Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-09-2008, 16:19   #331 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ik had em wel herkend Maar je klemt dus in principe gewoon de knop tussen de button en de het metaal; leuk systeempje. En ik neem aan dat he tgewoon een puls button is, dus die drukt em ook gelijk weer terug.
Oud 29-09-2008, 17:41   #332 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Jep
Oud 23-10-2008, 22:06   #333 (permalink)

Standaard

echt GEWELDIG.

Ik heb net even alle updates door gelezen, koste me een uur, maar het was zeker de moeite waard..

Hier leer ik nog eens wat van, meer dan ik op school leer

Maaarrrr... Haal je het wel voor het tBCL? want volgensmij duurt het nog minder dan een maand.
Oud 24-10-2008, 08:54   #334 (permalink)

Standaard

Een uur, dan heb over elke update maar iets meer dan een minuut gedaan, er zijn namelijk 46 posts Je hebt zeker niet alle tekst gelezen En ik heb niet gezegd dat het niet haasten wordt voor het tBCL. Het frontje is nu bijna af, daarna nog wat kleine dingetjes doen, de leds plaatsen en wat afwerken.
Oud 24-10-2008, 09:26   #335 (permalink)

Standaard

ik wacht in spanning af!

vind het een zeer mooi project!

schiet op........
Oud 24-10-2008, 10:51   #336 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Tering zeg, ik blijf deze mod gewoon uber vinden. Ik hoop alleen dat je het af krijgt voor het TBCL. Maar ik heb er alle vertrouwen in
Oud 24-10-2008, 23:48   #337 (permalink)

Standaard

Update 46

Daar zijn we weer Overdag werk ik nu aan m'n studie, om de avond vrij te houden voor de mod. Al het werk dat ik heb gedaan is voor het front. Als dat af is kan ik tenminste een goede foto maken om door de voorrondes van het tBCL te komen

Het plaatje alu dat bovenaan komt, met plaats voor twee PLED schermen en de power button. Het kostte even wat ontwerpwerk, maar nu ziet het front er straks niet uit als een gezichtje Dat is ook de reden dat de resetknop hier niet zit, als ik hier nog een knop bij had gemaakt dan zouden dat net ogen zijn. Dit is trouwens de achterkant, aan de voorkant zit tape en ik heb daar dus geen goede foto van:

Ik steek flink wat tijd in de voorbereiding, daardoor kan mijn printer dit soort bouwtekeningen uitspugen:

Dat is het ontwerp voor het plexi wat achter de aluminium plaat komt. Een groot deel wordt uitgezaagd voor de pled's en de power button, en een zestal gaten om de pled's te bevestigen. Over buttons gesproken, hier twee stukjes ondoorzichtig zwart plexi, voor de power en reset button:

Hier de twee stukken plexiglas bij elkaar, de linker komt bovenaan en de rechter onderaan. Zoals je ziet passen de extra stukken plexi er precies in:

En een paar plaatjes alu om het plexi vast te zetten:

Hier zie je het belangrijkste deel van de button, een stukje aluminium profiel, perfect passend in het ondoorzichtige plexi

Ik heb twee knoppen hergebruikt, daar had ik er ondertussen genoeg van liggen

Dit stukje zwarte plexi moet je straks indrukken om de pc aan te zetten, nu nog even beschermd met schilderstape:

De schakelaar wordt zo gemonteerd, ik lijm straks het printplaatje vast aan het aluminium profiel. De kabels van de schakelaar zijn 'modulair' zodat ik het front er nog een keer af kan halen.

Hier zie je goed het verschil tussen de soorten zwart plexi, en de wijze van monteren:

Het onderste stuk alu krijgt precies dezelfde knop, waarmee de pc zo nodig te resetten is:

En zo zal de volledige compositie eruit gaan zien Ik probeer zoveel mogelijk zwart-alu overgangen te maken om de knoppen lekker op te laten vallen:

Ik sprak al over de PLED schermpjes. Om ze te testen had ik aan twee oude usb kabels gesoldeerd, nu zitten ze aan een enkele kabel, en ze werken nog

En met een paar M3-boutjes vastgezet aan het plexiglas. *kuch* planning *kuch*

Het wordt alleen zo'n kabeltroep aan de achterkant, en ik was vergeten dat ook dit loskoppelbaar moest zijn. Daarom maar weer alle kabeltjes doorgeknipt er een stukje flatcable tussengesoldeerd:

En toen waren we weer door de foto's heen Zodra ik het front een beetje in elkaar heb zitten zal ik een overzichtsfoto plaatsen voor de tBCL voorronde. En omdat iedereen die zo graag wil zien Ik heb echter ook tentamens de komende weken, dus is het nog even afwachten hoeveel ik aan de kast kan doen.
Oud 25-10-2008, 07:59   #338 (permalink)

Standaard

Ziet er goed uit, maar waar kun je die pled schermpjes kopen??
Ik kan ze nergens vinden.
Oud 25-10-2008, 09:08   #339 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Dat alu profieltje in dat zwarte plexi ziet er wel heel erg strak uit moet ik zeggen. Hoe gaat het er binnen in dat profieltje uit zien? Ik neem niet aan dat je rechtstreeks op dat stuk printplaat gaat kijken?
Oud 25-10-2008, 10:09   #340 (permalink)

Standaard

Ik heb de pled schermpjes op samenkopen.net gekocht, maar ik zie dat ze nu niet meer te koop zijn helaas.

En @ Azariel, op een van de foto's zie je er al een stukje plexi inzitten, nog wel met tape erop. Die lijm ik vast aan de schakelaar en dan zou het er allemaal goed uit moeten zien
Oud 25-10-2008, 11:42   #341 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Damn, brinkie. Nice hoor Oook een super origineel idee. mooie oplossing.
Oud 25-10-2008, 12:31   #342 (permalink)

X_crAdle's schermafbeelding

Standaard

allemaal geweldig vet man keep on modding!
Oud 25-10-2008, 12:48   #343 (permalink)

Beekmansie's schermafbeelding

Standaard

Mooi man, vooral die knop.
Beekmansie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2008, 21:47   #344 (permalink)

Standaard

ziet er vet uit met die schermpjes
ik vind het toch altijd maar knap hoe je dat allemaal aan de praat krijgt die lcdtjes...
snap er geen knolraap van =)
Oud 28-10-2008, 09:34   #345 (permalink)

X_crAdle's schermafbeelding

Standaard

ik ben het met jelmer eens!

stel is een tut samen ofzo! zal leuk zijn!
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.