| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #286 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Bedankt allebei, ik probeer het niveau hoog te houden ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #287 (permalink) |
| Woei, ik zie nu dat dit topic net over de 30.000 views heen is Daarnaast heb ik deze maand al meer dan 200.000 views van de foto's. Bedankt iedereen voor het elke keer blijven kijken, zonder jullie is er niks aan om een project log te hebben ![]()
| | |
| | #289 (permalink) |
| Update 40 Ik ben de afgelopen tijd redelijk druk met afstuderen, maar zoek nog steeds gaatjes om wat te modden. Dit is geen weer om te modden, dus dan maar een update De vorige keer zat er nog geen geraamte in het onderste raam:Nu wel Dat witte ding heb ik gisteren nog gespoten, maar de spuitbus weigerde na een tijdje dienst dus dat moet ik nog afmaken. De grill is wel helemaal af nu ![]() Ik ben niet helemaal blij met de aluminium randen die je hier ziet, maar ik zal het er maar mee moeten doen: Toen ik laatst een dood moederbord in de kast plaatste, merkte ik dat de geheugensloten wel eens niet konden passen. Mijn werkende mobo uit de kast gehaald en getest, en helaas was het waar. Even nog een leuk plaatje van de binnengrill Het mobo moet nog verder naar achteren geschoven worden, zoals je ziet komen de membankjes tegen de grill aan: Eerst een stukje uit het plexi gehaald: Daarna moest het alu er ook aan geloven: En zo past het dan weer. Er komt straks geen licht door, dus je ziet er weinig van. Kennen jullie deze nog? Mijn cnc gegraveerde stukje alu ![]() Ik heb de ledjes maar eens aangesloten, dat willen mensen altijd graag zien ![]() Zo zag de hele assembly eruit, jammer genoeg werkte dat niet meer omdat er een schroefdraad dol was. Dit is dan weer de foto van de week, wat een constructie En gemonteerd: Ik had mijn mobo toch al losgeschroefd, dus het werd tijd om een backplate te maken. Eerst maar een stukje alu zagen en buigen: Om er vervolgens een heel aantal gaten in te zagen, gevolgd door een dagelijks vijlkwartiertje: Om de backplate aan alle vier de kanten af te sluiten, heb ik drie stukjes hoekprofiel gezaagd: Gemonteerd: Van de achterkant zie je er nu nog weinig van: En zo past het allemaal erg mooi De backplate zal straks nog iets aangedrukt worden door het mobo, dus die spleet verdwijnt nog grotendeels. Ik had eerst de hoop op rgb leds al opgegeven, maar ik vind dat ik toch wat beter m'n best moet doen om het te proberen. Dit is de eerste dimmer: En daar komen er nu twee van bij ![]() We zullen zien hoe de rgb leds straks gaan branden, en of de kleurmenging een beetje mooi is. Als de rgb leds er in komen wordt de kast toch wat opvallender en origineler Dat was het weer voor deze update, tot de volgende keer!
| | |
| | #292 (permalink) |
| Bedankt allebei Tja vijlwerk is de helft van het werk ongeveer, evenals de voorbereiding en goed gereedschap Je moet er idd tegen kunnen, en vaak wordt ik het ook wel zat hoor ![]()
| | |
| | #293 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Er begint nu echt vorm in je Cubeleon te komen Die grill, knoppen, I/O-openingen, ziet er allemaal erg mooi en strak afgewerkt uit!Die dimmers zijn op basis van 555 IC's of niet? Heb ik zelf eens in elkaar geprikt op een breadbordje, kan je prima LED's mee dimmen ![]() |
| | |
| | #294 (permalink) |
| Update 41 Ik zie net dat de vorige update precies twee maand geleden geplaatst is. Dat heeft verschillende redenen, de grootste daarvan is dat ik nu afgestudeerd HBO werktuigbouwkundige ben. Op dit moment werk ik voor ongeveer een maandje 55 uur in de week, en daarna heb ik nog een maand vakantie voordat ik met mijn Master Mechatronica op de universiteit begin In de vakantie blijf ik wel thuis, dus ik kan dan vast wel wat aan de mod doen ![]() In de afgelopen twee maand heb ik wel op een laag pitje doorgewerkt aan de kast, zo heb ik de voetjes afgemaakt op de freesbank: Zo zouden ze ongeveer moeten komen: En zo zitten ze nu vast: Toevallig passen de boutjes er nu precies onder, daar had ik geen rekening mee gehouden ![]() Ik had gezegd dat ik rgb-leds toch wilde proberen, dus ik heb drie dimmers gemaakt. Het resultaat vond ik niks, dus definitief en streep door rgb-leds en de keus is gevallen op witte leds. Daarna eindelijk mijn bureau maar opgeruimd, heerlijk wat een ruimte ![]() Het laatste window moest nog afgemaakt worden. Het zwarte stalen onderdeel moest nog netjes in de aluminium plaat vallen, dus bij dezen Het meeste werk is echter gebeurd aan de bovenkant, zo heb ik ruimte gemaakt voor de dvd brander: Hier zit die balk weer vast, je kijkt nu tegen de linkerkant van de kast aan: Het volgende was het op maat maken van een alu plaat: Zoals te zien is lopen de boutgaten mooi gelijk met die op de zijkanten ![]() Om de bovenkant van de kast te kunnen maken, waren er nog wel een aantal M4x17 afstandsbusjes nodig. Deze zijn op de draaibank gemaakt: Het tappen ging echter niet van een leien dakje, er was een gebroken tap nodig voordat ik bedacht dat ik beter een smering kon gebruiken. WD-40 did the trick De bovenplaat op maat geknipt, gaten erin geboord en vastgebout. Zoals je ziet zit de plaat eronder vast met de afstandsbusjes: Bovenop de kast moet een zelfgemaakt reservoir komen, het plexi daarvoor is nu binnengekomen Een plaatje van 4, 10 en 5mm maken het geheel 19mm dik, precies wat ik nodig heb. Even een grote rechthoek aftekenen op de bovenkant: Waar deze plaat precies in zal vallen: Bovenop het reservoir komt ook nog weer zo'n duo: Die natuurlijk gelijk liggen met die aan de zijkanten ![]() Als afsluiter een foto van het gat in de bovenplaat. Hier zal het reservoir in verzinken. 29 foto's later is dit alweer het eind van deze update. Als het reservoir af is dan is de bovenkant af. De linker, rechter en achterzijde zijn al af, dus het eind is eindelijk in zicht ![]()
| | |
| | #296 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| Hele mooie mod. Heb je die schroefdraad misschien ook in 1 keer proberen te tappen? Olie en na iedere slag draaien weer een kwartslag terug draaien werkt het best. Na een paar updates was al duidelijk dat dit een hele mooie kast zou worden. |
| | |
| | #298 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Olie en af en toe terugdraaien was idd de remedie Citaat:
![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |||
| | |
| | #299 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Ik zie dat linksachter geen afstandsbusje heeft ![]() enneh, die slimline valt best te modden hoor :P Plak er een alu plaatje op ofzo. Ben je nog van plan om hem te spuiten? Of laat je hem zo in aluminiumkleur :P
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #300 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Echt plaatjes om van te genieten ! Goed bezig !
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |