenlijk had ik liever een zwarte gehad, maar die zijn nog veel moeilijker te vinden. De zichtbare delen worden waarschijnlijk nog wel zwart gespoten.

De metalen achterkant ga ik natuurlijk niet gebruiken. De fangrill aan de bovenkant zal er ook aan moeten geloven, die maakt vast alleen maar lawaai. Wel jammer is dat de fan 20,5mm dik is. Het past dus eigenlijk net niet tussen de platen. Ik zou met een bovenfrees een deel uit de plaat onder het moederbord kunnen halen, of daar gewoon een heel stuk plaat wegzagen.

Iets waar ik me wel vrij vaak aan erger is dat je als je je voeding gemesht hebt, je nog steeds de kleuren van de draden door de mesh heen ziet. Op de volgende foto van mn vorige mod is dat wel te zien, de gele draden zijn nog duidelijk te zien.

X

Voor de paar kabels die nog te zien zijn wil ik zwarte mesh gebruiken (goh overal zwart :P ). Dit is met gewone mesh:

Dit is met het gepatenteerde DualMesh ® syteem (eigenlijk gewoon 2 verschillende maten mesh over elkaar ). Er is geen kleur van de kabel meer te zien

Nu de radiator. Ik had al eerder de kunststof 'dingetjes' in de buizen genoemd. Ik denk dat ze ervoor zijn zodat het water ronddraait in de buizen en zo langer zijn warmte kan afstaan aan de lucht. Op de volgende vage foto kun je het kunststof in de buizen zien zitten.

Zoals je kunt zien zit er nogal wat kalk in. Daarom heb er een paar uurtjes water met azijn in laten staan. Nu is de radiator een stuk schoner.

Hier een van de aansluitingen van de radiator. Het is een groot en onhandig ding. De afsluiter die erop zit heb ik ook nooit nodig. Ik zit erover te denken om met de cnc een passend stukje aluminium te maken en deze rechtstreeks op de radiator vast te zetten. Dan kan ik er een schroefkoppeling in schroeven met maat 8/10, in plaats van de 13mm die er nu op zou moeten.

Het eerste werk aan de voedingsstekkers De plaatjes krijgen dezelfde afmetingen als de gaten van de HD-plexiplaatjes. Dat is 3x6 cm. Het eerste stukje was om te kijken of ik het ontwerp wel mooi vond.
Eerst aftekenen:

Plexi gezaagd, even kijken hoe het eruit zou moeten zien. Misschien dat jullie de stekkers herkennen uit Blue Termjin van Blackcrown. Ik had hem op deze stekkers gewezen en toen hebben we ze allebei gekocht. Dat was in een soort van inkoopactie.

Ook een laagje aluminium gezaagd. Ik zet ze op elkaar vast zodat ik ze precies gelijk kan vijlen.

De twee laagjes op elkaar. Op maat gevijld en met gaten erin. Het schroefdraad op de stekkers is niet erg lang, daarom worden ze alleen vastgezet aan het alu. De moeren moeten dan wel door het plexi passen, vandaar dat die gaten groter zijn.

En alles vastgezet Van de boven- en zijkant:

Afgelopen weekend heb ik een cirkelmal gekocht. Hiermee is het erg makkelijk om cirkels te tekenen. Ideaal dus voor mij, want dat lukte nooit echt goed :P Ik kan nu al niet meer zonder.

Het testje van het stekkerpaneeltje was geslaagd, dus moesten er nog twee gemaakt worden. Eerst weer aftekenen:

Twee alu plaatjes klaar, nu nog plexi:

Zoiets dus

Een van de twee al op maat gevijld:

Toen moesten er natuurlijk weer gaten in:

En gemonteerd Hier staan ze met 6-polige stekkers. Ik ga straks gebruik maken van 4 stuks 5-polige en 2 6-polige stekkers. De stekkers met 4 pinnen wilde ik eerst gebruiken, maar die zitten zo verschrikkelijk vast dat ik er niks mee kan. Dan maar 5-polige.

Alledrie op een rijtje. Eerst met flits, daarna zonder.

Nu zullen er nog 3 van dit soort plaatjes gemaakt moeten worden waarin de kabels weer in de case verdwijnen. Dat zal de volgende keer wel komen

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:09.
Oud 10-05-2006, 07:55   #54 (permalink)

Standaard

Update 11

Eindelijk, hoor ik jullie denken :P Ik heb een hele tijd niet veel aan deze casemod gewerkt. Eerst ben ik een aantal weken druk geweest met Project QNT. Ik heb hier een aantal dingen aan toegevoegd en ik hoopte dat ik door de voorselectie van het NKCM zou komen. Dat was helaas niet zo. De weken daarna ben ik veel bezig geweest voor school. Toen kwam er van het modden dus ook niks. Maar langzaamaan ben ik weer begonnen en heb ik nog wat nieuwe ideeën bedacht. Onder andere voor de radiator, de pomp en de slangrouting.

Ik heb weer een bult foto's, dus hier komen ze

Allereerst de fan. Ik dacht dat het roostertje nooit goed zou zijn voor de airflow, en juist wel voor de geluidsproductie :P Die moest er dus uit. Gelukkig ging de fan makkelijk open:

Ik heb er nog aan gedacht om hem zwart te spuiten, maar dat gaat niet goed lukken. Ik ga nog even kijken of het staat, anders ga ik verder op zoek naar een zwarte. In Hengelo heb ik ze niet kunnen vinden, dus binnenkort maar eens Enschede proberen

Aan de backplate die ik uit de oude AT-computer gesloopt heb moet ook nog iets gebeuren. Ik heb besloten eerst maar eens de grijze laag eraf te schuren en hem te polijsten. Als dat niet staat kan ik hem dan altijd nog mooi zwart spuiten. Op de eerste drie foto's probeer ik eerst de onderkant, om te kijken hoe het zou worden. In volgorde: Ongeschuurd, geschuurd, gepolijst.

Op de volgende vier foto's is deze hele kant geschuurd. Vooral de indeukingen in de spijltjes zijn erg moeilijk te schuren/polijsten, ik ben al bezig geweest met wattenstaafjes om er goed bij te komen :P

Ik ben er alleen achter gekomen dat de achterkant van de backplate eigenlijk onmogelijk te schuren is. Met een beetje mazzel kan ik op m'n vaders werk een keer gebruik maken van de zandstraalmachine, dus dan hoop ik de achterkant schoon te kunnen maken Het lijkt me helemaal gaaf als ik de ene kant zwart kan spuiten en de andere kant kan polijsten. Maar ik weet nog niet of dat mogelijk is.

Omdat ik niks van de backplate onder het mobo wil zien als je door het raam heb ik een hoekje uitgezaagd:

Ik had al drie plaatjes met stekkers voor de voeding gemaakt. De draden van de voeding moeten daarna in de bodem van de kast verdwijnen en daar moesten ook nog plaatjes voor komen. Deze maak ik op een andere manier als de stekkerplaatjes. Deze bestaan uit twee delen, zodat de kabels er ooit nog een tussenuit kunnen.

Eerst het alu aftekenen:

Zagen:

Dat zijn er 3 (of 6 halve):

Naast het alu moet er natuurlijk nog plexi onder. Eerst weer aftekenen. Gelukkig weet ik op welke lijnen ik moet zagen :P

Ik heb even een teststukje gemaakt, met de goede afstanden voor de gaten in de bodem. Zo kan ik makkelijker zien of het al goed op maat is.

Omdat ik het zat was dat de stukje alu en plexi los waren, heb ik maar besloten ze vast te lijmen met secondelijm :P

Ik ben er een beetje bang voor dat ik de plaatjes niet goed op maat krijg, en dat er een grote spleet tussen de twee helften komt. Ik heb geprobeerd dat van dichtbij te fotograveren, maar ik geloof dat het wel mee gaat vallen. Op de volgende foto's is het plaatje nog niet helemaal afgewerkt.

En als laatste in deze update de afstandsbusjes voor het mobo. Dit is nogal een precies karweitje, vandaar dat ik het lang uitgesteld heb :P Ik heb 10mm en 5mm M4 afstandshouders gekocht, zodat ik nog kan kiezen welke maat ik ga gebruiken. Om te testen heb ik die van 10mm gebruikt. Hier zitten er alvast 2 vast in de uithoeken van het moederbord.

En hier al alle 9:

Best redelijk uitgelijnd :P

Het mobo vastgezet. Acht gaten passen goed, bij het negende gat zal ik het gaatje in het moederbord iets groter moeten vijlen :P

Hier van de zijkant gezien. De imbusjes kort ik natuurlijk nog in:

Ik denk dat ik toch voor de 5mm afstandsbusjes ga. Dan kun je minder onder het moederbord kijken en heb ik weer 5mm meer ruimte in de hoogte :P Waarschijnlijk ga ik nog randen om het moederbord maken, welke iets over het mobo heen steken. Daardoor kan ik een aantal kabels goed wegwerken en het geheel eventueel goed verlichten. Ik ben ook nog van plan een gat onder het mobo te maken, waardoor de lucht voor de radiator aangezogen wordt.

Wat er in de volgende update gaat komen weet ik nog niet precies. Ik denk dat ik met de dingen van deze update verder ga, maar er komt vast wel weer een moment waarin ik daar geen zin in heb en weer met iets anders verder ga. Ik hoop dat de volgende update niet weer 2 maand op zich laat wachten

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:13.
Oud 10-05-2006, 14:16   #55 (permalink)

Standaard

Ziet er zeer netjes uit
Ben benieuwd hoe het gaat worden, suc6 met je mod iig.
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2006, 16:52   #56 (permalink)

Standaard

Erg netjes idd
Oud 10-05-2006, 17:02   #57 (permalink)

Standaard

Ganz Geil :P
Oud 11-05-2006, 16:53   #58 (permalink)

Standaard

Tnx allemaal
Oud 11-05-2006, 22:00   #59 (permalink)

Standaard

mooi en proper werk! zo moet dat!!!!
Als een mens zo door al die topics bladerd krijg ik er zelf terug zin in
JVDE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2006, 11:03   #60 (permalink)

Standaard

Zo, ik ben weer bezig geweest met de mod Ik zat al een hele tijd tegen de bevestiging van de harde schijven aan te hikken. Vorige keer heb ik de gaatjes uit moeten zagen met losse figuurzaagjes, omdat ik er niet bij kon met de figuurzaag. Een tijdje geleden heb ik echter van m'n opa een figuurzaag gekregen met een veel langere arm, dus nu kan ik wel bij Eerst weer aftekenen en boren:

Dan zagen en veel vijlen:

Als laatste boren en tappen:

Nog een totaaloverzichtje:

Omdat aan de zijkanten de alu buizen in de weg zitten, moet ik opnieuw gaten dremelen. Dus eerst weer aftekenen :P

Ik had nog een foto van hoe recht ik had gedremeld, maar die foto's waren allemaal onscherp :P Nu alleen het resultaat hoe de plaat er nu wel in past. Het is dus de plaat aan de bovenkant:

Ik was laatst in de schuur bezig en was een beetje aan het rondkijken of er nog leuke dingen lagen. Ik vond onder andere deze dopjes, die wel leuk zouden zijn als voetjes. Ik had geen idee waar ze van waren, maar het bleken afdekdopjes voor schroeven van een wastafel te zijn :P Er zit ook M3-draad op:

Ook vond ik een grill terug van een oude airco die ik ooit heb gesloopt. Daar zitten hele grote radiators aan die ik ooit nog zou willen gebruiken, maar helaas zit het koelgas nog steeds in het systeem. De grill is alleen wel een beetje verbogen en zit onder de witte verf:

Misschien dat ik deze ga modden zodat ik hem kan gebruiken. Dan zal ik hem eerst moeten zandstralen en dan moeten verven. Misschien dat ik toch zelf een grill voor de radiator ga maken, daar heb ik al een ideetje voor.

In de vorige update ben ik bezig geweest met plaatjes aluminium en plexiglas. Het resultaat vond ik niet goed genoeg, omdat het altijd wel een beetje scheef zou worden. Daarom wil ik die dingen binnenkort op een CNC-machine maken. Het linker stuk alu is hiervoor, het rechter stuk is voor iets wat we voor school moeten maken:

Ik heb laatst meegedaan aan een actie op Samenkopen.net en daar heb ik wat leds en ledhouders besteld. Deze kreeg ik laatst binnen. De ledhouders voor 3mm leds zijn echt mooie dingetjes, zo klein :P

In de vorige update was ik ook bezig met de groene fan. Omdat ik besloten heb dat hij niet zwart gespoten kon worden, ben ik op zoek gegaan naar 2 zwarte fans. Deze heb ik van een medetweaker overgekocht. De afmetingen zijn exact gelijk aan de groene, maar ze zijn wel iets anders en ze zijn van Antec. De groene is van ACE en zij maken ze ook voor Antec. Het voordeel is dat deze wel een stuk stiller zijn, het nadeel is dat er 1 niet werkt :/ Ik stuur hem binnenkort terug en krijg mijn geld voor die ene terug.

Ik ben dus weer op zoek naar een zwarte Als iemand er nog eentje heeft liggen, of weet waar ik ze kan kopen, zou ik het graag horen.
Ik heb in de startpost nu ook vermeld wat er in elke update gebeurd is, zodat je het makkelijk kunt nazoeken.

Laatst gewijzigd door Skater : 1-09-2008 om 18:16.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.