Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-11-2005, 07:57   #31 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Het ziet er allemaal erg strak uit, maar ik ben een beetje de weg kwijt wat je nou precies gaat doen met de platen die je aan de binnenzijde monteert.
Die platen aan de binnenkant maak ik zodat ik er veel achter kan verbergen. In het front komt nog iets van een schermpje en misschien nog wel meer leuks, dat blijft nu allemaal verborgen achter de platen. Als ik er straks nog slangen in kan verbergen ga ik dat ook doen natuurlijk.
Oud 3-11-2005, 08:33   #32 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Dan snap ik em Carry on!
Oud 3-11-2005, 09:44   #33 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Een beetje idee als een dubbele bodem om alle kabels etc mooi weg te werken, alleen dan aan de zijkant.
Ziet er goed uit allemaal...ga zo door!
Oud 6-12-2005, 08:14   #34 (permalink)

Standaard

Update 6

Ik heb de laatste tijd niet zoveel kunnen doen. Maar omdat een aantal mensen graag een update willen zien doe ik er toch maar eentje

Ik kom steeds verder met de platen, ik ben nu al over de helft :P

Hier ligt de kubus op de kop. De bovenplaat van het onderste vak is gemonteerd:

En nog een plaat, nu is het hele vak af

Nog een foto van de hele binnenkant:

Toen was het tijd voor de plaat waarop het mobo komt. Deze werd eerst op maat gemaakt en de hoekjes werden eruit gehaald:

En geboord, getapt en vastgezet. Vastzetten heb ik even met een paar imbusjes gedaan, omdat die makkelijker vast te schroeven zijn en niet kapot gaan.

En tot slot een overzichtshotje

(Op de achtergrond is Project QNT te zien, welke ik niet meer gebruik. Geinteresseerden mogen zich melden via email )
Nu het hele onderste vak klaar is kan ik beginnen met montage van de harde schijven en de voeding. Het lastige is dat ik de harde schijven er ook nog uit moet kunnen halen, maar als het goed is heb ik daar een oplossing voor gevonden :P Het past allemaal maar net.
Voor de voeding had ik iets heel moois getekend, maar dat was jammer genoeg niet haalbaar. Maar ik verzin er wel iets voor Ik weet nog niet precies welke voeding ik ga gebruiken. Ik denk een Tagan Easycon, want die komt erg goed uit de reviews. Deze is al modulair, maar ik ga hem op mn eigen manier modulair maken
Oud 9-12-2005, 07:17   #35 (permalink)

Standaard

Mooi gedaan hoor! Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat
Bobie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-12-2005, 08:33   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobie
Mooi gedaan hoor! Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat
Tnx, ik ook
Oud 9-12-2005, 09:02   #37 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het niet laten nog een keer te zeggen. Het ziet er echt strak uit. Volgens mij kan je er zelfs een olifant op laten balanceren zonder dat ie inzakt! Ik ben zo benieuwd wat je met de buitenplaten gaat doen
Oud 9-12-2005, 13:26   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Ik kan het niet laten nog een keer te zeggen. Het ziet er echt strak uit. Volgens mij kan je er zelfs een olifant op laten balanceren zonder dat ie inzakt! Ik ben zo benieuwd wat je met de buitenplaten gaat doen
Ik moet zeggen dat de platen ook steeds beter worden. Ze passen steeds beter en de gaten zijn niet meer te groot enzo :P
Wat er met de buitenkant gaat gebeuren ben ik nog niet geheel over uit. Ik heb al wel ideeën klaarliggen over de windows en de baybus. Hopelijk lukt mijn baybus zoals ik hem nu bedacht heb, dan wordt hij echt heel vet
Oud 30-12-2005, 20:55   #39 (permalink)

Standaard

Update 7

Na een tijdje weer eens een update. Ik heb de laatste tijd gewerkt aan de ophanging voor de harde schijven. In de eerste update is al te zien hoe ik van plexiglas wat gezaagd had. Deze stukjes gebruik ik nog steeds, ik heb alleen lang na moeten denken over de manier waarop ze vastgezet moesten worden. Ik wilde dit het liefst zo onzichtbaar mogelijk, maar dat was niet haalbaar. Het grootste punt was namelijk dat de hd's ook nog gemonteerd en gedemonteerd moeten kunnen worden :P Aangezien ze tussen twee horizontale platen in zitten, moesten ze er aan de voor- zij- of achterkant uit. Aan de zijkant kan ook niet, want daarvoor is te weinig plaats. Mijn plan is om ze er aan de achterkant uit te kunnen laten schuiven. Dan moet ik nog een luikje maken, of de gehele achterplaat moet eraf. Dat zie ik wel weer als ik daarmee bezig ben :P

Zo, nu even wat pics om mijn verhaa watl duidelijker te maken

Zoals altijd, eerst aftekenen:

Toen was het tijd om 16 stukjes hoekprofiel te zagen, te boren en te vijlen:

Het moeilijkste was het om gaten te zagen van 2x10mm. Ik heb het eerst ruw gezaagd met een figuurzaag, en dan 'gevijld' met een klein handijzerzaagje. Die heb ik gesloopt en er een stuk afgehaald, hij was toch niet scherp genoeg om mee te zagen :P Op de foto zijn alvast 4 gaten klaar, maar de hoekjes zitten nog niet vast:

Van de andere kant:

Hier zitten de hoekjes wel vast:

En zo ziet het eruit aan de achterkant (in het echt minder wazig :X ):

Dat was de onderste plaat. De plaat aan de bovenkant ging net zo, alleen zat het frame bij twee hoekjes in de weg. Daar moest dus een stuk uit. Hiervoor heb ik maar een keer de dremel erbij gepakt. Ik werk er niet graag mee, maar nu kon het niet anders:

En dat dan aan allebei de kanten. Daardoor pastte de plaat nu wel:

En nog een close-up

De twee platen samen met hoekjes zien er zo uit:

Even alvast kijken hoe het eruit gaat zien:

Toen was het nog een kwestie van gaten boren en draad tappen in het plexi:

En de tweede zit ook vast:

Van iets dichterbij:

De oplettende lezer heeft al gemerkt dat je zo geen harde schijven vast kunt zetten Er komen natuurlijk nog 2 platen achter. Deze leunen allebei ook weer tegen 4 hoekjes. In deze hoekjes komen geen gaten, omdat je deze met geen mogelijkheid vast kunt zetten. Het geheel zit straks stevig genoeg vast.

Tot de volgende update, in 2006
Oud 30-12-2005, 21:03   #40 (permalink)

Standaard

Hey Peter,

Ik reageer ook even hier. Maar ik zie dat je precies hetzelfde verhaaltje ook neer had gekwakt bij tweakers. Maar ik zeg nog wel een keer dat hem heel erg mooi vind In het echt is hij wel veel mooier.
Miss Mouce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2005, 22:39   #41 (permalink)

Standaard

Zeer proper project!! Als ik het zo bekijk zitten er al uren eentonig werk in. Maar het resultaat verslechterd daardoor niet! Respect hiervoor!!
JVDE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-12-2005, 10:08   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss Mouce
Hey Peter,

Ik reageer ook even hier. Maar ik zie dat je precies hetzelfde verhaaltje ook neer had gekwakt bij tweakers. Maar ik zeg nog wel een keer dat hem heel erg mooi vind In het echt is hij wel veel mooier.
Dankje. In het echt wordt hij ook steeds mooier ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE
Zeer proper project!! Als ik het zo bekijk zitten er al uren eentonig werk in. Maar het resultaat verslechterd daardoor niet! Respect hiervoor!!
Soms is het wel eentonig ja, maar dat was vooral met het frame en de platen. Nu wordt het leuker :P
Oud 10-02-2006, 20:47   #43 (permalink)

Standaard

Update 8

Na een flinke tijd weer een update. Ik heb niet altijd evenveel zin en tijd gehad. Afgelopen week de hele tijd op school voor een projectweek. Onze opdracht was om een wipkip te herontwerpen :P

Ik had de kubus al een tijdje steeds in delen. Alle monteerbare platen lagen op een stapeltje. Daarom heb ik alles even in elkaar gezet en een overzichtsfoto te gemaakt.

Toen was het tijd om weer een plaat te gaan maken. Deze keer de plaat aan de bovenkant binnenin. Hier moesten natuurlijk stukjes uit voor alle hoekijzertjes.

Bijna klaar:

Volledig gezaagd, geboord, getapt en gemonteerd:

De eerste hoekjes voor het monteren van de harde schijven waren vastgemaakt. Daarmee zaten al twee platen vast. Er moest natuurlijk nog een tweede rij van deze hoekjes komen. Die dienen straks niet om iets aan vast te zetten. Ze zitten er vooral voor de sier en als steunpunt voor de harde schijven. Je zult het wel duidelijk zien als het klaar is :P
De gaten zitten erin. De middelste heb ik moeten zagen met losse figuurzaagjes, omdat ik de figuurzaag op die afstand niet kon spannen. Dat was echt rotwerk.

Closeup van de zaagjes :P

En hier zitten alle 4 de hoekjes gemonteerd

De volgende fase was het boren van de gaten voor de harde schijven. Dat moet nogal precies. Ik heb alleen maar 1 reserve-hd, dus het blijft nog een beetje leeg :P Ik ga niet bij elke foto een verhaaltje zetten, het wijst zich zelf wel.

Dit pastte niet. Ik heb tijdelijk maar even het stukje eraf geschroefd, dan bedenk ik er later wel een oplossing voor.

De andere twee plaatjes plexiglas:

Bij het bekijken van de foto's kwam ik erachter dat de laatste twee plaatjes omgewisseld heb. Gelukkig is dat een kwestie van los en weer vastschroeven :P

Over een tijdje heb ik weer een weekje vakantie. Dan zal ik ook wel weer wat doen
Oud 10-02-2006, 22:05   #44 (permalink)

Standaard

Wéér heel netjes! Je gooit nu al hoge ogen!
Oud 10-02-2006, 22:09   #45 (permalink)

Standaard

Nice man echt nice!! Doe zo voort!!
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.